Zaloguj się, aby obserwować  
rosolinnio

New Holland T7030

Polecane posty

JacekNH    0

Tak miałem możliwość. Długo się zastanawialiśmy czy jest sens pakować się w tą oś bo to dość droga opcja.

 

Hehehe oki nie będę się kłócić :):) .

 

Możesz wieżyć mi na słowo, że te tylko 9 % procent jest naprawdę odczuwalne i bardzo się przydaje . Posadziłem chłopaka, który jako traktorzysta pracuje od 5 lat u innego rolnika na maszynach JD (głównie 8320 i 6920) i był pod ogromnym pozytywnym wrażeniem tej osi. Jego opinia wydaje mi się najlepszym podsumowaniem.

 

Pod 20% to ma chyba Valtra w wersji leśnej, ale nie pamiętam rozwiązania technicznego. Tam to poszli już na całość :( .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

ale mysle, ze do zwyklej pracy w polu to jednak daje wiecej minusow niz plusow: niekorzystny rozklad masy, udzwig TUZ, brak mozliwosci resorowania to troche duzo :(

natomiast moze byc ze te 9% da sie odczuc i to zauwazalnie, ale stosowanie powinno byc jakos uzasadnione.

dobrze ze jest mozliwe takie rozwiazanie, tym samym nh zdaje sie przyciagac calkiem spora grupe klientow :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JacekNH    0

@ brzozak. Dokładnie :(.

 

Punkt myślenia zależy od punktu siedzenia.

 

To rozwiązanie jest dosyć specyficzne i nie dla każdego rolnika będzie użyteczne i w 100 % wykorzystane. Trzeba wiedzieć co się chce i do czego :).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

jaceknh mozesz opisac uzasadnienie swojego wyboru? nie mam tutaj nic zlosliwego na mysli, po prostu chcialbym poznac punkt widzenia, tudzież siedzania, a tak wlasciwie skrecania :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JacekNH    0

W moim przypadku, sytuacja wygląda następująco (punkt siedzenia heheh):

- nie jeżdże w transporcie (o wiele, wiele taniej mi wychodzi najęcie Tira, poza tym punkt skupu mam 3 km od domu)

- wszystkie maszyny towarzyszące mam zawieszane (dyszel mnie nie ogranicza przy skręcie)

- nie mam daleko do pól

- mam małe podwórko (tutaj Super Steer najlepiej się spisuje hehe)

- pomieszczenia gospodarskie do niewiadomo jak dużych również nie należą

- nie potrzebuje przedniego TUZu (ściślej nie wykorzystuje)

- w pracy (uprawa,orka,podorywka) w polu nie ma różnicy między osią sztywną, skrętną czy amortyzowaną jeśli chodzi o komfort (sprawdzone :) ). Natomiast nawroty to poezja.

- nie mam problemów z podrzucaniem przedniej osi (uprawiam kompaktorem zawieszanym, który waży 1800 kg)

 

Żeby nie było niedopowiedzeń: nikogo nie namiawiam na tą ani nie twierdzę, że jest najlepsza. Wszystko zależy od indywidualnych potrzeb i wymagań. Myśmy się mocno zastanawiali nad tą osią i doszliśmy do wniosku, że oś super skrętna więcej na siebie zarobi niż amortyzowana i w naszym układzie to się spisuje doskonale.

 

Zabrałem głos bo nie zgadzam się ze stwierdzeniem, że nie ma różnicy :(. Jest i to spora.

 

@Zonk Świetnie się zapowiada T7000 autocommand.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

bardzo dobrze, ze znalazles takie zastosowanie u siebie :(

mam pytanie:

- jaki masz obciaznik?

- czy nie uwazasz, ze uciag jest gorszy w porownaniu do zwyklej osi? w koncu jest ona przesunieta do przodu, a wiec wiekszy % masy przypada na tyl. bardzo mi sie podobaja ciagniki ktore maja zamontowane silniki nad przednia osia, a nie za, moim zdaniem na polu widac roznice jak one ciagna :)

 

przegladalem przed chwila prospekt nh i tam pisza o poprawie skretu o 30% - bardzo bym chcial, aby ktorys z przedstawicieli nh wyjasnil mi skad sie wziely te %, bo nawet patrzac na kat skretu, to jest wiekszy o 19%, wiec gdzie tu do 30???

 

t7000 autocommand rzeczywiscie robi wrazenie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JacekNH    0

Trudno mi dyskutować odnośnie wysuniętej przedniej osi "przed maskę" bo nie widzę żeby ten element był zastosowany w T6000/Tsa. W T8000 jest to zastosowane i nie umiem obronić tego rozwiązania dlaczego to zrobili :) . W Case jest "po bożemu". W tej chwili mam tylko 630 kg z przodu i jeszcze w razie potrzeby 180 kg można mu dorzucić.

 

Prawda jest taka, że kupowaliśmy od razu cały zestaw więc dobieraliśmy ciągnik do osprzętu żeby mieć w sam raz i w pełni wykorzystany cały maszynopark :( . Nie jestem fanem wywalania całej gotówki na nowy ciągnik i podczepiania starego osprzętu bo już kasy nie wystarczyło. Także nie mam problemu z uciągiem bo każda maszyna była dobierana do konretnej mocy ciągnika i warunków jakie mam na polu.

 

30 % skrętu?? W której to serii?? 30 % już chyba ryzyko, że może się przewrócić taki traktor jeśli cała konstrukcja ma być oparta tylko na wysuwanej przedniej osi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

tzn w broszurze nh t6000 jest takie cos:

skanuj0028wd9.th.jpg

co by wskazywalo na zmniejszona srednice zawracania o 30%, a jak mowilismy jest to 9%...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JacekNH    0

Buhahaha to się nazywa marketing :(.

 

Mam folder T6000 Power/Range Command i tam nie ma tych 30 % hehehe. Ja to interpretuje jako o 30% procent zaoszczędzony czas przy nawrotach i tym samym większa wydajność. Innego wytłumaczenia nie widzę.

 

Nie umiem wrzucić kawałka mojego wykresu na AF, ale w internecie na polskiej stronie NH znajdziesz folder T6000 P/R Command i taki sam rysunek gdzie zamiast cyferek 30% jest napisane "większa wydajność".

 

Jak spotkasz dilera NH zapytaj skąd wzięli te 30 %. Sam ciekaw jestem odpowiedzi.

 

PS może piszmy na gg bo trochę odchodzimy od tematu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deer    180
tzn w broszurze nh t6000 jest takie cos:

skanuj0028wd9.th.jpg

co by wskazywalo na zmniejszona srednice zawracania o 30%, a jak mowilismy jest to 9%...

 

W broszurze o serii T 70x0 jest podane że nawrót jest szybszy o 35%w porównaniu z osią konwencjonalną - 17 sekund superSteer; 29 os konwencjonalna :). Z obliczeń mi wychodzi przy podanych czasach że jest to nawet 41% :( .

 

Patrząc na rysunek i znając szerokość zawracania z SS, wnioskuję że chodzi o maszynę która ma około 11m szerokość roboczą :).

 

@JacekNH nie odchodzimy od tematu, nasza rozmowa ściśle sie tyczy ciągnika, którego dotyczy temat :).

Szanuję twój wybór jesli chodzi o SS, dla mnie jednak konieczność zrezygnowania z amortyzacji przedniego mostu, obnizenia udźwigu przedniego TUZ o 1T i konieczność dopłaty za SS przemawia zdecydowanie na niekorzyść SS. Choć nie mówię że jak bym tym pojeździł to bym zdania nie zmienił :).


BŁOGOSŁAWIENI CI, KTÓRZY NIE MAJĄ NIC DO POWIEDZENIA I NIE UBIERAJĄ TEGO W SŁOWA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

w tej broszurze nie ma zadnego opisu co do tych %, wiadomo ze w reklamach wpisuja to co im do glowy wpadnie, bez zadnych dowodow, ale przewaznie nie ma sie do czego przyczepic (np. komfortowa kabina :) ), ale tutaj troche przegieli.

u mnie nie da rady zrezygnowac z amortyzacji osi wybierajac nowy ciagnik gdyz, pola oddalone nawet do 12 km, a polowe dystansu trzeba jechac po starych plytach, czy drogach polnych, takze sami rozumiecie. na dodatek podworze jest przestronne, a hodowli brak.

 

@deer u mnie doswiadczenie pokazalo, ze nie ma co przeginac z udzwigiem przedniego tuza, niby m podnosic 5,4 T, a przy 2,5 sie urwal :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JacekNH    0

Uważam, że przy Waszej chłopaki charakterystyce gospodarstwa jaką mniej więcej idzie wywnioskować z Waszych postów czy zdjęć tylko amortyzowana oś wchodzi u Was w rachubę.

 

New Holland wreszcie oferuje ładowacz czołowy do osi super skrętnej więc jedynie do prac z ładowaczem czołowym ten system by Wam się przydał + jeszcze Fast Steer to całkiem orgazm ;d żart.

 

Jednak cenowo taki ciągnik + ładowacz równa się z dobrej klasy ładowarką teleskopową. Więc odpowiedź nasuwa się sama przy wyborze jeśli rozpatrywalibyśmy maszynę stricte do prac ogólnogospodarskich (tak bym to określił.) "bez ingerencji w prace polowe" :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GSX    0

Witam

Ja mam takie pytanie czy to cała seria T70X0 będzie miała możliwość wyposażenia w skrzynie bezstopniową czy tylko te większe modele ? i jakie to będą skrzynie czy S-matic i C-matic jak w serii TVT bądź T75X0 ??

Z góry dziękuję za odpowiedź :(


"...W życiu piękne są tylko chwile..." Dżem
"...Nie ma miejsca jak Dom..." PiH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LowRider    33

Wszystkie modele T7000 będą mogły być wyposażone w przekładnię bezstopniową :( a model T7070 będzie miał ja w standardzie :)

 

Zastanawiam się tylko jaką przyszłość ma seria T7500, i bliźniacze Case CVX, oraz Steyr CVT.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GSX    0

Aha myślę że te serie T75X0 zostaną wycofane z produkcji tylko ciekawi mnie co będzie w zamian za modele t7520 i t7510


"...W życiu piękne są tylko chwile..." Dżem
"...Nie ma miejsca jak Dom..." PiH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

nie ma przyszlosci, zaraz jak wprowadza t7000 z bezstopniowka to tamte przestana produkowac, zauwaz, ze sa to ciagniki ktore wciaz posiadaja silniki z glowica 2V, co przy modernizacji z tvt na 7500 na pewno by wymieli, gdyby chcieli ja utrzymac.

 

@jaceknh faststeer jest do pupy, bo wyklucza mozliwosc uzywania rolki do prowadzenia rownoleglego :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deer    180

A dlaczego @brzozak2 ?

 

A jeśli chodzi o faststeer czy to sie wyłąncza samoczynnie przy jakiejś prędkości ? Chodzi mi żeby przypadkiem czego nie wywinąć :(.


BŁOGOSŁAWIENI CI, KTÓRZY NIE MAJĄ NIC DO POWIEDZENIA I NIE UBIERAJĄ TEGO W SŁOWA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JacekNH    0

Fast Steer z tego co wiem można wyłączyć. Nie ma z tym problemu.

 

Działa maksymalnie do 8-10 km/h (nie pamiętam dokładnie). Powyżej tej prędkości automatycznie się wyłącza - względy bezpieczeństwa.

 

Fajny bajer dla leniwych (czyli ja) hehe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

@deer dlaczego jest do pupy?

no wlasnie dlatego, ze nie mozna uzywac z nim rolki prowadzacej, reszta to same plusy :(

 

wylacza sie automatycznie przy predkosci pow. 10 km/h, ale recznie tez mozna wylaczyc :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GSX    0

Witam mam takie pytanie czy wiadomo już jakie skrzynie będą montowane w tej serii ciągników ?? oraz ile wynosi dopłata do tak owej skrzyni biegów ?

Aha i czy już można nabyć serie tych ciągników ze skrzyniami bezstopniowymi ??


"...W życiu piękne są tylko chwile..." Dżem
"...Nie ma miejsca jak Dom..." PiH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukas120    4

tak może nie w temacie a może już ktoś już o tym pisał NH T6000 z ogniwem wodorowym 106 KM ciekawe ciche i napewno drogie narazie jeden egzemplaż :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GSX    0

Ciekawe gdzie się tego NH zatankuje z tego co wyczytałem to tylko para wodna leci z komina :)


"...W życiu piękne są tylko chwile..." Dżem
"...Nie ma miejsca jak Dom..." PiH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krolikNH    56
tak może nie w temacie a może już ktoś już o tym pisał NH T6000 z ogniwem wodorowym 106 KM ciekawe ciche i napewno drogie narazie jeden egzemplaż :)

 

No to nie za bardzo temat, aby otwierać nowy wątek - załóż drugi, to będzie odpowiednie wyjście :)

Nie róbmy tutaj OT


Moje fotografie chronione prawem autorskim!!!
"Fotografia to sztuka, a nie naciskanie palcem na przycisk"

© 2016 krolikNH All rights reserved.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Ursusss
      Holland t7.210 190km 2013r czy pociągnie bezorkowca 3m na trochę górek,gliny piachu?
    • Przez Jakubhhhh
      Witam co może oznaczać błąd 12801 New holland t7 165s 2020r.?
    • Przez iwarucia
      Co oznaczają te błędy , i czy może ktoś ma jakiś schemat ?



    • Przez karol6530
      czy ktos z was usuwał dpf i 
      adblu czy jest różnica w mocy czy jest roznica w mocy czy nic sie nie dzieje z elektronika nie wyskakuja jakies błedy
    • Przez ZetorPower
      Witam mam pytanie do uzytkowników skrzyni power command. Mam ciagnik nowy 25godzin dopiero opisze wczorajszy przypadek, podczas transportu dojeżdzałem do skrzyżowania powoli zmniejszajac biegi az do 12, zeby sie zatrzymac wcisnąłem sprzęgło rewersu nie brałem na luz, odpuszczajac sprzęgło ruszyłem chciałem zmienic bieg na 13  to nie wszedł klikałem dalej tylko ten kwadracik na wyświetlaczu przeskakiwał aż do 16 a biegu nie przełaczał i wyswietlał 12, wruciłem jeszcze raz do12 kwadracikiem i jeszcze raz do góry i już biegi wchodziły normalnie. Ktoś wie o co może chodzić ? Potem juz bylo normalnie nie wiem czy dzwonic po serwis
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj