Piters182

Zetor- Zapowietrzanie się

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Piters182    29

Witam ostatnio mam problem z Zetorem 7340 bo się zapowietrza, nagle traci moc zaczyna pracowac coraz gorzej az czasami zgaśnie i póżniej cieżko odpalić jak mi się wczoraj to zdażyło na polu gdzie trzeba było zholowac do domu i stoi i nie mam pojęcia co to moze być odpowietrzałem go kilka razy ale dalej jak by łapał powietrze dlatego prosze o pomoc jaka moze być tego przyczyna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Pierwsza sprawa to wszystkie połaczenia podkładni miedziane nowe i dokładnie obejżec ich przylgnie czy nie ma zadnych rys lub zadziorów

Filtry pompka zasilajaca zawór przelewowy ogólnie przyczyn jest full trudno określic jedno znacznie

pozdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oFsik    138

Może to głupie ale kiedyś w moim zetorze 7211 stało się tak tylko była to jednorazowa sytuacja i na koniec się okazało że wystarczyło odkręcić korek od wlewu paliwa.




 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piters182    29
Może to głupie ale kiedyś w moim zetorze 7211 stało się tak tylko była to jednorazowa sytuacja i na koniec się okazało że wystarczyło odkręcić korek od wlewu paliwa.

AAA u ciebie było to ze dziurka od korka się zapchała i powietrza nie dostawał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bolo12121    1

Zacznij od sprawdzenia droznosci przewodów niewiem czy masz tam kranik paliwa ale raczej tak moze być zapchany . potem odstojnik filtry .Jak to nie pomorze to szukaj dalej pęknieta rurka przewód dopiero na koncu uszczelnienia powymieniaj nowe podkładki miedzianne nagrzej nad ogniem do czerwonosci i zalej zimną wodą wtedy podkładka robi sie miekka i sie lepiej wykłada i lepiej uszczelnia ,ewentuanie moze o być wina pompki zasilającej


kiedyś ursus c328
teraz c330 i c360
Deutyz Fahr M 88

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paulus841    173

Zetor ma zbiornik pod kabiną więc nie ma tam kranika, pompa sama zasysa paliwo. Sprawdź te połączenia które demontowałeś ostatnio w układzie paliwowym. Miałem taka sytuacje w 5211 u mnie to była pompka zasilająca wymieniłem i po kłopocie. Tak jak piszą koledzy przyczyn może być wiele. Osobiście to ja bym zaczął od spuszczenia paliwa ze zbiornika (pod zbiornikiem jest śruba spustowa) i solidnie go przepłukał, można przy tym przedmuchać sprężarką przewód zasysający paliwo następnie odstojnik, filtry i połączenia miedziane jak to nie pomoże prawdopodobnie masz uszkodzoną pompkę zasilającą


Praca na roli wszystkich zadowoli!!! hehe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kubus    22

ja jak czysciłem filtr paliwa to zgubilem uszczelkę i miałem to samo potem szukałem jej i znalazłę założyłem i było wszystko ok


Claas Arion 410 CIS
Zetor 5340 + Track Lift 100
Fortschritt E 514
Massey Ferguson 255

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtas    75
Zacznij od sprawdzenia droznosci przewodów niewiem czy masz tam kranik paliwa ale raczej tak moze być zapchany . potem odstojnik filtry .Jak to nie pomorze to szukaj dalej pęknieta rurka przewód dopiero na koncu uszczelnienia powymieniaj nowe podkładki miedzianne nagrzej nad ogniem do czerwonosci i zalej zimną wodą wtedy podkładka robi sie miekka i sie lepiej wykłada i lepiej uszczelnia ,ewentuanie moze o być wina pompki zasilającej

przegrzanie owszem ale nie polewać wodą ponieważ znow ją hartujesz czyli utwardzasz i caly zabieg nic nie daje. niech pomału wystygnie i wtedy bedzie mięka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bolo12121    1

Jak pisze ze po na grzaniu polac wodą to wiem co pisze wez sobię podkładke miedziana nagrzej i polej wodą bedziesz widział ze ci sie nie utwardzisz !!! :o A co do kranika to niewiem bo niemiałem stycznosci z ZETOREM


kiedyś ursus c328
teraz c330 i c360
Deutyz Fahr M 88

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Jest taki proces przywracania miękkości miedzi, podgrzewa się do uzyskania zielonkawego koloru i studzi (nazywa się chyba kandyzowaniem). Gdy nie mamy nowej, to jest znakomity sposób.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Zgadzam sie z tobą. Jest to jakis sposób i to dobry gdy sklep zamkniety i nie ma z kąd wziąć nowej.

Kilka razy robiłem tak i nie ciekło. :o

 

Co do zapowietrzania. Nie widziałem w postach powyżej więc zapytam kiedy zmieniałeś filtry paliwa??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bolo12121    1

Koleg jesli bys nie wiedział to miedzianne podkładki sa dosyc twarde i moze sie nie wyłozyc po dokręceniu co twarza mozliwosc zasysania powietrza i nieszczelnoaci układu a gdy ja nagrzejesz to mieknie i sie elegancko wykłada tak jak dawniej zamiast miedziannych były aluminiowe mieciutkie .


kiedyś ursus c328
teraz c330 i c360
Deutyz Fahr M 88

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

To dobrze że mnie oświeciłeś bo już miałem sprawdzac na zębach czy sa twarde. :o

Jakoś nie mialem problemu z dokręcaniem na nowych podkładkach, i nigdy mi się nie zapowietrzał, ani nie ciekł.

A miedz jest wystarczajaco miękka aby sie ułozyć. Inaczej nie była by stosowana do tego. Porównaj sobie z twardością żelaznej podkładki.

Co do nagrzewania starej podkładki to tak bo jest ona juz spłaszczona i brak jej elastyczności i nie doszczelni.

Jak juz pisałem robiłem tak i efekt był jak przy nowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    75

Oto co robie gdy zapowietrza mi się zetor .Zdejmuję przewód paliwowy z kształtki od pompy paliwowej ,ten doprowadzający paliwo i sprawdzam czy jest drożny przedmuchując go.Następnie odkręcam kształtkę klucz 19 bo tam lubią gromadzić się zanieczyszczenia .Podkładek nigdy nie grzałem tylko zmieniam ich położenie i to pomaga. Sprawdz tą kształtkę bo tam jest pewnie problem.filtr to się kupuje nowy panie kolego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piters182    29

Już wszystko jest wporządku z Zetorkiem, przyczyna była to że na dnie baku była taka jak by galareta takie brudy a tam są takie cieniutkie rurki i przesto nieszło. Dziękuje wszystkim za pomoc, pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam od pewnego czasu mam problem mój zetorku 7745 jak postoji dłuższą chwile sie zaopwietrza i trzeba pompować dodam żę wymnieniłem pompkę zasilającą wszystkie filtry i dalej ten problem który bardziej sie pogłębiła gdyż dzisiaj wogle przestałą pompka zasysać paliwo i tylko słychac bulkotanie co nie raz w baku praaktycznie wszystko już sprawdziłem, może ktoś wie co to może być

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie to samo było w Zetorze 7745, wymieniłem pompke zasilającą to wtedy wogóle przestał zapalać :/ wkońcu wyszło ze jak jest ten szklany mały odstoinik z filtrem w środku tam uszczelka u góry blokowała a do tego powymieniałem wszystkie wężee te elastyczne między filtrami, pompą zasilającą i bakiem oraz wymyłem bak (co tam nie było) a i ciągle po dłuższym postoju sie mi zapowietrzał to wkońcu sie doszukałem że to przelew wężyki ciągły powietrze i schodziło z nich paliwo na postoju. Teraz ciągnik stoi tydzien i wsiadam do niego pyk kluczyk i chodzi ;)


Było ich czterech: -Ursus 2812+tur
-UrsusC-360
-Zetor 7745
-Fendt 309 LSA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie odstojnik sparwdziłęm i z uszczelką jest ok tam samo i w filtrze , tylko dziwi mnie jedna rzecz miałem wcześniej pękniety przewód ten co przykreca sie do pomy od strony bloku no itroche siesączyło ale przepompowało siepare razy i ciagnik odpalał a teraz nawet zagadac nie chce wogóle tego paliwa nie zasysa ( ale bez czyszcenia baka to ia tak się nie obędzie dla pewności )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    31

może któryś wężyk się rozwarstwił w środku i dlatego blokuje. a jak nie to to koniecznie bak wyczyść i sprawdź rurki co wchodzą do baku co jest zaciągane paliwo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hmm być mozę dawidg2 masz racje moze gdzieś ta częśc wężyka gdzieś utkneła w układzie a te rurki co idą do baka to zprawdzałem bo w kązdą dmuchalem i ne są zatkane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poprosto po latach te węźyki sie rozwarstwiają i lipa zatykaja sie i nie puszczaja paliwa jak Ty dmuchniesz w strone baku to idzie i bulgocze ale w drugą strone już zatkany. A jak już go tak zapowietrzyłeś poważnie to musisz po kolei odpowietrzac na pompie i w rurkach wysokiego ciśnienia!


Było ich czterech: -Ursus 2812+tur
-UrsusC-360
-Zetor 7745
-Fendt 309 LSA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor10045    13

U mnie tęż właśnie jest ten problem teraz jak postoi godzinę to już nie chce odpalić ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez kamil5421
      Witam. Posiadam Ciągnik zetor Forterra 125 i mam w nim tuz z WOM . lecz wałek raczej kręci się w przeciwnym kierunku , gdyż jak podłącze  jakąś maszynę to maszyna stoi a sprzęgło wałka chodzi jakby na " luzie " czy jest mozliwość zmiany obrotów w przekładni WOM . w załaczniku zdjęcie poglądowe ze strzałka obrotu wałka ,



    • Przez kamil5421
      Witam tak jak w temacie. Co może być przyczyną zaciecia zegara od ciśnienia powietrza.?
    • Przez ZimowyZolnierz
      mam problem z zetorem 9540 jak w tytule traktor po wciśnięciu pedału sprzęgła hamuje, od czego zacząć poszukiwania? Dodatkowo jak obsługiwać wzmacniacz momentu obrotowego (pierwszy traktor z tego typu bajerami) skrzynia 4 biegowa.
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj