Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
rwolski    0

mam 2 pytania odnosnie tej serji

 

1 czy olej w hydraulice jest ten sam co w skrzyni biegow.

2 czasami nie moge zmienic z polowych na szosowe biegi jaka moze byc tego przyczyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
katator    473

1. Seria 30xx nie ma oddzielnego zbiornika na olej do hydrauliki.

2. Przyczyn może być dużo ale najprawdopodobniej jakiś błąd w elektronice ciągnika. Zauważ, że nie tylko nie możesz przełaczyć polowych na drogowe, ale w tym momęcie nie działa załaczanie wom i włączy ci się przedni napęd chociaż kontrolki będą wskazywać, że wszystko jest ok. Przynajmiej w moim tak było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nie swieca

Czyli to może byc wina elektryki jakiegos przeżutnika czy czegos podobnego ja radziłbym ci napisac do użytkownika 'rafik256' on napewno cos ci konkretniejszego powie.


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

żebym mógł cokolwiek powiedzieć odpowiedz mi na takie pytania:

1. czy inne elementy takie jak przedni naped, WOM i blokada działają poprawnie

2. czy próbując zmienic biegi kontrolki sie zmieniaja tzn zółw gaśnie a zapala zając jednak brak reakcji w postaci pojawienia się szybszych biegów

3. czy sprawdzałeś poprawność działania włącznika reduktora (coś w rodzaju czujnika ciśnienia wkręcone w dekiel skrzyni przy wejściu dzwigni zmiany biegów) na jednym z dochodzących do niego przewodów (powinien to byc czerwony) jest stałe napiecie które w przypadku przesuniecia dzwigni zmiany biegów w pozycje uruchomienia reduktora powinno pojawić się w żółtym przewodzie i zaniknąc po puszczeniu dzwigni i jej powrocie do pozycji neutralnej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rwolski    0

1. wszystko dziala bez zarzutow

2. zajac zawsze swieci a zolw czasami nie

3. nie sprawdzalem

czyli jak bym zetknol te kabelki to powinien mi sie zmienic bieg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22
1. wszystko dziala bez zarzutow

2. zajac zawsze swieci a zolw czasami nie

3. nie sprawdzalem

czyli jak bym zetknol te kabelki to powinien mi sie zmienic bieg

 

jeżeli wszystko oprócz tego włącznika działa poprawnie to po zetknięciu tych przedodów reduktor powinien zadziałać. Co masz na myśli pisząc że żółw czasami nie świeci??? czy to znaczy ze masz takie sytuacje ze kontrolka od żółwia się nie pali a masz włączone biegi pełzające czy tez nie możesz w ogóle właczyc tych wolniejszych biegów???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22
kantrolka sie nie pali a bieg pelzajacy jest wlaczony

przepraszam że zadam to pytanie ale teraz mam wątpiwości co do głównego pytania. Czy masz problem jedynie z kontrolką od zółwia która sie nie zawsze włącza pomimo tego ze reduktor działa poprawnie, czy tez masz problem z działanie reduktora który nie zawsze działa a brak swiecenia kontrolki jest tylko tego skutkiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22
reduktor nie wasze dziala tak jak i kontrolka

 

w takim razie sprawdz ten włącznik bo to "nieregularne" działanie reduktora moze byc powodowanie własnie przez niego. Objawy raczej wykluczaja zacinanie elektrozworu (wtedy kontrolka się pali a reduktor nie działa lub odwrotnie). awaria innego elementu elektrycznego spowodowałaby raczej całkowite i trwałe nie dziłanie reduktora, awarie mechaniczna samego reduktora równiez mozna wykluczyć. Dlatego sprawdz na krótko ten włącznik najlepiej połącz w kostce zdejmowaniej z włącznika oba styki przy pomocy przewodu i zobacz czy zawsze jest reakcja reduktora. Jezeli nie to będziemy szukac dalej. Jak to sprawdzisz to daj znac jakie były rezultaty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pupeq    0
1994 a co

Chciałem coś o komputerach natrącić bo różne roczniki różnie maja ale z głowy mi wypadło co ; /

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RobertN    1

rafik256 a jeżeli po zetknięciu kabli bezpośrednio reduktor się włączy to w czym tkwi przyczyna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zx9r    0

witam koledzy,jak już tak zaawansowanie sie wdaliscie w szukanie usterki to co może sie dziac że podczas jazdy samoczynnie sie przełącza z zająca na żółwia ze zgrzytem a niepowinno ,bo tą czynnośc powinno sie robic na luzie pociągając wajche od biegów do siebie.Po tym zdarzeniu nie palą sie żadne kontrolki które pokazują prace autotronica,dodam jeszcze że jak wcisne sprzęgło i je trzymam to sie swiecą wszystkie kontrolki którymi autotronic zarządza tzn:(żółw,zając,blokada mostu,przedni napęd,WOM i kontrolka skrzyni)czyżby zawieszał sie komputer? A jak postoi pół godz to wszystko wraca do normy tzn:jak wcisne sprzęgło to zapalają sie kontrolki od przedniego napędu,wom(pali sie pół sekundy) i skrzyni,po uruchomieniu pali sie tylko przedni napęd,czyli ok :P prosze o porade,bo niewiem czy kupywac 2gi komputer czy dzwonic dalej po wszystkich kabelkach?bo narazie przedzwoniłem wszystkie zasilające i mase.Pozdrawiam.Acha dodam że to jest MF 3050 z 1988roku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

@zx9r

Może siłownik przełączający nie trzyma, tzn. uszczelnienia na siłowniku?

 

Dobrze kombinuje? :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

czy te twoje problemy maja miejsce po tym jak ciagnik jest juz dobrze rozgrzany??? czy przypadkiem autotronic ci sie nie przegrzewa??? Sprawdz dokładnie przewód przekazujący sygnał "resetujący" panel z właącznika przy sprzęgle, ten który łaczy bezpośrednio włącznik z panelem. Sprawdz czy nie zasniedziały końcówki i czy kabel sie nie przetarł. Kabel ten ma kolor żółty i wchodzi do panelu w kostce która jest najbardziej wysunieta w stronę przodu ciągnika w tej samej kostce w której znajduje sie główny przewód zasilający panel. Przetarcie lub przerwanie tego przewodu daje podobne objawy więc sprawdź go dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zx9r    0

mirasek dobrze kombinujesz :P tylko ja w praktyce bynajmiej obstawiam na elektronike,bo wtedy autotronic niedaje śladu życia jak sie przełączy samoczynnie z żajaca na żółwia,ale sprawdze ten siłowniczek jak mi sie wyczerpią pomysły z elektroniką :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zx9r    0
czy te twoje problemy maja miejsce po tym jak ciagnik jest juz dobrze rozgrzany??? czy przypadkiem autotronic ci sie nie przegrzewa??? Sprawdz dokładnie przewód przekazujący sygnał "resetujący" panel z właącznika przy sprzęgle, ten który łaczy bezpośrednio włącznik z panelem. Sprawdz czy nie zasniedziały końcówki i czy kabel sie nie przetarł. Kabel ten ma kolor żółty i wchodzi do panelu w kostce która jest najbardziej wysunieta w stronę przodu ciągnika w tej samej kostce w której znajduje sie główny przewód zasilający panel. Przetarcie lub przerwanie tego przewodu daje podobne objawy więc sprawdź go dobrze.

Nie ma znaczenia czy rozgrzany czy zimny,bo kilka razy sie zdarzyło nawet rano ze sie zawiesił,takie bicia ma raz na 2 tygodnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DOMIN    0

panowie co moze byc przyczyna ze nie zawsze przelacza sie z zajaca na zolwia kontrolki dzialaja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22
panowie co moze byc przyczyna ze nie zawsze przelacza sie z zajaca na zolwia kontrolki dzialaja

Jezeli stało się to raz i trwa nadal czyli NIE jest tak, ze raz reduktor działa a np. po zgaszeniu i odpaleniu silnika juz nie działa, to trzeba sprawdzic przewów od autotronic do elektrozaworu, moze sie urwał albo po prostu zasniedział. Ten elektrozawór jest pierwszy od dołu w szergu przy deklu gdzie jest pompa czyli przy prawym tylnim kole.

Jezeli jest takze reduktor raz dziła a raz nie to czy olej w skrzyni i filtr masz nowy????

byc może zacina się elektrozawór od reduktora, wystarczy ze dostanie sie tam mały paproch czy opiłek i moze się zacinac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DOMIN    0

raz na jakis czas sie nie wlaczy a po zostawieniu go na zolwiu i zgaszeniu i odpaleniu dziala filtr wymienialem jakis miesiac temu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Witam. Podesłalby ktoś zdjęcie gdzie zamontować linkę od hamulca recznego? Albo jakoś logicznie podpowiedział gdzie ja zaczepić?
    • Przez Kawid
      Witam mam problem z dynashift w MF 3075 ponieważ sam przełącza tryby A, B ,C ,D podczas jazdy lecz gdy włączam światła wszystko się uspokaja
    • Przez Ajaa
      Witam mam pytanie podejdzie mi silnik z Massey Ferguson 690t do Massey Ferguson 3065?
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Diabel1
      Witam mam problem ze sprzęgłem w moim maseyu. Jak się olej zrobi ciepły sprzęgło zaczyna nierówno brać to znaczy na wolnych obrotach robi się problem z ruszeniem. Zdarza się że pedał sorzęgła zwolnisz a ciągnik nadal stoi.Słabnie taż wspomaganie. Myślałem że to pompa,wymieniłem pompe, filtry , olej , i było troszke lepiej przez dwa dni i sytuacia wróciła.prosze o jakieś rady , wskazówki co robić.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj