Skocz do zawartości

Bizon rekord wyrzuca wode po podlaczeniu grzejnika jako dodatkowa chlodnica


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam.
Posiadam rekorda z 1988roku z sieczkarnia.
Jak wiadomo kazdy rekord sie grzeje.
Wiec wpadlem na pomysl by dolozyc stary juz nieuzywany grzejnik jako dodatkowa chlodnica i by zwiekszyc ilosc cieczy w ukladzie.
Przed zamontowaniem zalelem caly grzejnik chemia do mycia a pozniej pozadnie wyplukalem by niebylo sywu.
Grzejnik zamontowalem nad zbiornikem paliwa za filtrami powietrza. Grzejnik nie jest ani nizej ani wyzej niz chlodnica. Przewod zasilajacy podlaczony jest przy obudowie termowtatu.( jest tam miejsce na podlaczenie) a powrot podlaczony jest pod dolne wyjscie chlodnicy wspawalem kruciec w rure.
Jak podlaczyc znalazlem w katalogu jak podlaczyc nagrzewnice.
Problem jest taki ze po podlaczeniu grzejnika zaczol mi wypluwc wode przez kore. Tzn jak jest zimny i woda ma satn. To jak go odpale i pochodzi chwile i dam obroty na ful to nie wyrzuca. Ale jak wyjade w pole to tak okolo po godzinie pracy widac jak wyrzuca wode. Po calym dniu jak zjade do domu zgasze go i po 30 sekundach sprawdze wode to jest stan. Po okolo 2 godzinach postoju musze mu dolac niecale 5 litrow wody.
Bez termostatu dolewalem okolo 1.5l ale bez termostatu grzejnik byl letni, z termostatem niecale 5l i grzejnik caly goracy
Uszczelka pod glowica byla zmieniana 2 sezony temu, poma wody rowniez dwa sezony temu.
Przed podlaczeniem grzejnika nie bylo tego problemu.
Moze macie jakis pomysl co to moze byc?
Pozdrawiam

Opublikowano

Coś źle podłączone. Widziałem i gościa grzejnik zamontowany za zbiornikiem zboża,wyżej od silnika i mówił że kosi od 2 lat i wszystko ok. Miałem takie coś robić w swoim ale za rok zamierzamy sprzedać zlomostwo i kupi się coś innego bo szkoda nerwów.

Opublikowano

grzejnik to zwieksza Ci tylko ilosc płyny w obiegu nic tym samo nie dając, Pompa nie da rady popchnąc tyle wody i temu bedzie wyrzucał wode i dalej bedzie sie grzał.
Durnego robota.

Opublikowano

Chodzilo przedewszystki o zwiekszenie ilosci plynu, ale grzejnik sam wsobie rowniez oddaje cieplo i schladza plyn,a ze plynu w ukladzie jest wiecej tym pozniej dochodzi do silnika i ma czas na schlodzenie sie.
Pompa napewno daje rade, bo jak by niedawala rady to by raczej nie stwarzal obiego a nie stwarzala cisnienie ktore wyrzuca plyn. W nienieskich rekordach jest wieksza chlodnica a pompa ta sama.
Na dolnym werzu gdzie wspawalem kruciec powrotny z grzejnika wspawalem go prostopadle. Tak mysle jak by go wspawac bardziej pod kontem w strone silnika. Bo moze dlatego robi sie jakies podcisnienie i wywala plyn.

Opublikowano

1. Sprawdź korek, a najlepiej kup nowy. Może ten nie trzyma ciśnienia.
2. W każdym układzie jest zbiornik wyrównawczy kompensujący rozszerzanie cieczy wraz ze wzrostem temperatury. W bizonie jest nim chyba przestrzeń w chłodnicy pod korkiem. Dodając grzejnik zwiększyłeś pojemność układu, ale zbiornika wyrównawczego nie zwiększyłeś. Jest teraz zbyt mały więc po rozgrzaniu nadmiar wypływa a po ostygnięciu brakuje wody.

Opublikowano (edytowane)

Ja myśle że to jest żle zrobione.Woda krąży w chłodnicy a nie w bloku.Trzeba ustalić czy tym otworem w obudowie ciągnie wodę czy wypycha i skąd to idzie.

Albo jest tak ,że woda idzie przez grzejnik a przez chłodnicę mało bo zakamieniona .

Edytowane przez krzysztofz14
Opublikowano

Wywal tą chłodnice tam grzejnik nie jest do niczego potrzebny a chłodnice cieczy dobrze umyj i jeśli jest kamień to się co pozbądź . Dodaj lepiej jeszcze jedna chłodnice oleju i będzie dobrze uwierz mi.

Opublikowano (edytowane)

Grzejnik zwykly aluminiowy zeberkowy. Krucice albo pol cala albo 3/4(nie pamietam) ale jak bym dal grubsze to nic nieda bo taki sam otwor jest w obudowie termostatu.
Chlodnica dwuletnia. Korek zmieniany w trakcie tych zniw na nowy, ale nie pomoglo i dolozylem jeszcze zbiorniczek wyrownawczy 3L.
Chlodnica codzienie rano czyszczona sprezonym powietrzem a potem jeszcze myta woda i zawszw czekam by wyskla zanim wyjade w pole.
Jak podlaczyc znalazlem w katalogou podlaczenie nagrzewnicy w bizonie. Tylko nie bylo pokazane czy na tym dolnym wezu jest podlaczone prostopadle czy moze pod katem.
W garazu lezy chlodnica olejowa od supra z056 i tez mialem dolozyc ale zabrakol czasu przed tamtym sezonem.

Edytowane przez jaszczur2008
Opublikowano

Ogolnie grzejnij sie spisuje bo temp nie mialem wiekszej jak75 stopni. Tak jak pisalem w trakcie pracy wyrzuci wode i caly czas ma stan. Dopiero jak zgasze i zacznie stygnac to zaczyna brakowac wody

Opublikowano

To widocznie pompa musi tworzyć jakieś podciśnienie w takim zestawieniu ,I po zgaszeniu woda normuje się do swojego stanu , Sądzę , że grzejnik ma za mały przepływ ,(((((( może w środku))))) , albo na wejściu, wyjściu , ktoś już o tym wspomniał . I na tym mi sie pomysly skończyły .
Spróbuj go dać poniżej chłodnicy , ! ostatnia moja rada , )
Albo poniżej korka może 15cm -25 cm .

Opublikowano

Bez termostatu to praktycznie grzejnik byl tylko letni. Bo jak wiadomo weze do chlodnicy sa bardzo grube. I z pompy podaje na wprost a do krucca do grzejnika ma prostopadle to pchalo gdzie ma lzej. Po wadzeniu termostatu grzejnik i chlodnica mialy te same temp, ale znow mial wieksza temp bo terkostat trzymal do puki nieuzyskal temp. Wiec tozebralem termostat i wywalilem te czesc co zamyka i otwiera obiek a zostal tak jakby dlawki. I to bylo najlepszym rozwiazaniem.
Myslalem tez na dolozeniu dodatkowej pompki el. Wody jak sa np w autach. Zalozyl bym ja na wezu prowadzacym do grzejnika zaras za obudowa termostatu.
Sprobuje jeszcze przespawac krucieccna dolnym wezu chlodncy by byl pod jak najwiekszym kontem w strone silnika. Bo wydaje mi sie ze jak teraz mam prostopadle to pcha w chlodnice i robi sie podcisnienie i wyrzuca wode.
Najbardziej boje sie ze od tego robi sie gdzies poduszka powietrzna

Opublikowano

Zrób większy otwór w termostacie 4mm i będzie po kłopocie bo zatkał się otworek odpowietrzający w termostacie i wypycha wodę  dołem w chłodnice a tak wogulę masz silnik do płukania z kamienia kotłowego   :D

Opublikowano (edytowane)

Chodzi ci o sam termostat czy w obudowie termostatu gdzies jest ten odpowietrznik? Bo niewiem.
Ale jeszcze raz, w termostacie ten grzybek ktory otwiera i zamyka w zaleznosci od temp. jest wyrzucony zostala ta obramowka jako dlawki by cislo tez na grzejnik.
Kamienia zadnego niema. Zawsze jest zalany plynem. Tylko w tym sezonie podczas wyrzucania plynu dolewalem wody.
A wode dalej wyrzuca.
Grzejnik jest troszke wyzej, no prawie narowni z chlodnica dolem. A u gory chlodnica jest duzo wyzej niz grzejnik.

Edytowane przez jaszczur2008
Opublikowano

Ja na początek bym założył zawory aby można było wyeliminować winę grzejnika, bo może się tak stało że szukamy winy w założonym grzejniku a winą może być uszczelka, głowica tulej.

Opublikowano

Wspawaj króciec z drugiej strony głowicy w taką klapkę na 4 śrubki przykręcaną a drugi przed termostatem tak jak jest.Zaślep na dolę tą rurkę na zasilaniu i załóż zwykły termostat.Jak pamiętam to taj działała nagrzewnica w starach.W tym przypadku wygląda że gotuję się silnik grzeje na ostatnim garze tylko woda odpływa na grzejnik szybciej niż na chłodnicę bo kanały przytrzymują w chłodnicy a w grzejniku nic nie dławi i woda fruwa gdzie gdzie ma lżej a druga sprawa w silniku powinien być termostat żeby utrzymywać temperaturę 80 stopni ale skoro się grzeje to albo silnik już pada albo chłodnica do d*py.

Opublikowano

Powiem krótko, wywal te wszystkie wynalazki i kup (albo zrób) i załóż tzw. osłonę chłodnicy: http://allegro.pl/oslona-chlodnicy-bizon-z-56-rekord-dowoz-gratis-i6576562824.html . Do kompletu załóż sprawny termostat (Rekord bez termostatu bardziej się grzeje jak z nim) i zapomnisz o grzaniu Rekorda. Sprawdzone i przetestowane. Odkąd wymyślono te zastawy na chłodnice to żaden Bizon się nie grzeje czy to super czy rekord.

Opublikowano (edytowane)

Balcerek ma rację,tak powinno być podłączone ,nie na dole przy chłodnicy tylko w głowicę od strony koła pasowego.Tak jest zrobione w zetorach 7211 i nagrzewnice są u góry a wodę nie wywala z chłodnicy ale musi być termostat.

Edytowane przez krzysztofz14

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Rolniczek95
      Witam Moje pytanie brzmi jak sprawdzic sprawnosc akumulatorow hydraulicznych? Zwazylem jeden i 3.2 kg a drugi 3.8 kg i tez chcialbym sie zapytac czy ten ciezszy nadawalby sie jeszcze do uzytku bo na tabliczce pisze 4kg ?
    • Przez daree
      Witam, aktualnie remontuje kombajn Bizon Sampo 2020. 
      Podczas składanie części pojawiły sie pewne wątpliwości. W zwiazku z powyzszym chcialbym zapytac czy na forrum jest ktos z wojewodztwa Lubelskiego u kogo można by podejrzeć pewne szczegóły dotyczące ememetów kombajnu ?
    • Przez Pawel21990
      Witam. Chętnie kupię kombajn JD 2256 - 2258 w bardzo dobrym stanie z hederem 5.5m i najlepiej ze stołem do rzepaku. Jak coś to zapraszam na priv. Pozdrawiam
    • Przez Rolniczek95
      Z wujkiem zastanawiamy się czy dało by się przerobić instalacje elektryczną w bizonie z 24v na 12v, co sądzicie, czy gra jest warta świeczki ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v