Gość

Zaczep samoróbka ciągnika a ATEST!!

Polecane posty

Gość   
Gość

Jak wygląda kwestia zaczepów? Czy niezbędne są ATESTY?

Znajomy fachowiec zrobił brakujący dolny zaczep do ciągnika.

Pierwsza moja reakcja to zapytanie o ATEST i brak odpowiedzi.......

Jestem poirytowana i mam ochotę wyrzucić go na złom, choć kosztował kilka stów.

Proszę rozwiać moje wątpliwości?

Patrząc dalekosiężnie widzę  wypadek i oczywiście moją winę, ponieważ takie rzeczy to kwestia bezpieczeństwa i chyba rutynowo się sprawdza podczas kontroli?

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    1229

Powiem Ci tak - chcesz atest to kup fabryczny zaczep za kilka tysiaków i po problemie. Do tego ta irytacja... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonek98    1936

Kto sprawdza atesty przy kontroli?. Zresztą jak kolega napisał chsesz mieć atest kup oryginal,majster Panem Bogiem nie jest głowa przecież za to nie poręczy więc nie rozumiem skąd ta irytacja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gość   
Gość

A jak będę miała kolizję z nowiutkim autobusem i okaże się, że to z winy kierowcy autokaru a ubezpieczyciel czy ktoś tam sprawdzi i dopatrzy się, że moja przyczepa była zaczepiona o zaczep bez atestu i tym samym stwarzałam niebezpieczeństwo na drodze, to kto będzie płacił za remont nowego autokaru?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    649

O tym co by było gdyby trzeba było pomyśleć przed zleceniem wykonania zaczepu, atestu u takiego fachmana nie dostaniesz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zenon84    0

Jeżeli zaczep jest solidnie zrobiony to nic się nie powinno dziać. Decydując się na zaczep wykonany przez rzemieślnika nie można wymagać żeby były poddany badaniom wytrzymałościowym. Dolny zaczep nie jest skomplikowanym urządzeniem i podejrzewam że może być ciężko policjantowi stwierdzić wizualnie czy to jest orginał czy nie. W zeszłym miesiącu urwał mi sie podczas transportowania przyczepy gorny zaczep transportowy mimo że był orginalny. Jak widać to że miał atest nic nie dało.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To nie nazywa się atest tylko homologacja. Zgodnie z prawem musisz mieć, Policjant zapewnie nie będzie tego sprawdzał, aczkolwiek w razie kolizji wiadomo że ubezpieczyciel bedzie szukał dziury w całym. 

Edytowano przez paktofonikas1987

sprzedam

Opryskiwacz Pilmet 

www.olx.pl/oferta/opryskiwacz-pilmet-2018-18-m-2000l-nie-hardi-rau-evrard-CID757-IDxqwma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    248

Powiem Ci tak - chcesz atest to kup fabryczny zaczep za kilka tysiaków i po problemie.

Dokładnie, najlepsze jest to że do nowego ciągnika kosztuje dużo pieniążków a do starego, hmm nikt nie udowodni że zaczep nie jest oryginalny bo było sporo różnych wersji naszych ursusów, zetorów czy MTZtów.

 

Co do kolizji - a co może mieć zaczep do kolizji o ile przyczepa się nie wyczepi?

Dopiero jak się wyczepi to można zastanawiać się nad tym.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mówimy o nowym wyrobie, coś co jest wprowadzane na rynek musi mieć homologację. Tak samo wygląda sprawa np z dyszlem od przyczepy: w nowej musi być homologowany,a w starej jak Ci się połamie czy pognie to możesz sobie sam wyspawać nowy i nikt Ci tego nie udowodni bo kiedyś nie było obowiązku mocowania tabliczek homologacyjnych do takich rzeczy. 


sprzedam

Opryskiwacz Pilmet 

www.olx.pl/oferta/opryskiwacz-pilmet-2018-18-m-2000l-nie-hardi-rau-evrard-CID757-IDxqwma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    371

A ktos widział tabliczkę z nr homologacji na dolnym zaczepię, bo ja nigdy nie widziałem.

Więc jak można rozpoznać oryginalny zaczep z homologacją?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    1229

Zaczepy jak nie mają tabliczki to mają wybite/ odlane numery i max obciążenia . Dziś zaczepy dostarczają zewnętrzne firmy pod swoim logo, w starszych tego nie było ale nie wiadomo o jaki ciągnik chodzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Nie spieszyło mi się z tym zaczepem, kiedyś wcześniej nawet znalazłam firmę, która robi z atestem. A w częściach używanych zdarzają się od czasu do czasu. Jednakże ojciec po swojemu znajomemu dał znać. I tak pochwalił się mi dzisiaj. Wkurzyłam się.

Oczywiście spawy są widoczne.

Tak jest to listwowy do valtry.

 

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    496

Jeżeli  listwowy - podobny jak  ten na  foto  , to nie  powinien być  spawany .

Tego  typu zaczep  po  części amortyzuje ciężar pojazdu[rozrzutnika, przyczepy]  do  niego  zaczepionego , a spawanie  zmienia  strukturę  metalu i  zamiast amortyzować - pęknie ...


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Listwowy nie wyobrażam sobie, aby był łączony spawami, na pewno nie! Zajrzę jutro pod spód dokładniej.

Te spawy to przyspawane ścianki okalające bolec (inaczej niż na Twoim zdjęciu), więc raczej nie maja większego znaczenia przypuszczam, ale rzucają się w oczy, że może to być nie oryginalne, mimo malowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    248

powiem tak, dorabialiśmy listwowy do zetora 10145/ursus1014/.

Zrobiony z wspornika ze starego ruskiego pługa, przy wierceniu warsztat który robił otwory klął co to za stal taka twarda. Pospawany elegancko. wymiarami szerszy niż oryginał. zrobiliśmy dłuższy niż oryginał żeby było więcej otworów regulacji.

Nic się nie gnie, nic nie pęka. jakbym uciął jeden element wystający to wygląda lepiej niż fabryka.

 

 

Co do listwowych - ten od MTZ 952.3 który mam zdjęty ma tabliczkę z naciskami o ile dobrze kojarzę (lub z masami ale raczej naciski).


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    496

a  co jest  do  spawania  w takim  zaczepie? 

 

367094335_1_644x461_zaczep-dolny-hitch-z

Edytowano przez mariuszd93

;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

post-148346-0-86282200-1481397256_thumb.jpgpost-148346-0-76664800-1481397212_thumb.jpgpost-148346-0-02346600-1481397269_thumb.jpg

Mariusz specjalnie zrobiłam przed chwilką foty.

Tak to faktycznie wygląda, bo źle to opisałam. U Ciebie są śruby mocujące, a u mnie spawy i dodatkowe 2 ścianki wzmacniające.

Czy to się sprawdzi?

 

Marko normalnie zdenerwowałeś mnie, bo ja wcześniej wpisywałam przez v, a w Twoim ogłoszeniu jest przez w.

Mam ochotę kupić.....i co teraz?

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marko-kolo    709

no nie radzę Ci pokazywać się na drodze z takim zaczepem 

zaczep mysi być skręcany bo to jest po prostu bezpiecznik żeby nie położyło ciągnika 

tak więc nie tylko na drogę się nie nadaje ale i na polu jest to ryzyko 

 

Edytowano przez marko-kolo

wszystkie RYŚKI to fajne chłopaki , chwała im za to 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    496

Ja  bym kupił na Twoim miejscu ...

Ten Twój to  nie ma  tragedii , ale  gwarancji na też nikt nie da 

 

Marek  -  bezpiecznik żeby nie połozyło ciągnika? nie rozumiem , niby jak  to działa ? 

Edytowano przez mariuszd93

;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zenon84    0

Dolny zaczep nie może być skrętny. Transportowy (górny) ma być skrętny. No oprócz trwałości to w valtrze mógłby mieć jeszcze estetyczny wygląd, Narazie zostaw jak bedzie się coś z nim działo nie dobrego to wymienisz na orginał

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez grzesiek1098
      Witam.
      W moim Same nie działa obrotomierz i licznik motogodzin. Uszkodzony mam napęd. W związku z nasilonymi kontrolami policji zastanawiam się nad zakupem takiego licznika:
      https://allegro.pl/oferta/licznik-motogodzin-analogowy-do-maszyn-ciagnikow-8563254191
      Kożysta może ktoś z takiego rozwiązania? Jakieś opinie na ten temat. Licznik jest bardzo prosty w montażu - wystarczy tylko plus i minus. Przydał by się tylko jakiś prosty układzik podający napięcie po odpaleniu ciągnika.
      https://allegro.pl/oferta/uklad-wykrywajacy-napiecie-ladowania-samochodu-7336611028
      Coś takiego dało by chyba radę. koszt całej instalacji około 100 zł. Koszt samego napędu do mojego ciągnika to prawie 400 zł. 
    • Przez rafal4610
      Witam. Stosował ktoś filtry ww. firmy? Bo w sklepie mi takie do Forda chciał dać, a nigdy nie miałem styczności z tą firmą, a nie chce zakładać jakiegoś badziewia, żeby nie narobić sobie bałaganu. Zawsze szedł Donaldson i Sędziszów
    • Przez LUMIKA119
      Witam. 
      Jakiś czas temu uległy rozbiciu drzwi w moim john deere 2800. Ciągnik to prawie to samo co zetor 7540, oprocz kabiny. Niestety drzwi z zetora nie będą pasować. 
      Czy orientuje się ktoś gdzie mogę dostać pasujące drzwi? 
    • Przez Juregenwolf
      Poszukuje korbowód do tego silnika, może ktoś z was lub znajomy posiada taki silnik na części? Fabryka nie jest w stanie zorganizować korbowodu. 
      Silnik jest z Indii 
    • Przez mechaniksc
      Prowadzimy sprzedaż oryginalnych części do ciągników Massey Ferguson (Agco), John Deere oraz Case - New Holland:
      - części elektryczne,
      - części skrzyni biegów,
      - części przedniego mostu,
      - części układu hydraulicznego,
      - części kabiny,
      ...
      Bezpośredni importer i dystrybutor części
       
      Mechanik-sc.pl
      tel. 85 688 48 48
      IMPORT - EKSPORT - DYSTRYBUCJA
       
      Zapraszamy do odwiedzenia naszej strony internetowej https://mechanik-sc.pl/
       
       
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj