Gość

Zaczep samoróbka ciągnika a ATEST!!

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
marko-kolo    709

normalnie na oczach kładło przede mną forszmita z kukurydzą i ta górna część przykręcona odpadła     - zerwało   śruby 

wymieniasz śruby i masz po problemie , mało tego  ciągnik nie położony mimo że też był przechył spory  

 

nawet jak jest obrotowy zaczep w naczepie czy rozrzutniku  to podnosi ciągnik do góry i kładzie na bok 


wszystkie RYŚKI to fajne chłopaki , chwała im za to 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

normalnie na oczach kładło przede mną forszmita z kukurydzą i ta górna część przykręcona odpadła     - zerwało   śruby 

wymieniasz śruby i masz po problemie , mało tego  ciągnik nie położony mimo że też był przechył spory ...

a to ciekawostka o której nie wiedziałem, u mnie właśnie zamiast śrub jest spaw+górny wspornik sięga ciut w przód ciągnika (jakby listwę rozerwało w ciągniku, nie wiem jakim cudem to i tak zawiśnie).

Ogólnie nie widziałem nigdy aby ktoś położył ciągnik przez taki zaczep, raczej przez głupotę i zbyt dużą prędkość.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marko-kolo    709

 właściciel który kosił kukę  mówił że to nie pierwszy raz bo wiadomo, raz że pracownicy a dwa usługa ,pośpiech,noc nieznane pole itd. 

 więc woli jak zerwie śruby niż skrętka belki czy traktor na boku 

 

sam nie wpadłem nigdy po co te śruby  ;)


wszystkie RYŚKI to fajne chłopaki , chwała im za to 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

<p>Podczepiliśmy beczkowoz 10tys litrowy przedwczoraj, dziś patrzę belka głowna minimalnie wygięła się w doł.</p>
<p> </p>

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
G_Siegien    37

Wygięła się w okolicy spawów, czy raczej w tych miejscach gdzie materiał prawdopodobnie nie był nagrzewany?


Posty wyrażają moje zdanie, inni nie muszą wcale się z tym zgadzać (mogę być w błędzie)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marko-kolo    709

 zaczep musi być wykonany z odpowiedniego materiału i nie może być spawany bo to osłabia 

 to nie c - 360 i nie te obciążenia żeby sobie to  lekceważyć  

 to że oryginał jest wykonany tak a nie inaczej to wynik pracy inżynierów i konstruktorów i przeprowadzonych testów 

 więc trzymaj się tego co sama pisałaś w pierwszym poście  ;)

 druga sprawa masz dane techniczne i tam są opisane dopuszczalne obciążenia i należy tego przestrzegać   przy oryginalnym zaczepie 

 a tu co masz  karkołomną samoróbkę do takiego ciągnika ?   


wszystkie RYŚKI to fajne chłopaki , chwała im za to 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krzysztof81    3875

Ja mam w Fendt 615 fabryczny z wybitny numerem i nie jest skrecany tylko wykonany podobnie jak ten rzemieslniczy. Nie wiem jaka siła musiała by na niego działać żeby to połamać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

<p>Tak wiem. Pisz mi dalej ;)</p>
<p> </p>
<p>Wygięcie to nie miejsce spawow.</p>
<p>Minimalny łuk zrobił się pod hitch'em, w miejscu, gdzie jest na 4 śruby przykręcona beleczka w poprzek ( na pierwszym zdjęciu jest trochę widoczna) i tam pomiędzy wsuwa się zaczep. Tam jest luz i tam pewnie jakość materiału dała o sobie znać.</p>

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
G_Siegien    37

Skoro się odkształcił w tym miejscu to znaczy, że materiał jest nieodpowiedni do przenoszenia tego typu obciążeń. Moim zdaniem warto go zastosować do jakiegoś mniejszego ciągnika, np pomocniczego, w którym nie będzie narażony na tak duże obciążenia. A tu kupić dedykowany, który z pewnością wytrzyma. W razie uszkodzenia tego, który teraz masz ( w skrajnym przypadku zerwania) możesz sobie większych kosztów narobić przez uszkodzenie zaczepionej maszyny (nie mówię już o nie daj Boże wypadku). 

A więc moim zdaniem w tym wypadku warto kilka zł nawet "stracić" ale się nie martwić. 


Posty wyrażają moje zdanie, inni nie muszą wcale się z tym zgadzać (mogę być w błędzie)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
turion23    28

A ja do swego case 1056 dokupiłem dolny zaczep od pronara i po delikatnym podszlifowaniu boków listwy pasuje idealnie i co najważniejsze wiem że wytrzyma a takie coś co koleżanka ma to do c360 się nadaje.radze poszukać coś oryginalnego i może dopasować tak jak ja.

Edytowano przez turion23

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

brak jest łączenia między sworzniem widocznym na zdj.i to jest powodem ugięcia ,orginalny jak sie domyślam jest zahaczany o ten czop i skręcony z dolną laga  to powoduje jego stabilność  uciąg to jedno  a nacisk to drugie ,tą samoróbkę da sie uratować ,lecz w razie wypadku (urwania) właściciel ma kłopoty i to nie małe ,ktos powie że wyolbrzymiam ,ale niestety takie są realia w ruchu drogowym ,atest to podstawa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fezoi    170

Ten "czop" to zaczep piton fix i on służy do zaczepiania ciężkich naczep .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

ok nie znam specyfikacji  ,ale wyjaśni w tamacie dla zainteresowanych ile to jest pojęcie ciężkie naczepy? koleżanka napisała 10000l + waga beczki ok 3-3500kg ,zakładam ze tandem .

Czy nośność i uciąg nie powinny byc juz właśnie na nim?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fezoi    170

Nie wiem , nie znam się  :) , można wydać 550 zł na oryginał , ale on też nie jest niezniszczalny i ma jakieś dopuszczalne obciązenie w pionie .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Ten zaczep powinien mieć na dolnym płaskowniku 40 mm grubości  z stali gatunkowej, np Weldox wtedy spełniał  by swoje zadanie.

Sam myśle do NH  T 5060 dorabiać dolny zaczep, bo oryginał   za lichy dla mnie, to zrobię ja Hich jedna płytę z 40 mm Weldoxa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    559

brak jest łączenia między sworzniem widocznym na zdj.i to jest powodem ugięcia ,orginalny jak sie domyślam jest zahaczany o ten czop i skręcony z dolną laga  to powoduje jego stabilność  uciąg to jedno  a nacisk to drugie ,tą samoróbkę da sie uratować ,lecz w razie wypadku (urwania) właściciel ma kłopoty i to nie małe ,ktos powie że wyolbrzymiam ,ale niestety takie są realia w ruchu drogowym ,atest to podstawa

Oryginalny wyglada  tak  i nie  jest z niczym  skręcany , co  więcej  w  większości  traktorów jest mozliwośc  przestawiać  go  pod  różnym  kątem - przekładając bolce  ograniczające  we wsporniku .

Ten  beczkowóz to  faktycznie  mogłaś zaczepić  na  hitcha ...

 

Ten  dorabiany jest  z kiepskiego materiału  raczej ,  spawanie  też  pewnie  sie   trochę  przyczyniło  do tego że  się  gnie - przez  przegrzanie  

zenia: 279343525

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  • 457110225_2_644x461_zaczep-scharmuller-d
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

 

Edytowano przez mariuszd93

;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

fezoi  nie ma rzeczy niezniszczalnych ale atestowany produkt daje poczucie bezpieczeństwa osoby która to użytkuje ,(nie pisze tu o wytrzymałości teraz tylko o prawie)w myśl tego jesli jest prawidłowo uzytkowany żaden Z.U. nie będze  podważał konstrukcji a to najważniejsze

tomek masz rację stal gatunkowa jest dobrym rozwiązaniem .lecz nie każdy umie ją zastosować do potrzeb tak jak pisze Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
turion23    28

mariuszd93 taki sam mam właśnie zaczep od pronara w swoim case może tylko trochę krótszy nawet tej samej firmy jest co na fotce którą wrzuciłeeś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj