Skocz do zawartości
Piters182

Zetor- Zapowietrzanie się

Polecane posty

Piters182    18

Witam ostatnio mam problem z Zetorem 7340 bo się zapowietrza, nagle traci moc zaczyna pracowac coraz gorzej az czasami zgaśnie i póżniej cieżko odpalić jak mi się wczoraj to zdażyło na polu gdzie trzeba było zholowac do domu i stoi i nie mam pojęcia co to moze być odpowietrzałem go kilka razy ale dalej jak by łapał powietrze dlatego prosze o pomoc jaka moze być tego przyczyna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
V12    9

Pierwsza sprawa to wszystkie połaczenia podkładni miedziane nowe i dokładnie obejżec ich przylgnie czy nie ma zadnych rys lub zadziorów

Filtry pompka zasilajaca zawór przelewowy ogólnie przyczyn jest full trudno określic jedno znacznie

pozdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oFsik    30

Może to głupie ale kiedyś w moim zetorze 7211 stało się tak tylko była to jednorazowa sytuacja i na koniec się okazało że wystarczyło odkręcić korek od wlewu paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Piters182    18
Może to głupie ale kiedyś w moim zetorze 7211 stało się tak tylko była to jednorazowa sytuacja i na koniec się okazało że wystarczyło odkręcić korek od wlewu paliwa.

AAA u ciebie było to ze dziurka od korka się zapchała i powietrza nie dostawał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bolo12121    1

Zacznij od sprawdzenia droznosci przewodów niewiem czy masz tam kranik paliwa ale raczej tak moze być zapchany . potem odstojnik filtry .Jak to nie pomorze to szukaj dalej pęknieta rurka przewód dopiero na koncu uszczelnienia powymieniaj nowe podkładki miedzianne nagrzej nad ogniem do czerwonosci i zalej zimną wodą wtedy podkładka robi sie miekka i sie lepiej wykłada i lepiej uszczelnia ,ewentuanie moze o być wina pompki zasilającej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paulus841    64

Zetor ma zbiornik pod kabiną więc nie ma tam kranika, pompa sama zasysa paliwo. Sprawdź te połączenia które demontowałeś ostatnio w układzie paliwowym. Miałem taka sytuacje w 5211 u mnie to była pompka zasilająca wymieniłem i po kłopocie. Tak jak piszą koledzy przyczyn może być wiele. Osobiście to ja bym zaczął od spuszczenia paliwa ze zbiornika (pod zbiornikiem jest śruba spustowa) i solidnie go przepłukał, można przy tym przedmuchać sprężarką przewód zasysający paliwo następnie odstojnik, filtry i połączenia miedziane jak to nie pomoże prawdopodobnie masz uszkodzoną pompkę zasilającą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kubus    22

ja jak czysciłem filtr paliwa to zgubilem uszczelkę i miałem to samo potem szukałem jej i znalazłę założyłem i było wszystko ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtas    73
Zacznij od sprawdzenia droznosci przewodów niewiem czy masz tam kranik paliwa ale raczej tak moze być zapchany . potem odstojnik filtry .Jak to nie pomorze to szukaj dalej pęknieta rurka przewód dopiero na koncu uszczelnienia powymieniaj nowe podkładki miedzianne nagrzej nad ogniem do czerwonosci i zalej zimną wodą wtedy podkładka robi sie miekka i sie lepiej wykłada i lepiej uszczelnia ,ewentuanie moze o być wina pompki zasilającej

przegrzanie owszem ale nie polewać wodą ponieważ znow ją hartujesz czyli utwardzasz i caly zabieg nic nie daje. niech pomału wystygnie i wtedy bedzie mięka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bolo12121    1

Jak pisze ze po na grzaniu polac wodą to wiem co pisze wez sobię podkładke miedziana nagrzej i polej wodą bedziesz widział ze ci sie nie utwardzisz !!! :o A co do kranika to niewiem bo niemiałem stycznosci z ZETOREM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Jest taki proces przywracania miękkości miedzi, podgrzewa się do uzyskania zielonkawego koloru i studzi (nazywa się chyba kandyzowaniem). Gdy nie mamy nowej, to jest znakomity sposób.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Zgadzam sie z tobą. Jest to jakis sposób i to dobry gdy sklep zamkniety i nie ma z kąd wziąć nowej.

Kilka razy robiłem tak i nie ciekło. :o

 

Co do zapowietrzania. Nie widziałem w postach powyżej więc zapytam kiedy zmieniałeś filtry paliwa??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bolo12121    1

Koleg jesli bys nie wiedział to miedzianne podkładki sa dosyc twarde i moze sie nie wyłozyc po dokręceniu co twarza mozliwosc zasysania powietrza i nieszczelnoaci układu a gdy ja nagrzejesz to mieknie i sie elegancko wykłada tak jak dawniej zamiast miedziannych były aluminiowe mieciutkie .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

To dobrze że mnie oświeciłeś bo już miałem sprawdzac na zębach czy sa twarde. :o

Jakoś nie mialem problemu z dokręcaniem na nowych podkładkach, i nigdy mi się nie zapowietrzał, ani nie ciekł.

A miedz jest wystarczajaco miękka aby sie ułozyć. Inaczej nie była by stosowana do tego. Porównaj sobie z twardością żelaznej podkładki.

Co do nagrzewania starej podkładki to tak bo jest ona juz spłaszczona i brak jej elastyczności i nie doszczelni.

Jak juz pisałem robiłem tak i efekt był jak przy nowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    14

Oto co robie gdy zapowietrza mi się zetor .Zdejmuję przewód paliwowy z kształtki od pompy paliwowej ,ten doprowadzający paliwo i sprawdzam czy jest drożny przedmuchując go.Następnie odkręcam kształtkę klucz 19 bo tam lubią gromadzić się zanieczyszczenia .Podkładek nigdy nie grzałem tylko zmieniam ich położenie i to pomaga. Sprawdz tą kształtkę bo tam jest pewnie problem.filtr to się kupuje nowy panie kolego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piters182    18

Już wszystko jest wporządku z Zetorkiem, przyczyna była to że na dnie baku była taka jak by galareta takie brudy a tam są takie cieniutkie rurki i przesto nieszło. Dziękuje wszystkim za pomoc, pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam od pewnego czasu mam problem mój zetorku 7745 jak postoji dłuższą chwile sie zaopwietrza i trzeba pompować dodam żę wymnieniłem pompkę zasilającą wszystkie filtry i dalej ten problem który bardziej sie pogłębiła gdyż dzisiaj wogle przestałą pompka zasysać paliwo i tylko słychac bulkotanie co nie raz w baku praaktycznie wszystko już sprawdziłem, może ktoś wie co to może być

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie to samo było w Zetorze 7745, wymieniłem pompke zasilającą to wtedy wogóle przestał zapalać :/ wkońcu wyszło ze jak jest ten szklany mały odstoinik z filtrem w środku tam uszczelka u góry blokowała a do tego powymieniałem wszystkie wężee te elastyczne między filtrami, pompą zasilającą i bakiem oraz wymyłem bak (co tam nie było) a i ciągle po dłuższym postoju sie mi zapowietrzał to wkońcu sie doszukałem że to przelew wężyki ciągły powietrze i schodziło z nich paliwo na postoju. Teraz ciągnik stoi tydzien i wsiadam do niego pyk kluczyk i chodzi ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie odstojnik sparwdziłęm i z uszczelką jest ok tam samo i w filtrze , tylko dziwi mnie jedna rzecz miałem wcześniej pękniety przewód ten co przykreca sie do pomy od strony bloku no itroche siesączyło ale przepompowało siepare razy i ciagnik odpalał a teraz nawet zagadac nie chce wogóle tego paliwa nie zasysa ( ale bez czyszcenia baka to ia tak się nie obędzie dla pewności )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    30

może któryś wężyk się rozwarstwił w środku i dlatego blokuje. a jak nie to to koniecznie bak wyczyść i sprawdź rurki co wchodzą do baku co jest zaciągane paliwo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hmm być mozę dawidg2 masz racje moze gdzieś ta częśc wężyka gdzieś utkneła w układzie a te rurki co idą do baka to zprawdzałem bo w kązdą dmuchalem i ne są zatkane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poprosto po latach te węźyki sie rozwarstwiają i lipa zatykaja sie i nie puszczaja paliwa jak Ty dmuchniesz w strone baku to idzie i bulgocze ale w drugą strone już zatkany. A jak już go tak zapowietrzyłeś poważnie to musisz po kolei odpowietrzac na pompie i w rurkach wysokiego ciśnienia!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor10045    11

U mnie tęż właśnie jest ten problem teraz jak postoi godzinę to już nie chce odpalić ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×