Arek

Problem z przełącznikiem 12/24v

Polecane posty

Arek    218

Przełącznik przy próbie odpalenia ciągnika robi takie charakterystyczne TRRRR tzn. bardzo szybko włącza się i wyłącza co oczywiście skutkuje brakiem możliwości odpalenia silnika, jak się go ręcznie wciśnie to odpala normalnie więc wydawało by się, że przyczyną jesz uszkodzona cewka. Ale nowe przełącznik prosto ze sklepu zachowuje się tak samo. Co może być przyczyną takiego zachowania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Słabe akumulatory, kiepskie połaczenia miedzy akumulatorami i masy. Przerywajacy styk w stacyjce.

 

Najcześciej przeywanie tych przełaczników jak i elektromagnetycznych właczników rozrusznika jest spadek napiecia wywołany właczeniem dużego odbiornika jakim jest rozrusznik. Jesli aku jest słaby to nie wydaje z siebie wystarczajacego prądu i spadek napiecia jest tak duży nawet do 10V, W tedy to cewka nie daje rady i rzozłacza.

Jednakże tak samo słaby akumulator jak i kiepska masa powodują że prąd jest za mały do odpalenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Popieram swojego poprzednika słabe akumulatory lub słaby styk na zaciskach akumulatora.

 

Nieraz pomaga zamiana akumulatorów, jeżeli 1 z nich jest bardziej zużyty.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

A przypomniało mi się. Jesli styki, klemy itp. uważasz za dobre to prawdopodobnie jeden z akumulatorów ma przerwana celke i zamiast 12V jest 10V i to juz wystarczy żeby tak sie działo. Zmierz albo podmieniaj pojedyńczo akumulatory innym, a różnice sam zobaczysz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    206

A masz przełącznik ten znajdujący się koło dżwi obok sprzęgla zalączony, bo ja mialem taki sam problem i ten wyłacznik prądu był przekręcony. Problem ten miałem tylko, że w Ursusie 1614. Skapliśmy się dopiero po tygodniu... ;):o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Przyczyną okazała się akumulator, co ciekawe trzyma napięcie 12,5v. po zmianie aku wszystko działa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Massey26
      Jaka może być przyczyna że nie rozłącza mi pompy w massey ferguson 6180. I dzieje się to dopiero przeważnie jak ciągnik się rozgrzeje. 
      Rozdzielacz ehr po regeneracji. Różne ustawienia czujnika położenia ramion były próbowane. Może ktoś pomoże?
      Ciągnik massey ferguson 6180
    • Przez Decx
      Witam wszystkich. Mam dziwna sytuację. Pacjent Zetor 12011, wszystko działało prawidłowo, a tu nagle podczas pracy w polu na amperomierzu pojawiają mi się chyba zbyt wysoki amperarz. Zwykle na amperomierzu na niskich obrotach wskazówka lekko się wychylała, a na wysokich obrotach wskazówka dochodziła tak do 15A- 20A (amperomierz jest nowy i wyskalowany do 50A). Teraz na wolnych obrotach wskazówka dalej lekko się wychyla, ale gdy tylko dodam gazu, wskazówka amperomierza idzie prawie do 50A i tak się cały czas utrzymuje dopóki nie odpuszczę gazu. Jedyne co zrobiłem to porządnie naciągnąłem pasek. Kilka miesięcy temu wymieniony został regulator napięcia na nowy identyczny.
      Pytanie pozostaje czy grzebać przy tym czy zostawić i jeździć. Czy można jeździć cały dzień w polu z tak wysokim amperarzem? Może na mocno naciągnąłem pasek🤣. 
      Proszę o radę. Pozdrawiam.
    • Przez bartoszsola
      Witam! Zamieszczam oryginalne skany instalacji do Zetorów jak wyżej    Może komuś się przyda  `



    • Gość
      Przez Gość
      witam, jak podłączyć 2 wskaźniki paliwa pod jeden wskaźnik? to rozwiązanie oryginalne. Są tu 2 przekaźniki które odpowiadają za przełączenie wskazania z pierwszego czujnika na drugi. Problem w tym, że ktoś kiedyś pchał rączki w instalacje przez co ciężko jest mi dojść co do czego. Po podłączeniu na którko 1 i 2 oba działają prawidłowo kwestia w tym jak to wpiąć w przekaźniki żeby pracowało tak jak powinno? w załączniki prowizoryczny schemat

    • Przez Przemek1265
      Witam, mam problem z ładowaniem akumulatora w ciągniku John Deere 6400. Ciągnik był u elektryka i postawił diagnozę na regulator napięcia i go wymienił i sprawdzał ładowanie i było, lecz kontrolka od ładowania cały czas się świeci i akumulator nie jest ładowany i na dodatek stopiło mi w skrzynce z bezpiecznikami ,,bezpiecznik" fachowo to się dioda nazywa. Od czego może ona być? Co może być przyczyną? W czym szukać winy? Dodaję również zdjęcie alternatora i schemat skrzynki bezpieczników z zaznaczonym bezpiecznikiem, który został spalony. Wyczytałem również, w alternatorze jest wtyczka W i jedni piszą, że musi być podłączona, a inni że nie. Jak ma być podłączona to w którym miejscu do instalacji ją podłączyć?



×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj