Polecane posty

maniek183    9

Na starcie prosił bym moderatorów o nie usuwanie tematu. Zamierzam opisać w nim cały remont ciągnika wraz z jakimiś zdjęciami i opisami.

 

Jak w temacie czeka mnie kapitalka "Ferdka" bez większych problemów przepracował 30 lat.Chyba zasłużył?

 

Z biegiem czasu zużył się zdechło kilka koni, kilka innych pewnie niedożywione. Remont był planowany za rok dwa... jednak silnik padł co przyspieszyło podjęcie decyzji. 

 

Zapewne nie od razu ale chce wyremontować wszystko...

 

Na pierwszy ogień idzie silnik.

 

Wiosną w czasie uprawiania pod pszenice nagle zaczął tracić moc, aż zgasł odpaliłem niby ok przejechał kilkadziesiąt metrów i znów tym razem rozrusznik miał problem obrócić silnik. Zatarł się????

Agregat odpięty, ciągnik na holu ściągnięty z pola. 

 

Żeby było śmiesznie... silnik zaniedbałem czy jak? Ciekawostka przed tą pracą został wymieniony olej Turdus i filtr Filtron!! Może nie smakowało kto to wie.

 

Chce zrobić to jak najlepiej, na co szczególnie zwrócić uwagę w czasie naprawy, co zrobić czego nie ruszać jeśli jest ok? Silnik nominał nigdy nie otwierany. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek026    76

objawy mogą wskazywać na pęknięcie wału korbowego, remont kapitalny silnika należy się jak najbardziej łącznie ze sprawdzeniem układu wtryskowego rozpylaczy i pompy paliwowej, zwróć też uwagę na stan tarczy sprzęgłowej jak i całego sprzęgła reszta ma chodzić puki nic się nie dzieje to nie ma co brać się  za skrzynie biegów, najczęściej padają kosz satelit a co za tym idzie elementy skrzyni biegów, puki co to silnik sprzegło i oś przednia stan tulejek na podporze przedniej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzeniek    10

Wlasnie jestem w trakcie takiego remontu łacznie z wymianą bloku sprzęgła i cały remont przedniej osi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek183    9

Stan licznika 7175 mth z ty że jest to jego "druga runda" czyli 17175mth

 

Jeszcze nie rozkręcam chwilowo inna praca... za to zastanawiam się jakie części do naprawy wybrać? 

Co do pompy moja niestety już nie jest oryginalna padła w okolicach 10tys nie nadawała się do remontu.

 

Aktualnie jest 3 regenerowana choć nie chodzi za dobrze.

Końcówki do wymiany zakładać WZM czy Lucas CAV  a może jeszcze coś innego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek183    9

Po kilku dniach szukania zdobyłem tłoki i pierścienie...

 

Tłok wzmacniany bez kanałów olejowych z stalową wkładką pod 1-pierścień 

 

 

Jaki wał korbowy wybrać swojego nie wytargałem jeszcze. Zastanawiam się czy mój po szlifie czy nowy?

post-18-0-34884700-1482427259.jpg

post-18-0-74851700-1482427279.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzeniek    10

Wał po szlifie może być u mnie remont już zakończony ciągnik pracuje jak nowy założyłem wał po 1 szlifie bo taki miałem naszykowany ,wał który wymieniłem był po 2 szlifie i chodził u nas ze 20 lat  ,ale szlifowanie wału i azotowanie wychodzi tyle samo a może i więcej niż nowy wał .Według mojego mechanika do mf 255 można założyć wał po szlifie, ale do c-360 3p już nie, bo podobno każdy pęknie w niedługim czasie .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek183    9

Zastanawiam się dlatego, że wstawię zestawy do turbo jak na zdjęciu chcę korzystając z okazji podnieść moc Ferdkowi do 60KM.

Jutro pewnie będzie wałek rozrządu pod turbo i zawory. Reszta po świętach.

 

Jakie końcówki wtrysków założyłeś? Jest duży wybór u mnie padło na Stanadyne. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek183    9

Zastanawiam się dlatego, że wstawię zestawy do turbo jak na zdjęciu chcę korzystając z okazji podnieść moc Ferdkowi do 60KM.

Jutro pewnie będzie wałek rozrządu pod turbo i zawory. Reszta po świętach.

 

Jakie końcówki wtrysków założyłeś? Jest duży wybór u mnie padło na Stanadyne. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek183    9

Nareszcie zabrałem się za remont...  Tuleje wytarte mocno duży próg, niestety nie zatarł się na tulei lecz na wala. Dokładnie na ostatnim łożysku głównym przy sprzęgle obróciło panewkę. Korbowodowe dwie lekko zarysowane reszta stan niezły. Szlif czy nowy??

 

Gorsza niespodzianka to blok silnika pęknięcie na szpilce między drugim a trzecim cylindrem, od strony wydechu. Prawdopodobna przyczyna korozja spuchnięta szpilka...??? Niby uszczelka trzymała ale widać początek jakiegoś małego uszkodzenia. 

 

Lekko wypalone tłoki poza tym ok 

 

Sprzęgło nie znam grubości nowej tarczy ale moja wygląda świetnie porównam, raczej nie wymienię. Łożysko oporowe stan bdb uszczelniacz na skrzyni coś minimalnie puszczał nasmarowane aż za dobrze do zweryfikowania. Wałek rozrządu ok.

 

Jutro wstawię jakieś zdjęcia  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek183    9

Brak czasu na pisanie. Składam silnik mam już wszystko na pierwszy ogień tłoki, pierścienie, korbowody składanie razem oraz wyważenie. Nowy komplet jest cięższy od fabrycznego o 100g post-18-0-33799600-1486916375_thumb.jpgpost-18-0-21728400-1486916462_thumb.jpg

Edytowano przez maniek183

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michatek    4

w moim mf - podczas pracy z wiatraka na pompie wodnej przecieka płyn chłodzący, z początku myślałem że to leci z przewodu ale jak poluźniłem pasek i zakręciłem wiatrakiem to leciało , jak zgasze traktor to nie leci i mam pytanie ten wiatrak na łożysku jest czy muszę całą pompę wymienić??  średnio się znam będę musiał kogoś do pomocy szukać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

jaki to MF.

W przypadku 255 pompa jest banalna, jeśli stan ogólny jest ok to za 15 zł można kupić uszczelniacz ( nowa oryginalna z ursusa powyżej 150 zł ).

Jak się nie znasz to zaprowadź do mechanika i nie martw się co będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michatek    4

jaki to MF.

W przypadku 255 pompa jest banalna, jeśli stan ogólny jest ok to za 15 zł można kupić uszczelniacz ( nowa oryginalna z ursusa powyżej 150 zł ).

Jak się nie znasz to zaprowadź do mechanika i nie martw się co będzie.

 

swoje lata ma i pewnie nową będę musiał - dzięki za rade

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek183    9

Zakładaj nową nie naprawiaj starej. Nie wymieniasz sam to szkoda czasu i kasy na kolejną naprawę gdy ta padnie za rok znów.

 

Głowica wróciła z naprawy gniazda frezowane pod nowe zawory. Zmienione prowadnice założone zawory pod turbo, nie wymagała planowania mimo to delikatnie zabielona. Z góry frezowane otwory pod śruby.

 

Pryśnięta podkładem jeszcze nie oczyszczona do montażu... 

 

post-18-0-78569500-1487432905_thumb.jpg

Edytowano przez maniek183

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek183    9

Spokojnie temat w porównaniu do prac ma opóźnienie... 

Został rozrząd i pompka paliwa gdyż wałek rozrządu od turbo nie posiada krzywki by ją napędzić.

 

W między czasie robi się skrzynia biegów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek183    9

Tłoki maja zmienione mocowanie sworznia, przez co lepsze smarowanie główki korbowodu. Rozbryzg łatwiej dociera do denka tłoka.

post-18-0-68053000-1488050724_thumb.jpg

Edytowano przez maniek183

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek183    9

Temat uzupełnię o resztę fot tylko czasu chwilowo brak Ferdek pracuje koniec L4...

 

Silnik chodzi dobrze. Ciśnienie oleju rozgrzany na wolnych to jest 500rpm 3bar  2200rpm 5,5bar 

 

Silnik docierany następująco 1 godzina 1100 rpm  od drugiej godziny obciążony przez wom (10KW) i tak do 5 godzin 

 

Od 6 w pole stopniowo do 100% obciążenia i tak do 10. Koniec docierania wymiana oleju na start był 15w40 obecnie po dotarciu jest 5w30 

 

Chwilowo bez doładowania turbina wyzionęła ducha poszło uszczelnienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Kolego maniek183 - co ty kombinujesz z tym olejem. Napisz co Ci da olej 5w30 w takim silniku. Odnośnie docierania to nie ma nic gorszego dla ciągnika niż praca na stałych obrotach. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    15368

Instrukcja zaleca dla 3512 olej 10w30, dla 5314 też 10w30 i taki zalałem, 18.6 mtg i olej dalej żółty, a nie smoła jak z mineralnego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Też mam w 255 olej 5w30 semi syntetyk, z względu na wał korbowy a  dokładnie środkowe panewki kto robil to wie o co chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Bzdura 

Instrukcja zaleca oleje od 10W30 do 20W50 powiązane ze średnią temperaturą w jakiej użytkowany jest ciągnik. Czyli jeśli często użytkujesz ciągnik zimą to zaleca olej 10W30, to samo tyczy wysokich temperatur ( ciepłe strefy klimatyczne ) czyli 20W50. Najbardziej standardowy olej w naszej strefie klimatycznej to 15W40. Ze względu na wał korbowy zaleca się dobry olej i regularną wymianę oraz nie przeciążanie ciągnika na małych obrotach a nie zalewanie olejem syntetycznym :).

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez zaxson
      Witam! Jak ustawic pompe commonrail perkins 1104d wiadomo rozrzad na znaki a pompe zablokowac w pkt zero ale skąd wiadomo czy aby nie jeszcze jeden pelny obrót wału korbowego🤔 bo 4 suw do pelnego cyklu pracy jednego tloka  potrzebuje 2 pelne obroty wału sa dwa czujniki  jeden na pompie drugi na wale 



    • Przez Piotrekk9540
      Witam, mam problem ze skrzynia biegów w ares 710 2000r rewers mechaniczny. przy zmianie polbiegow słychać uderzenie w skrzyni podobne do uderzenia młotkiem w metal. najsilniejszy dźwięk wydaje przy zmianie z 3 na 2. gdy zmieniam na większe polbiegi uderzenie to jest cichsze. miał ktoś podobny problem ?
    • Przez Maikel1987
      Chce się dowiedzieć jak się spisuje  skrzynia w tym modelu 5120 ? Drogi koszt naprawy skrzyni jak coś siadzie ?  Ona jest na tarczkach  czy jak ? Ogólnie ile wytrzymują ? 
    • Przez Pstrąg
      Witam,
      Mam problem , otóż nie wiem gdzie znajduje się filtr skrzyni biegów w fendt 309c (silnik deutz) 2000r. Przekopałem forum i nadal nie wiem na 100 % gdzie jest. Ktoś wspominał ,że w okolicach tylnego lewego koła ale i tak nie mogłem znaleźć. Prosze o pomoc.
    • Przez Konrad1245
      Witam mam taki problem gdyż ciagnik jest niby na luzie ale gdy puszczam sprzęgło nadal jedzie dodam ze nie mogę wbić zadnego innego biega chyba się zakleszczyły biegi jeśli tak to jak do tego się zabrać żeby je odkleszczyc pomocy 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj