Skocz do zawartości
Gość Profil usunięty

Niskie ciśnienie w gniazdach hydraulicznych -Belarus 1025

Polecane posty


Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witam. W pronarze 1025 na wolnych obrotach silnika występuje małe ciśnienie na złączach hydrauliki zewnętrznej. Wynosi ono około 50 bar. Przy takim ciśnieniu komorę prasy zwijającej trzeba podnosić przy 2000 obrotów silnika. Przed awarią ciśnienie wynosiło 160 bar nawet na biegu jałowym silnika. Dodam, że rgulowany był zawór bezpieczeństwa oraz wymieniona pompa hydrauliczna. Proszę o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mtracz    71

Skoro po wymianie pompy nadal jest niskie cisnienie to tak jak w temacie winny jest rozdzielacz.

A filtr hydrauliki czysciłeś??

A jak jest z TUZ-em? Dziła prawidłowo??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

TUZ działa prawidłowo. Chodzi mi o to co konkretnie jest uszkodzone w rozdzielaczu. Czytałem na forum, że od spodu rozdzielacza jest taki zawór przeciążeniowy. Wyjąłem go, wymyłem ale nic to nie dało. Filtr hydrauliczny wymieniono na nowy. Dodam, że ciągnik ma 2 lata i 1100 motogodzin.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


mtracz    71

Jesli zawór przeciażeniowy jest ok czyli nie otwiera sie za wczesnie to winna jest sekcja w rozdzielaczu.

Ale to że wymyłeś ten zawór to nie oznacza że jest on dobry może trzeba go wyregulowac, czyli zwiekszyc mu cisnienie przy którym sie otwiera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Zawór jest wyregulowany na ciśnienie 160 bar, ale to ciśnienie uzyskiwane jest dopiero przy wyższych obrotach silnika. Jeżeli chodzi o sekcje to przypuszczam, że są sprawne ponieważ na wszystkich trzech sekcjach są takie same objawy czyli niskie ciśnienie. Wymieniłem też grzybek i sprężynę zaworu bezpieczeństwa i nadal nic. A zużycie gniazd odpada bo przednie złącza nie były nigdy używane i na nich również jest niskie ciśnienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mtracz    71

Wiec dziwne. Pompa nowa, rozdzielacz sprawny, zawór bezpieczeństwa też, czysty filtr oleju. Podejrzewam że poziom oleju był sparwdzany i jest własciwy.

 

 

Ale mi to wyglada na niedokonca otwierajacą sie sekcje w rozdzielaczu albo uszkodzony rozdzielacz.

chyba że problem tkwi w tym że pompa nie dostaje ospowiedniej ilosci oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Sprawne są sekcje w rozdzielaczu. Uszkodzony może być jedynie zawór przelewowy lub ten zawór pod spodem rozdzielacza. Swoją drogą do czego on służy? Masz rację poziom oleju jest dobry. Piszesz, że nie do końca otwiera się sekcja. Jednak było by to możliwe na jednej sekcji a nie na wszystkich.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Chciałem oddać do regeneracji tylko, że żaden fachowiec niechce się podjąć naprawy tego rozdzielacza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sebe1033    62

sprawdź ten zawór w rozdzielaczu albo wymień ,on jest w rozdzielaczu to i pewnie reguluje też ciśnienie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Wymieniłem ten zawór który znajduje się od spodu rozdzielacza pod pokrywką z dwiema śrubami i nadal nic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

adam01    0

a sprawdź filtr w prasie może on jest zapchany jak tak miałem albo siłownika puszcza na komorze , wiec może to nie być wina ciągnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

DarekRybka    1

Kolego rozwiazales problem z tym rozdzielaczem bo ja mam taką samą sytuację i nie wiem co jest grane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
    • Przez kuba3120
      Witam wszystkich, opiszę mi ktoś połączenie tego alternatora z regulatorem, poniżej fotki, pozdrawiam  
       


×