Skocz do zawartości

Wspomaganie do c-330


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano
A gdyby tak podłączyć orbitrol w miejsce rozdzielacza (tego na błotniku) to nie potrzeba byłoby dodatkowej pompy.

No tak, ale masz na uwadze to, że jeżeli używasz rozdzielacza czy tego na błotniku, czy od podnośnika to automatycznie odcinasz obieg oleju do orbitrola, a tym samym unieruchamiasz skręt kierownica.. Chyba że przy operowaniu rozdzielaczem nie skręcasz. A to w czasie załadunku nie jest chyba możliwe.

Opublikowano

A co myslicie o czymś takim:

Wspomaganie od poloneza, gdzie max nacisk na przednią oś to 900kg z tym że z wieksza pompa np. tą od c330 od hydrauliki? Myslicie że to by dało rade bo nacisk na przednią oś w c330 bez tura i obciążników to 638kg + tur ok 260kg + ładunek max 350kg to ok 1250kg czyli standardowa pompa od poloneza odpada bo przy niej max nacisk na przednią oś to 900kg i to jeszcze przy kołach od poloneza.

 

Wspomaganie na orbitrol wychodzi jednak bardzo drogo:

- orbitol 100 nowy - 500zł

- siłownik używany - 260zł nowy 499zł

- pompa zakładając że ta od c300 ok 150zł

- przewody - ok 100zł

 

a to od poloneza wyszło by ok 400zł więc troche taniej i jest już filtr i zbiornik na olej co trzeba dorabiać jeżeli robimy na orbitrol.

 

przoszę o rade kogoś kto sie zna czy zwiększenie wydajności pompy przy takiej samej przekładni wydatnie zwiększy siłe całego mechanizmu i czy nie grozi szybka awaria takiego układu

Opublikowano

od poloneza to może być troche za słabe ja myslałem nad kolumną od mercedesa 124 i pompa od niego to też około 400 zł w tej cenie to jeszcze przewody są a pozatym tak jak w moje to trzeba jeszcze koła połączyc jak w c 360 to jeszcze 200 zł albo można jeszcze kolumne od lublina ona kosztuje 400 zł sama ale to tylko moje pomysły nie sprawdzone w praktyce ;)

Opublikowano

a mam pytanie , bo mam wszystkie czesci zeby złozyc wspomaganie na orbitrol, poza zbiornikiem na olej, i w zwiaku z tym mam pytanie o jakiej pojemnosci musi byc zbiornik, bo z wykonaniem to nie bedzie problemu tylko jaką pojemność musi miec żeby odpowiednio wszystko działalo??? <_<

Opublikowano

Ja zrobiłem wspomaganie kierownicy do C-330 elektryczne. Działa skutecznie wydaje mi się że to dobre rozwiązanie choć trochę kosztowne. Nie zajmuje dużo miejsca proste w montażu. Gdyby był ktoś zainteresowany więcej informacji telefonicznie tel.668-186-356.

Kazimierz.

Opublikowano (edytowane)

Jest to zaadaptowane wspomaganie elektryczne z samochodu osobowego do ciągnika i przystosowane do samodzielnej pracy bez komputera samochodu.Wymontowana stara kolumna kierownicy wraz z wałkiem kierowniczym i na jej miejsce zamontowana nowa kolumna kierownicy wraz z wspomaganiem elektrycznym.Podłącza się trzy przewody elektryczne - dwa zasilanie i trzeci do + ze stacyjki po kluczyku.Urządzenie jest zabezpieczone przed uszkodzeniem w przypadku błędnego podpięcia przewodów.Kierownica kręci się bardzo lekko,nie ma żadnych siłowników pomp przewodów z płynem i ciągnik nie wygląda jak obwieszona choinka z różnymi wynalazkami.Dobrze jest aby źródłem prądu w ciągniku był alternator a nie prądnica bo może występować niedobór prądu.W chwili obecnej niestety nie dysponuję fotkami.

Edytowane przez andrzej2110
cytowanie poprzedniego posta
Opublikowano
Jest to zaadaptowane wspomaganie elektryczne z samochodu osobowego do ciągnika i przystosowane do samodzielnej pracy bez komputera samochodu.Wymontowana stara kolumna kierownicy wraz z wałkiem kierowniczym i na jej miejsce zamontowana nowa kolumna kierownicy wraz z wspomaganiem elektrycznym.Podłącza się trzy przewody elektryczne - dwa zasilanie i trzeci do + ze stacyjki po kluczyku.Urządzenie jest zabezpieczone przed uszkodzeniem w przypadku błędnego podpięcia przewodów.Kierownica kręci się bardzo lekko,nie ma żadnych siłowników pomp przewodów z płynem i ciągnik nie wygląda jak obwieszona choinka z różnymi wynalazkami.Dobrze jest aby źródłem prądu w ciągniku był alternator a nie prądnica bo może występować niedobór prądu.W chwili obecnej niestety nie dysponuję fotkami.

No cóż wolno Ci tak to interpretować.Nie napisałeś czego oczekujesz?Ja tylko go szerzej opisałem.

 

Zbyt łatwo strzelasz,osobiście broni do ręki bym Ci nie dał!!!!!!!

Opublikowano

Dlaczego brak dalszej dyskusji na forum w tym temacie? Tak jestem nowicjuszem ale nie w poruszanym temacie lecz na forum. Dziwią mnie opcje blokady administratora nowych wypowiedzi.Jestem bezpośredni w wypowiedziach,staram się nikogo nie urażać i przestrzegać regulaminu .Ale nie moge się zgodzić z brakiem przyjmowania krytyki i prawa swobodnej wypowiedzi.Nadużywanie jakiejkolwiek władzy jest conajmniej nie fer.Mam mnadzieję że nożyce do których to adresuję się odezwą oraz że administrator

dopilnuje właściwej roli tego forum.

Przecież z braku rzeczowej dyskusji w tym temacie ucierpią wszyscy.

Czy to się ukaże na forum?

Pozdrawiam:

Kazimierz

15 listopada 2009 A jeszcze prośba do administratora jeśli oczywiście nie sprawi kłopotu bo przecież to polskie forum i dobrze by było zmienić datowanie na polski język.

Jeszcze raz wszystkich serdecznie pozdrawiam.

Opublikowano

czy drążek poprzeczny w 330 nie będzie zachaczał o wspornik przedniej osi, w przypadku gdy np jednym kołem wjedziesz w dziure

chodzi o pracę na nierównym terenie, widziałem na YT w filmie, że gość miał ten drążek łamany tzn. środkiem był obniżony

planuję założyć z lublina przekładnie z wspomaganiem, będę musiał jeszcze pomyśleć jak zamontować pompe oleju bez wywalania kompresora,

Opublikowano

Aby drążek poprzeczny w c330 nie zahaczał o wspornik przedniej osi trzeba podnieść przód (przesunąć czopy niżej) lub odpowiednio wygiąć drążek tak by środkiem był niżej. Mam wspomaganie na orbitrolu 80 Podstawa to dobrać odpowiedni siłownik do wydajności orbitrola by uzyskać odpowiednią ilość obrotów kierownicy.

Opublikowano

Witam ja zrobiłem sobie wspomaganie w esioku z ogólnie dostępnych części

orbitrol od wózka widłowego cena ok 100 zł

siłownik dwustronny cena 200zł

pompa wspomagania audi 80 cena 50zł

przewody zbiornik oleju pasek klinowy olej razem 200 zł

a tak to działa

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez fliegl
      Jaki jest kod RAL lub nazwa tego koloru?
       



    • Przez aniszek1
      Witam,
      Ponieważ po przeczytaniu tu na forum kilku obszernych tematów o malowaniu w tej chwili więcej nie wiem niż wiem, dlatego pozwoliłem sobie założyć ten wątek aby dowiedzieć się co jak i czym malować aby było dobrze
       
      Mam kilka sprzętów do pomalowania mianowicie:
      1: stare pługi -stan: farba oryginalna z odpryskami zadrapaniami i rdzą.
      2: sanki do bel, kulek,  - stan: sama stal bez żadnego podkładu ani farby w tej chwili cała pokryta rdzą.
      3: nowa dwukółka dopiero co pospawana - stan: stal nowa hutnicza ze składu więc gdzie nie gdzie trochę nalotu rdzy - zwłaszcza na belkach stalowych.
       
      Jakie efekty chce osiągnąć:
      - zabezpieczyć i odnowić maszyny aby nie rdzewiały,
      - farba na maszynach nie wyblakła za 2 lata. Maszyny będą pracowały w różnych warunkach deszcz, słońce, mróz
      - nie dało się tak łatwo sprzętów uszkodzić, zadrapać, porysować etc.. Wiadomo są to sprzęty rolnicze nie samochód wiec nikt nie będzie na nie dmuchał i chuchał.
       
      No i teraz od początku:
      To że trzeba oczyścić materiał ze rdzy i starych odprysków farby (czy cała farbę zdzierać?), potem odpylić i odtłuścić benzyną ekstrakcyjną to to wiem. Dalej nie wiem jaki podkład użyć? PROTECT 360 - PODKŁAD EPOKSYDOWY ANTYKOROZYJNY, Unikor C, Urekor S Podkład Antykorozyjny śnieżki?  coś innego? - w żadnym ze sprzętów nie uda mi się w 100 % pozbyć rdzy czy to w zakamarkach czy innych miejscach trudno dostępnych. Piaskowanie odpada. Więc z tego co się orientuje inne podkłady odpadają.
      Dalej czy jak już podkład wyschnie to go mam zmatowić papierem? nakładać jeszcze inny podkład? chciałbym użyć farby poliuretanowej, bo z tego co się orientuje jest  najlepsza do maszyn, ciężko ją uszkodzić i takie tam . Tylko że jest jedno ale, na stronach producentów unikor-u urekor-u (swoją drogą to czym się te dwa podkłady różnią?)  nigdzie nie jest wyszczególnione że można na nie kłaść farbę poliuretanową. więc jak to jest?

      Więc podsumowawszy gdyby ktoś mądry mógł napisać co i jak zrobić aby było dobrze i dlaczego akurat tą farbę czy podkład użyć a nie inny  to był bym ogromnie wdzięczny.
    • Przez patrykrolnik11
      Witam,mam problem .Rozcieńczam farbę chlorokauczukową podczas malowania, i gdy dużo dodam farbę to farba spływa. Jeśli doleję mało  robi się pajęczynka. Proszę o pomoc !
    • Przez sandrii
      Witam czy da się jakoś przerobić ten siewnik konny na siewnik do kukurydzy czytałam stare wpisy ale żeby dopytać co i jak stworze nowy wpis 
      i dokładnie co to jest ten górny wysiew?
    • Przez ursucolo1214
      Witam, ja zapytaniem czy da się przerobić Tur 1 na 3A z siłownikiem od cyklopa.

      Tur ten będzie pracował przy Ursusie c330. chcę już zlikwidować linkę z tego tura na rzecz właśnie tego siłownika 

      i też mam tutaj drugie zapytanie jaki by był najlepszy rozdzielacz dwusekcyjny do tego 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v