pronarek

Różnice między Ursusami C-325 do C-355

Polecane posty

pronarek    2

mam pytanie czym sie róznią te ciagniki które napisałem w temacie wiem tylko że 325 i 328 mają inną os niż c-330 ale nie wiem która jest lepsza.

Potrzebuje ciągniczek taki do opryskiwacza i na podwórko narazie robi to c-360 ale jak pomysle ze latem musze jej przd kazdym rwaniem pomidorów wlc jej konewke paliwa to mi zle a c-330 wydaje i sie ze z masztem sobie poradzi i mniej spali!!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kserkses    2

lepiej C-330, bo do tamtych to już niektorych częsci trudno dostać.

C-325 to już naprawdę wiekowe i chyba nie były zbyt dopracowane.

C-328 jest naprawdę trwały, ale przednie osie miały bez możliwości zmiany rozstawu i hydraulika mało oleju, choć co dobre oddzielny zbiornik na olej.

wg. mnie najlepiej C-330, najstarsze i tak będą miały około 35 lat.

Jeśli maszt ma być z przodu to lepiej z płaską przednią osią ( gdzieś od 1979 roku ), jest chyba mocniejsza ( taka sama jak w C-360 ).


<b>"Do biznesu idzie się dla pieniędzy, a do polityki dla naprawdę dużych pieniędzy" </b> G.Schetyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xsc    56

ja bym wybarl 330m bo:

- mniejsze spalanie

- wieksza moc

- szybsza


Nie matura, lecz chęć szczera zrobi z Ciebie oficera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
versus    27

Ja bym brał na twoim miejscu c 330. Przede wszystkim 325 i 328 nie mają szybkozłączy, o części do 325 tragedia, do 328 nie wiele lepiej. Wiem bo mam 328 i remontuje na wiosnę. A i co ważne 325 i 328 mają sprzęgło jednostopniowe, a przy opryskiwaczu to tragedia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    314
Ja bym brał na twoim miejscu c 330. Przede wszystkim 325 i 328 nie mają szybkozłączy, .........

 

Mam C330M i od nowości nie miała szybkozłączy.

C330M od C330 różni zmodernizowana skrzynia biegów o ile się nie mylę.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xsc    56

30 od M-ki roznia sie pompa wtryskowa i M-ka wieksz moc i mniejsze spalanie g/kwh wiem bo mam zwykla 30 i 30 m-ke mi sie lepiej jezdzi m-ka oby dwie od nowsci


Nie matura, lecz chęć szczera zrobi z Ciebie oficera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kserkses    2

M-ka jest gdzieś około 8% szybsza od zwykłej, to chyba najłatwiej zauważyć.


<b>"Do biznesu idzie się dla pieniędzy, a do polityki dla naprawdę dużych pieniędzy" </b> G.Schetyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel24    1
30 od M-ki roznia sie pompa wtryskowa i M-ka wieksz moc i mniejsze spalanie g/kwh wiem bo mam zwykla 30 i 30 m-ke mi sie lepiej jezdzi m-ka oby dwie od nowsci

 

 

moc 330 -22,4KW=30,5 KM

moc 330M-22,6 KW=30,8 KM

 

Różnica w mocy niezawuważalna, :)

 

spalanie jednostkowe jest identyczne w 330 i 330M

 

pewnie 330 którą posiadasz jest poważniej nadszarpnięta zębem czasu niż 330M i dlatego Ci się wydaje że emka jest mocniejsza i pali mniej

 

z tego co wiem to zarówno C325 jak i C328 miały sprzęgło dwustopniowe. Zobaczcie zresztą: http://www.retrotraktor.pl/readarticle.php?article_id=7


Nie ma to jak ursus C330! ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
t-tas    0

z tego co mi mówił sąsiad który ma c328 jakis stary mecher od ciągników mówił mu,ze 328 ma duzo cięższe koło zamachowe niż 330 przez to co prawda trochę gorzej się wkręca ale za to ciężej go zmulić np przy orce niż c330-ale to tylko zasłyszane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    314
z tego co mi mówił sąsiad który ma c328 jakis stary mecher od ciągników mówił mu,ze 328 ma duzo cięższe koło zamachowe niż 330 przez to co prawda trochę gorzej się wkręca ale za to ciężej go zmulić np przy orce niż c330-ale to tylko zasłyszane

 

 

Ile w tym prawdy jest to nie wiem ale wiem jedno. We wsi mamy górkę – dość sporą.

I teraz tak – wciągamy naszą przyczepę załadowaną jak się patrzy i bez redukcji nie idzie (traktor C330M).

Są w naszej okolicy dwa C328 – jak one wciągają to obroty spadają ale wciągają się bez redukowania biegów. Mi też każdy mówi że ten typ tak ma.

 

Nie wiem tylko jak jest ze zwykłym C330. M’ka ma na stówę zmodernizowaną skrzynię biegów przez co jest szybsza i pada dolny wałek który przeważnie jest zaspawany.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
versus    27

@pawel24: przecież mam c-328 z 1963r. od nowości w gospodarstwie i wiem że nie ma sprzęgła dwustopniowego!!!!!C325 tak samo!!dwoma 325 jeździłem to wiem. A co do mocy:330M ma 32km a 330 ma 30km, i co do zamulania 328 to też się zgadzam że o to trudniej niż w 330.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xsc    56

mi nie chodzi tak na oko ze pali mniej tylko wedlug instrukcji !!

ja wszystko poruwnuje wedlug g/kwh i pare gram ale jednak wiec mi sie niewydaje jak bende mial czas to sprawdze i powiem dokalakdnie jaka jest roznica


Nie matura, lecz chęć szczera zrobi z Ciebie oficera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel24    1

Wstawiłem na fotosika zdjęcia z instrukcji zwykłej 330i instrukcji napraw zwykłej 330. Nie chcę agrofoto zaśmiecać takimi danymi wiec dałem to na fotosika :)

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/36301f9bcfc6e8ed.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/77d8de9397e7bc30.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/67589a980d205003.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b909579e86fe16ff.html

 

A tu jest zużycie paliwa i moc 330 M :)

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e67e9613cae6c2bf.html

 

Teraz mam nadzieję jest jasne że jednostkowe zużycie paliwa jest identyczne w 330 i 330M a moc 330 wynosi 22,4 KW podczas gdy moc 330M wynosi 22,6 KW :)

 

Z tym jednostopniowym sprzęgłem w 325 i 328 to mnie bardzo zaskoczyłeś. Zawsze myślałem że tam jest dwustopniowe :) Przyznam się jednak że sam nie jechałem ani 325 ani 328 więc nie będę się spierał


Nie ma to jak ursus C330! ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
versus    27

C-325 i c-328 mają sprzęgła jednostopniowe, nie mają szybkozłączy, nie mają dolnych zaczepów, mają zupełnie inny filtr oleju niż w 330 i jest trochę innych różnic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zaczep można sobie dorobic , a do belki po co CI szybko złączke doba 328 mozna kupić z 2 tysiaki taniej niż skatowana 30tke a cześci sa praktycznie w 95% z 30tki no a w razie czego można duzo pokombinować i jest git jak cos to pisz chetnie o tym pogadam


\

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
versus    27

C-328 ma dodatkowe oczka na cięgłach(w połowie) zakłada się specjalną belkę i jest dolny zaczep. Nie wszystko można dopasować tak łatwo: inna prądnica, filtr oleju, pompy mają inne mocowania.......Jakby się zainteresował to znajdzie duuużo różnic. A co do ceny o racja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kserkses    2

95% częsci będzie pasować, tylko wystarczy że nie dokupisz jednej ważnej i ciągnik jest kupą złomu. Nie każdą część dorobisz !!! Mam sąsiada u którego C-328 stoi już parę lat, nawet teraz skompletował części, tylko niektóre nie pasują :) bo są od C330.


<b>"Do biznesu idzie się dla pieniędzy, a do polityki dla naprawdę dużych pieniędzy" </b> G.Schetyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kserkses    2

Ja tam np. pradnicy i tego co na zewnątrz bym nie liczył bo to idzie dorobić, bądź przerobić. Ale gdy nie pasuje coś z środka silnika to już jest gorzej :)


<b>"Do biznesu idzie się dla pieniędzy, a do polityki dla naprawdę dużych pieniędzy" </b> G.Schetyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
versus    27

No a tam jest najwięcej różnic, rozłóż silnik to się przekonasz, w skrzyni są też inne zębatki z tego co wiem i nie da rady dopasowac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malorolny    0
No a tam jest najwięcej różnic, rozłóż silnik to się przekonasz, w skrzyni są też inne zębatki z tego co wiem i nie da rady dopasowac

 

 

 

A tego co ja wiem to wszystkie tryby są takie same jeżeli chodzi o c-328 i c-330 , a skrzynia od c-325 różni się tylko innym wałkiem womu i ma troszkę inną obudowę choć na oko różnica prawie niezauważalna, a jeżeli chodzi o silnik to różnią się pompą olejową i wałem , choć wał z c-330 pasuje do c-328 tylko trzeba odpowiednio dobrać panewki ( są dwa rodzaje grubościenne i cienkoscienne ) także głowice są inne bo c-328 ma niewymienne gniazda zaworowe ale głowica z 330 pasuje . Filtr oleju C-328 ma inny ale inwestuje się 30 zeta i zmienia się stojak i wtedy bez problemu zakłada sią od C- 330 wymienny . A jeżeli chodzi o sprzęgło to zarówno C- 325 jak i C -328 mają sprzęgła dwustopniowe ( dwutarczowe suche ) i tu zaczyna się problem bo orginalne tarcze do tych ciagnikow są nieosiągalne ale można przenitować okładziny co niestanowi żadnego problemu , lub zmienić wałki sprzęgłowe na te od c-330. Problem tkwi w tym że c-325 i c-328 mają gruby frez na wielowpuście a c-330 gęsty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
versus    27

Od najmłodszych lat jeżdżę c-328 i mi chcesz wmówić że ma sprzęgło dwustopniowe!!!!!!! :):angry: :) Być może nowsze modele miały takie, ale mój z samych początków produkcji ma jednostopniowe!!!!!!! A zębatki w skrzyni są zupełnie inne, kumpel szykował c-330 i trafiła mu się okazja-silnik i skrzynia od C-328. Pomyślał że mu to się opłaci. Ciesz się że go nie słyszałeś jak krzyczał gdy się okazało że nawet jedna zębatka nie pasuje. Pompa paliwowa 328 ma inny rozstaw śrub do mocowania niż c-330, jest to pewien kłopot, do głowic też nie byłbym pewien. A co do skrzyni: na identycznych oponach kiedyś jechałem 328 za wujkiem, który jechał 330, 328 było znacznie szybsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malorolny    0

Od najmłodszych lat jeżdżę c-328 i mi chcesz wmówić że ma sprzęgło dwustopniowe!!!!!!! :):angry: :) Być może nowsze modele miały takie, ale mój z samych początków produkcji ma jednostopniowe!!!!!!! A zębatki w skrzyni są zupełnie inne, kumpel szykował c-330 i trafiła mu się okazja-silnik i skrzynia od C-328. Pomyślał że mu to się opłaci. Ciesz się że go nie słyszałeś jak krzyczał gdy się okazało że nawet jedna zębatka nie pasuje. Pompa paliwowa 328 ma inny rozstaw śrub do mocowania niż c-330, jest to pewien kłopot, do głowic też nie byłbym pewien.

[/quote Oj ! Tu się nie zgodzę ! Nic Ci nie wmawiam ! Właśnie skończyłem remont C-325 który robiony był od podstaw z kupy złomu , tylko silnik do niego jest od C-328 . Pompy paliwowe pasują w obydwie strony ! Bo w silniku od C-328 jest ząłożona pompa od C-330. A żeby było smieszniej to mam katalog częsci w jednej ksiązce do C-325, 28 i 30 , otwieram patrzę w tabelę i ..............

 

Chyba poświęcę troszkę czasu i wyslę Ci parę skanów z tego katalogu części . Zresztą robiłem remonty C-325 i C-328 od podstaw ...............

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
versus    27

Ja u 2 kupli robiłem razem z nimi 328 i w tym roku będę robił u siebie. Jak nie wierzysz to zrobię filmiki na wiosnę i ci udowodnie sprzegło, a resztę w czasie remontu fotami. U siebie nigdy sprzęgła i skrzyni nie ruszaliśmy(nie ruszane od nowości) ale u kupli sporo wymienialiśmy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malorolny    0
Ja u 2 kupli robiłem razem z nimi 328 i w tym roku będę robił u siebie. Jak nie wierzysz to zrobię filmiki na wiosnę i ci udowodnie sprzegło, a resztę w czasie remontu fotami. U siebie nigdy sprzęgła i skrzyni nie ruszaliśmy(nie ruszane od nowości) ale u kupli sporo wymienialiśmy

 

 

 

He he he he he ! A moze mi powiesz że tylko jedna tarcza jest ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Marcin70707
      Witam. Chcę od restaurowac mojego Perkinsa w takim stanie jak wyszedł z fabryki w 1988😊. Dlatego potrzebuje kodów lakieru bloku i blach. Gdyby ktoś mógł mi je udostępnić byłbym bardzo wdzięczny😊. Szukam również szablonu to namalowania napisów na masce. Bardzo proszę o kontakt jeśliby ktoś miał bądź też proszę aby ktoś mi podał wymiary napisów i jak byłoby najlepiej je wykonać żeby wyglądało to estetycznie a nie "w miarę". Serdecznie pozdrawiam 😊😊😊

    • Przez Bubul
      Witam szukam jakiegoś ciągnika który będzie głównym ciagnikiem na gospodarstwie, ma zastąpić wydłużona 60-tke jednak najbardziej interesują mnie gabaryty i zwrotnosc traktora. Nie musi posiadać napędu ale chciałbym podłączyć tura. Cenowo w granicach do 35tys.
      Nad zetorami myślałem ale chce rozważyć inne propozycje. Kolega namawia mnie na Renault 651 4s lecz nigdy nie miałem styczności z tym ciagnikiem nawet na obrazku... 
       
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj