marcin974

Cos nie tak z Pronarem...

Polecane posty

sebe1033    397

a na pewno to plamy oleju a nie sadza czy cos w tym rodzaju rozpuszczone w wodzie

 

marcin974 a zawory sprawdź je może olej opalowy je wypalił w końcu masz trochę mth (albo i więcej)

najlepiej zdejmij kolektor i wieczorem po ciemku włącz silnik będzie widać czy są szczelne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DOMINKUS    0

kolego to normalne w pronarach ja tez jak na dotarciu upaliłem tłumik potem jak juz pracował to drugi , teraz ma trzeci jest mocniejszy ale było nawet tak w żniwa , że z pola jechałem bo taki ogien szedł ze aż strach ten typ tak ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    179

Ja nie mam takiego problemu jak wy, ze nagrzewa się kolektor itp, tylko ze dymi pod dużym obciążeniem, Ciągnik łapie 95 stopni ale nie nagrzewa się kolektor i nie puszcza czerwonego jęzora, też nie chlapie olejem. Komin mam drugi, a zmieniłem go bo tamten nie był niklowany i wiecznie był pordzewiały. Rok Pronara 2001, 1400 mth. Jakoś wolno lecą u mnie mth :)


Chłop ze wsi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    30
a ciągnik przypadkiem nie stał na deszczu?? Bo u nas po deszczu też chlapie na maskę...

taaa... jak deszcz napada do tlumika to po odpaleniu cała macha w kropki.. dobrze ze zmywalne to jest bo jak następny deszcz popada to obmyje :)


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsk125ccm    11

W NH jest taki lakier, z którego bardzo ciężko schodzą te plamy :) A w 3512 aż szczoteczką szorowałem żeby zeszło :) Więc to nie takie chop siup... Ale koniec OT :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    30

po zrobieniu tych stryskiwaczy to jak z 20KM miałby wiecej...

 

w orce 2 polowa cała to wtedy sie dławił a teraz nie czuje... na VI klasie ziemi orałem z predkoscią 10km/h (fakt ze nie za głeboko bo martwica sie wyorywała) to na polu 1200m długim 5ha orałem ponad 3godz :)

 

wczesniej zeby zaorac 1ha/godz na sredniej ziemi to trzeba było sie dobrze zwijac i dobrze go gniesc... a teraz spoko :)

 

 

dzisiaj tata ztalerzował 10ha w 5kawałkach a ja jeszcze po szkole zaorałem 8ha w 4kawalkach -na lekkiej ziemi...

na to wszystko spalił gdzies tak 130-140l oleju opałowego :)


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    30

czy ja wiem czy takie rekordy -moze to sprawa tego ze trzech kierowców jest i maszyna nie stygnie :) a jak ktos sie obija to sam duzo nie zrobi :)

Dzisiaj 2ha zaorane, 5 zagregatowane i 5 zasiane...

Nasz rusek to robi na siebie...

jeszcze mamy 5ha do agregatowania, 5ha pszenicy do zasiania okolo 15ha na zime do orania i 5ha buraka do wykopania u siebie -i jeszcze usługowo do kopania buraka i wolne :) :)


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mickboss    1

Problem odpalania spowodowany przez roznice w temperaturze zaplonu oleju napedowego i oleju opalowego. Temperatura zaplonu oleju opalowego jest wyzsza od temperatury zaplonu oleju napedowego. Stad Twoj problem z odpaleniem rano jak silnik jest zimny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Z pewnością.Olej napędowy (opałowy) grzewczy,jak sama nazwa wskazuje przewidziany jest do stosowania w okresie maj-sierpień.W zimie stosowanie tego paliwa jest wręcz zabronione. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    21

Problem odpalania spowodowany przez roznice w temperaturze zaplonu oleju napedowego i oleju opalowego. Temperatura zaplonu oleju opalowego jest wyzsza od temperatury zaplonu oleju napedowego. Stad Twoj problem z odpaleniem rano jak silnik jest zimny.

 

A skąd masz takie info?

Olej opałowy lekki:

Stan fizyczny : ciecz

Barwa : czerwona

Zapach : charakterystyczny

Temperatura krzepnięcia : -20oC

Temperatura początku/końca wrzenia : 180 – 360oC

Temperatura zapłonu : min. 56oC

Temperatura samozapłonu : 270oC

Granice wybuchowości : 0,7 – 8,0 % obj.

 

Olej napędowy:

 

Stan fizyczny : ciecz

Barwa : jasnożółta

Zapach : charakterystyczny

Temperatura krzepnięcia : -5oC gat. B

: -20oC gat. D

: -35oC gat. F

: -40oC arktyczny klasa 1

Temperatura początku wrzenia : ok. 180°C

końca wrzenia : ok. 360oC

Temperatura zapłonu : nie niższa niż 56oC

Temperatura samozapłonu : 270oC

Granice wybuchowości : 3,11 – ok. 15,0 % obj.

Gęstość w temp. 15oC : 820 - 845 kg/m3 (gatunki B, D i F)

800 - 845 kg/m3(klasa 1)

Dane ze strony BP


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    30

Z pewnością.Olej napędowy (opałowy) grzewczy,jak sama nazwa wskazuje przewidziany jest do stosowania w okresie maj-sierpień.W zimie stosowanie tego paliwa jest wręcz zabronione. :)

O kurcze... :)

 

od lipca na ON chodzi,faktury nazbierane, ogień z rury nadal jest, jak będzie korzystna cena to to od wiosny OO bedzie sie lać, duzo pracuje, z ciężkim kopytem i nie odczówam absolutnej różnicy ani w mocy ani w spalaniu, a zapytać pompiarza czy OO wykańcza pompe to odpowie "Panie... pompę to tylko woda wykończy, jak dobry OO to mozna jeździć" :)


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mickboss    1

A skąd masz takie info?

Olej opałowy lekki:

Stan fizyczny : ciecz

Barwa : czerwona

Zapach : charakterystyczny

Temperatura krzepnięcia : -20oC

Temperatura początku/końca wrzenia : 180 – 360oC

Temperatura zapłonu : min. 56oC

Temperatura samozapłonu : 270oC

Granice wybuchowości : 0,7 – 8,0 % obj.

 

Olej napędowy:

 

Stan fizyczny : ciecz

Barwa : jasnożółta

Zapach : charakterystyczny

Temperatura krzepnięcia : -5oC gat. B

: -20oC gat. D

: -35oC gat. F

: -40oC arktyczny klasa 1

Temperatura początku wrzenia : ok. 180°C

końca wrzenia : ok. 360oC

Temperatura zapłonu : nie niższa niż 56oC

Temperatura samozapłonu : 270oC

Granice wybuchowości : 3,11 – ok. 15,0 % obj.

Gęstość w temp. 15oC : 820 - 845 kg/m3 (gatunki B, D i F)

800 - 845 kg/m3(klasa 1)

Dane ze strony BP

Sugerujesz sie jednym zrodlem ( strona BP ) poczytaj w necie a zobaczysz ze roznica jest. Moje zrodlo informacji to pracownik laboratorium rafinerii. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    21

A czy Twoje źródło informacji powiedziało Ci o jakim oleju opałowym mówiło :lol: ? Bo nie sądzę żeby interesował Cię ciężki olej opałowy, do którego zalicza się też mazut. Lekki olej opałowy stosuje się (teoretycznie) w kotłowniach przydomowych, małych i średnich firmach. Więc praktycznie wszystko co możesz nabyć na wszelkiego rodzaju stacjach zakładach czy nawet u pana Stasia pod nazwą olej opałowy ma temp zapłonu taką samą jak olej napędowy. Oczywiście nie mówimy o wyrobach chrzczonych. Jest coś takiego jak Polska Norma A skoro dla Ciebie BP jest niewiarygodne to może orlenowi dasz wiarę?

Napędowy

opałowy lekki

No ale koniec OT


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommag21    0

Witam

Pisałem kiedyś gdzieś o tym jak w cięzkich pracach pronarem 82SA robił mi sie czerwony korekror wydechowy wraz z kolanem tłumika... dzis konczę orkę patrze a z tlumika jest czerwona łuna ognia (jak z palnika), nie duza... okolo 10cm... ująłem gazu i po sekundzie zginęła

i teraz moje pytanie... Czym to jest spowodowane -temp silnika mam deczko ponad 90Omotor oleju poprzez ostanie 100mth wziął z 10ml -czyli to normalne, cisnienie oleju jest 0.25mpa, przyznam ze traktor chodzi na OO (olej opalowy), z rana troche długo kręci (około 30sek albo i wiecej)

 

Czy mozna podejrzewać wtryskiwacze za sprawcę tego ognia? :)

 

masz wysoką temperature , u mnie około 80 stopni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masato    1

Co do opału, to śmiem twierdzić, że lepiej lać opał z małą domieszką jakiegoś oleju niż czasem paliwo z naszych stacji. Przecież na stacji to w większości jest opał wybarwiony i uszlachetniony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pronarek82    1

Tak to jest spowodowane tym że jeździsz na oo . Ja jak jeździłem ruskiem t - 25 to też ział ogniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MrCzesio123    3

TractorPullingu stosują inny olej silnikowy żeby ładnie wyglądało jak zieje ogniem :) więc może wymień olej silnikowy na jakiś droższy i zobacz czy ci się coś poprawiło polecam olej turdus :) drogi ale zobaczysz czy coś zmieni

Edytowano przez MrCzesio123

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ciachoxtx
      Witam , tata orał pole i chcąc wyjechać z bruzdy traktor nagle zablokował tzn. może ruszyć ciut do przodu ciut do tyłu i blokuje takie aby centymetry 10 % obrotu koła skrzynia biegi wchodzą bez zarzutu co może być przyczyną ?
    • Przez Pawel1985
      Jaki olej do wspomagania układu kierowniczego 
       
    • Przez User988
      Witam,
      Czy wiecie może gdzie dostane taki fartuch błotnika do tego modelu pronara?
      Szukałem na różnych stronach ale nie moge znaleźć odpowiednika. 
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.

    • Przez Kuba08102003
      Witam mam problem z przednim napędem w pronarze 1025a, napęd na tył po załączeniu działa i wszystko jest okejo a gdy włączę napęd tylko na przód i ruszę do przodu lub do tylu automatycznie napęd przestaje działać i rozłącza kontrolkę która sygnalizuje działanie napędu 
    • Przez Dziki88
      Witam na forum mam pytanie czy miał ktoś problem ze trzeszczącym sprzęgłem przy ruszaniu w pronarze zefir 85 ?
      ruszam z h1 bez niczego i tak trzeszczy jakby tarcza się skończyła  a jest założona nowa 
      dzięki za odp😊
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj