Zaloguj się, aby obserwować  
arek116

Podłączenie alternatora z renault rapid.

Polecane posty

arek116    3

mam alternator z reno rapid o oznaczeniach

B+ (wiem że ma być połączone na stałe z akumulatorem)

B- (to chyba masa)

 

i dwie wsuwki

+

L

i moje pytanie jak podłączyć te dwie wsuwki, dodam jeszcze że alternator ten ma wbudowany regulator napięcia.

z góry dzięki za odpowiedzi

POZDRAWIAM!!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    72

Podaj nazwę tego alterantora i jakieś zdjecia.

To prawdopodobnie jest alternator samowzbudny.

 

Tak B+ to do + akumulatora

B- to minus i jest także na obudowie alternatora więc wystarczy dobrze go przykręcic w mocowaniach.

L to powinna być kontrolka ładowania, ale nie koniecznie wzbudzenie.

+ to może byc zasilenie wzbudzenia albo wolna wsówka uzywana tylko w oryginalnej instalacji.

Ale to zalezy jakiej firmy jest ten altek bo sa rózne konstrukcje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    72

L to napewno wyjscie do kontrolki ładowania ale nie zawsze podłączane bezpośrednio. Może to byc za pomocą przekaźnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arek116    3

dzięki za odpowiedzi. altek już podłączyłem i wszystko działa. może się komuś przyda to podłaczenie tzn.

B+ na stałe pod akumulator

L pod kontrolkę

+ musiałem podłaczyć pod kabel prądowy bo nie było wzbudzania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez V12
      Witam
      Na wstępie powiem że alternator i regulator jest sprawny , testowany w warsztacie napraw alternatorów , regulator był podmieniany to samo
      Problemem jest to że kiedy akumulator jest naładowany to pełna wtedy napiecie jest około 15,1V , wystarczy włączyć postojówki bądz radio i napięcie jest 14.5V
      Fachowcy tłumaczą tym że alternator nie ma odbioru prądu i napecie rośnie
      Kiedy akumulator jest choć troche rozładowany to jeż jest ok , problem pojawia sie kiedy po kilku godzinach pracy naładuje sie do pełna i nie pobiera juz prądu
      W tym ciagniku kiedy nie ma włączonych świateł to jedynym odbiornikiem prądu jest akumulator wskaźnik temperatury i paliwa
      Problem jest od 7 lat ale teraz myśle na wymiana alternatora na inny typ po w ciągu 7 lat dziś załozyłem 3 akumulator
      W innym ciągniku mam alternator Valeo ale 6 diodowy i tam ładowanie nie przekroczy 14,5V nawet po 10h pracy a tam tak samo kiedy nie włączonych świateł to jedynym odbiornikiem prądu jest akumulator
      Alternator we fiacie jest prawie takie jak jak we Fiacie Cinqecento 900 , regulator napięcia pasuje , jest 9 diodowy , mostek prostowniczy stojan i wirnik był sprawdzany .
      A ciekawostką jest że kiedy napecie skacze ponad 15V to delikatnie żarzy sie kontrolka ładowania , wystarczy włączyć postojówki albo radio i wtedy gasnie i napięcie wraca do normy
    • Przez Stasek
      kupiłem nowy orginalny alternator i nie mam pojecia jak podłączyc zamiast prądnicy
    • Przez rosiu_xd
      Witam, mam problem z ładowaniem i z tego co pomierzyłem to na przewodzie od pradnicy przy samym regulatorze pokazuje napiecie do 14.5V czyli jakby okej, a wyjsie z regulatora na stacyjke pokazuje maks 12.5V bez obciążenia, ze swiatalmi to spada ponizej 12V, i tak chcialem sie upewnic czy regulator do wymiany czy cos innego moze byc?
    • Przez Skowron15
      witam kupiłem nowy alternator 700W 50A z wbudowanym regulatorem ruski do mtz 82 Stary altek był na 5 wyjść z osobnym regulatorem a ten nowy jest na 3 i niewiem jak go podłączyć

    • Przez rocco0987
      Witam, w traktorze same roller mam zamontowaną nagrzewnice, ostatnio nawalił mi potencjometr od włączania i ustawiania ciepła (nie spalił sie tylko rozleciało się coś w środku bo zaczął  ciężko się kręcić i nie załączał grzania). Ostatnio starszy był w sklepie z elektronicznymi rupieciami i kupił niby o zbliżonych parametrach jednak po zamontowaniu mam problem. Gdy włącze ogrzewanie i podkręcę mocniej, pasek od alternatora nagrzewnicy zaczyna kwiczeć. Napiąłem pasek dość mocno ale nie pomogło (pasek wymieniony pare miesięcy temu), jak tylko dam grzanie mocniej zaczyna kwiczeć. I tu moje pytanie gdyż na elekryce znam się słabo, czy potencjometr o innych parametrach ma wpływ na większe obciążenie alternatora? stary potencjometr miał z boku 10ka 5A/250V nowy 10kb 1A/120V. Dodam że jak ustawie tak żeby nie kwiczał to prawie wcale nie grzeje, z tym że zawsze żeby grzało dobrze trzeba było dać na max i troche wiecej obrotów na silniku. Może to coś z alternatorem, ale stało się to po wymianie tego potencjometru więc wole pierw dopytać nim zaczne bebeszyć traktor.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj