Zaloguj się, aby obserwować  
Gość

Carraro

Polecane posty

Gość   
Gość

xxxxxx

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Mają,mają-np. u mnie ma-tyle że akurat tego modelu (00.16) nie ma na stronie Carraro :lol: .

Może być też tak (a obiło mi się kiedyś o uszy ) że Carraro wykupiło dział ZF-a produkujący osie napędowe (wiem że pierwsze modele serii 5020 miały most ZF)-więc być może Carraro w JD pochodzi z Niemiec (znaczy pojęcia nie mam :D)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

xxxxxxx

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

xxxxxxx

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

carraro to carraro i tyle przecież to jd to by gó*na nie wsadził widziałem w 5820 to solidnie wyglądał, taka gadka jak to z farmerami i farmtrackami, że farmer to ma carraro brazylijskie a farmer włoskie a sprzedawca farmera mówi że farmtrac ma w iniach robione te cararo, a te cararo jak w jd to chyba dopiero w tych najnowszych proximach jest?

 

ps. jak to w końcu jest z tym samoblokowaniem się przednich mostów to jest ta blokada przedniego mostu w tych tańszych cararro czy nie, bo na pytanie serwisant śmiał się że w farmtracku nie ma żadnej blokady przedniego mostu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

Jeśli posiada samoblokujący dyfer to jest, zależy jeszcze jaki to rodzaj blokady, LSD czy Torsen? Zwykle w ciągnikach montuje sie LSD (np. w niektórych osiach ZF), wtedy najczęściej nie ma pełnej mechanicznej blokady. Rozwiązanie tańsze i mniej skuteczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

xxxxxxxxxxx

Edytowano przez klocek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Więc tak-przetarłem z lejtka tabliczkę znamionową na przednim moście i znalazłem tam m.in typ-Limited Slip(czyli zapewne LSD ) tudzież kraj produkcji-jednak most pochodzi z krainy pizzą i Fiatem płynącej :lol:.

@mirasek-podoba mi się ten rodzaj blokady-LSD-a ja głupi zawsze myślałem że LSD to raczej wszelkie blokady znosi :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    46

fendt to raczej na ZF jeździ...widziałem kiedyś Farmera 308 z ok 90r


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13
@mirasek-podoba mi się ten rodzaj blokady-LSD-a ja głupi zawsze myślałem że LSD to raczej wszelkie blokady znosi :lol:

Skrót od nazwy ma wybitnie dwuznaczny - Limited Slip Differential :D czyli mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, komu sie nie chce szukać w google napisze że miedzy koszem a kołami koronowymi są pakiety tarczek (zwykle dwa rodzaje ułożone naprzemian) które dociskane są sprężyną. Tworzą takie jakby półsprzęgło dzięki któremu część momentu obrotowego trafia na koło o większej trakcji (normalnie uleciał by w poślizgu drugiego koła o mniejszej przyczepności - ale to chyba każdy wie). Siła blokowania zależy od zastosowanych tarczek (powierzchnia styku i materiał) i sprężyny dociskającej.

 

Wady takiego rozwiązania to przede wszystkim brak 100% zblokowania dyfra, druga wada to stałe naprężenia półosi wynikające z permanentnego działania mechanizmu, nawet gdy przedni napęd nie jest załączony. Kolejna wada to zużycie eksploatacyjne, po pewnym czasie tarczki sie ścierają (zwykle co drugie pokryte są specjalną frakcją cierną) i blokowanie stopniowo słabnie - w moście ZF po 10000mth LSD nie trzymało zupełnie, opór tarczek mogłem swobodnie pokonać ręką.

 

Mechanizm ten wymaga specjalnego oleju (LS) lub dodatku Mopara. Wlanie zwykłego smarowidła spowoduje nieprawidłowe jego działanie i szybkie zużycie tarczek. Z zalet to tak jak pisałem, rozwiązanie tańsze w produkcji oraz bezobsługowe w działaniu. Naturalnie LSD może występować w połączeniu z klasyczną pełną blokadą, uzupełniając ją gdy nie jest aktywna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257

Most z serii 5020 http://jdpc.deere.com/pimages/LX04/LX04181...__UN02JUN04.gif

Blokada dyfferencjału w tym moście, tu dokładnie widać te tarczki: http://jdpc.deere.com/pimages/LX03/LX03624...__UN01SEP03.gif

 

 

Przedni most serii 6030: http://jdpc.deere.com/pimages/PY00/PY00153...__UN26MAY06.gif

Blokada dyfferencjału w tym moście: http://jdpc.deere.com/pimages/LX04/LX04516...__UN02MAR05.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

Ja spotkałem sie z rozwiązaniem gdzie tarczki dociskała jeszcze sprężyna rozpierająca przeprowadzona przez środek dyfra, niwelowało to w pewien sposób ich minimalne zużycie oraz wzmacniało blokowanie.

 

Z rysunków wynika że JD tej większej serii ma tylko dwusatelitowy dyfer, co mnie troche zdziwiło :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

xxxxxxxxxxxxxxxx

Edytowano przez klocek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Leobone
      Kontrolka włącza się jak ciągnik się zagrzeje jak jest zimny nie swieci. Czujnik wymieniony na nowy. 
      Znajomy sugeruje zwarcie w wiązce przewodów. 
      Macie jakieś doświadczenia…?

    • Przez olo1104
      Witam, pomóżcie jak to uszczelnić? Te 2 przewody wychodzą ze skrzyni do pompy,pod pedałem hamulca,z jednego leci olej,model to john deere 1020,traktor może i stary,ale wierny,bez papiera i pewnie będzie do sprzedania ,

    • Przez BartoszK
      Posiada ktoś może instrukcję obsługi do John deere 6820? Najlepiej w pdf
    • Przez ENDRIUROL
      Witam
      Pacjent John Deere 66 20
      Bezpieczniki za siedzeniem
      Znikły mi plusy na radio radio nie działa który bezpiecznik jest od plusa radia.
      Czy ma ktoś schemat bezpieczników od 20 wersji będę wdzięczny
    • Przez Kasa997
      Witam mam taki problem wyskakuje mi błąd d1A co z tym zrobić??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj