szymek85

Demontaż popy wtryskowej 515C

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
szymek85    14

Witam czy przy demontażu pompy wtryskowej trzeba też ściągnąć pompę hydrauliczną która zamontowana jest z przodu i przez tą dziurę odkręcić koło z pompy wtryskowej??

Wszystko podkręcałem co jest na wierzchu i pompa wychodzi tylko 5 mm i jest opór. Proszę o radę bo nie chcę na siłę nic robić.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5006

Koło zębate pompy wtryskowej blokuje, trzeba je ściągnąć po demontażu pompy hydraulicznej.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kosti68    17

Pamietaj o ustawieniu wyjsciowym i nie zapomnij o blokadzie pompy wtryskowej przed wyciagnieciem jej z obudowy silnika.


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymek85    14

Pamietaj o ustawieniu wyjsciowym i nie zapomnij o blokadzie pompy wtryskowej przed wyciagnieciem jej z obudowy silnika.

 

Ustawienia sobie pozaznaczam a coś więcej na temat blokady pompy??  Jest tam jakaś blokada czy sam muszę coś pokombinować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5006

Nie zakładaj żadnych blokad, ani alarmów - bo to nie ma sensu.

 

A tak na marginesie: Co dolega pompie, że wyciągasz ją?


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    17

@ AlaCapone. Twój tekst biorę za żart...a jeśli myślisz tak naprawdę, to jest kompletne dno.

@ Szymek 85, Jeśli już jesteś w trakcie demontarzu pompy, to nie ma sensu pytać sie jeszcze o blokadę i ustawienia "wyjściowe" To powinieneś zrobić już wcześniej. Niestety jak widać nie masz o tym " zielonego pojęcia", wiec najlepiej byłoby jakbyś taką robotę zlecił profesjonaliście. I nie możesz tego sobie, to tak "pozaznaczać. Po pierwsze pompa z naprawy wróci w ustawieniu "wyjściowym" i bedzie z pewnością zablokowana. Wiec jakiekolwiek ustawienia które sobie zrobiłeś/zrobisz i tak będą nieaktualne. Wałek nowej pompy bedzie ustawiony na pozycje wtryskową na pierwszym cylindrze, poza tym będziesz musiał uczyć narzędzia do ustawienia konta wtrysku. Pamiętaj ze przy złym montażu może dojść do uszkodzenia nowej, naprawionej pompy.


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymek85    14

Nie wiem czy pompa pójdzie do naprawy bo nic jej nie dolega pali od strzała ma moc tylko od strony bloku kapie mi gdzieś ropa i nie zobaczę skąd do puki nie rozbiorę. Aż szkoda mi tego ruszać bo silnik chodzi idealnie i nie maiłem nigdy problemu z nim. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    99

U mnie też sie pociło od strony bloku z tego dekielka aż wkońcu na polu rozciekło sie na maksa i lało... taki sam dekielek jest na zewnętrznej stronie i jego wiadomo bez problemu da się odkręcić bez wyciągania pompy...  W moim tylko oring poszedł który dostałem za darmo..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymek85    14

U mnie podejrzewam, że to samo bo kapie z tego dekielka a że teraz jest czas to wole to zrobić niż na wiosnę latać. JD1052 miałeś jakiś problem z ponownym zamontowaniem pompy i jej ustawieniem??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5006

Kolego @szymek85 trzeba było napisać o co chodzi nie musiałbyś wyciągać pompy, bo nie ma takiej potrzeby.

Na 99,9% przecieka na dźwigience od gazu. Rozwiązanie wymiana oringów.

 

Jeśli chcesz szczegółowy opis to znajdziesz go tu: https://www.agrofoto.pl/forum/topic/87529-ci%C4%85gnik-renault-13314-przeciek-pompy-wtryskowej/

 

Pompa jest bardzo prosta. Można nią kręcić ile się chce i jak się chce, zaś ustawienie wtrysku dla pierwszego, czy któregokolwiek cylindra jest tak proste, że nawet zwykły laik poradzi sobie (nawet pięcio- sześcioletnie dziecko). Nie potrzeba żadnych narzędzi, przyrządów pomiarowych, skomplikowanych maszyn, czy komputerów. Jeśli chcesz wiedzieć: Jak to się robi? - napiszę! Zapewne wielu mechanikom się przyda. Po sekundzie od przeczytania 99,9% czytających w wieku powyżej 6-ciu lat pochwyci o co chodzi.

 

Żadnych blokad, ani alarmów nie zakładaj na pompę wtryskową, bo to nie samochód.

Pozdrawiam.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5006

Skoro tak, to możesz kupić komplet uszczelek do niego i zrobić przegląd samemu. Podaj numery z tabliczki znamionowej pompy.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymek85    14

Mam zamiar sam wymienić uszczelki jeżeli okaże się,  że z tego cieknie. Jutro podam nr z tabliczki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymek85    14

Skoro tak, to możesz kupić komplet uszczelek do niego i zrobić przegląd samemu. Podaj numery z tabliczki znamionowej pompy.

 

Spisałem wszystkie numery z tabliczki nie wiem o który ci chodziło.

 

0460 426 220

R 534 D

663      524554

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5006

Dzieki. Niestety do tej pompy: BOSCH 0 460 426 220 (to samo co VE6/12F1150R534) nie mam nic.

 

Pojedyncze części ma do niej: http://agromer.pl/uklad-paliwowy-fendt,c58,pl.html

AGROMER ma jednak je drogie.

 

Proponuję uderzyć tu: http://www.dieselcars.pl/index.html

Nie wiem, czy obecnie Jacek coś ma do niej, ale z pewnością załatwi (pełny zestaw) i to DUŻO taniej.

 

Proponuję wymienić wszystkie oringi na dźwigni gazu, uszczelkę głowicy i kilka uszczelek pod dekielkami, bo to iż cieknie od strony korpusu silnika nie oznacza, że nie cieknie z dźwigni gazu.

Pozdrawiam.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    99

Ale sie rozczulacie, przecie warsztatów od pomp boscha jest od groma przynajmniej w mojej okolicy. Co do demontażu to u mnie poszła bez problemu, koło było zablokowane, niestety przy montażu poleciało no i roboty przybyło :wacko:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymek85    14

Dzieki. Niestety do tej pompy: BOSCH 0 460 426 220 (to samo co VE6/12F1150R534) nie mam nic.

 

Pojedyncze części ma do niej: http://agromer.pl/uklad-paliwowy-fendt,c58,pl.html

AGROMER ma jednak je drogie.

 

Proponuję uderzyć tu: http://www.dieselcars.pl/index.html

Nie wiem, czy obecnie Jacek coś ma do niej, ale z pewnością załatwi (pełny zestaw) i to DUŻO taniej.

 

Proponuję wymienić wszystkie oringi na dźwigni gazu, uszczelkę głowicy i kilka uszczelek pod dekielkami, bo to iż cieknie od strony korpusu silnika nie oznacza, że nie cieknie z dźwigni gazu.

Pozdrawiam.

  Dzięki za informację części zamówione u Jacka w dieselcars. Super człowiek nie dość że tanio to jeszcze podpowiedział co i jak wymienić. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr433    0

Witam!

 

Poszukuję informacji jak ustawić kąt wtrysku (gdzie szukać znaków GMP) ciągnik to Fendt 515 c , problem tkwi w tym, że ciągnik na zimnym silniku okropnie "kopci na biało" po rozgrzaniu nie ma tego problemu, pompa jest po regeneracji, wtryski na 100% ok po zmianie końcówek  (na wtryskach z drugiego Fendta jest tak samo "kopci na biało")  zapłon ustawiony tak samo jak przed remontem, zaznaczone koło na rozrządzie, koło pompy na klinie. Przy pompie poprzedni właściciel (Niemiec) sporo majstrował bo brakowało paru elementów regulatora (wdg pompiarza). Szukam jakichkolwiek informacji jak się zabrać za ustawianie zapłonu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maarianek88    7

Piotr433, czy na pompie jest coś takiego jak wyprzedzacz kąta wtrysku (taki elektromagnes na obudowie regulatora po prawej od przewodu doprowadzającego paliwo do pompy)? Czy jest to pompa bez tego ustrojstwa? Bo jeśli jest to kąt wtrysku statyczny wynosi 18 stopni, a jeśli nie ma to 23 stopnie. Odpisz, a resztę Ci wytłumaczę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maarianek88    7

Poprawka, ta cewka to wzbogacacz paliwa, pomaga w rozruchu zimnego silnika. Regulator kąta wtrysku raczej w tym modelu nie występował.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez mariog84
      Witam wszystkich. Wczoraj pojawił się niemały problem. Zauważyłem że między 2 a 3 głowicą pojawia się płyn chłodniczy. Czy ktoś przerabiał już ten problem?? Czy wymiana uszczelki pod głowicą powinna pomóc?? Czy to zapowiedź jakiś większych problemów?? A jeżeli to uszczelką pod głowicą to mógłby mi ktoś podpowiedzieć jaką siłą dokręcić głowicę i jakie ustawic luzy zaworowe?? Będę wdzięczny za wszystkie pomocne wiadomości.
    • Przez Ruletka55
      Hej, 
      Spotkała mnie przykra sytuacja,  pomocnik zostawił traktor z przyczepą objętościową na górce i zgaszony ciągnik zostawił na ręcznym odchodząc na kilkanaście metrów. Po powrocie nie znalazł ciagnika na miejscu, ciągnik z przyczepą poleciał w bagno gdzie było widać tylko dach i połowę szyb. Przyczyną prawdopodobnie było za słabe zaciągnięcie ręcznego a druga sprawa w przyczepie hamulce po pewnym czasie trochę puszczały.  Wizualnie aż tak tragicznie nie wygląda jednak jest parę elementów do wymiany. 

      Przechodząc do sedna sprawy, martwi mnie jak podejśc w ogole do uruchomienia tego traktora, co niezbędnego warto zrobić ?
      Obecnie ciagnik umyłem dokładnie myjką ciśnieniową, teraz suszy się

      Co na pewno zrobie w najbliższym czasie to: 
      - postaram się wyszuszyć elektroniczne rzeczy, odsłaniając plastiki, trudno dostepne miejsa sprobuje dosuszyc suszarką
      - wymienie olej w skrzyni bo na bagnecie majonez
      - wymienie olej w silniku (profilaktycznie)
      - wymienie paliwo

      O czym powinienem jeszcze pamietac ? Myslalem o wyciagnieciu komputera pokladowego i zaniesc do elektronika zeby poczyscil specjalnymi substancjami

      P.S może ktoś orientuje się gdzie mogę kupić maskę, dach, drzwi z szybą ? 

      Dzięki za pomoc
       
    • Przez caseuser
      Witam,
      Mam problem z EHR, mianowicie nie świeci się żadna dioda od EHR, tak jakby nie było wcale zasilania. Błędów na komputerze nie ma żadnych. Stało się tak po robieniu głowic i myciu silnika. Bezpieczniki całe. Orientuje się ktoś którędy i skad dochodzi tam zasilanie do tego EHR? Może bym coś pomierzył. Z góry dzięki 😊
    • Przez misieka
      mam 9 błędów w ciągniku, co one oznaczają? proszę o odpowiedź
      -0.0.20
      -0.1.59
      -0.1.60
      -0.1.62
      -0.1.63
      -0.1.65
      -5.1.01
      -5.1.72
      -4.1.08
    • Przez Mateusz1221
      Witam. Mój problem polega na ustawieniu turbosprzęgła w Fendzie 512c z 97r. Otóż przestało odbijać mi sprzęgło  wiec wyregulowałem w taki sposób że wykręciłem śrube sprzęgło  rozsprzeglało prędzej a pedał odbijał ale gdy ciągnik podczas orki się rozgrzał sprzęgło straciło luz i przestawało ciągnąć. Po popuszczeniu śrubki sprzęgło zaczęło normalnie łapać lecz gdy ciągnik ostygł  ponownie pedał przestał odbijać... Gdzie szukać  przyczyny? Możliwe ze uklad w jakiś sposób się zapowietrzył albo płyn się zużył? 
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.