Skocz do zawartości
szpeniek26

Brak sprzęgła w pronarze

Polecane posty

szpeniek26    4

Witam mam problem ze sprzęgłem w pronarze 82SA a mianowicie jego brak, czasem jest tak że pedał sprzęgła praktycznie sam po lekkim nacisnięciu leci do podłogi, nie moge wbić żadnego biegu, jak szybko nim poruszam to odbije i jest ok.

Prosze o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lysyrolnik    14

Jak bum cyk cyk, czeka Cię rozkręcanie traktorka :lol: Podejrzewam, że rozsypało się łożysko oporowe, albo wygiął się wałek poruszający tym łożyskiem. A w najgorszym wypadku to sprzęgło do wymiany łącznie z łożyskiem i tym walkiem :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

szpeniek26    4

Kilka dni temu zaczeło mi szarpać sprzęgło jak chciałem powoli ruszyć, już do dawna coś sie z nim działo :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lysyrolnik    14

To teraz już wiem, że masz sprzęgło do wymiany, ale spróbuj najpierw je podciągać dla pewności. Jednak moj czarny scenariusz jest b. pewny :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lysyrolnik    14

Pod kabiną masz cięgło które idzie od pedału sprzęgła do wałka który prowadzi łożysko oporowe. Tam jest regulacja sprzęgła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

tylko uważaj przy rozjeżdzaniu bo silnik nie trzyma się przodu(podparcie tylko w 2 miejscach z przodu) więc musisz dać jakąś dechę/balik pod te ceowniki i michę ale żeby było równo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25
Dzieki zobacze jutro a jak to nie pomoże to rozpoławiam go, jutro napisze co sie zepsuło.

We dwie zwinne osoby osoby rozpołowienie trwa 2-2,5godz, także w ciągu dnia powinieneś sie wyrobić, musisz spuscic olej z hydrauliki, i płyn chłodniczy, odkręcic podporę wału pośredniego, z elektroniką nie będziesz miał problemu... nie chcę Cię straszyć ale możesz miec problemy z rozciągnieciem go, u mnie przy pierwszym rozpolawianiu ciapek grzebnął na żużlu..., a drugim to tylko wałem kardana wystarczyło przekręcic nie za mocno,

 

 

@isyrolnik a ja podejrzewałbym sięcie sie srób na kole zamachowym, mieliśmy takie zdarzenie :lol:

@szpeniek ile masz juz mth? ładnie mu tam wyciskałes...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szpeniek26    4

Remont zrobiony wymienilem tarcze sprzęgłową oderwało takie łapki na amortyzatorze tarczy, koszt tarczy 90zł.

Mam 1600mtg, to 2 tarcza w nim, 1 wymieniali na gwarancji, troche w dupsko dostaje hehe.

post-8437-1221858674_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    44

miałem 15lat mtz82, zrobił 3700 baaardzo długich mth :lol: i do sprzęgła nikt nie zaglądał, najwyżej co jakiś czas hamulec się podciągnęło.znajomy ma Pronara 82SA 2100mth skrzynia 3 razy robiona, wymieniona obudowa zwolnicy na drodze, 30km od domu, sprzęgło robione 3-razy, ostatni raz podczas ubijania kuku.w połowie roboty ciagnik przestał jeździć, a przy nim 4 ciągniki dowożące i sieczkarnia...nie tylko urgyź go w koło ze złości :D jak mówił znajomy "na początku super ciągnik, ale już patrzeć na niego nie może..."

 

może wina jest w oponach???380/70-24 i 18.4-34 (jak dobrze pamiętam) to złe połaczenie z mocnym silnikiem mmz???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szpeniek26    4

masz racje bo ciężko jest się nim w polu zakopać, przecież jak zaczeli robić mtz jakieś 30 lat temu to od tamtej pory konstrukcja ich sie nie znieniła, to samo sprzęgło a zakładają coraz szersze do nich koła i masa też jest coraz większa więc nie ma sie co dziwić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

może nie koła tyle co dobór komponentów,cena tarczy niska a jakość słaba a kiedyś ruskie też mieli niską cenę ale dawali np azbest i coś jeszcze i za tarcza była tak żywotna.Zresztą to polski zamienniki sąsiad ma 1025 i paliły mu się chamulce i jeszcze zakleiły i sprzedawca doradził mu by kupił oryginał z maskwy i problem zniknął .

 

Swoją drogą niby mth ciągniki liczą równo (każdej marki) ale mtz nowe niewiem ale stare dość wolno nie spotkałem żadnego ogłoszania z ponad 5 000 mth a każdej innej marki nawet po 15 000 mth

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheBartek98    2

witam mam problem z pronarem 82a gdyz robiłem sprzęgło w styczniu i załozylismy nowe łapki wszystko nowe i 2 łapki sie zdarły a jedna wcale

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Cheesburger
      Co ile smarujecie krzyzaki wału przedniego napędu?
      Wystarczy tam wkrecic kalamitke czy cos trzeba jeszcze?
       
      Pytam ponieważ ostatnio po dłuzszym przestoju ten pierwszy od skrzyni biegów zaczął delikatnie piszczec podczas szybkiej jazdy. Polałem go olejem i pomogło ale wole cos bardziej zapobiegawczego zrobic jesli potrzeba.
    • Przez Rolnik551
      Witam wyrzuca mi bieg chodzi o tą dźwignię między nogami tzn. Reduktor 
      Co może być przyczyną jak naprawić? 
    • Przez Piotr0224
      Witam, mam mały problem z Pronarem 1025a otóż w tym roku przy bardzo lekkiej pracy przy przyczepie do małych kostek słomy zauważyłem że ciągnik łyknął dość sporo oleju w ciągu 2-3 dni pracy mógł łyknąć ok 2 litrów oleju, ciągnik pracował często na najniższych możliwie obrotach czyli ok 700/min, z odpowietrznika silnika (nie znam fachowej nazwy wąż wychodzący z nad głowicy silnika schodzący po lewej stronie bloku i kończy się w ramie)  wychodziło dość sporo białego dymu, co ciekawe przy cięższych pracach w uprawie brony, talerzówka gdzie chodzi już na normalnych obrotach i ma czasem ciężko oleju wziął mniejsze ilości przez dłuższy okres pracy, jednak ostatnio pokazuje lekki ciągły ciemny dymek (dawniej pokazywał gdy miał bardzo ciężko). Przy odpalaniu zimnego ciągnika z tłumika wychodzi bardzo duża ilość białego dymu a gdy się go troszkę przegazuje to po chwili ustaje.
      Dodam że temp silnika jest zbyt niska w lekkiej pracy pokazuje ok 60 przy ciężkiej nie dochodzi do 80. Wspomnę też że  z 3 lata temu trochę się grzał z powodu silnie zapchanej chłodnicy wodnej olejem i pyłem ale było pilnowane aby temp nie przekroczyła 100 stopni. Ciągnik ma moc, spalanie w normie, zalewany od nowego Turdusem.
      Co podejrzewacie pierścienie że bierze olej? Czy mają one wpływ na nizszą temp silnika? Biały dym przy odpalaniu (wtryski)? I czy kiedyś spotkaliście się że na niskich obrotach bierze olej a na wysokich mniej (turbina)?
    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam od pewnego czasu zastanawiam się co jest z tymi ruskimi silnikami d 243 (Pronar 82 SA) że gówno widzą a kopcą jak głupie . Mój nawet na pusto pod górkę niewielką z turem łc 1650 na pełnej czwórce po asfalcie kopci na czarno , podczas orki pod górę z 10 stopni - góra 13 w pługu 4x40 na 2 polowej z reduktorem puszcza taki dym że aż jest ciemno a w nocy to i widać ogień z tłumika na 5-10 cm , rozumiem że jest dość spore obciążenie i w instrukcji jest napisane 100-120 km ale dajcie spokój prosty ursus c 360-3P w pługu 2 skibowym na 3 szosowej dymka nie puści a nieraz jest tak że aż z obrotów spada . Ostatnio dość sporo jeździłem Pronarem (82 SA) w przyczepie autosance z 7 t jęczmienia i byle jaka górka i do 3 szosowej trzeba było redukować . 
      Dodam że mój egzemplarz ma ok. 3300 mtg .
    • Przez foka71
      Witam.Mam problem z moim Pronarem.Otóż pogasły mi wszystkie wskażniki i niektóre kontrolki na desce rozdzielczej,np. od ładowania.Bezpieczniki sprawdzałem,są o.k.Alternator niedawno mi wymieniał jeden mechanior,więc jakieś ładowanie jest,bo światła górne działają,tylko czasem jakoś przygasają.Czy to może być wina złego podłączenia alternatora,czy coś innego za to odpowiada?Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
×