Skocz do zawartości
Przemek15

Dostępność części do Bizonów

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Przemek15    5

Witam,

Zbieram wszeklie informacje na temat części zamiennych do kombajnów Bizon (generalnie Z056, Z058) ale także Gigant, BS, Sampo, Dynamic, Zagon itd.

 

Zbieram informacje do artykułu w RPT, którego myślą przewodnią jest pokazanie gdzie warto się zaopatrywać w części do Bizona, gdzie jest największy arsenał.

1. Gdzie najlepiej kupować paski, gdzie łożyska, gdzie elementy z blachy (klepicha, sita, podsiewacz itp.), gdzie koła pasowe, gdzie półośki (głównie do Supra), gdzie hydraulikę (o-ringi, rozdzielacze, przewody, pompy hydrostatyczne). Jaki w tych punktach jest asortyment (na magazynie, na zamówienie), gdzie ta firma się mieści, jakieś ceny najbardziej newralgicznych części (nożyki, stalki, pasy jezdne).

 

Z góry dzięki wielkie za pomoc

 

Może wiecie też gdzie dobrze wyważają bęben młócący - jaka firma?

 

I jeszcze jak możecie wymieńcie trzy paski i trzy łożyska, które naczęściej się wymienia, najszybciej się zużywają. Wiecie, że znam się trochę na tym sprzęcie, ale nie jestem użytkownikiem. Wiem, że na pewno jezdne pasy najszybciej siadają, ale które w następnej kolejności.

 

Pamiętajcie, że sprawa dotyczy wyłącznie BIZONA i wyłącznie CZĘŚCI, żeby się burdel nie zrobił

 

pozdro, Przemek smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszP    2

Ad 1. Hurtownia Agrorami niedaleko Kalisza - pasy, blachy, elementy skrzyni biegów itd. Hydraulika - najlepiej PZL Hydral Wrocław, troszeczkę taniej jest w Hydrotorze Tuchola (mają sklep online). Cen newralgicznych części nie pamiętam, ale z obserwacji bardziej opłaca mi się kupić na allegro, niż u siebie w okolicy.

Ad 2. Znam jedną firmę, która takie rzeczy robiła - nie jestem pewien czy robią dalej, muszę sprawdzić, żeby nie wprowadzić w błąd.

Ad 3. Jeśli uważasz, że paski jezdne zużywają się najbardziej jesteś w błędzie:) - znam ludzi, którzy 15 sezonów tłukli jeden komplet. Wg. mnie:

a) ten krótki gnojek od regulacji prędkości obrotowej nagarniacza - szczególnie jeśli występują nieszczelności na szybkozłączach*.

:) pas napędzający gardziel*.

c) ten od napędu wytrząsaczy, tzw. ósemka.

Łożyska:

a) te 2 dziady na kolebce targańca (napęd kosy).

:) łożysko dociskowe napędu młocarni (te przy kole które się ściska:P)

c) może nie rozlatują się często, ale potrafią doprowadzić do szału jeśli padną w sezonie - łożyska przedniego wału wytrząsaczy(sic!)

d) ja mam problem z łożyskowaniem wału korbowego w silniku:D:D (pół żartem, pół serio - nie życzę nikomu tej awarii w sezonie)

* - posiadam tzw. "stary typ" Bizona Z056

PS. Do newralgicznych częsci dodaj gałkę od kosy - na ich temat można książkę napisać:)

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przemek15    5

Dzięki za wstępne uwagi :)

 

A jakich producentów polecasz? Jak oceniasz pasy z Sanoka? Czy jest w ogóle jakiś inny polski producent pasów?

 

Nigdy Ci nie ukręciła się półośka? Jeśli tak to gdzie nową kupiłeś (jakiego producenta) i jak się sprawuje i ile kosztowała?

 

Ten krótki gnojek to rozumiem pas przyspieszacza motowideł? W życiu bym nie pomyślał. Oglądałem dzięsiątki Suprów w pracy, gadałem z właścicielami i nikt mi o nim nie wspomniał, żeby był awaryjny. Znasz innych, którzy uskarżaja się na ten problem czy tylko Cię w oklicy dopadło? Stary typ Z056 to chodzi Ci o te z hederem lubelskim? Czyżby tam była gorsza hydraulika? I co ma do tego hydraulika?

A skąd problemy z pasami gardzieli (pewnie dlatego później dawali dwa paski?) i wytrząsacza? Po prostu przeciążenia albo zbyt słabe w stosunku do pracy jaką wykonują? czy jakieś inne przyczyny? Może słaba jakość pasa? Jak widzisz to wszystko można rozpatrywać z kilku stron :)

 

Jak często zmieniasz te pasy? Zawsze masz je na obowiązkowym zestawie pasów na filtrze powietrza? :)

 

Szczerze przyznam, że nie wiem co to ta kolebka targańca? To gdzieś przy mimośrodzie? Mógłbyś podesłać dobrej jakości zdjęcie tych dwóch dziadów? :)

 

Napisz jeśli możesz coś na temat tej gałki od kosy? Gdzie można dostać tą część w dobrej jakości (producent)? Romumiem, że chodzi o te gałki przy przegubach na dźwigni kątowej? Jeszcze gorzej było chyba przy Z040/Z050. Tam miałeś takie łyżki i jajka zamiast tulejek przegubowych :)

 

Na koniec co do pasów jezdnych to 80% rolników z którymi gadałem to z pasów najczęsciej je zmieniali. Poza tym są chyba (nie jestem pewien najdroższe) w całym kombajnie?

 

pozdro i czekam dalej na Wasze cenne uwagi, Przemek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

LukaszP    2

Witam

 

Co do pasów z Sanoka - wg. mnie najlepszy stosunek jakości do ceny, dwa razy lepsze od czeskich czy słoweńskich.

Co do półosiek - wymieniiłem jedną przez 12 sezonów:D kupiłem najtańszą śmiga do dziś. W Płocku oryginalna krótka kosztowała 700 zł kilka lat temu:)

Co do pasa od przyśpieszacza motowideł - nie chodzi o to że się rozlatuje, tylko o to że co sezon jest centymetr węższy po czym nie spełnia swojego zadania. Druga sprawa, że jest regularnie smarowany przez szybkozłącza, które znajdują się nad nim.

Reszta wieczorem:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przemek15    5

Ciekawe czy dziś można dostać płocką oryginalną? Słyszałem, że są firmy które robią je według FMŻ-toskiej receptury. Wszystko jak widać jest względne. Nie wiem czy znajdziesz drugiego, który kupiłby marchew i cieszył się nią przez 12 lat. A skrzynia Ci się często sypie o ile w ogóle Ci się sypie? Jakiego producenta zębatki do skrzyni kupujesz?

 

Dopiero zajarzyłem z tymi szybkozłączami :) Teraz wiadomo czemu przenieśli w późniejszych Z056 wariator bardziej na lewo do brzegu. Pomijając to, że uprościł się sam napęd. A czemu ten pasek wariatora motowideł się tak zużywa, że jest o cementymetr rocznie węższy? Na wariatorze bębna i wentylatora nie masz tych problemów?

 

pozdro i czekam dalej, Przemek :)

 

A i jeszcze co sądzicie o pasach Gates i Optibelt?

 

Co lubi najczęściej pierdyknąć w silniku Bizona Z056/Z058?

 

Nie piszemy posta od postem, używaj opcji EDIT :)

Edytowano przez krolikNH
Łączenie postów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oFsik    30

W moim i znajomego lubi się urwać wałek napędzający heder (2 sezony u mnie 2 wałki) a co do wyważania bębna słyszałem że tego się już nie da zrobić.Może mi ktoś napisać jaka szerokość minimalna powinien mieć pasy jezdne?I kupić tańsze czy jakieś droższe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszP    2

Trochę szkoda że wygląda to jak egzamin... Przemek pyta, a tylko ja odpowiadam... Temat fajny więc reszta użytkowników Bizona: Wypowiadać się!!!

 

Na swioch błędach nauczyłem się że założenie paska gorszego od sanockiego wiąże sie z podwójnym wydatkiem. Co do teorii o zużywaniu się pasków każdy użytkownik ma chyba z 5 więc nie warto bzdur wypisywać. Co do pasa na gardzieli w "nowym typie" został zmieniony na podwójny. Pasy o których pisałem zmieniam przed każdym sezonem. Na kominie nie wożę nic :)

"Kolebka targanca" - dźwignia kątowa:D Mogę podesłać foto na maila bo tu nie wiem gdzie wkleić:) Co do gałek... każdy chyba powie że jeszcze dobrej nie uświadczył... Można przerobić na Schumachera :)

 

Co do pasów jezdnych - mało kto potrafi to wzystko dobrze wyregulować. Dlatego najczęściej lecą...

 

Z tego co się orientuję w Płocku mają jeszcze oryginały - bynajmniej mieli - cena przerażała. Szczerze skrzynię robiłem raz... i to tylko seger wyskoczył, cofnał się wałek i byla tylko 3:D Przez to że tak wypytujesz pewnie w nastepne żniwa będzie sie krzaczyć :):)

 

Gates, Optibelt - mercedesy wśród pasków. Sławetne 16 sezonów na jednych jezdnych to właśnie na belgijskich Gates-ach.

 

Silnik moja ulubiona część Czerwonego Potwora! Znam go na pamięć, każdą śróbkę!

Awarie: Wytopiona panewka 6 lub 1 korbowodu.

Odkręcona pompa olejowa.

Odkręcony korek w misce olejowej(sic!)

Urwana pompa wodna - wentulator w chłodnicy. Starczy na dziś:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przemek15    5

Wyważanie bębna robi firma CIMAT z Bydgoszczy - ludzie gadają, że dobrze. Poza tym sami produkują wyważarki. Usługa kosztuje u nich na miejscu w granicach 250 - 300 zł. Na ich produkcji wyważarkach usługi dają też Ocean w Gliwicach oraz Mazowieckie Centrum Sadownictwa, a także jako ciekawostka General Motors. Z resztą wysyłają wyważarki na cały świat. Na wyważarkach produkcji zachodniej bęben robi Elana Pet w Toruniu. Tu za usługę mamy ok. 400 zł. CIMAT wyważa też rotory np. do Case, Claas, JD ale drożej wychodzi - od 400 zł.

 

A teraz czekam na weryfikacje producentów, ponieważ dostałem namiary na firmy:

Gerlach - żyletki, bagnety, stalki,

Kraśnik, ZKL czeskie - łożyska

zębatki, osie, wałki - Borkowski z Wrocławia (może ktoś zna dokładną nazwę albo tel. :) )

elementy z blachy (sita, klepiska, wytrząsacze, podsiewacze) oraz cepy - Pieńkowski z Wągrowca (może ktoś zna dokładną nazwę albo tel. :) )

części do silnika - Zakład Naprawczy Mech. Roln. w Iławie

hydraulika - Hydrotor Tuchola

 

To są podobno solidni producenci - jak ktoś ma inne złe doświadczenia to proszę o głos :)

 

Firma o złej renomie to podobno Rolmako (nie mówię o stołach do rzepaku) - ma ktoś pozytywne doświadczenia? :)

 

A jak z elektryką (akumulatory, rozruszniki, czujniki cisnienia oleju, prądniczki do zliczania obrotów itp.)? Co najczęściej pada i gdzie warto za ile kupować?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dominik1634    1

W sprzedaży jest dużo zamienników i części z importu najczęściej z Chin lub Indi tego należy się wystrzegać. Większość producentów na częściach nabija swój symbol lub pakuje.

Oto kilku godnych polecenia:

Cylindry hydrauliczne- ZEHS Agromet Lubań.

ZPCZ Kowalski- dość dobre części.

Rozrusznik, alternator- Elmot Świdnica.

Filtry- PZL Sędziszów.

Akumlatory- Centra.

Sprzęgła, tarcze- Ursus Chełmno.

Łożyska- FŁT Kraśnik lub NSK.

Pasy- Stomil Sanok żółte lub czerwone.

Węże- Stomil Bydgoszcz.

Przeguby są w sprzedaży specjalne wzmocnione do Bizona, pasują od c-360 ale są za słabe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MartineZ    14

Witam. Pochodze z okolic Kluczborka i interesuje mnie gdzie w poblizu jest jakis skup czesci do biozna Z056 chodzi o czesci uzywane.Glownie intersuje mnie kolo pasowe.jezeli ktos wie gdzie moze byc taki komis czesci uzywanych to niech sie podzieli ta wiedza ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ginter    0

MartineZ a skąd jesteś dokładnie a części to w grene w Kluczborku są i w Olesnie sam wiem bo kupowałem a co jest ci potrzebne bo jest jeszcze sklep w Lublińcu i w Wielowsi jak chcesz to moge podac ci nr zadzwonisz sprawdzis i porównasz ceny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
endrju00711    11
Witam. Pochodze z okolic Kluczborka i interesuje mnie gdzie w poblizu jest jakis skup czesci do biozna Z056 chodzi o czesci uzywane.Glownie intersuje mnie kolo pasowe.jezeli ktos wie gdzie moze byc taki komis czesci uzywanych to niech sie podzieli ta wiedza :)

 

 

Kolegego, jeżeli szukasz części używanych do bizona, to mój sąsiad kupuje kompletne bizony i rozbiera je na części pierwsze, praktycznie wszystko tam znajdziesz, jak co to wal na pw to dam ci namiary :) Albo zresztą możesz pisać co byś chciał, zgadasz się z nim wyślemy ci kurierem, albo sam odbierzesz, choć masz do nas kawałek drogi ;) Dla chcącego nic trudnego, a paliwo tanie dzisiaj ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MartineZ    14
MartineZ a skąd jesteś dokładnie a części to w grene w Kluczborku są i w Olesnie sam wiem bo kupowałem a co jest ci potrzebne bo jest jeszcze sklep w Lublińcu i w Wielowsi jak chcesz to moge podac ci nr zadzwonisz sprawdzis i porównasz ceny

ale jak cos to mnie interesuja tylko czesci uzywane ale dzieki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oFsik    30

Dlaczego tylko używane ja osobiście zawsze nowe wkładam wole raz założyć porządne i nie rozbierać dwa razy jak to mówią ''co jest tanie to jest drogie''

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    31

Tylko czasami lepiej włozyc stara czesc do Bizona bo jest wykonana z lepszego materiału. Wszystkie nowe czesci sa wykonywane przez prywatnych rzemieslnikow i ciezko trafic na dobry material bo wiadomo oszczednosci kazdy szuka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ginter    0

Ale natrafisz na taką część która długo chodziła może być przegrzana i założysz i pochodzi hektar i bum ja wole dać nowe i spokój ostatnio wymieniłem całą wialnie obudowe i łozyska na wialni reszta była robiona kilka lat temu.obudowy podajników tez wymieniłem bo od nowości sie przetarły i w środku blacha była jak papier lepiej dać raz więcej i święty spokój

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
endrju00711    11

Ginter edytuj posty, a ja również wole kupić nowe, i spokuj, jedyna rzecz którą kupowałem urzywane to skrzynie biegów i koło pływające idące od silnika do skrzyni, bo łatwo rozpoznać czy jest dobre, a że było od nowości, to warto było ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ginter    0

Cos mi sie popsuło sorry no zalezy jak trafisz u mnie blok nowy lezał na strychu 20 lat bo kupiony był jak jeden właściciel który miał 330 kupił se blok ale wyjechał do niemiec i sprzedał nam go

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
WarownY    2

Zgadzam się z Tobą @szczewko. Najlepiej kupić części jeszcze ze starych zapasów. Jak to mój ojciec mówi z "komunistycznej stali" ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MartineZ    14

wedlug mnie tez lepiej kupic nowe ale a tym przypadku chce kupic kolo pasowe a to jest element ktory sie raczej nie psuje i chce kupic uzywane bo po co przeplacac:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agrotec    0

witam. jestem producentem czesci zamiennych do bizona ( technologia FMŻ Płock filia Żuromin- producent były dyrektor FMŻ filii Żuromin) produkuje czesci takie jak podłogi, sita, klepiska ze stali 18G2 - nie z płaskownika, obudowy wentylatora, kosze sitowe, podajniki kłoswe i ziarnowe. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oFsik    30

@agrotec może warto byłoby pogadać z @yacenty i umieścić na agrofoto waszą reklamę ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kombajn    1

Popieram przedmówce warto byłoby zamieścić aktualny cennik części do bizona ;) jeśli są naprawde solidne to napewno wiel osób skorzysta z oferty firmy i kupi troche części :D także czekamy na ofertę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek7G    1

MartineZ - Wymieniałem ostatnio koło pasowe - zawiozłem stare+320zł, a w grene 800 nówka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×