Skocz do zawartości
wojtas

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
leszekd    80

pompa jest taka jak trzeba tak myslę że może to rozrząd. Pompa niby była u mechaniora ustawiał mialo być ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    492

Niestety silnik spalinowy ma taką wadę, że najwięcej energi wytworzonej ze spalenia paliwa tracone jest przez ciepło czytaj układ chłodzenia następna duża porcja ucieka przez rurę wydechową ze spalinami. Na energię mechaniczną zamieniana jest mniejsza część nie pamiętam proporcji procentowych. Tak więc turbo wykorzystuje energię spalin'

Nie ma co porównywac silników motocykolowych tam jest inna charakterystyka inny pojazd inna ekonomia to tak pobieżnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Dla porónania maszyna parowa miała sprawność ok 5% :rolleyes: .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    492

Co dają te komentaże? Po to jest forum, aby sobie podyskutować jak ktoś nie ma nic do powiedzenia wcale nie musi się udzielać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafal122    8

A co myślicie o silnikach trubodoładowanych pracujących z wozem paszowym?

W zimę to jest największa męczarnia dla turbiny bo ciągnik z paszowozem po wyjechaniu z garażu przejedzie max kilkaset metrów i już musi mieszać a olej w tym czasie nie zdąży się nagrzać.Datego w naszym klimacie nie powinno się używać przy paszowozie ciągników z turbem ale teraz bardzo mało jest ich w ofercie i jakoś trzeba to znosić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

Belarus odnośnie silnika z turbina zaleca po odpaleniu utrzymywać 1200-1300 obrotów silnika i ma pracować bez obciążenia. Więc przynajmniej w ich przypadku nie jest to specjalnie problemem. Zimny olej raczej nie szkodzi turbinie. Jej praca bez oleju już tak co często ma miejsce gasząc silnik zaraz po pracy na wysokich obrotach.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris01    0

Witam

temacik o mitach i rzeczywistosci pytanko moje czy ktos z szanownych kolegów moze sie wypowiedziec jakie doladowanie osaga turbina z bmw 2,5 tds w c360? mam zalozona taka turbine i nie udalo mi sie osiagnac wiecej niz 0,4 przy 2000 obrotow na jałowym dodam ze polaczenia turbo kolekktor i kolektor do glowic sa szczelne .Prosil bym o wypowiedz uzytkujacych taki sprzet ,liczylem na jakies 0,6 czy moze ktorys z kolegów redukowal wlot spalin do turbiny na mniejszy by nadac im wieksza predkosc?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

JA teraz założyłem zegar do NH T 5060 i na podwórku osiągnął do 0,5, ale w czasie jazdy z opryskiwaczem po drodze przy przyspieszaniu osiągnął 1,1 przy 2 tyś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris01    0

Jak skoncze wszystko to spróbuje pod obciazeniem byc moze ze podczas pracy cisnienie wzrosnie dwukrotnie fajnie by bylo zeby podczas orki ładowal z 0,5.Mysle ze takie cisnienie bylo by odpowiednie do tego silnika i poprawilo by jego moc, zobaczymy jeszcze co osiągne podczas jazdy musze tylko chwile znalezc i splyw oleju podlaczyc do bloku bo narazie jest do banki i da sie zrobic jak na razie chwilową próbe na miejscu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris01    0

witam informacja dla zainteresowanych z kultywatorem osiąga 0,5 do 0,6 bara przy 2000 obr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

BMW już bardzo dawno przekroczylo magiczną moc 100km z litra a bylo to jeszcze w latach 90-tych w BMW E-36 M3 silnik 3201cm i moc 321km.

Ciagle te BMW ... Opel tak samo wprowadzil swoj silnik C20LET 2.0 benzyna turbo 204KM (102KM/litr) , ladowal te silniki do Vectry A a pozniej do Calibr, nie wiem czy przed rokiem 90' nie pakowali ich do starszych modeli, ale kto by mowil o jakis Oplach, teraz sa te bmwu i audi i merce...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcelix    52

Panowie,żeby przyspieszyć powietrze wylatujące z turbiny do kolektora ssącego stosuje się zwężkę tuż przy jej wylocie. Możecie zobaczyć jak to jest zrobione w przypadku silnika zetora 7340.

post-21487-0-77804700-1403184802_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grubcio    0

Fajnie rozwiązane ;) Fizyka w zastosowaniu :) Redukcja może dużo pomóc, byle tylko nie przesadzić z tym, bo skutek będzie odwrotny...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radzio445    0

Witajcie ;) mam pytanie czy do turbo (4cyl) musi być założony jakis specjalny tłumik ? Aktualnie mam założony prosty tłumik (zwykła rura) chciałbym zmienić na jakiś cichszy tłumik bo głośno chodzi. Pozdr czekam na odpowiedz ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maciek251    0

no nie gadaj że 155 km to jest "prawie" tyle co 117 km. W 1614 skrzynia jest 3 biegowa to też nie oznacza że jest ciągnikiem gorszym. Jest przez to wzmocniona, bo ta z 1224 pewnie by się rozpadła smile.gif

jezeli ciagnik jest na pompie to pali wiecej ale moc tez jest wieksza przepal i tak jest i tak jezeli jest na common railu moze lepiej spalic dawke paliwa przy nieduzym zwiekszeniu spalania i wyciagnac dosc spora moc dlatego ze wszystkie czujniki daja korekty do silnika 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolas123    86

Witajcie ;) mam pytanie czy do turbo (4cyl) musi być założony jakis specjalny tłumik ? Aktualnie mam założony prosty tłumik (zwykła rura) chciałbym zmienić na jakiś cichszy tłumik bo głośno chodzi. Pozdr czekam na odpowiedz ;)

Zastosuj sobie jakokolwiek zbytnio nie dławiący przepływu, moze być to perforowana rura, która jest owinieta watą wygłuszającą i na to założona zewnetrzna rura, a moze byc to jakoś bardziej zaawansowana konstrukcja, byle nie dławić za bardzo wylotu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak się samemu zakłada turbinę tak jak ja w mojej 60-siątce i nie podkręca się dawki paliwa pali tyle samo i nie ma ,że nie ,bo nie może po prostu więcej palić. Można oszczędzić troszkę ropy ,ponieważ praca jest szybciej wykonana niż bez turbiny ,a wadą jest ,że ciągnik i skrzynia dostaje bardziej ,ale dla tak pancernej konstrukcji jak 60-siatka to nie robi większego wrażenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez patryk165
      Słyszeliście możne że ktoś komuś wsypał cukier do baku w traktorze lub maszynie napędzanej na ropę. Słyszałem ze traktory stawały, a ciekawi mnie jak było naprawdę?  
    • Przez AdrianFanDeutz
      Gdzie mozna kupic ile kosztuje obciaznik do ciagnika na przedni tuz waga jaka mnie interesuje to ok 800kg
    • Przez michal_xs
      Witam chciałbym dowiedziec sie cos wiecej o użytkowaniu traktora z DPF. Planuje zakup jd z filtrem dpf. Pracował by on głównie z turem . Przez okres zimowy co 3 dzień po ok 30min. Jak bd wyglądać to cale wypalanie itp? Czy bedzie to uciążliwe? Moze ktos taki traktor uzytkuje i opiszę jak sie ma sprawa?
    • Przez endrju00711
      Stworzyłem ten temat, ponieważ coraz więcej na rynku pojawia się tzw. okazji, i ludzie mają zabujcze pomysły jak wyłudzić od człowieka pieniądze. Oraz jak można się przed nimi przestrzec.
       
      To może ja zaczne, dziś wróciłem z wycieczki kraioznawczej, ponieważ tak to nazwaliśmy. Od jakiegoś czasu szukałem ciągnika, RENAULT cztero cylindrowego, jak się trafi to tur nie zawadzi, ale do rzeczy. Znalaeźliśmy oferte tzw. suuuuper okacje RENAULT 75-14 z ładowaczem czołowym, krokodyl, łyżka, trzy miesiące gwarancji (co było dla mnie podejrzane od razu ), transport gratis. I takie tam szmery bajery
      Dokładnie to ta oferta :
      http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=B99711
       
      Niezła co nie ?? PRZESTRZEGAM TO OSZUST !!! najlepsze jest to że gość robi tak co miesiąć, dowiedziałem się to w sklepie, bo szukałem adresu, ale oczewiście on nie istniał. Pytam się czy jest taki gośc co ciągniki sprzedaje ?? Mówią cytuje ,, Nie, ile pan stracił, pewno po John Deera pan przyjechał HEH ?? " Mój ojciec mówi, nie po Renault , ,, O to nowość, ale nie jest pan pierwszy, bo już siedmiu u nas było HEH "
       
      Całą spawe zgłosiliśmy na komendzie, jednego gością nie dość, że jechał 700 km w jedną strone, bo JD 6100 był w równie promocyjnej cenie, bo za 44 tyś
       
      Najlepsze jest to że w środe miałem dojechać do niego na trasie i niby podpisać deklaracje, że taki i taki ciągnik odbiore, gość wyłączył telefon i udał głupka, później miał wymówke że mu się rozładował, że mamy wpłacić na konto zaliczke, że to na 100% ciągnik będzie nasz, ojciec mówi że inaczej jak do ręki kasy nie dostanie, to mówi że mamy przyjechać w piątek o piętnastej to zaraz całą kase mu damy i z ciągnikiem pojedziemy do chaty, no to pojechaliśmy, a tam niespodzianka Nie powiem troche ładnie mówiąc źli byliśmy ale nam przeszło na szczęście
       
      Temacik ma być ku waszej przestrodze, i prosze o zamieszczanie linków, lub podawanie numerów istnych oszustów, lub ciągników z nieznanego źródła, może ona baaardzo pomuc innym, bo po co tracić kase, czas i nerwy
       
      I jedna sentencja : NIGDY NIE WPŁACAJ KASY NA KONTO BEZ OGLĄDANIA CIAGNIKA I POTWIERDZENIA DANYCH OSOBOWYCH
       
      Aha, zapomniał bym, mieli oni podrobiony dowód osobisty i założone konto w banku w Poznaniu, niech ten złodziej wie, że korzystając z komórki można go namierzyć co do 10 metrów, i policja ostro nad tym pracuje, ale na razie nie włącza numeru, i raczej był sprytniejszy i wyrzucił karte do śmieci, ale i tak mogą określić z kąd były wykonywane połączenia ( To dla złodzieja )
    • Przez tommy66692
      Instrukcje obsługi, tabele wysiewu i katalogi czesci do maszyn rolniczych podajemy w tym temacie. Przed pytaniem postawionym w tym temacie polecam poprzeglądać te tematy;
      http://www.agrofoto.pl/forum/Instrukcje-ob...czes-t2826.html
      http://www.agrofoto.pl/forum/Instrukcje-ob...czes-t9098.html
×