lukasz255

Renault ceres 340X wysoka temperatura silnika

Polecane posty

lukasz255    0

Witam serdecznie. niedawno temu kupiłem ciągnik Renault Ceres 340X. Przy pierwszej próbie testów w orce temperatura wzrosła na czerwone pol (wskaznik elektroniczny). Chłodnica była zimna więc prawdopodobnie termostat. Wyciągnąłem go i złożyłem bez termostatu. Podczas orki temperatura wzrosła do pierwszej białej kreski (skali). Kupiłem nowy termostat założyłem i temperatura dochodzi do czerwonego pola. Wydaje mi się że nie powinno tak być. co może być przyczyną takiej wysokiej temperatury silnika? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5011

Były już na forum takie tematy lub podobne przeczytaj uważnie:

1. http://www.agrofoto.pl/forum/topic/90700-renault-ceres-340/?hl=renault+temp&do=findComment&comment=1790599

2. http://www.agrofoto.pl/forum/topic/68107-temperatura-w-renault-ceres-340/?hl=renault+temp&do=findComment&comment=1791791

 

 Miłej lektury.Jak przeanalizujesz tematy, dokonasz pomiarów lub zdobędziesz większą wiedzę na temat prawdopodobnej przyczyny możesz podzielić się obserwacjami na forum i zadawać następne pytania - bo przyczyn może być kilka a bez danych i podpowiedzi z Twojej strony trudno powiedzieć coś rozsądnego.

 


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz255    0

Witam. Niestety nie mam jak sprawdzić temperatury silnika ale zmierzylem temperaturę płynu w chłodnicy wynosi ona 60stopni przy stanie licznika jak na zdjeciu. Dodam że można się dotknąć do bloku silnika nie za długo ale można

post-34090-0-77073400-1480419032_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

lukasz255    0

No tak ale nie zapominajmy ze jest zimno a jak przyjdzie lato dwadzieścia parę stopni ciepła to nadal będzie ta sama temperatura płynu ?
A po drugie kolega ma taki traktor i u niego teraz wskazuje 2 kreski a w lato maksymalnie 4.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5011

Jak będziesz pisał tylko same ogólniki to odpowiedzi będziesz otrzymywał od jasnowidzów i tylko od nich. Może się zdarzyć, że któryś nawet zgadnie.

 

Nie wiedząc: W jakim stanie jest chłodnica? Czy cały układ chłodzenia jest czysty? Kiedy wymieniany był płyn? Czy obieg w chłodnicy jest prawidłowy? Czy pasek klinowy jest odpowiednio napięty? Czy pompa wodna pracuje prawidłowo? Czy termostat pracuje prawidłowo? W jakim stanie są przewody i złącza elektryczne zarówno przy wskaźniku, jak i czujniku (a szczegónie przy nim)?  Ile czasu pracował silnik? W jakich warunkach i pod jakim obciążeniem osiągną taką temperaturę? - nie jestem w stanie powiedzieć nic, gdzie leży problem a zgadywać nie mam zamiaru.

 

Jedyną rozsądną rzeczą co mogę podpowiedzieć na dzień dzisiejszy to prośba o napisanie lub/i sprawdzenie  w/w elementów układu oraz dokonanie pomiaru w jakiej temperaturze otwiera się termostat? (wyciąg go i wrzuć do garnka z wodą, podgrzej na gazie i sprawdź temperaturę termometrem elektronicznym)

To będą konkrety, na podstawie których można coś powiedzieć lub wykluczyć ewentualną przycynę.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz255    0

Chłodnica między żeberkami była przedmuchana powietrzem. Dzisiaj wypuściłem płyn. zanieczyszczeń nie było. i właśnie co do tej chłodnicy to mam pewne obawy. Po zdjęciu przewodu dolnego przy chłodnicy płyn leciał tylko od strony silnika. Póżniej przelałem  chłodnice wodą i wszystko przeleciało przez pompę a z chłodnicy nawet kropelka nie poleciała. To jest normalne a jak nie to czy możliwe ze chłodnica jest całkowicie zablokowana? i jak ją oczyścić? Wracając do Twoich pytań pasek jest napięty dość mocno. Pompa raczej pracuje dobrze (nagrzewnica w kabinie grzeje i dość szybko się nagrzewa) Termostat jest założony nowy (temp. otwarcia 82st. teoretycznie bo nie sprawdzałem go przed założeniem. Przewody jak przewody a styk przy czujniku suchy czysty nie zaśniedziały. Silnik pracował kilkadziesiąt minut w pługach. Po kilkunastu minutach minutach trochę jazdy trochę orki tem. w chłodnicy była 50st. i potem po może 10 miutach nagrzała się do 60 64st. i już nie rosła.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    160

Powiem Ci kolego że szukasz problemów tam gdzie ich nie ma. "Kilkadziesiąt min. w pługu" i Ty się dziwisz że silnik jest rozgrzany? Mam dokładnie jak Ty 6 kresek w orce jak i wszystkich innych pracach. Tak ma być!!!  Tylko przy dłuższym postoju na wolnych obrotach spada do 5. Po to jest termostat !

 

Problem to ma twój kolega, bo ma niedogrzany silnik. Ty masz wszystko w porzo.  Myślisz że przy nie drożnej chłodnicy byś mógł orać przez dłuższy czas? Po 10 min. byś go zagotował!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz255    0

Nie dawno kupiłem ten ciągnik i go nie znam. No dobra jeżeli temperatura jest w porządku to ok. Mam jeszcze pytanie. Jak szybko powinna przeplywac ciecz przez chłodnice ?
Pozatykalem górne przewody zostawiłem otwarty dolny i nalalem plynu. Ile mniej więcej czasu powinna przeplywac ciecz z góry chłodnicy do dolu?
Ja tylko proszę o radę. Mówię nie dawno kupiłem ciągnik i go nie znam.
A i jeszcze jedno. Nie zależnie czy w zimie czy w upał trzyma Ci taką temperaturę?

Edytowano przez lukasz255

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5011

Kolega @ptaszyna, jako właściciel i użytkownik takiego lub podobnego modelu może powiedzieć, jak temperatura silnika zachowuje się w praktyce.

 

... Po zdjęciu przewodu dolnego przy chłodnicy płyn leciał tylko od strony silnika. Póżniej przelałem  chłodnice wodą i wszystko przeleciało przez pompę a z chłodnicy nawet kropelka nie poleciała...

 

...Jak szybko powinna przeplywac ciecz przez chłodnice ?...

 

Na podstawie tych zacytowanych zdań powyżej przyczepiłbym się stanu chłodnicy. Jest to realnie niemożliwe, żeby woda nie leciała dolnym przewodem - co wskazuje na zatkanie chłodnicy. Woda powinna pojawić się niezwłocznie i przepływać dość swobodnie. W prawdzie kanaliki w żeberkach są cienkie, ale jest ich na tyle dużo, że przepływ wody jest szybki i płynny. Jeśli woda nie płynie dolnym przewodem chłodnica jest zatkana całkowicie, ale jest to mało prawdopodobne, aż niemożliwe.

 

Jak oczyścić? - powiem, gdy będę pewny, że chłodnica jest zatkana.

Jeszcze raz sprawdzisz chłodnicę, czy po zatkaniu górnego wlotu (do termostatu) i zalaniu chłodnicy woda leci dolnym przewodem?


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    160

Jaką masz chłodnicę, ze zbiornikiem wyrównawczym czy bez? Jak chcesz sprawdzić drożność chłodnicy, to jak zdejmiesz dolny wąż (ten gruby) to go zatkaj, wtedy woda nie będzie miała innego ujścia jak tylko dołem chłodnicy. Pozostawienie nie zatkanego węża (lub innych ) może mylić.

 

Tak temp. nie zależnie od pogody czy to upał czy zima zawsze tak samo, czasem jak ma bardzo ciężko to nawet czasem zapala się na chwilę 7-a kreska, ale jest to spowodowane tym że mam założony gaz i teraz to ma ze 120 km zamiast 100. Ciągnik już ma u mnie skończone 6 lat i zawsze tak było i jest. Jest to Ares 550 z tym samym pulpitem i bliźniaczym silnikiem JD, co u Ciebie.

 

Nie chce mi się wierzyć w zapchaną chłodnicę, bo ciągnik w miarę nowy i jak pisałeś płyn był czysty.  Na zachodzie nikt nie leje wody i jej ciągle nie spuszcza żeby to z czasem zalazło kamieniem. Tam nie ma nawet kraników, tak że nie wiem czym by to mogło się zapchać. To nie 40-letnia 360.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    63

Też nie wierzę w zatkaną całkowicie. A zatkać może się szybko, wystarczy jeździć na walniętej uszczelce pod głowicą gdzie idzie olej i kompresja do płynu, wtedy to połączenie szybko zatyka chłodnice.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jack83    15

a czy wisko może mieć wpływ na temp.?u mnie tez dochodzi do czerw na chwile i potem spada.  

sprawdzając napiecie paska odkryłem luz na wiskozie i teraz tak myśl czytając wasze wypowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz255    0

Po zatkaniu górnego przewodu nalalem wody i nic dolnym wylotem nie polecialo. Później wziąłem sprężarka to woda poleciała. I po zalaniu znowu wody leciała dołem ale małym strumieniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5011

Chłodnica zatkana!

Jak to zrobić opisuję w bardzo podobnym temacie post #18: http://www.agrofoto.pl/forum/topic/91703-renault-90-34/

 

Dodam tylko, że w Twoim przypadku proponuję wymontowanie chłodnicy z układu (zanim powtórnie ją zamontujesz do ciągnika, aby dodać płukanki) skupił się na solidnym przepłukaniu chłodnicy wodą pod ciśnieniem w obu kierunkach (z dołu i z góry chłodnicy).

Masz zapewne cztery otwory (dwa na górze i dwa na dole). Przy przepłukiwaniu pod ciśnieniem trzeba uszczelnić tą stronę chłodnicy, która aktualnie znajduje się na górze. Przewód z wodą proponuję dopasować na cienki wylot w chłodnicy a grubszy obok zatkać. Przekręcasz chłodnicę "do góry nogami" i robisz to samo.

 

Jeśli chłodnica zatkana jest tylko kamieniem to takie płukanie wystarczy - trzeba zamontować chłodnicę do ciągnika, zalać wodą, dodać płukankę, uzupełnić ponownie wodą do stanu i przeprowadzić płukanie układu wg. postu #18.

Jeśli jednak zatkanie pochodzi z oleju lub podobnych wynalazków zachęcam do zalania chłodnicy ciepłą wodą i dodanie czegoś co rozpuści oleje (może to być płyn do mycia naczyń lub inny preparat chemiczny łącznie z Dimerem rozcieńczonym 1:10). Operację usuwania oleju przeprowadzaj przez potrząsanie chłodnicą ok.10 minut, ale tak, żeby jej nie uszkodzić. Jeśli użyjesz Dimera usuń go z chłodnicy maksymalnie po 4 minutach płukania.

Po usunięciu olejów należy solidnie przepłukać chłodnicę bieżącą wodą przez 2-3 minuty.

Teraz zamontuj chłodnicę do ciągnika, zalej wodą, dodaj płukankę, uzupełnij ponownie wodą do stanu i przeprowadź płukanie układu wg. postu #18.

Jeśli z chłodnicy wydobywać się będzie syf w dużych ilościach operację płukania można powtórzyć! Jeśli to nie pomoże konieczna będzie wymiana chłodnicy na nową lub używaną.

 

*Jak będziesz używał płukanki dodaj dwie butelki. Zamiast specjalnej płukanki może być ocet.

*Zwróć uwagę, jak płuczą specjaliści zwani niesłusznie mechanikami - i nigdy nie wierz mechanikom! (ostatni post)


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez materrol
      Cześć Wam
      Posiadam renie 110.54 96r. ze skrzynią 24/8 i rewersem elektro-hydraulicznym. Wszystko sprawuje się świetnie, podczas pracy w polu nie używam wgl sprzęgła, co znacznie przyspiesza pracę, a 3 półbiegi to na prawdę rewelacyjna sprawa, zwłaszcza gdy teren jest górzysty lub ziemia różnorodna. Jedyny mankament który mnie irytuje to wolna skrzynia(max.30km/h przy wypluwaniu pierścieni). Czy wszystkie skrzynie w reniach są takie wolne? Słyszałem coś, że tylko te które szły na Francje były takie. Te z Niemiec osiagały 40km/h. Może one są w jakiś sposób poblokowane? Wie ktoś coś na ten temat?
    • Przez Kolo12
      Cześć , mam pytanie a za razem  prośbę czy ktoś mógłby opisać procedurę wyjęcia pompy  wtryskowej w renault 133.14 mwm226-6d pompa lucas cav , zdjęcia mile widziane . Z  góry dziękuje za każde wskazówki
    • Przez pelepele22
      Panowie nie typowa sprawa. Już nie wiem w czym tkwi problem. 
      W  mojej renówce zaczęło ślizgać się sprzęgło. 
      rozpołowiłem wymieniłem łożysko 1 stopnia , ściągnąłem docisk, koło zamachowe zawiozłem do firmy, która zajmuje się regeneracja sprzęgła. Zregenerowali tarcze napinali nowe płytki , skrobali koło zamachowe i docisk jest to sprzęgło dwutarczowe firmy luk. Założyłem ponownie wszystko ustawiłem odległości pierwszy stopień 3 mil drugi 5mm i nie wysprzegla . Nie mogę wrzucić biegu chcąc wrzucić, ciągnik powoli rusza dopiero gdy zaciągnę drugi stopień to w tedy mogę swobodnie wrzucić bieg . Co może być przyczyna bo już ręce opadają 4 razy go rozpolawialem  


    • Przez sylwek23111
      Witam, czy wie ktoś od czego może pasować łącznik wycieraczki do Renault 133.54? Oryginał kosztuje 150 zł, podczas gdy do samochodów osobowych 30-50 zł. Może przerabiał ktoś podobny temat? Nr katalogowy łącznika to: 7700003708
    • Przez Kamiljuzek107
      Witam mam problem z moją renówka. Gdy się zatrzymuje i puszczam pedał hamulca przednie koła ruszą jeszcze kilka cm do przodu i słychać uderzenie . Opony z tyłu są jeszcze oryginalne a przód był wymieniany kilka lat temu, możliwe że opony z przodu są inne niż oryginalne i dlatego tak się dzieje? 
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj