Skocz do zawartości
Pronar82a

Słabe światła mijania i drogowe w Pronarze

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Pronar82a    30

Tak jak w tytule mam słabe światła mijania i drogowe w Pronarze 82A od nowości, słabo świecą, w Zetorze dwa razy lepiej świecą. Co zrobić aby lepiej świeciły??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kalus77    22

ta odrazu biksenosy :lol: (z systemem doświetleń zakrętów) a u mnie jest tak im więcej dodam gazu tym mocniej świeca a tylne światła robocze wymienilem i są 100x lepsze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lysyrolnik    14

Xenony znaczy sie takie tanie niebieskie żarówki kupione w sklepie motoryzacyjnym czy na allegro? To tu cie zmartwię bo to nie jest ksenon tylko zwykła żarówka zabarwiona na niebiesko. I tu ma jeszcze jeden - ponieważ niebieski barwnik pochłania część światła :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Słaba jakośc odbłyśnika w lampach. W takim wypadku załozył bym żarówki które daja niby 50% wiecej światła lub mocniejsze o identycznym kształcie.

A dużo uzywasz tych świateł?? Chodzi mi czy pala ci sie żarówki w tych lampach?? Bo jesli tak to odbłysniki. czyli lampy kiepskie więc nie ma co ich oszczędzać załuż mocniejsze żarówki. Ale to na krótka mete. Albo wymień same odbłyśniki jesli sa w sprzedaży.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Dobry pomysł. Warto sparawdzić. Ja także bym od tego zaczął.

Ale skoro od nowosci tak ma i żadnych problemów z prądem nie miał to może byc kiepska jakość lamp, ktos fuszerke w fabryce odstawił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Spotkałem sie że w nowym samochodzie po kilku latach eksploatacji światła były do wymiany z powodu kiepskich odbłysników.

Może to byc wada fabrczna. Albo Odbłysniki po prostu matowieja przez różne nie sprzyjajace warunki.

Ale dziwi fakt że są kiepskie światła od nowosci. Bez wzgledu co jest ich wina.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    30

Ja mam założone zwykłe żarówki barwione na niebiesko bo one niby maja 50% więcej światła, ale to nic nie dało. A świateł używam dużo i nigdy mi się nie spaliła żarówka w przednich lampach. Muszę kupić miernik i zmierzyć napięcie na kostkach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25
Spotkałem sie że w nowym samochodzie po kilku latach eksploatacji światła były do wymiany z powodu kiepskich odbłysników.

Może to byc wada fabrczna. Albo Odbłysniki po prostu matowieja przez różne nie sprzyjajace warunki.

Ale dziwi fakt że są kiepskie światła od nowosci. Bez wzgledu co jest ich wina.

taaa... kable w instalacji jak zyłki to co ma przewodzic prąd? jak zapnę dwie przyczep to z tylu swiatła jak swieczki (w tej pierwszej mam podwójne lapmy)

Załozenie mocniejszych zarówek za bardzo nic nie pomoze, wręc zaszkodzi, ja załozyłem zarówki emitujące efekt xenonu 65W to juz przełącznik zaczyna sie ciepły robić... po długim swieceniu nic sie nie dziele ale jest zawsze ,,ale"

 

link do swiateł w moim pronarze:

http://www.agrofoto.pl/forum/Pronary-82SA-image51648.html (nasz ten po lewo)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Dopóki nie zmierzysz napięcia na żarówkach niewiele będzie można powiedzieć. Jeżeli napięcie jest w normie tzn. takie samo jak na akumulatorze znaczy to, że instalację masz sprawną. Jeżeli nie to trzeba będzie szukać usterki w instalacji. A tak przy okazji napięcie przy pracującym silniku powinno wynosić 13,8-14,4 V przy włączonych wszystkich odbiornikach prądu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrzej626    0

już kiedyś o takim problemie była mowa tylko że w C360 ja z uporem maniaka obstaje przy przekaznikach, bez nich dobrych świateł nie będzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie ma sensu zakładać przekażników dopóki nie będzie wiadomo jakie napięcie jest na żarówkach. Jeżeli rzeczywiście jest za niskie wtedy przekażniki powinny rozwiązać problem. U mnie w ciągnikach są sprawne instalacje spadek napięcia na przewodach wynosi max 0,2 V i światła świecą idealnie. Raz w roku robię przegląd instalacji i jeżeli jakaś końcówka nie łączy to ją wymieniam i przez to sprzęt pracuje bezawaryjnie. Dodam, że C-330 ma 32 lata a C-360 3P 20 lat i są w nich oryginalne instalacje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tak ja mam żarówki zwykłe 45/40 W. Jeżeli chodzi o halogenowe to oczywiście wskazane byłyby przekaźniki ale zamontowane jak najbliżej żarówek i wtedy zasilanie można by podłaczyć grubym przewodem np 6 mm2 a istniejące przewody wykorzystać do sterowania przekaźnikami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Najprosciej powiedziec komus żeby zmierzył napiecie ale nie kazdy posiada taki przyżąd.

W takim wypadku przełożył bym lampe z zetora do Pronara i odwrotnie i okaże sie czy to wina napiecia czy samych lamp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    30

Narazie nie mam czasu przekładać lamp bo robota w polu ale jak będę miał czas to przełożę albo kupię miernik bo to nie są duże pieniądze :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorychar    1

1. zmierz voltomierzem napięcie.

2. możesz wymienić żarówke na inną (sproboj)

3. niektorzy muwią że może być przerwany kabel ale to raczej nie mozliwe ponieważ żarówka wtedy by nie śfiecila wogule

4. niewiem ale chyba jeżeli masz cienkie kable to jest mniejszy przeplyw prądu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    0

Faktycznie posluchaj glosow kolegow i zmierz napiecie jakie ma zarowka. Moim zdaniem powinienes zaczac od masy reflektorow, a dopiero pozniej jezeli nie pomoze szukac przyczyny od strony zasilania. Jak juz bedziesz mial ten miernik najpierw sprawdz jakie ladowanie jest 14-14,5V jest prawidlowe. Nastepnie zmierz napiecie za stacyjka. Np na bezpieczniku od swiatel. Oczywiscie wszystko na wlaczonych swiatlach. Jezeli napiecie nie bedzie sie roznic miedzy akumulatoram a zaciskami na zarowce to zostaje jedynie wina zarowki/reflrektora. Warto czysami poruszac bezpiecznikami lub poprostu je wymienic na nowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×