Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
kiler

Niedziałający napęd Pronar1025a

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Pronar1025A
kiler    10

Witam

Dzisiaj podczas orki zauważyłem że napęd przestał działać. Kontrolka wskazuje że wszystko jest ok ale tak nie jest przedni most wogóle nie ciągnie. Sprawdziłem bezpieczniki są sprawnie, tyle potrafie zrobić :lol:. Jeśli ktoś zna przyczyne usterki z góry dziękuje. prosze o wyczerpującą odpowiedz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    30

Koło silnika masz (chyba) sprzęgiełko od przedniego napędu (bynajmniej jest takie w Pronarze 82) i przydało by się tam dołożyć tarczek i podciągnąć bo to jest pewnie ta przyczyna że nie ciągnie przedni napęd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pieter251    6

miałem dokładnie taką samą usterke. a jej przyczyną był zapchany opiłkami filtr chyba hydrauliki, taki podłóżny ale więcej nie wiem bo robił mi z tym mechanik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kiler    10

pieter251 mógłbyś coś więcej napisać jakieś szczegóły. Dzwoniłem do mechanika powiedzał mi na ogległość, że może nie być olej w czymś tam :lol: nie znam się więc nie wiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25
Koło silnika masz (chyba) sprzęgiełko od przedniego napędu (bynajmniej jest takie w Pronarze 82) i przydało by się tam dołożyć tarczek i podciągnąć bo to jest pewnie ta przyczyna że nie ciągnie przedni napęd.

a skąd.... w 1025A nie ma tej podpory :D

bezpośrednio wał ze skrzyni do mostu idzie :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    30

Może i tak, dlatego napisałem że chyba jest ta podpora :lol:

 

 

Nie cytujemy ostatniego postu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukas111    0

u mojego wujka (pronar 82A) tez naped niedzialal jak jest ta raczka od wlaczania to mowil ze cos tam na niej trza podciagnac (szczegolow nieznam)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    30

Jak nic nie wnosisz to tematu to daruj sobie i nie pisz zbędnych postów!

 

Sry za ot.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bohdan    0

Witam mam problem z pronarem1221a w czasie pracy przestał działać napęd,kontrolka swieci ,pykanie podczas zalanczania slychac ,oleje sa filtry przeczyściłem a nadal napedu nie ma ,mechanicy w naszej okolicy rozkładaja rece-pomóżcie może to pompa hydralicznaskrzyni biegów????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie w 1025a elektro-magnes od napedu siadł nie mogłem napędu wyłączyć. kupiłem drugi ale ten stary wymyłem w ON i tez działa (niewiem jak masz 1221a ale jak masz na przełącznik to raczej wina elektro magnezu)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alio    61

Nie w temacie ale u mnie w 82TSA rok temu też podczas orki przestał nagle działać przedni napęd. Nagle poczułem takie "pyk" i ciągnik zwolnił, przód przestał działać. Sprzęgło działało. moment napędowy dochodził do przedniego mostu a tam ginął. w zimie przy naprawie okazało się, że pękła pioniowa oś napędu prawego koła. Ucięła się jak nożem:) Na szczęście części do pronarów tanie jak barszcz:) przynajmniej te oryginalne, białoruskie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ryszes    0

Mój wujek miał podobny problem, że napęd mu nie działał, ale był w serwisie i powiedzieli mu, że za schodkami od wejścia jest jakiś uchwyt od ustawień obrotów od przekaźnika i służy on do czegoś jeszcze i kazali mu go przestawić i napęd się naprawił. Nie wiem jakim cudem, ale zaczął działać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sprawdź sobie stycznik jest nad stacyjką pod tą zaślepką ala schowek to się wyciąga i tam jest ten stycznik może się wypioł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Cheesburger
      Co ile smarujecie krzyzaki wału przedniego napędu?
      Wystarczy tam wkrecic kalamitke czy cos trzeba jeszcze?
       
      Pytam ponieważ ostatnio po dłuzszym przestoju ten pierwszy od skrzyni biegów zaczął delikatnie piszczec podczas szybkiej jazdy. Polałem go olejem i pomogło ale wole cos bardziej zapobiegawczego zrobic jesli potrzeba.
    • Przez Rolnik551
      Witam wyrzuca mi bieg chodzi o tą dźwignię między nogami tzn. Reduktor 
      Co może być przyczyną jak naprawić? 
    • Przez Piotr0224
      Witam, mam mały problem z Pronarem 1025a otóż w tym roku przy bardzo lekkiej pracy przy przyczepie do małych kostek słomy zauważyłem że ciągnik łyknął dość sporo oleju w ciągu 2-3 dni pracy mógł łyknąć ok 2 litrów oleju, ciągnik pracował często na najniższych możliwie obrotach czyli ok 700/min, z odpowietrznika silnika (nie znam fachowej nazwy wąż wychodzący z nad głowicy silnika schodzący po lewej stronie bloku i kończy się w ramie)  wychodziło dość sporo białego dymu, co ciekawe przy cięższych pracach w uprawie brony, talerzówka gdzie chodzi już na normalnych obrotach i ma czasem ciężko oleju wziął mniejsze ilości przez dłuższy okres pracy, jednak ostatnio pokazuje lekki ciągły ciemny dymek (dawniej pokazywał gdy miał bardzo ciężko). Przy odpalaniu zimnego ciągnika z tłumika wychodzi bardzo duża ilość białego dymu a gdy się go troszkę przegazuje to po chwili ustaje.
      Dodam że temp silnika jest zbyt niska w lekkiej pracy pokazuje ok 60 przy ciężkiej nie dochodzi do 80. Wspomnę też że  z 3 lata temu trochę się grzał z powodu silnie zapchanej chłodnicy wodnej olejem i pyłem ale było pilnowane aby temp nie przekroczyła 100 stopni. Ciągnik ma moc, spalanie w normie, zalewany od nowego Turdusem.
      Co podejrzewacie pierścienie że bierze olej? Czy mają one wpływ na nizszą temp silnika? Biały dym przy odpalaniu (wtryski)? I czy kiedyś spotkaliście się że na niskich obrotach bierze olej a na wysokich mniej (turbina)?
    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam od pewnego czasu zastanawiam się co jest z tymi ruskimi silnikami d 243 (Pronar 82 SA) że gówno widzą a kopcą jak głupie . Mój nawet na pusto pod górkę niewielką z turem łc 1650 na pełnej czwórce po asfalcie kopci na czarno , podczas orki pod górę z 10 stopni - góra 13 w pługu 4x40 na 2 polowej z reduktorem puszcza taki dym że aż jest ciemno a w nocy to i widać ogień z tłumika na 5-10 cm , rozumiem że jest dość spore obciążenie i w instrukcji jest napisane 100-120 km ale dajcie spokój prosty ursus c 360-3P w pługu 2 skibowym na 3 szosowej dymka nie puści a nieraz jest tak że aż z obrotów spada . Ostatnio dość sporo jeździłem Pronarem (82 SA) w przyczepie autosance z 7 t jęczmienia i byle jaka górka i do 3 szosowej trzeba było redukować . 
      Dodam że mój egzemplarz ma ok. 3300 mtg .
    • Przez foka71
      Witam.Mam problem z moim Pronarem.Otóż pogasły mi wszystkie wskażniki i niektóre kontrolki na desce rozdzielczej,np. od ładowania.Bezpieczniki sprawdzałem,są o.k.Alternator niedawno mi wymieniał jeden mechanior,więc jakieś ładowanie jest,bo światła górne działają,tylko czasem jakoś przygasają.Czy to może być wina złego podłączenia alternatora,czy coś innego za to odpowiada?Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
×