Gość

Ubywa płyn chłodzacy-biały dym z odmy

Polecane posty

Gość   
Gość

Witam

Ubywa mi wody nigdzie nie leci moc ta sama nie kopci nie wywala wody i nie ma spalin w chłodnicy olej czysty

Z rurki odmy intensywnie wydobywa sie biały dym(moze para????) i nie raz pojawia sie biała kleista maź

Co moze byc????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    75

to chyba uszczelka pod głowićą albo coś pękło albo tuleja albo głowica

zciągnij głowice i je sprawdz jeśli przybywa oleju i jest w nim woda to tuleja . miałem tak w c330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

No troche oleju jest naj ciekawsze jest to ze ten dym-para pojawia sie tylko na rozgrzanym silniku

Sam juz nie wiem nic na razie nie ruszałem jexdze tak ciagnik potrzebny

Naj gorsze jest to ze nie ma zadnych objawów w pracy moc ta sama równo chodzi zapala dobrze nie kopci

A z doswiadczenia wiem ze jak walnie uszczelka to juz inaczej silnik chodzi

pozdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    75

Spuść olej i pozostaw go na kilka godzin .Jeśli jest w nim woda to osiądzie na dnie . A jeśli tak to tuleja jest pęknięta lub zle uszczelniona

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Głowice zdjete i chyba dwie uszczelki poszły watpie zeby tuleje szlag trafił

Ale w blok woda nalana i sie zobaczy czy do rana ubędzie

Czy moge posmarowac nowe uszczelki w miejscach kanałow wodnych silikonem tak dla bezpieczenstwa???

Jak dobrze wyczyscic silnik z tego syfiastego oleju z woda(biała maź)

I czy wał korbowy mógł sie troche zniszczyc od jeźdzenia w takim stanie(olej z wodą)????

pozdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samson    0

ja bym obstawiał panewki, nie wiem czemu kolega krzysztod się tak uparł na tuleje. Jak już poskładasz to jak silnik będzie odpalony to odkręć korek wlewu oleju i sprawdź czy wydobywa się jakiś "dymek". Jeśli tak to panewki, dlatego wali odmą. U nas w deutzie dx85 jest to samo :o porządnie zaczyna kopcić jak się rozgrzeje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

co do silikonu to ja smarowalem delikatnie właśnie te okolice ,nawet nowe uszczelki (chodź nie wszystki) maja już kanały wodne otoczone silikonem olejowe chyba też ale nie jestem pewien.A olej jak spuściłeś to mało co syfu zostało można jedynie nalać oleju czystego rozgrzać i wymienić .A panewki jeżeli nie miałes spadku ciśnienia na rozrzedzonym oleju to i na dobrym powinno być w porządku.Gorzej z bialym dymem z odmy nie przegrzałeś go o ile tuleje sa całe o tyle może pierścienie są zjechane i nie ma szczelności stąd biały dym z odmy.

 

samson od kiedy panewki dają biały dym ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markpp    1

jeśli chodzi ubywający płyn to może być to dziurka w głowicy my tak mieliśmy w c-360 mocy nie traciła ale z komina para leciała i płyn ubywał

ale mam nadzieję że to tylko uszczelka

pozdrawiam


JAKA TWOJA CENA - ABYŚ BRATA SPRZEDAŁ?
JAKA TWOJA CENA - ABYŚ KUPIĆ SIĘ NIE DAŁ?
JAKA TWOJA CENA - ABYŚ BRATA SPRZEDAŁ?
JAKA TWOJA CENA?... Oportunisto pier******...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

a co maja panewki do wody w oleju to co leciało z odmy to była para a nie dym

A ja sie pytam czy wał mógł dostac od tego ze jeździł jakis czas na mieszance wody z olejem

A i druga sparawa jakim momentem sie dokreca sróby głowicy i czy zawsze sie tak ustawia ze kolektory będa do nich pasować pozdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

nie zwracaj uwagi na kolektory i tak będą pasować ,a dokręcać moment jak masz klucz to mogę poszukać w instrukcji ,a jak nie to z wyczuciem przy 40 cm kluczu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

To mam prośbe jesli mozesz to poszukaj bede wdzięczny bo klucz mam a moje wyczucie to poukrecane sróby :o :o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

a która stona sie zakłada uszczeli do bloku i do głowicy bo te co kupiłem sa innej firmy i sie pogubiłem troche z jednej stony ten pierscień wokól tulei jest wąższy a z drugiej szerszy

pozdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

chodzi o tę podkladkę ,nie jest równy ja to mało widziałem bo przeważnie były równe z obu stron niezalerznie do jakiego silnika .niepowinno być różnicy może szerszym w dół

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kizo    7

Biały dym (tzn para) z odmy i z pod korka wlewu oleju to nic innego jak dostawanie się wody do oleju. Przyczyną tego może być walnięta uszczelka pod głowicą, przeciekanie na oringach na tulei albo jakieś pęknięcie głowicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ki3r0wnik90    0

Witam, mam podobny problem z rurki z odmy wydobywa się biały dym. Ciągnik wydaje mi się nie stracił na mocy. Nie ma żadnych objawów w pracy moc ta sama równo chodzi zapala dobrze.  Może mi ktoś powiedzieć czy przyczyną może być kiepski olej czy może chłodnica oleju która porostu nawala ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matey    895

U mnie objawy jak w temacie, doatkowo wyrzuca olej przez bagnet, na korku wlewu srebrna maść. W sobotę skrecane glowice, jedna byla peknieta, uszczelki nowe, wiec uszczelka pod glowica raczej odpada. Wiem ze jest pęknięty blok miedzy cylindrami i teraz powstaje klops, bo albo peknieta tuleja, albo blok na zlom, czy jeszcze cos innego obstawiacie?


KS Falubaz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj