Zaloguj się, aby obserwować  
kamilo1

wymiana oleju

Polecane posty

kamilo1    1

Witam

Na pewno dla wielu forumowiczów wyda się ten temat banalny ,lecz dla mnie jest on poważny. Jestem właścicielem Białorusa 50 i jest to mój pierwszy ciągnik i jeszcze nie wiem wszystkiego o nim, więc potrzebowałbym pomocy.

Jak sprawdzić poziom oleju w skrzyni biegów w tym typie białorusa?

Jak sprawdzić poziom oleju w wspomaganiu?

Kupiłem ciągnik rok temu i oczywiście fachowy przegląd był zrobiony przez mechanika , lecz teraz chciałbym sam mieć na oku takie sprawy .

Ciągnik jest dojrzały wiekowo bo z 1970 roku ale niczym nie ustępuje naszym ursusom ,które pracują na naszych polskich polach. Jednym słowem dobry zakup ( moim zdaniem) i musze dbać o niego .

Proszę o pomoc i o rady na jakie rzeczy powinienem zwrócić uwagę przy konserwacji na zimę .

Dziękuję i pozdrawiam


" Nie ważne gdzie jadę , grunt ,że wiem gdzie byłem "

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

njalepiej pożycz od kogoś instrukcję obsługi z jakiegoś mtz/proanra/belarusa i się wszystkiego tam dowiesz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilo1    1

Ale od kogo ?

Szukałem nawet na necie i nie znalazłem , a żaden znajomy nie ma.

No chyba ,że ktoś na forum ma i podzieli się ?


" Nie ważne gdzie jadę , grunt ,że wiem gdzie byłem "

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamis    0

słyszałem że w agromie wągrowiec do tych starszych mają zadzwoń i spytaj tel. 672620826

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

no to poziom oleju sprawdzisz z prawej strony skrzyni biegów przed hamulcami jeśli nie masz przedniego napędu to masz pokrywkę to przed nią taka mała śrubka łeb kwadratowy na 12 ,a olej do wspomagania to pod korkiem powinna być siatka wlewowa a w niej wskaźnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilo1    1
no to poziom oleju sprawdzisz z prawej strony skrzyni biegów przed hamulcami jeśli nie masz przedniego napędu to masz pokrywkę to przed nią taka mała śrubka łeb kwadratowy na 12 ,a olej do wspomagania to pod korkiem powinna być siatka wlewowa a w niej wskaźnik

Dzięki

Co do oleju w skrzyni ,to faktycznie jest taka pokrywka a przed nią mała śruba z łbem kwadratowym, a niżej jest taka sama śruba tylko ,że większa

( prawdopodobnie do spuszczania oleju) .Mówimy o tym samym?

Dzisiaj to dokładnie sprawdzę.

Jeszcze raz dzięki.


" Nie ważne gdzie jadę , grunt ,że wiem gdzie byłem "

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilo1    1
słyszałem że w agromie wągrowiec do tych starszych mają zadzwoń i spytaj tel. 672620826

Dzwoniłem i niestety nie mają , mają tylko do mtz 82


" Nie ważne gdzie jadę , grunt ,że wiem gdzie byłem "

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilo1    1
Ja mam ale ruską , a polską to rzeczywiście mało kto ma :P

A istnieje taka możliwość Byś udostępnił swoją instrukcję?


" Nie ważne gdzie jadę , grunt ,że wiem gdzie byłem "

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenit    0
A istnieje taka możliwość Byś udostępnił swoją instrukcję?

A co pa rusku gawarisz :P . Nie jestem w tej chwili na miejscu tam gdzie ją mam, a jak będę to spróbuje ci pomóc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilo1    1
A co pa rusku gawarisz :P . Nie jestem w tej chwili na miejscu tam gdzie ją mam, a jak będę to spróbuje ci pomóc

No w szkole podstawowej miałem rosyjski :) ,a jak to mówią "lepszy rydz niż nic" może coś z niej wyczaruję :)

mój e-mail cbr950@interia.pl

 

tak ta większa na dole to od spuszczenia

wielkie dzięki wszystko się zgadza , wczoraj sprawdziłem poziom oleju no i plecy? Sucho jak na pustyni ! ( sam jestem wściekły na siebie ,że nie sprawdziłem tego wcześniej :angry: )

Powiedz mi sebe1033 ile oleju wchodzi do skrzyni , czy ma to być zwykły olej przekładniowy, no i jak możesz to gdzie jest śruba do wlewania oleju?

A jeszcze jedno , przy wlewie do wspomagania faktycznie jest sitko lecz nie ma przy niej miarki , lecz obok wlewu jest śruba ( na pierwszy rzut oka wygląda jak miernik paliwa w baku)może to jest ten wskźnik?

Edytowano przez andrzej2110
nie pisz posta pod postem

" Nie ważne gdzie jadę , grunt ,że wiem gdzie byłem "

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

do skrzyni wchodzi 40 litrów wlew przed dźwignią zmiany biegów lub też z tyłu pod siłownikiem wystaje śruba dość dużo ok 5 cm ale to prędzej odpowietrznik.A olej to ja miałem od znajomego 10 l od ruskich taki gęsty że szok jak kisiel ale reszte 30 dałem zwyklego hipolu jak woda .A wspomaganie to do dołu tego sitka jakoś jak zobacze to dopisze dokładniej ok 6 litrów .A ta śruba to do regulacji (chyba że to o inną chodzi ) ,a jak z podnośnikiem znalazleś miarkę ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilo1    1

Do siłownika to wiem , jak podniosę klapę to zaraz przy bezpiecznikach jest taki mały zakręcany bagnecik.

Dzięki , normalnie życie mi ratujesz


" Nie ważne gdzie jadę , grunt ,że wiem gdzie byłem "

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj