Skocz do zawartości

Polecane posty

wyrebski1    35

Witam!

Mam problem z Zetorem 72.11 a mianowicie "bierze" olej. Zauważyłem, że leci on taką rurką, która wychodzi z pokrywy z prawej strony ciągnika. Czy silnik już nadaje się do remontu? Co Wy na to?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
igorass    31

Ta "rurka" nazywa się odma, Zetory tej serii generalnie lubią wyrzucać olej odmą, a ile Ci bierze tego oleju powiedzmy w przeliczniu na spalone paliwo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

lub w przeliczeniu na godziny dni ,chyba przesadzasz że leci tą rurką ewentualnie kapnie co jakiś czas kropla ale nie leci .A jak z mocą ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

wyrebski1    35

no faktycznie, źle to ująłem-kapie ale do rzeczy. Moc jest bez zmian, ciśnienie oleju również. W transporcie np ostatnio "ubyło" i litr oleju bo musiałem tyle dodać. Dokładnie to przejechałem 50 km, połowa z tego z obciążeniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawel328    127

Mój 6 letni Zetor w tym roku zaorał około 100ha w większości na usługach i dolałem mu 3 litry oleju . Ale myślę że on te 3 litry porostu przerobił. A odmą też się "poci". U Ciebie może być to samo. A po za tym po tylu talach użytkowania mógł zacząć puszczać odmą olej. Moim zdaniem nie masz się czym przejmować :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Co prawda w zetorze nie zaglądałem tam(do odmy) ale zazwyczaj jest tam separator(najcześciej siatka). Może ona jest załojona i nie działa jak należy. Można wymontować, przemyć w benzynie , wysuszyć i założyć. Ten ubytek oleju powstaje w dwojaki sposób, przez wydmuchiwanie par odmą i poprzez spalanie w silniku. Do komory spalania olej może dostawać się poprzez pierścienie oraz prowadnice zaworów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

to mniemam że 2 godziny i 1 litr z czego 1 h z obciążeniem to za dużo chyba że niedokladnie sprawdziłeś ,chodź u mnie ubywalo z litr na dzień czyli koło 5 h ciężkiej roboty (reszta lżejsza ) i walilo dymem z odmy zmienilem pierścienie tydzień silnik suchy i olej w normie ,potem pojawił się slabiutki dymek ale nie moczy się silnik .Mineły 2 lata silnk już przed remontowy no moc ma prawie ale przy dużym obciążeniu ryczy i wali czarnyj dym z tlumika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
endru    3

W moim też wywalał olej odmą (2l na 5 godzin ciężkiej pracy), ale coś wyczaiłem :). Zaczyna wywalać przy dużych obrotach około 2200 2300 (w transporcie też). Natomiast ostatnio po 4 godzinach głębokiej orki zużył tylko deczko oleju - obroty utrzymywałem na poziomie 1900. Teraz się zastanawiam co z tym dalej robić czy remont czy jeszcze zaczekać :).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

a warunki pracy te same tzn czas ,temp i obciążenie .A remont jak ma ma moc to powinien jeszcze pochodzić zreszta sam wiesz w końcu nagle się nic nie dzieje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
endru    3

Warunki pracy i czas były podobne, ale efekt widać natychmiast. Jak dostanie po obrotach i jest mu ciężko to z odmy kapie kropelka po kropelce natomiast przy mniejszych obrotach kapanie jest bardzo sporadyczne.

A co do separatora w odmie to czy ktoś już to sprawdził, czy jest tam jakaś siatka?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wyrebski1    35

a może "endru" ma racje, że przy dużych obrotach kapie częściej-muszę to wypróbować w orce. No i muszę zobaczyć czy jest tam ta siatka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
endru    3

Czy ktoś z forumowiczów posiada od nowości tego typu ciągniki i może się wypowiedzieć na temat wyrzucania oleju odmą od nowości (ile i kiedy zaczyna wyrzucać), i jakie obroty są maksymalnie ustawione na nieruszanej orginalnie ustawionej pompie paliwowej. Bo słyszałem od gościa który ma zetorka 7711 od nowości, że w orce maksymalne obroty jakie może wycisnąć to około 1900 i dalej nie idą (nie wynika to z nadmiernego obciążenia silnika).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wyrebski1    35

zrobiłem tak jak zasugerował "endru"-orałem dziś na nie dużych obrotach silnika i rzeczywiście nic nie "wyrzucił" oleju. A więc jak nie ma obrotów na maxa np jak w transporcie to oleju nie wyrzuca odmą. Tylko co dalej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

ja mam nieruszaną pompę i mam gdzieś 2400 (jak spojrzę na licznik to poprawię) a powinno być chyba 2300 max .Pewnie śruba regulacyjna jest wybita ,a 1900 max to jest za mało tylko jest jedno ale u mnie nogą mogę dać max2200 a ręką 2400 próbowałem regulawać i nic nie wychodzi (linkę)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziemek256    13

Ja mam 7245 od nowosci i obrotow ma 2450 pompa nie byla ruszana a w polu 2000 obrotow najmniejsze spalanie i silnik na najlzej :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mocne255    0

Odma jest po to żeby odpowietrzać silnik,a nie po to żeby olej kapał.Ale fakt jest taki że olej tam kapie,a w moim zetorku to potrafił wyrzucić 3 litry oleju przez chwile.Robił to od czasu do czasu ,aż znalazłem przyczyne popękały pierścienie na jednym tłoku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jerzy    2

Mocny 255 na którym tłoku pękąły ci pierścienie i czy masz orientację po ilu mth.

Ja w swoim zauważyłem że jak na bagnecie jest pokazany poziom oleju w połowie między min. a max to nie ma wycieku z odmy, jak tylko ciutkę więcej to wyrzuci ten "nadmiar", odkąd go mam tak się dzieje, w transporcie zawsze po zatrzymaniu wyrzucił parę kropli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mocne255    0

Pierścienie były popękane na pierwszym od kabiny i co było dziwne ten olej wywalał co jakiś czas.Potrafił nawet to zrobić pod małym obciążeniem jak zaczeło się lać to jak by olej leciał prosto z pompy, jednorazowo wywalał 2 do 3 litrów i znów był spokój.Po dwóch takich wybrykach założyłem wąż na odme bańka po oleju pod maską i olej już nie leciał na ziemie.Teraz jest ok tulej ,tłok ,pierścienie wymienione a na odmie tak od czasu do czasu kropla oleju wisi nawet jak wygiołem rurke od odmy w kształcie laski ; nie mylić z kobietą'. Po ilu mth nie mam pojęcia ale kuzyn chyba z trzy razy wymieniał pierścienie przy 7211, jego ojciec jak zapalał zimnego Zetorka to wkręcał go na max obroty i pierscionki pękały.Teraz ma zakaz odpalania zimnego i nic się nie dzieje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymek212    0

Tematy połączone

 

Witam. Panowie od pewnego czasu mam problem z zetorem 7211, otóż dzieją się z nim dziwne rzeczy, ponieważ jadąc nim drogą (nawet na pusto) czy pracując w polu co jakiś okres czasu zaczyna wyrzucać olej odmą (w ciągu 1 minuty potrafi wypluć 2-3 litry do bańki którą ma założoną na odmę) po zdjęciu nogi z gazu wszystko się normuje i ciągnik dalej pracuje normalnie nie wyrzucając nawet kropli oleju, i dzieje się tak co jakiś czas i tylko na rozgrzanym silniku. Silnik został rozebrany sprawdzone zostały pierścienie czy nie ma pęknięcia gdzieś pozakładane nowe uszczelki, a problem w dalszym ciągu nie ustąpił. Koledzy jeśli ktoś ma jakiś pomysł to niech się wypowie na ten temat. Z góry dziękuje i proszę o pomoc...

Edytowano przez KRISTOFORn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sollter    0

ciężko powiedzieć.

u nas są od nowości zetory ale z czymś takim to nigdy nie było problemu, owszem chamulce, hydraulika, tam jakiś wężyk od paliwa to się zdażało, ale silniki to nawet od nowości nie były myte i są suchutkie, nie ma nawet najmniejszych wycieków, z odmy to tak kapie jak powietrze dmucha to musi kapać ale nie lać olejem, jak za cały sezon 1/1,5 litra weźnie to max.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez faofar
      Witam mam takie pytanko na jak długo podłancza sie kabel do podgrzewanie bloku??W instrukcji tego nie znalazłem.
      .Ciągnik ma 1000mth ,niby skandynaw a od -5 jest juz problem .Aku ma rok czasu wiec nowy.
    • Przez pawel807
      Hej.
       
      Mam do was pytanie. Będę olej wymieniał w silniku i chciał bym parę rzeczy w nim wymyć wyczyścić.
      Wpierw chciał bym smoka pompy wymyć, bo nie był myty parę lat, ale nie wiem jak go wyjąć i w czym go wymyć.
      On znajduje się na samym dole miski olejowej i jest przykręcony na bodajże 2 śrubki tak ? Wyciąga się go normalnie ?
      Druga sprawa filtr oleju(wirówka) jak to wymyć ? Mógł by ktoś mi to wytłumaczyć ? Bo chciał bym to zrobić, ale niczego nie uszkodzić. :rolleyes:
    • Przez 7613farmer
      Witam wszystkich forumowiczow prosze o porade, otoz posiadam od nowosci ciagnik Zetor Proxima 8441 w ktorym problemem jest stale przeciekajaca nagrzewnica.
      Pierwsza oryginalna jak dotad wytrzymała najdłuzej - 4lata. Kupiłem druga,polska- nie chinska,ktora wytrzymala jakies pol roku. Jeszcze na gwarancji ja oddalem i po długim okresie oczekiwania wkoncu wymienili mi na nowa,ktora zamontowalem i działala jakiś miesiac az tu wczoraj wsiadam a tu woda leje mi sie po głowie. Pomozcie co moze byc powodem,czy wszystkie nagrzewnice sa wadliwe, czy to jakas wada konstrukcyjna traktora? Jak narazie wybieram sie zareklamowac ta trzecia -tez jeszcze jest na gwarancji. I co - macie jakis pomysł?
    • Przez krzys924
      Witajcie... po remoncie silnika zaczeło coś ciec... chodzi o to ze jest to za rzadkie na olej i nie pachnie jak ropa... wydostaje sie to z żrberek głowicy i cylindra przy wyższych obrotach parząc od strony pompy, od strony wentylatora jest sucho, i tu jest problem ;( spotkał sie ktoś z Was z takim czymś? co to może? być bo mi już ręce opadają... pozdrawiam.
    • Przez 12345678910
      Tak jak w temacie.Przy 10godzinach orki spala ok.2l oleju silnikowego brak wycieków , wydobywa sie dym z pod odpowietrznika miski olejowej i korka wlewu oleju wysoka temp. oleju 120stopniC według wskazań czujnika temp .oleju.
      z góry dziękuję.
×