Skocz do zawartości
lukaczmarek

Pronar 82sa problem z elektryką

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
lukaczmarek    265

Witam. Mam pewien problem z pronarem. Mianowicie jakiś czas temu przestała mi ziałać jedna para przednich halogenów oraz tylne halogeny. Najpier pomyślałem że jest to wina bezpieczników ale wszystkie są sprawne. Wczoraj zauważyłem że światła zapalają się ale dopiero gdy ciągnik ma maksymalne obroty. inaczej się nie świeca. Sprawa dotyczy również załanczania womu króry załancza się tylko przy maksymalnych obrotach silnika. Czy miał ktoś moze podobny problem lub wie co z tym zrobic??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Co do halogenów to może masz luźne badz brudne połaczenia. Czyli luz na wsówkach lub i kiepska masa. Wzrost obrotów powoduja drgania a co za tym idzie połaczenie sie ich.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Pronar82a    30

Też mi się tak wydaje że masz słabe ładowanie bo miałem podobnie w swoim, pewnie siadły diody w alternatorze. Kup lepiej nowy alternator bo to koszt ok 200 zł a za naprawę zaśpiewają ci ze 100zł :o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    16

A nie ma tam czasem przekaźnika, który się zwiera gdy alternator (sprawny) zaczyna ładować i ten przekaźnik załancza prąd na światła i WOM?

Bo jakoś nie mogę sobie inaczej wyobrazić "brania prądu na światła z alternatora"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaczmarek    265

No właśnie bo te światła normalnie paliły się tylko jak ciągnik chodził. Ale czy napewno prąd idzie bezpośrednio do świateł z alternatora nie ma tam niczego po drodze??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    16

"lukaczmarek" teraz jestem pewny że to jest tak zrobione jak pisałem wcześniej! I teraz zgaduje bo nie widziałem, że jest to moduł w którym jest też regulator napięcia! "Idzie przez regulator napięcia", I fakt jeżeli zostanie uszkodzona dioda to będą problemy i stawiam na diode wzbudzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Nie mam MTZ ale kolega @hemi sensownie mówi (dobrze gada wódki mu dać :o )

Skoro te halogeny działaja tylko przy działajacym silniku to prawdopodobnie gdy halogeny załaczane są przez styczniki to własnie cewki tych styczników biora zasilanie z alternatora z 3 diod wzbudzenia. Jesli silnik nie działa to na diodach nie ma napiecia i świateł nie właczymy. Tak więc gdy diody są uszkodzone to napiecie jest zbyt niskie aby cewka załaczyła styk w przekaźniku. W takim wypadku wzrost obrotów powoduje wzrost napiecia i do takiej wartosci przy której cewka może działać prawidłowo. Wiec właczyc nam te halogeny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ten temat nie powinien być w dziale Elektryka?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Bo zawsze tematy związane z elektryką były właśnie tam, ale jest to moje prywatne zdanie i jeżeli moderatorzy uważają, że jest ok. to niech tak zostanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    30

Moim zdaniem temat może być tu i tam ponieważ jest związany z Pronarem i z elektryka i to jest chyba obojętne gdzie będzie się znajdował ;)

Bynajmniej takie jest moje zdanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Wiem, że to ja zacząłem, ale proponuję zająć się rozwiązaniem problemu kolegi @lukaczmarka, a nie dyskusjami nad tym gdzie powinien znajdować się temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konik201    0

mam pytanie czy tylne halogeny zalaczaja sie wted gdy silnik pracuje?? bo mam z tym problem w swoim pronarze. a i jeszcze jedno czym sie rozni skrzynia zsynchronizowana od wyklej sery ze tu ale niechce nowego posta zaczynac ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Tylne halogeny dzialaja dopiero gdy silnik pracuje.

Co do skrzyni to dzieki synchronizacji brak jest zgrzytów przy zmianie biegów(jak w samochodzie lekko i cicho) czego nie mozna powiedziec przy zwykłej skrzyni, gdzie trzeba wprawy aby bez zgrzytu zmienić bieg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×