Skocz do zawartości
Viper

TVT odczucia i opinie

Polecane posty

Viper    5
Viper!

Z tymi materiałami to zgoda powinno być trochę lepiej ale w Fendt materiały jak na taki ciągnik też powinny być lepsze.

Z tego co opisujesz może wynikać że właściciel nie zna na 100% obsługi ale może się mylę. Wychodzą teraz nowe modele TVT tzn inne oznaczenia i ciągnik 170 KM ma teraz 175 ponieważ jest CommonRail oraz Power Booster. Z tego co widziałem w internecie jest nowa kabina z szyberdachem bardziej komfortowa ale nie wiem nie siedziałem w tym nowym modelu. Dlatego też tego modelu w ofercie już nie będzie który testowałeś.

 

To podaj tego linka gdzie jest jakis opis tego nowszego TVT i foty, chetnie bym zobaczyl.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Viper    5

Nie rozważam kupna MF, nie wątpie ze ma dobre osiągi;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mav    1

Viper poczytaj temat na poczatku to znajdziesz link do zdjec w internecie T7500 heh

 

Twój opis jazdy bezstopniówką dowodzi ze chyba był to twój debiut :)

TVT ma 3 zakresy, zakresy sa tylko po to by ograniczac prędkosc maks. która nie zawsze jest potrzebna.

Właściciel musiałby byc bardzo tępy zeby nie znaleźć na joystiku przełocznika zakresów które fabrycznie sa ustowaione a które mozna zmieniac wedle uznania.

Spalanie tego ciagnika mozesz znaleźć na testach DLG (http://www.dlg-test.de/pbdocs/traktoren/NewHollandTVT170_2005.pdf), bo inne porównywanie danych jest bezsensowne. To co pokazuje komputerek to czysty marketing :), jak zreszta w całej reszcie ciagników.

 

Kabina i wykonanie jest autentycznie tandetne. Ale w tym przedziale mocy ciagninków chyba wszystkie marki stosują takie badziewie :/

No cóz niewielu chyba rolników lubi miec pożadek w ciagniku , skoro firmy nie zmieniaja podejscia do wykonania tych kabin.

 

Tak, inaczej sie jeździ w Vario , bo nie manewrujesz joystikiem tylko pedałem gazu. Jest to według mnie bardziej czytelne na kozysc TVT

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MCKYLO    1

Dlatego powtrzam upracie że koledze Viperowi musi zaprezentować maszynę ktoś kto się na niej bardzo dobrze zna. Wielu jest takich użytkowników Fendta Vario, CVX i TVT i innych marek którzy nie wykorzystują możliwości tych maszyn w pełni z braku wiedzy. Co do tej kabiny mav fakt materiały i wykonanie to nie jest rewelacja ale z tą tandetą to trochę przesadziłeś. Pytanie czy to jest najważniejsze dla mnie osobiście nie aż tak ale każdy ma swoje gusta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Viper    5

Mav, to zaden test na faktyczne spalanie ciagnika tylko przeliczone wartosci z prospektu, i ni jak to sie ma do stanu faktycznego. Testekm to jest zatankowanie do pelna> praca w polu lub gdzie indziej> tankowanie do pelna> spisanie ilosci litrow zalanych i podzielenie tego przez liczbe godzin (i oczyswcie nalezy podac jaką pracę sie wykonywalo i czym, w jakich warunkach...) :rolleyes: Taki test jak podales to kazdy sobie moze przeprowadzic z broszurka od delera i kalulatrem w ręku.

W swoim gospodarstwie wiem ile na bierząco pali kazda maszyna, każde tankowanie jest odnotowane. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mav    1

aha czylyli według ciebie DLG robi testy według broszurek :rolleyes: pzemysl taki tekst zanim go napiszesz i lepiej go skasuj bo chyba nie wiesz o czym mówisz:)

 

 

twoje porównywanie spalania nijak sie ma do prawdy, bo nie znajdziesz dwóch identycznych warunków w dwóch róznych miejscach mało tego kazda maszyna daje inne obciązenia zeby porównywac rózne np ciagniki. Dla przykładu porównanie twoich warunków do moich .Nigdy nie bedą takie same. Bo jest to nie możliwe, wiec bardzo nie obiektywne.

A stanowisko pomiarowe ma identyczne warunki dla wszystkich, te same normy to samo urzadzenie pomiarowe, identyczne obciazenia w kazdym przedziale.

Weź poczytaj zanim palniesz cos tak bezsensownego.

 

Dlatego jest coś takiego jak testy DLG, zeby nie było watpliwosci ze są różne warunki.

Testy DLG to nie przeliczanie wartosci tylko bardzo precyzyjne pomiary robione nie przez producenta, a przez niezalezną stacje kontroli i są robione w rzeczywistosci a nie kalkulatorem.

 

Pozdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Viper    5

Ja patrzę w tą tabelkę która jest najbardziej widoczna, i wg mnie te wartosci są nieco mocno przesadzone dla kazdego z ciągników. Może tam w opisie jest napisane cos wiecej, lecz niestety potrafie czytac tylko po angielsku, po niemiecku nie w ząb :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pavel    10

ja się zgodze z vipere bo sam mam dlg i z kalkulatorem sprawdzałem kilka modeli i na tym samym wzorze wychodziło to samo-pozatym test niektórych ciagnikówmozna porównac z ciągnikami które sa w rekach naszych forumowiczów... :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mav    1

Nie sa przesadzone , tylko takie spalanie ciagnik generuje przy wyzej wymienionych obiciązeniach. DLatego dla mnie spalnie jest niezbyt istotne bo wszystkie ciagniki różnia sie w tym samym przedziale mocy max 1-2litry. Czyli praktycznie mówiewnie ze ten pali duzo a ten mało jest bezsensowne.

Kazdy silnik obciązony w 100% spali odpowiednio do mocy

Sensem jest porównywanie parametrów bo to one bezsposrednio sie przekłądaja na to jaką maszyne uciagnie czy ile tą maszyną zrobi ha na godzine.

Dlatego wazne jest przeniesienie mocy na koła, tzw straty pomiedzy silnikiem a podłozem. Im mniejsze tym znaczy ze maszyna jest bardziej efektywna czytaj wydajna.

Dlatego np Ursus1614 jest zaliczany do ciagników 130KM bo ma olbrzymie straty i generuje taka siłe uciagu jak ciągniki w tym przedziale mocy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    163

No właśnie czym wytłumaczyć te olbrzymie straty ?Przecież Ursus ma dosyć prostą przekładnię a więc i straty powinny być stosunkowo małe-ja osobiście podejrzewam,że największą rolę odgrywa w tych "stratach" moc silnika -zapewne podawana jest wedle tej normy BSaU 141a czy jakoś tak -a moc wedle tej normy zapewne ma się do mocy mierzonej wedle ECE jak pięść do nosa :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mav    1

Straty na U1614 są na przekładni a dokładniej na przełozeniach. Moc jest podawana w DIN 155 KM bo jak moze byc w innej , jak innej nie było w tamtych czasach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    163

@mav-gdzieś ,kiedyś w jakiejś książce czy też może folderze reklamowym (nie pamiętam) wyczytałem coś o tej normie i zapamiętałem numer -wczoraj wrzuciłem to w google i znalazłem np. coś takiego-http://www.alibaba.com/catalog/11273218/Massey_Ferguson_MF385.html-tak,że coś takiego jednak istniało -a gdyby pomiar w tym Ursusie wykonywany był wg.DIN 70020 to oznaczałoby ,że ciągnik ten ma jeszcze wieksze straty niż myślałem

@Viper- i co oglądałeś tego CVX w Grajewie ?-teraz stoi tam MX 310

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mav    1

W tamtych czasach były tylko dwie normy DIN i SAE. Jak by ktoś przglądał np Informator 1979/80 czy obojetnie jakie opisy parametrów ciagników. Zawsze wszystkie Ursusy zetory Zts itd miały napisane ze moce są podawane w normie DIN, jedynym wyjątkiem były publikacje dla krajów zachodnich i USA, wtedy zawsze sie pojawiała druga norma SAE i wtedy nasz piękny U1614 miał 170 KM :( Bo SAE to norma amerykanska i w takiej ursusy musiały być podawane jak szły na export

 

a BSAU 141 (a) taką norme pierwszy raz widze :) Z tego co wyszukałem wnioskuje ze jest to napewno nie SAE tylko oddzielna jakaś norma

np http://www.id-ip.com/clients/powertek.ro/u...tabel-9-1-2.pdf tu podali w kilku normach i poprostu ręce opadaja na :)^ tyle norm :(

i wynika ze jest to odpowiednik ISO tylko stosuje sie tą norme przy takich silnikach które czymś sie róznią. Ale nie wiadomo czym :) jeden ma EEC a drugi nie ma :) parodia. he Teraz tylko wynaleźć co to jest to EEC i wszystko wiadomo :rolleyes: he

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Viper    5

Jaro, niestety nie mialem zadnej sprawy w strony Grajewa wiec tam nie zawitałem, w środku to to samo chyba co TVT, ale z zewnątrz bardziej podobają mi sie case.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz4255    2

Jeśli ktoś czytał rpt numer 2 z tego roku to niech zobaczy na stronę 13 tam są opisane wszystkie nowsze normy. I tak ta sama moc według różnych norm:

- DIN 70020= 100

- ECE R24(stałe sprzęgło)= 100

-ECE R24(sprzęgło wiskotyczne)= 105

-EC 97/68 lub 2000/25/EC= 108

-ISO TR 14396= 108

Swoją drogą chylę czoła inżynierom z jd bo w np w modelu 7730 różnica pomiędzy mocą podaną w normie ECE R24 a EC 97/68 wynosi zaledwie 5 KM. Musi mieć po prostu rewelacyjną skrzynię :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MCKYLO    1

Z tym chyleniem czoła to ostrożnie bo z innych marek inżynierowie mogą się pogniewać. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz4255    2
Z tym chyleniem czoła to ostrożnie bo z innych marek inżynierowie mogą się pogniewać. Pozdrawiam
Nie. Moim zdaniem to trochę dziwne hehe :rolleyes: pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Viper    5

Panowie, czy ktoś może jezdził Valtrą o mocy ok 170-180 KM? I ma jakies porównanie do TVT Fendt JD? Nie ma zrobionego tematu u Valtra wiec pozwolę tutaj nadmienic co nieco. Wczoraj był u mnie przedstawiciel, i włąsnie zaoferował tego typu ciągnik serii T skrzynia 50km/h. Może ktos mi powie jak to naprawde jest z porówniem ekonomiczności skrzyni stopniowej do bezstopniowej. Bo po wizytach w gospodarstawach w których mają bestopniówki to ja już troche nie patrze na bezstopniową z takim zawierzeniem w oczach :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Viper    5

Od Sobola :rolleyes: I przy okazji ojciec zamówił tura do TL, Quicka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artur21    0
Od Sobola :rolleyes: I przy okazji ojciec zamówił tura do TL, Quicka.

 

 

cena tego Quicka i model, moglbys podaj Viper i czy masz w tej cenie szybkie zapinanie gniazd hydrauliki i zbiorniki gazowe coś jak comfort_drive w turze stoll ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Viper    5

Model to Q45, jest gazówka, Hydro Quick (szybkie zapiananie gniazd hydrauliki). Wyskośc podnoszenia to 3,5m, zresztą można spojżec w specyfikacje;] cena to 26 tys netto. Co to jest comfort drive? ten tur był droższy o 2 tys od Stolla.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artur21    0
Co to jest comfort drive? ten tur był droższy o 2 tys od Stolla.

 

comfort drive to są właśnie gruszki z gazem który amortyzują,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×