Skocz do zawartości
Pronarek82a

Co myslicie o zalozeniu turba do pronara 82a

Polecane posty

szpeniek26    4

Jest to możliwe, ja zamierzam do mojego w zimie założyć tylko nie wiem jaką turbine kupić, czy tą od 90 konnego pronara czy 105??? Czym one sie różnią?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

klocek    0

tylko ze niewiem jak jest w tym przypadku ale jak bys chciał np do bizona lub ursusa cięzkiego załozyc turbo to musisz zmieniac tłoczki, bo te zykłe są zasłabe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    16

Z tego co doszedłem wiem że turbina w 90 konnym jest mniejsza i silnik wkręca się do 1800 obr/min a w w 105 konnym ma większe gabaryty i silnik kręci do 2200 obr/min. Silnik D-243 ma pojemność 4750cm3 a silniki turbo 4752cm3 a więc są delikatnie odprężone.Być może jest tylko grubsza uszczelka pod głowicą. Pozostaje jeszcze sprawa pompy wtryskowej, musi dawać większą dawkę. Chodź kiedyś czytałem że jeden pacjent założył turbine i nic więcej, i że nie ma porównania. Też troszkę myśle o uturbieniu. :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronarek82a    1

To niewiem czy zakladac czy nie! Duzo przerobek bedzie. :lol: Trzeba bylo by wiesc do pronara ciagnik. I niech tam przerabiaja mechanicy :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fredf9    3

Sama turbina nie wystarczy trzeba jeszcze zmienić końcówki wtryskiwaczy aby podawały więcej paliwa.Jeżeli chodzi o różnice miedzy turbiną od 90 a 105 konnego pronara są takie ze ta druga ma większe gabaryty co daje większe ciśnienie doładowanie a zatem więcej mocy.Tłoków nie trzeba wymieniać ponieważ te standardowe turbiny nie dają aż tag dużego ciśnienia doładowania żeby zaistniała potrzeba zmiany tłoków z korbowodami.Trochę zabawy z tym jest bo trzeba wymienić kolektor wydechowy wyprowadzić węże do smarowania turbiny i połączyć turbinę z filtrem powietrza i kolektorem dolotowym a najlepiej założyć jeszcze intercooler.Powodzenia przy montażu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    30

Jak zrobisz to opisz to dokładnie a jeszcze lepiej by było jak byś wstawił jakieś fotki :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil555    2

Moim zdaniem to nie głupi pomysł tylko radze nie zakładać wiekszej niż być powinna bo znajomy jak załozył większą do samochodu to mu olej rurą wydechową wyleciał a z silnika nawet za dużo się na części nienadawało, więc tu moze być podobnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    16

Kolego "redf9" dokładałeś już turbine czy są to Twoje przypuszczenia? Myśle że oprócz wtrysków, pompa wtryskowa też musi być inna , tzn. ze sterwaniem dawki w zależności od ciśnienia doładowania. a to diametralnie podraża inwestycje, sama turbina nie jest droga, pytałem kiedyś gościa na allegro to oryginalna około 700zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fredf9    3

Zakładałem turbinę z kumplem do jego Hondy Civic.Po założeniu turbiny trzeba było dołożyć sterownik do komputera aby podawał więcej paliwa i powietrza przez przepływomierz. Nie wątpię w to co ty pisałeś że trzeba zmienić lub przestroić pompę wtryskowa całkiem możliwe.Jak zmieniałem kiedyś końcówki wtryskiwaczy w mtz-cie to w sklepie gościu mnie się pytał czy traktor ma turbo czy nie.Tak sama turbina nie jest droga ale do tego trzeba doliczyć węże, intercooler,wtryskiwacze,kolektor wydechowy.Trzeba by się zapytać kogoś z serwisu co z ta pompą trzeba zrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    16

poszukałem troche i wyciągłem takie wnioski:

zasadniczo pompy wtryskowe są takie same: http://www.pronar.pl/zmiany/2003/BIULETYN_30_2003.pdf

1) różnica jest w regulatorze: http://www.pronar.pl/zmiany/2003/BIULETYN_31_2003.pdf

2) różnica to korektor nadciśnieniowy http://www.pronar.pl/zmiany/2003/BIULETYN_31a_2003.pdf

Może można dostać sam korektor.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    48

Ja w swoim zamiast turbiny zmieniłem siłownik i lagi(cięgła) a efekt jest taki bf4a0ce3c83a4f3em.jpg a ziemie mam średnie i 80 koników spokojnie ciąga te 4x35 .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    16

No niestety u mnie takie górki że ciągnik ze zwykłą 3ką ma co robić!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    7
poszukałem troche i wyciągłem takie wnioski:

zasadniczo pompy wtryskowe są takie same

1) różnica jest w regulatorze

2) różnica to korektor nadciśnieniowy

Może można dostać sam korektor.

A jak z układem korbowo-tłokowym? Jest taki sam? Domyślam sie że tak, ew. inne tłoki (odprężające) :P

 

Zakładałem turbinę z kumplem do jego Hondy Civic.Po założeniu turbiny trzeba było dołożyć sterownik do komputera aby podawał więcej paliwa i powietrza przez przepływomierz.

Eee?

 

Co to za silnik? D-seria? Powietrze dawkuje przepustnica na linke a nie żaden przepływomierz, a dawka paliwa ustalana jest na podstawie wartości podawanych do ECU m.in. przez TPS i MAP sensor. Na dzień dobry potrzebne są większe wtryski, a na koniec strojenie ECU odpowiednim programem (np. Hondata, Crome) a nie żaden sterownik.

 

Ale ja do Civica turbiny nie zakładałem także pewnie wiesz lepiej :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mrowojad    0
Ciekawe ile by zasuwał z turbiną od 105 km napewno ponad 45km/godz

taa, jasne. dwie sety by mial :P

 

powiem wam tyle - ta turbinka wcale nie jest taka super wspaniala.

fakt, ze silnik ma wieksza moc, ale trzeba dac troche w pedal zeby ta moc sie "obudzila". a na niskich obrotach jest moze nawet slabszy od tego bez turbo. dodatkowo jest pewne opoznienie w reakcji turbiny tzw. "dziura".

chodzi mi o to, ze gdy dodasz gazu, to najpierw silnik sam musi przybrac obrotow zeby swoimi spalinami podkrecic turbo, ktore wtloczy wiecej powietrza do cylindrow, co w efekcie da ta wieksza moc. z kolei przy zdejmowaniu nogi z gazu - silnik chcialby juz "ochlonoc", ale jak - nie moze bo rozpedzona turbina jeszcze chwile na....

 

jednym slowem - mam znajomego, ktory troche jednak narzeka na turbo w swoim belarusie 958 (?). wczesniej mial mtz 82 (bez turbo) i twierdzi ze bylo troche lepiej.

 

... a propos tej dawki paliwa.

mi sie zawsze wydawalo, ze w turbo to chodzi o to zeby zwiekszyc ilosc powietrza w cylindrze, co zaowocuje szybszym spalaniem mieszanki i wieksza energia wybuchu (czyt. ma lepszego kopa), i to przy tej samej dawce paliwa co w silniku bez turbiny.

a skoro juz jestesmy przy "dopalaniu" - przeciez w nitro chodzi o to, ze zamiast powietrza idzie podtlenek azotu, ktory zawiera wiecej czasteczek tlenu (np. w 1 ml3) niz sam czysty tlen w tej samej objetosci. wiec spalanie jest duzo duzo lepsze, no i wiecie co dalej :P

wracajac do turbo: skoro takie doladowanie ma isc w parze ze zwiekszeniem dawki, to w efekcie bedzie wieksza moc za wyzsza cene (paliwozernosc), a wiec ...

"do ciorta z taka jazda".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fredf9    3

Do mirasek

 

Aby silnik mógł dobrać odpowiednia mieszankę paliwowo-powietrzna to musi wiedzieć ile powietrza dostało się do kolektora ssącego do tego celu służy przepływomierz a przepustnica ma za zadanie zwiększanie bądź zmieszanie przepływu powietrza.Większe wtryski potrzebne są w przypadku większego doładowania ,my ustawialiśmy doładowanie na 0,4bar i nie było potrzeby zmiany wtryskiwaczy.Ten sterownik jest to urządzenie do którego za pomocą odpowiedniego programu możesz wgrać poszczególne mapy zapłonu jednym z takich sterowników jest DYNO JET POWERCOMANDER

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×