pronarek

Różnice między Ursusami C-325 do C-355

Polecane posty

versus    27

Że proste i niezawodne to się zgadzam w pełni. C-328 który posiadam przez prawie 25 lat obrabiał dwie gospodarki po 16ha oddalone od siebie o 10km, później przez 7 obrabiał jedną całą i w drugiej był pomocniczym i przez ostatnie jest pomocniczym i się ma lepiej niż 360 które jest głównym traktorem przez 18 lat na 16ha gospodarstwie.

A co do mojego ciapka: rozmawiałem z kilkoma osobami i one przypuszczają że w tamtych czasach jak sprzedawali nówki rolnikom mogli sprzedawać uboższe wersje, w końcu wtedy nówki szły zazwyczaj do SKR-ów i PGR-ów, a tym bardziej że rolnicy dostawali pewne upusty na zakup tych maszyn, jednak to są tylko spekulacje i przypuszczenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
versus    27

Właśnie o to chodzi że nic nie ma tam, obejrzałem wszystko dokładnie, skrobałem i nic, a co ciekawe pod podłogą z lewej strony(pod sprzęgłem)są mocowania do zbiornika od pneumatyki :( :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malorolny    0
Tak. to jak zregenerować przekładnie kierowniczą?? w C 328 lub skasowac luzy w sposób inny niż dokręcenie śruby ???????

 

 

A w obudowie tulejki są dobre ? O ile pamięć mnie nie myli to jeszcze podkładki regulacyjne są na tym wałku na kórum jest kierownica ! Co sie konkretnie dzieje ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

versus to nei trzeba skrobac bo one sa widoczne z bloku . A małorolny wąsy sie wysuwaja troche , własnei widziałem że coś można dac podkładke pod ten wałek gdzie kierownica ale nei wiem czy to pomoże


\

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel24    1

Ja jeszcze raz daje linka do strony na której jest napisane że C325 miały sprzęgło dwustopniowe:

 

http://www.retrotraktor.pl/readarticle.php?article_id=7

 

Rozmawiałem z sąsiadem który ma C325 i on ma sprzęgło dwustopniowe. W mojej wiosce jest jeden który ma 328 i on tym ciągnikiem prasuje i ma na pewno sprzęgło dwustopniowe bo u mnie wiele razy prasował gdy jeszcze prasy nie miałem i widziałem że kiedy było dużo słomy na pokosie to wciskał pierwszy stopnień żeby sobie z tym prasa poradziła i jechał dalej.

 

Versus to bardzo dziwne żebyś miał taki rarytas w postaci C328 ze sprzęgłem jednostopniowym :rolleyes: Bardziej skłaniałbym się to tego że może coś tam masz zrypane w sprzęgle i dlatego drugiego stopnia nie ma :(:(


Nie ma to jak ursus C330! ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
versus    27

To by musiał mieć zrąbane już jak wyjeżdżał z ursusa bo wujo mówił mi że od samego początku nie było 2 stopni, a że nie było od samego początku to nigdy się tym nie zajmowali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malorolny    0
versus to nei trzeba skrobac bo one sa widoczne z bloku . A małorolny wąsy sie wysuwaja troche , własnei widziałem że coś można dac podkładke pod ten wałek gdzie kierownica ale nei wiem czy to pomoże

 

 

Ja u siebie muszę zrobić przekładnię , z tego co zauwazyłem mam wybite tulejki , regulacja śrubami niewiele pomaga bo kierownicy uciagnac nie mozna zwłaszcza że przełożenie 1 : 1 , ale o ile mnie pamieć nie myli to trzeba podkladki ując a nie dodać , ale jutro mam wolne to luknę w mądrą ksiażkę , a jak cos ciekawego wyczytam to dam Ci znać :rolleyes:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malorolny    0
czytałem w chyba "usterki techniczne ciągników" że cos z tymi podkładkami sie robi tylko nie wiem dokładnie co i jak

 

 

 

Już ci mówię : Jeżeli sruby regulacyjne nie mozesz juz wkrecić bo wiecej sie nie da to odkręcasz kolumnę kierowniczą ( cztery śrubki M8 na gorze obudowy przekładni i wywalasz konieczną ilośc podkładek a jeżeli śruby regulacyjne są wykręcone do końca to dokładasz tych podkładek, ale ja proponuję ci wymontować przekładnię i rozebrać całą , wśrodku są trzy tulejki mosiężne i na pewno bedą wybite na jajo , musisz je wybić z obudowy , nabić nowe i rozwiercić , a dopiero wtedy zabrać się za regulację luzu. Niewiadomo czy kiedykolwiek było to tam robione.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor6441    2

ja uważam, że najlepszy jest C330M, mam takiego, sprzęt nie do zdarcia, 89r. ,około 3000mth i narazie bezawaryjny!!! :rolleyes: :blink: :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kserkses    2

3 tysiące :-) co to jest ? znam C-328 który pewnie ma ponad 20 tysięcy.


<b>"Do biznesu idzie się dla pieniędzy, a do polityki dla naprawdę dużych pieniędzy" </b> G.Schetyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malorolny    0
3 tysiące :-) co to jest ? znam C-328 który pewnie ma ponad 20 tysięcy.

 

 

Nie wiem ile mój ma :rolleyes: Ale pewnie niewiele mu brakuje :blink: ( ciągnik z 1965r ) , oczywiście do 20 tyś :D . jestem posiadaczem tego ciagnika od ponad 5 lat i jak na razie jestem zadowolony , a pracuje u mnie na 7h gospodarstwie . Gospodarstwo wciąż się powiększa a ja dochodzę do wniosku że narazie spoko starczy , jezeli przekroczę 15 h a pewnie przekroczę to wtedy pomyslę o większej maszynie ( Chyba U -914 ) , a ciapek i tak zostanie bo maszyna jest THE BEST.

Wracając do tematu ciągniki z serii " M " pomomo licznych modyfikacji i udogodnień to już nie to samo , wykonanie pozostawia dużo do życzenia porownując do ciagnikow z lat 60 i 70 - tych. Zyczę wszystkim aby ich emki wytrzymały połowę z tego co przejechały C -325 i C -328 oraz C -330.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6

dokładnie-mój Ciapek jest z 67 roku-jak by zdjąc podnosnik i zobaczyć skrzynię :rolleyes:) wszystko nowe nie zamieniłbym sie na 30 -stkę

 

zdj_cie002_323.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malorolny    0
dokładnie-mój Ciapek jest z 67 roku-jak by zdjąc podnosnik i zobaczyć skrzynię :rolleyes:) wszystko nowe nie zamieniłbym sie na 30 -stkę

 

zdj_cie002_323.jpg

A to c-328 i c-325

post-1540-1176027541_thumb.jpg

post-1540-1176027593_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FanUrsus    0

Zawsze mnie to zastanoawialo czym się rożnią te 2 ciągniki.Może wy wiecie jak tam to napiszcie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MCKYLO    1

Skoro różni się prędkością to znaczy że skrzynia jest inna. Mam c-330 M z 1988 roku. Wada tego modelu to odkręcająca się nakrętka w skrzyni biegów średnio u mnie co 4 lata trzeba rozpoławiać ciągnik awaria za 10 zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    535

M-ka ma górny zaczep taki jak w MF255/u3512 i podobnych. silnik jest mocniejszy o 2 koniki.

 

 

@MCKYLO jak przykręcisz nakrętkę to lekko spawarko hefnii.


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Marcin70707
      Witam. Chcę od restaurowac mojego Perkinsa w takim stanie jak wyszedł z fabryki w 1988😊. Dlatego potrzebuje kodów lakieru bloku i blach. Gdyby ktoś mógł mi je udostępnić byłbym bardzo wdzięczny😊. Szukam również szablonu to namalowania napisów na masce. Bardzo proszę o kontakt jeśliby ktoś miał bądź też proszę aby ktoś mi podał wymiary napisów i jak byłoby najlepiej je wykonać żeby wyglądało to estetycznie a nie "w miarę". Serdecznie pozdrawiam 😊😊😊

    • Przez Bubul
      Witam szukam jakiegoś ciągnika który będzie głównym ciagnikiem na gospodarstwie, ma zastąpić wydłużona 60-tke jednak najbardziej interesują mnie gabaryty i zwrotnosc traktora. Nie musi posiadać napędu ale chciałbym podłączyć tura. Cenowo w granicach do 35tys.
      Nad zetorami myślałem ale chce rozważyć inne propozycje. Kolega namawia mnie na Renault 651 4s lecz nigdy nie miałem styczności z tym ciagnikiem nawet na obrazku... 
       
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj