ADAM84

Dlaczego Zetory palą więcej niż Ursusy?

Polecane posty

ADAM84    0

Dlaczego Zetory pala więcej niż Ursusy, przecież to są te same silniku, chyba że czegoś nie jażę? To ma prawie 100KM i to.

Edytowano przez mirasek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

A naprawde palą więcej? Już tak sie utarło że Zetor to dużo pali, a jak jest naprawde to pewnie nikt dokładnie nie sprawdzał. Trudno o powtarzalne warunki pracy, poza tym mogą być różnice w ogumieniu, skrzyni i traktorzyście :lol:

 

PS: Sprawdź nasz regulamin http://www.agrofoto.pl/forum/boardrules.html , szczególnie punkt II.6. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Nie mam dowodów, bo to raczej było moje zapytanie tylko na końcu zdania nie dałem znaku zapytania. :D

Wiec stawiam go tu ? :D

Ale dzieki tobie juz wiem, że sa takie same. :lol: :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ADAM84    0

Chodza takie legendy . Dzisiaj pytałem sie mechanika który repecił mi w ciapku i tez sie go o to spytałem i twierdzi ze nie ma róznicy . A spalanie między ursusem 1014 i podobnym a zetorem 10145 10245 i 9540 jest jakas róznica

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

To jest taki mit mam U 1004 (96kM) i jak dostanie w kość to 12l jest jego, a jak nie dostanie to 11l. Wniosek jest jeden te ciągniki muszą zawsze pracować na 90% obciążenia i spalanie będzie odpowiednie co do pracy.

 

Jedynym ciągnikiem który się "ogląda" co ciągnie moim zdaniem jest MTZ


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fenol    4

oczywiście że nie ma różnicy przecież te maszyny zostały wspólnie opracowane wiec ich główne elementy są takie same...nie wnikajmy w różnice w spalaniu wynikające z innego otwierania się drzwi, nie uwierzę iż maszyny w podobnej kondycji spalą inną porcję paliwa w co do MTZ to są to jakoby najlepsze silniki w ciągnikach do napędu maszyn; prasa, pompa, agregat i z tą opinią spotkałem się już kilka razy


kupując polski produkt dajesz zarobić producentowi, który odprowadzi podatki do budżetu, pośrednikom którzy też odprowadzą podatki, pracownikowi, który wyżywi rodzinę, wyśle dziecko do szkoły do której właśnie zakupiono nowe komputery za pieniądze z podatków. Nie bądź konsumentem, bądź obywatelem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ADAM84    0

a jaka jest róznica w spalaniu gdy ciagnik pracuje pod obciazeniem(100%) i w połowie obciązony(50%) lub np w trasie .Chodzi o model U 1014

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

To jest napisane w moim poprzednim poście, bynajmniej u mnie tak jest.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszRol    0

Zgadzam sie s tobą @Sadek wszystko zależy od pracy ciągnika bo silniki są takie same. Jeden może być ,,wylatany" drugi zadbany i też sie może różnić w spalaniu.


Na zawsze wierni, na zawsze oddani my Polskiego URSUSA fani!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13
a jaka jest róznica w spalaniu gdy ciagnik pracuje pod obciazeniem(100%) i w połowie obciązony(50%) lub np w trasie .Chodzi o model U 1014

Starsze silniki Zetora ustawione są tak że obciążone w połowie spalają około 63% paliwa które zużyły by przy pełnym obciążeniu.

 

Najefektywniej jest pracować przy obciążeniu bliskim 80% maksymalnego (70-90%), w instrukcji serii ciężkich Ursusów (912-1614) jest nawet zapis informujący że praca ciągnikiem obciążonym powyżej 70% jego mocy jest najefektywniejsza (5.21., str. 146)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    46

tylko kiedy jest te 80%??? :lol:


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13
tylko kiedy jest te 80%??? :D

Trudno określić bo to raczej trzeba wyczuć, ale spróbuje :lol: To jest mniej więcej wtedy gdy silnik dostaje pod ogon ale po głębszym wciśnięciu gazu jest w stanie zwiększyć obroty (przy 100% obciążeniu już nie jest) o ile nie pracuje właśnie w okolicach mocy maksymalnej :D

 

W praktyce osiąga sie to poprzez maszyne/narzędzie o odpowiednim zapotrzebowaniu mocy do warunków pracy i dobór właściwego przełożenia w zakresie prędkości roboczej maszyny/narzędzia przy utrzymaniu optymalnej prędkości obrotowej silnika, co jest nie lada wyczynem jak sie ma 8 biegów do przodu :D

 

Konkluzja - używanie ciągnika do lekkich dla niego prac jest nieefektywne, dlatego wymyślono ciągniki o różnej mocy :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    46

tak właśnie myślałem :lol:


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

a co powiecie na to skoro 380 ma 80 KM i spala przy całkowitym obciążeniu 100% 10 l (coś w tych granicach) to przy 50% obciążeniu czyli ok 40 KM spali 6,3 l czyli gdzieś z litr więcej niż 360 przy 80% obciążeniu (jeżeli 360 pali 5 litrów )

to tylko 1 litr czyli po 10 godz 2 godziny w plecy .Ale jakby masa była podobna to i w spalaniu na pewno mniejsze różnice

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arassso    3

ja swoją 385 zawsze lubiłem na obrotach bardziej trzymać w polu juz z przyzwyczajenia jakos jak ojciec zachorował i cały czas ja jeżdze to po cąłym dniu roboty noga sama juz nie dusiała tak i na mniejszych sie robiło. no i w pługu tez ostatnio jak oram to cały zbiornik w głębokiej orce zazwyczaj wystarczał mi na jakieś 8 9 ha i juz w tedy stawał z braku paliwa ostatnio zaorałem jakieś 6 ha no i z ciekawości sprawdzam stan paliwa a tam 3/4 zbiornika jeszce orka na nizszych obrotach ok 1700

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ja swoją 385 zawsze lubiłem na obrotach bardziej trzymać w polu juz z przyzwyczajenia jakos jak ojciec zachorował i cały czas ja jeżdze to po cąłym dniu roboty noga sama juz nie dusiała tak i na mniejszych sie robiło. no i w pługu tez ostatnio jak oram to cały zbiornik w głębokiej orce zazwyczaj wystarczał mi na jakieś 8 9 ha i juz w tedy stawał z braku paliwa ostatnio zaorałem jakieś 6 ha no i z ciekawości sprawdzam stan paliwa a tam 3/4 zbiornika jeszce orka na nizszych obrotach ok 1700

 

 

A jaki tam jest bak w tym ciagniku? 90l czy wiekszy jakis?


sprzedam

Opryskiwacz Pilmet 

www.olx.pl/oferta/opryskiwacz-pilmet-2018-18-m-2000l-nie-hardi-rau-evrard-CID757-IDxqwma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ja swoją 385 zawsze lubiłem na obrotach bardziej trzymać w polu juz z przyzwyczajenia jakos jak ojciec zachorował i cały czas ja jeżdze to po cąłym dniu roboty noga sama juz nie dusiała tak i na mniejszych sie robiło. no i w pługu tez ostatnio jak oram to cały zbiornik w głębokiej orce zazwyczaj wystarczał mi na jakieś 8 9 ha i juz w tedy stawał z braku paliwa ostatnio zaorałem jakieś 6 ha no i z ciekawości sprawdzam stan paliwa a tam 3/4 zbiornika jeszce orka na nizszych obrotach ok 1700

 

 

To Ci pali 10-11 l/ha? Jak masz takie spalanie w glebokiej orce to gratulacje. Imponujacy wynik. A z tym za za zaoranie 6 ha zyztles 1/4 zbiornika czyli ok 23l czylina hektar niecale 4 to juz jest mistrzowstwo swiata...


sprzedam

Opryskiwacz Pilmet 

www.olx.pl/oferta/opryskiwacz-pilmet-2018-18-m-2000l-nie-hardi-rau-evrard-CID757-IDxqwma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arassso    3

nie zebym coś wciskał kit moze 1/4 to nie tak na oko sprawdzałem ale wieksza połowa zbiornika na 100 była po przyłozeniu patyka w zbiornik. orka którą wykonywałem w tedy to była nie głęboka orka tak na ok 15 cm tylko wiec nic nie czuł tylko sobie latał.

 

a 10 11 l na ha to tak mi własnie wychodzi nawet z ojciec potwierdza moje obl itd 13 l jak zchleje to juz musi mieć cięzko. jak jeżdze na opale to w tedy tak ze 2 litry trzeba dodać czyli do 15 kiedy dostaje odtro w dupe na opale.

 

napewno mniej wychodzi na ha litrów niz jak oram 360

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    319

czasami tak się zdarza że wyjątkowo mało spali.kiedyś bronowałem swoją 60 przez godz trzymałem go na 1 tys obrotów to pole nierówne i spalił 3,5 l.


Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arassso    3

dzis w nocy orałem zaorałem jakieś 4 ha spalił mi paliwa 42 l spusciłem z baku nalałem do pełna mierzyłem ile leje potem spuściłem i mam wynik czyli wychodzi mi 10,5 litra na ha i nie było to skrobanie orka na 30 cm nie miał ciężko ale było kilka miejsc gdzie glina zatrzymała ciągniczek. co co bedziecie mówili ze strasznie duzo poli 385 albo zetor 8011 max w orce takiejgdzie koła cały czas praktycznie mi boksują to 13 l a 15 na opale

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Mateusz100
      Witam chciałbym zmienić paski klinowe od napędu alternatora wentylatora w ursusie 1614 rocznik 1999 ten ze ściętą maską. Stare są strasznie rozciągnięte. Tata wymieniał je kiedys lecz uważam ze sa za małę nie do końca to co powinno być choć nie wiem tego. oznaczenie tych starych to Z1250 ld10x1226. Moje pytanie czy takie powinny tam być czy inne? ktoś moze podpowie? Znalazłęm te mocnijsze z morgi na necie oznaczenie ich to SPA- 1257 ich szerokosć to prawie 13mm a te stare maja 10mm czy to jest duża różnica i będzie to pasować ? Jakie tam orginalne paski były montowane? Czy te co posiadam są dobre czy jednak zbyt małe? Wydaje mi sike że są zbyt bardzo wciete w koła pasowe choc możę ze starości już sie wytarł nie wiem. Dodam iż mam alternator i koło pasowe od wentylatora na dwa paski są tam dwa paski nie jeden.
    • Przez TwojaBabcia
      Witam
      Jaka ilość oleju silnikowego wchodzi do ursusa c385 by była prawidłowa na bagnecie. ?
      Pytam ponieważ u mnie według mojego bagnetu prawidłowy stanu oleju wynosi 15 litrów. po wymianie 
      Mechanik mówi że to o wiele za dużo , i mam dylemat, i chciałbym spytać  się innych użytkowników c385, jaka jest u nich odpowiednia ilosc oleju silnikowego.  
      Pozdrawiam Artur 
    • Przez ArthuR34
      Witam wszystkich,
      wybaczcie jeśli pisze w nie tym dziale- jeśli tak to proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu, dziękuję.
      Mój ojciec jakiś czas temu nabył Ursusa 902 i chciałbym się was doradzić w kwestii wspomagania kierwolnicy, nieposiadania przedniego napędu, miękkie przednie zawieszenie.
      Otóż w wyżej wymienionym traktorze jest fabryczne wspomaganie które bardzo ciężko wspomaga (czasem trzeba dużo gazu dać), zaczynają się pojawiać spore wycieki z serwomechanizmu. Dowiedziałem się od znajomego że nieopłaca się tego regenerować ponieważ już to przerabiał i po roku znowu miał problemy- zastąpił to gotowym zestawem zastępczym jaki można kupić w internecie (siłownik, pompa itp.) i po tym zabiegu może paluszkiem kręcić kierownicą a nie tak jak wcześniej.
      czy już ktoś to przerabiał z was lub wie co i jak taki zabieg przeprowadzić ? Jaki produkt wybrać ? czy oferowane w internecie gotowe zestwy są tej samej jakości/trwałości bo jest lekka rozbieżność cenowa?
      czy moglibyście polecić dobry produkt który będzie służył i pieniądze nie pójdą w błoto?
      czy jestem w stanie zamontować to razem z ojcem?
      Następna sprawa to biegi.
      strasznie ciężko wchodzą (wszystkie cztery- prawa dźwignia) - lewa dźwignia od wstecznego i biegów bolowo-szosowych chodzi bez zarzutu. 
       
      i kolejna sprawa to hamulce, hamulce działają ale wydaje mi się że lewe koło chyba trzyma ponieważ prawe koło zaczęło boksować na trawie podczas ruszenia z miejsca i lekko (20cm) się wkopał w ziemię, ogólnie to w środę kiedy szykowałem traktor na strajk to chciałem nim troszkę pojeździć po wsi ponieważ nie jeździłem jeszcze takim traktorem tylko czasami 60-tką więc musiałem ogarnąć biegi i troszkę się do niego przyzwyczaić ale po tych wszystkich usterkach które w nim zalegają dałem sobie spokój, ale na strajku we Wrocławiu byłem, od początku do końca:)
      pozdrawiam
    • Przez Porfavor
      Witam, planuje obecnie remont silnika w swoim Ursusie 385 i myślałem nad dodaniem do niego turbiny. Wiem, że były już tutaj takie tematy ale te najpopularniejsze które znalazłem mają już swoje lata więc chciałem się spytać dziś jak to powinno waszym zdaniem wyglądać. Ursus 385 jest z rocznika 1976 i z tego co sie orientuje ma w sobie silnik z7501. Na youtube itd widziałem sporo doładowanych turbiną c385 i stąd też taki pomysł by dodać mu trochę mocy. Co by było trzeba powymieniać i czy wgl jest sens tak naprawdę? planowałem dodać na pewno wtedy intercooler i rozumiem, że trzeba by było wymienić wtryskiwacze, słyszałem jeszcze o różnicy na ilości pierścieni na tłokach. 
    • Przez Kurwer21
      Witam, w zimę będę najprawdopodobniej malował felgi w c385, i pytanie ile litrów farby około pójdzie na przednie felgi z dwóch stron i tylnie od zewnątrz (środek jest zakonserwowany). może ktoś malował i się wypowie
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj