Zaloguj się, aby obserwować  
pronarek

biegi szosowe i terenowe w mtz 82

Polecane posty

pronarek    2

mam pytanie czy da sie przerobic dziwgnie od zmiany biegów w mtz tak zeby biegi szosowe na terenowe były w oddzielnej dzwigni ??? kiedys widziałem cos takiego w t25 i mysle ze moze tu tez sie da :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mrowojad    0

aj, juz wymyslacie rozne udziwnienia.

najlepiej byloby gdyby nie bylo az tak duzej roznicy w przelozeniu miedzy 8 a 9 biegiem, lub miedzy 3 a 4 biegiem. zalezy co kto ma.

a propos dzwigien...

tez chcialbym miec revers :D

ale jak sie nie ma co sie lubi to sie lubi co sie ma :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pronarek    2

ale mi nie chodzi o rewers tylko o dodatkowa dzwignie do zmieniania biegów z terenowych na szosowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mrowojad    0

nie zrozumiales mnie.

ty chcesz dodatkowej dzwigni do zmiany szosowych <-> terenowych, chociaz masz te zmienianie w tej samej dzwigni ktora wrzucasz poszczegolne biegi.

ja natomiast chcialbym miec revers, ktorego wogole nie mam w ciagniku.

i chociaz tego nie mam, to i tak lubie ten ciagnik taki jaki jest, i nie wymyslam Bog wie czego :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Nie wiem jak wygląda skrzynia w MTZ ale we władku dało sie tak ze wzgledu na to że wodzik od szosowe- polowe jest ostatni, czyli wajchą bierze sie na sam przód. Więc nowa wajcha nie przeszkadza w wkładaniu pozostałych biegów.

 

Jak wygląda schemat biegów w MTZ??

 

Edit:

Juz wiem jaki jest schemat biegów :lol: http://www.agrofoto.pl/forum/post-a607-

Wiec jak dla mnie powinno sie dać. Dzwignia powinna byc umieszczona z prawej strony starej wajchy.

Jedynie musisz dorobic mocowanie nowej. Może posłuzy ci do tego dzwignia od T-25 przód tył.

Takie jest moje skromne zdanie :D Czekamy na krytyke.

Ale uważam że będzie to duże usprawnienie(choc nie jeździłem MTZ) bo jeździłem Władkiem w którym trzeba wyjać bieg i przełaczyc na szosowe potem znowu na bieg. A ja w swoim w oryginale mam tak że jade na np,5 i cyk 2 wajchą na szosowe i juz jest 6. O wiele wiele wygodniej, wiec popieram pomysł. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pronarek    2

mi zalerzy na tej dzwigni no bo wiadomo mtz nie ma rewersu i jak z turem trzeba wmiare szybko cofac no to mozna by było wtedy szybko przezucic na szybki wsteczny no bo na szosowych fajnie sie cofa ale na 6 biegu to troche zaszybko bo z łyzki sie wysypuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Wiec kolego badz pierwszy na AF kto posiada MTZ z tak przerobioną skrzynią na 2 wajchy. :lol:

Chyba bedziesz musiał sam zaryzykowac i spróbowac przerobic. Powodzenia.

A i daj znac jak poszło. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

trochę mylisz bo ta 2 wajcha jest od terenowych-szosowych a ty chcesz zmieniać z I na II no rzeczywiście za wolny ten wsteczny na I ,

Niewiem jak we T25 ale tu jest problem bo jest jedna kula ,chyba że byś spróbował wyżucić czujnik (od tego czy jest na luzie czy bieg) i tam jakoś pręta wsadził i go odpowiednio powyginał ,Powodzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pronarek    2

no nie wiem w tym roku pewnie dam se juz spokuj bo w polu robota prawie skonczona a zimą tylko 360 odpalam :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mrowojad    0

no to chyba teraz jest najlepszy czas na ewentualne remonty i usprawnienia.

skoro z robota juz prawie koniec, to masz troche wolniejszego czasu. a dopoki zimny wiatr nie zawiewa w dupe, to mozna "majsterkowac" przy ciagniku.

lepiej bedzie teraz "to" zrobic i miec gotowa maszyne na przyszly rok, niz siedziec i dziubac w ten czas kiedy trzeba "wyruszac w pole". :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Powiedzmy to wszyscy głośno: @pronarek rób teraz tego MTZ! :D :lol:

W koncu ktos musi zrobic ten eksperyment. A jak zrobisz bedziesz dumny ze swojej pracy to sie nam pochwalisz i udzielisz rad i wskazówek.

I tak jak juz mówił @Mrowojad lepiej teraz skoro jestes juz obrobiony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

xxxxxxxxx

Edytowano przez klocek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

właśnie ten okres jest najlepszy nie gonią cię terminy a i może postać rozebrany ,weź wykręć ten czujnik i tokarz niech ci zrobi jakąś tuleje zamiast tego z takim gwintem a w środku otwór

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pronarek    2

no tylko ze my oprócz pola mamy terz szklarnie i niedługo zacznie sie seznon na sprzątanie i mtz bedzie chodził w transporcie dlatego to ze skonczyłem w polu to nie znaczy ze nie mam narazie roboty :lol: a zima mam juz troche planów po 1 przrobic przyczepe na wywrotke i jak starczy czasu to pomalowac mtz a przy tej dzwigni jest troche roboty bo trzeba podłoge rozebrac no i całą dzwignie od biegów wogóle to musze najpierw skołowac katalog częsci do mtz zeby przemyslec jak sie za to wziąśc :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz23    0

tak się zastanawiam nad tą wajchą i wychodzi mi że jak się ją już wstawi to w małej kabinie nie będzie miejsca za bardzo na prawą noge :o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plotyn7    0

siemka widze ze macie dylemat z Mtz.

otoz posiadam ten ciagnik jestem z nigo bardzo zadowolony ale ma swoje wady, jak np. skrzynia ona jest za delikatna jak na ta moc silnika i jesli chcecie zrobic 2 wajche do zmiany zolw/zajac to uwazam ze jest to nie mozliwe

 

 

ps. a co pol biegi macie zrabane ja tego dosyc czesto uzywam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

@pronarek jest możliwość wyposażenia MTZ w oryginalny rewers mechaniczny. Serwisant na przeglądzie mówił mi że zakładał takie ustrojstwo i jest to całkiem prosta sprawa.


"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

Ale oryginalne części :D :rolleyes: mnie się zdaje że można wyrzucić terenowe-szosowe a na to miejsce rewers

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

To są oryginalne części, wstawia się zębatkę przy kole b. wstecznego synchronizator i ...? Jak przyjedzie na następny przegląd to z niego wszystko wyduszę.


"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Scarface    2

Witam

 

mam taki problem ze skrzyniom biegów gdy chce przełączyć na zająca to muszę pare razy ruszyć dzwignią żeby się włączył co to może być żółw za 1 razem sie włącza

Edytowano przez Scarface

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj