Gość eldan

Ursus C-385 turbo

Polecane posty

sebe1033    397

ciekawie kombinujesz mateunia 19 z tymi butlami ale je się dlugo nabija i szybko zużyjesz taką butle 20 l może na 8-16 obrotów wału i jedno ale jest jak Ty dopuścisz te powietrze ??? Dorobisz dziurki w kolektorze tylko że wszysko Ci wyleci poprzez filtr bo bedzie ujście chyba że zastosujesz zamyknięcie od filtra tylko kto to wszysko skoordynuje :) :) :)

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateunia19    0

Lukasz1 wiesz co to jest wtórny analfabetyzm? ja nigdzie nie napisałem że niedawno dowiedziałem się do czego służy turbosprężarka, tylko że w samochodach do zwiększania mocy używa się sprężarek. A to jest różnica. Jakbyś dokładnie mój pierwszy post przeczytał to byś to zauważył. I rzeczywiście nie mamy o czym rozmawiać.

Owszem nie czytałem żadnej książki na temat mechaniki ale nie rób z siebie nie wiadomo jakiej osoby która wszystko potrafi i że tak powiem amatorami nie gadasz. Wiec tak to co Ty tutaj robisz?? A forum jest po to żeby uzyskać informacje i ja takie chciałem uzyskać. Pozdrawiam i dziękuje wszystkim za opinie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1    0

mateunia19

To twoje spostrzeżenie:

"Otóż ostatnio usłyszałem że zwiększenie mocy odbywa się za pomocą dodania sprężarek a sprężarki na mój rozum wtłaczają powietrze"

A to jest......................?(no właśnie co to jest?)

"ja nigdzie nie napisałem że niedawno dowiedziałem się do czego służy turbosprężarka"

 

Te dwa słowa nie różnią się aż tak bardzo swoim znaczeniem, a te dwie odpowiedzi mówią same za siebie...

 

Mogę zrozumieć że ktoś się nie zna ,ale publicznego błaznowania nie mogę pojąć.

Z amatorami raczej nie gadam bo na tej stronie nie znajdę ludzi którzy z wsią i pracą na gospodarstwie nie mają nic wspólnego.

Wszystkiego nie potrafię, co udowodnić można moimi wątpliwościami na forum AF, lecz jakieś podstawy mam.

Na tej stronie udzielam opinii i spostrzeżeń innym osobom, które mają jakieś ,,sensowne" pytania. (ty tu jesteś wyjątkiem)

Tak nawiasem, to już ci kilku wskazówek i opinii udzieliłem ale, niestety trzeba je przeczytać (dzięki za podziękowanie)

Co do twojego zapytania odnośnie analfabetyzmu "wtórnego" ,się dowiedziałem co to jest i mam nadzieję ze ty też wiesz o co chodzi, jeśli jednak się mylę,(a mam ku temu powody) to masz tu informacje dotyczące tego nietypowego i wyjątkowego schorzenia.

Analfabetyzm â�" Wikipedia, wolna encyklopedia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateunia19    0

wiem co to jest wtórny analfabetyzm lukasz1. Ja cały czas piszę o sprężarkach a Ty mi cały czas o turbosprężarce. Sprężarka od turbosprężarki jednak różni się istotnie. Ale przecież to wiesz.

Pytanie się o najprostsze rzeczy nawet według kogoś głupie to nie jest błaznowanie. To jest poszukiwanie czegoś nowego... Błaznowanie to jest wyśmiewanie się z czyiś pomysłów (mój może nie jest najmądrzejszy) ale przynajmniej jest, przynajmniej chcę coś zmienić, przynajmniej błądzę i pytam. Jeśli się wyśmiewasz z czyiś pomysłów to nie dziw się że nie jesteś pozytywnie akceptowany. można wyrazić Swój sprzeciw ale z szacunkiem dla drugiej osoby.

nie zamierzam kontynuować tej głupiej rozmowy. pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1    0

Miło mi bo już mi się to znudziło, ale z twojego pomysłu na pewno się nie wyśmiewam (no może na początku trochę) i przyznaj że potraktowałem cię z należytym szacunkiem bo można sobie nabluzgać i nic to nie załatwi.

Błaznowanie to nie pytanie lecz upieranie się w błędzie. Bardzo dobrze że ktoś coś myśli i chce unowocześniać istniejące już maszyny bo tylko w taki sposób świat się rozwijał i nadal się rozwija.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krycha094    7

mirasek tłoki są chyba inne bo przy remoncie do turbo kupiłem i wtryski są inne maja chyba 5 dziurek

 

lukasz1 dzięki :D sprawdziłem turbinę czy ma luz na wirniku i niestety ma jeszcze wójek przyjedzie (mechanik od tych spraw) to się wypowie co o tym sądzi :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

Jutro jak znajde katalog (co nie jest łatwe w moim feng shui :)) sprawdze różnice, w pamięci coś mi świtało że tłoki są takie same w nowszych seriach :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1    0

Tłoki do turba mają 3 pierścienie a tłoki bez turba mają 4 pierścienie i nie ma różnicy z którego roku jest ciągnik jeśli o nie chodzi. Co innego odnośnie korbowodów, które muszą być cięższe w silnikach z doładowaniem i które są montowane w nowszych ciągnikach bez względu na obecność turbosprężarki.(co do momentu w którym zaczęto seryjnie montować ciężkie korbowody nie jestem pewien)

Wtryskiwacze też się różnią.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaskurp    7

A czy ta różnica w tłokach itp nie ma na celu zwiększenia objętości komory spalania? bo w wersji turbo powietrze jest wstępnie sprężone także w normalnej komorze miało by większe ciśnienie sprężania co nie jest tak pożądane bo trzeba zużyć więcej mocy aby je sprężyć.

A chodzi o to aby do komory wstrzyknąć więcej paliwa, a żeby ono się w całości spaliło trzeba mieć więcej powietrza(i to daje turbo) a ciśnienie wystarczy takie jak w wolnossącym dieslu bo chodzi o samo zapłon.

 

refleksja zaczerpnięta z praktyk uturbiania silników benzynowych, bo tam stosuje się uszczelki odprężające pod głowicę.

Ale to nie diesel więc mogę być w błędzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
C385Owner    5

Panowie,

 

Przymierzam się do założenia turbiny do C-385. Wnętrze ma przygotowane (korbowody, tłoki, pierścienie, głowica). Chciałbym zrobić to jak najmniejszym kosztem. W związku z bardzo duzym wyborem używanych części dostępnych na złomowiskach, pomyślałem, że zamiast wydawać 1400zł na turbo i drugie tyle na kolektory, mógłbym kupic jakiś "zamiennik". Do zamiennika wyspawałbym przejściówki z dobrej stali, tak jak to było często robione z ursusami na zachodzie.

Czy ktoś z Was orientuje się jakie turbiny pasowałyby to tego silnika? Widziałem gdzieś na forum, że turbo z SW400 pasuje. Wydaje mi się, że będzie za duze. Może jakis konkretny model auta osobowo-dostawczego? Dodatkowy plus takiego rozwiązania to możliwość włożenia nowocześniejszej turbiny z zaworem upustowym. Zastanawiam się też nad oryginalną turbiną do MTZa, w koncu ma prawie te samą pojemność co C-385 a kosztuje połowę. Co o tym sądzicie?

 

Pozdrawaim

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    144

tylko pozornie zaoszczędzisz, taką rzecz jak turbinę kup sobie oryginalną czeską to będziesz jeździł, nie baw się w żadne używki z samochodów bo wydasz kasę w błoto, a jak masz robić to zrób to porządnie bo później będziesz narzekał że ciągnik nie chodzi tak jak ma, tylko jak byś zakładał turbo to zalej jo olejem przed skreceniem tak aby w chwili odpalania nie musiało pracować na sucho zanim olej z obiegu do niego dotrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Poza tym nie wiesz jaką charakterystykę pracy może mieć zakupiona turbina, w konsekwencji wydasz kasę, a przyrost będzie znikomy. Nie ma co przecierać szlaków, postaw na sprawdzone części.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PALAX    32

Do swego zetora 8145 zakupionego w agromie Białystok w 1990 roku założyliśmy turbinę sami. Było to uproszczone dlatego bo ciągnik był wstępnie przygotowany do modernizacji takiej. Bak górny miał wnękę na kolektor powietrzny, tłoki były 3 pierścieniowe. Dokupiliśmy turbinę, kolektory dwa, tłumik, filtr powietrza, rurkę do smarowania olejem z pompyu paliwowej łożysk wirnika turbiny, rurkę do powrotu oleju do misy olejowej. Pompy paliwowej nie wymienialismy, tylko wywierciliśmy otwór w pompie na zaślepce pod śrubę. Tak by można było przykręcić rurkę i doprowadzić olej do turbiny. Zapłonu także nie przestawialiśmy i chodził super do 4500h. Do czasu jak przegrzaliśmy silnik bo chłodnica się zabiła mleczami, a wskażnik był brudny bo tylnia szyba wyleciała kilka dni wcześniej. Po remoncie silnika w ciągu roku tłoki były robione jescze 2 razy i awaria powracała. W końcu korbanek wzioł naszego zetora w rozliczeniu i po kłopocie.


Z góry przepraszam za błędy ortograficzne i literowe. Nigdy nie bylem w tym mistrzem. Jeśli pomogłem - Wciśnij zieloną strzałkę widoczną na moim poście po prawej stronie.

POZDRAWIAM PALAX

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koonanreal    0

Prawidłowo to są inne tłoki korbowody pompa wtryskiwacze kolektor ssący i wydechowy filtr powietrza tłumnik i chyba tyle

 

dochodzi jeszcze inny zbiornik i chlodnica.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Godlech912    1

Właśnie sprawdziłem przed chwilą w oryginalnym katalogu Ursusa i wszystkie bebechy są te same w 912 i 1014. (W c385 jest tylko inaczej) Wał, tłoki, korbowody, głowica mają takie same numery katalogowe! Jest tylko różnica w pompie wtryskowej (trzeba dołożyć tam jakiś regulator dawki paliwa w zależności od stopnia doładowania turbo)i inne są końcówki wtrysku (z 5 dziurkami). Według katalogu reszta jest ta sama. Jeśli ktoś ma w 912 tak, że tłumik jest w masce nawet nie musi wymieniać kolektorów! Można zamontować turbinę tak jak była w serii Finn pomiędzy chłodnicą a bakiem paliwa. Tak jak tu: http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/144220-ursus-finn-914-dl-turbo/'>http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/144220-ursus-finn-914-dl-turbo/ albo tu: http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/144220-ursus-finn-914-dl-turbo/ Zamierzam tak zrobić w swoim 914 kiedyś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Chudini    0

jeśli ktoś może to niech zrobi zdjęcia gdzie te otwory się znajdują i wrzuci je na forum. Dzięki

Edytowano przez Marcin91
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

jeśli ktoś może to niech zrobi zdjęcia gdzie te otwory się znajdują i wrzuci je na forum. Dzięki

Ja mam w swoim ursusie 385A przywiezionym z zachodu silnik Z8002 czyli od modelu 10011zetor lub wersji z napędem 10045 lub ursus 1004 z napędem ,i one miały turbo ale jak ta turbina była smarowana to nie wiem bo nigdzie otworów w bloku nie widzę ,może ktoś wie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ogrodnik70    0

Tematy połączone

 

Witam wszystkich zdał bi mi się remont silnika w c-385 :( i tak się zastanawiam czy od razu zrobić go na turbinkę zawsze więcej mocy ;) . I tu moje pytanie co trzeba zmienić w takim silniku żeby założyć turbo :unsure: . Na pewno kolektory , pompę paliwowa i wtryski, oraz tuleje od turbo ,co jeszcze proszę o podpowiedzi żeby to ładnie chodziło :) Z góry dziękuje

Edytowano przez KRISTOFORn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

jest temat o zakładaniu turbo do ursusa i zetora.

Poszukaj dobrze, ktoś odwalił dobrą robotę bo jest sporo fotek.

 

Jeżeli robisz ciągnik dla siebie to wg mnie warto założyć turbinę.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Darek43
      Witam mam problem z ciśnieniem oleju po remoncie zapala się kontrolka od oleju A przed nie paliła się czy to może być wina pompy  olejowej.
    • Przez macius11157
      Witam czytałem trochę o tym ale nigdzie nie ma dokladnie wyjasnionego czy każdy dx posiada blolade 6 biegu po przez zabezpieczenie srubka. Przerabial ktoś taki temat ?chciałbym mieć pewność że nie narobie się na darmo.
      Ciągnik to dx 4.50 1987r
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    • Przez MichalP
      Mam kilka pytań co do silnika w tym ciągniku może ktoś mi podpowie.
      1. Gdzie na silniku jest tabliczka żeby odczytać dokładnie  wersje silnika ? 
      2. Miska olejowa - odkręciłem wszystkie śruby  i mam problem od strony skrzyni odchodzi trzyma się od strony napędu. (odkręcone jest 24 śruby) czy   jest jakiś myk żeby tą  miskę zdjąć? 
      Dodam tylko że  moja ma uszy  gdzie na innych zdjęciach poglądowych  ich nie widzę.  Może ktoś dysponuje jakąś instrukcją serwisową do tego silnika 
      3. Jakiej  firmy kupować   tłoki i cylindry ? 
       
    • Przez dawid1983
      Witam ponownie  jestem po wymianie filtrow hydraulicznych i oleju hydraulicznego  i stwierdzilem ze na ten sezon wymienie olej w silniku w tamtym sezonie duzo nie przejechalem i ku mojemu zdziwieniu dzis zabralem sie za spuszczenie i co sie okazalo czarny jak smola a byl zalany turdus15w/40 niechce tego oleju moze poradzicie jaki wy zalewacie swoje mf-y
    • Przez Lukecki
      Witam, wydaje mi się że w moim Ursusie 1614 są za niskie max obr. Gaz w podłodze a jest tak mniej więcej 2000 obr. (obrotomierz nie działa) czy jest tam jakiś ogranicznik? Dodam że nie może zgasnąć po puszczeniu gazu dopiero po podniesieniu pedału od spodu. 
      Na filmach na YT mają większe obroty z tego co mi się wydaje 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj