Skocz do zawartości
Viper

TVT odczucia i opinie

Polecane posty

Viper    5

Witam, jeśli ktos ma lub użytkuje NH TVT to niech podziali się opinią o tym sprzecie, kolega ma TVT 190 i mówi ze dużo pali i jakos nie jest ogółnie zadowolny, niedługo zamierzam kupic ciągnik i chciał bym wiedziec czy np ten TVT jest cos wart. Mam dobrego delera NH wiec dlatego ta propozycja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mav    1

troche nie natemat napisze. Ale jak juz rozeznajesz sytuacje, to sprawdz czym sie różni seria T7500 od TVT bo wydaje mi sie ze nie tylko symbolike zmienili..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MCKYLO    1

Witam!

Nie znam TVT ale trochę jeździłem CVX CASE IH czyli bliźniakiem. Po pierwsze co oznacza dużo pali? Na ha na godzinę itd z jakimi maszynami pracuje konkrety. Po drugie czy kolega dobrze nauczył się wykorzystać możliwości ciągnika jeżeli nie to może mieć odczucia że pali dużo. Jakie są wskazania zużycia na komputerze ten model ma wskaźnik zużycia paliwa w standardzie. Mi osobiście ten ciągnik pasuje i świetnie się nim jeździ. A co do porównania do serii 7000 NH to TVT ma skrzynię bezstopniową a T7000 chyba konwencjonalną za wiele o tym nowym modelu nie wiem. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

MCKYLO    1

mav nie wiedziałem że NH zmienia nazwę również w TVT czyli nowa seria ciągników zresztą podstawowe zmiany w stosunku do TVT to masz rację wszystkie ciągniki mają commonrail oraz spełniają normy spalin TIER III nowe zakresy mocy wcześniej od 135 do 190 a teraz od 140 do 195 KM, dodatkowo ciągniki te mają całkowicie zmienioną hydraulikę oraz elemnty sterowania, osobiście ciągnikiem tym jeździło mi się bardzo dobrze mam na myśli CVX CASE IH w stosunku do FENDTA obsługa fajniejsza i prostsza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Viper    5

Własnie najlepiej jest pojezdzic chociaz z dzien, sprzetem który chce sie kupic by przekonac sie ze spełnia nasze wymagania. Miałem taką sytujacje ze starym ciągnikiem, po przyciognieciu go i przetestowaniu czyli jakis czas moglismy go zwrucic... Ale okazał sie wporządku. Puzniej nie ma opcji ze np nie wiedzilismy o czyms, a teraz to denerwuje. Chyba na wiosne przejade sie do tego mojego kumpla, ona ma TVT 190, jak bedzie pracowac w polu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MCKYLO    1

Dokładnie Viper przejedź się i oceń ale najpierw zapoznaj się z instrukcją obsługi tego ciągnika bo w przeciwnym przypadku będziesz rozczarowany a to fajny ciągnik. Posiada system wyboru pracy wydajnej lub oszczędnej. Różnica w zużyciu paliwa sięga nawet kilku litrów wiem bo przetestowałem CVX 1190 (starszy model bez CR). Na oszczędnej ciągnik jeździ między 1300-1500 obr/min wydajnej 1800-2000 tys obr.min. Po to na słupku jest wskaźnik zużycia paliwa aby kontrolować. Dodatkowo ustawiasz sobie prędkość jazdy no orka 8 km/h i komputer sam trzyma prędkość i steruje obrotami. Pzdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Viper    5

Wolał bym by nie miał CR, ale to chyba ciezko bedzie znalesc takie rozwiązanie. Jeśli jezdziles to jaką mial moc, ile palił przy jakiej pracy i przy jakich obrotach (śednich czy wysokich)?.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MCKYLO    1

viper bez CR się nie obejdzie, zobacz Valtra nowa seria T wszystko CR a dlaczego? Ponieważ muszą mieć silniki normy spalin TIER III a to da się zrobić dzięki CR zresztą na dzień dzisiejszy nie słyszałem o jakiś bardzo poważnych problemach z tymi układami może dlatego że nie jest ich tak dużo na rynku. Jeździłem CVX 1190 (190KM) więc bez CR i bez Power Boostera z 5 obracalną 48cm na korpusie Vogel&Noot po kukurydzy około 30 cm głębokość. Powiem szczerze też nie umiałem do końca jeździć tym ciągnikiem więc tym samym wydobyć z niego maksymalne możliwości dlatego też tak zwracam uwagę na instrukcję obsługi. Zużycie paliwa wyświetlacz pokazywał następująco przy trybie oszczędnym 13 - 13,5 litra, wydajnym 16-17 l/ha przy czym warunki skrajne, bardzo dużo resztek, pole polane gnojowicą, teren górzysty. Ciągnik miał za mało obciążników z przodu. Generalnie spisywał się dobrze. Tyle mogę powiedzieć nic więcej była to maszyna pokazowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateo12    0

Ja o NH słyszałem dużo zróżnicowanyh opini( i dlatego wybrałem jelenia) wiekszośc użytkowników NH powiedziło mi że za skarby by już nie wybrało go. Jedne mu kolesiowi padła elektronika drugiemu przypadł jakiś wadliwy model i mu sie cos zawsze pierpapier i jeszcze wiele różnych ale i slyszałem kilka dobrych opini:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timasz    52

dzis dostałem Poradnik rolniczy jest tam artykuł o NH TVT 190 koles ma go jakis rok był to pierwszy tvt sprzedany w polsce właściciel mowi ze mało pali i jest bardzo wydajny o awariach nic nie pisze zrobił nim 1000 mtg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timasz    52

pomyliłem sie ma go od kwietnia 2005

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mav    1

timasz znam właściciela tego TVT, jest pod tarnowskim sołtysem, mało tego byłem przy tym jak był zamawiany ten ciagnik. I nie był to ciagnik dla sołtysa tylko dla kogoś kto zrezygnował z TVT na rzecz JD.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Viper    5

Ale to nie zmienia faktu sesnu wypowiedzi tego właściciela... ja ide zaraz poszukac moze i u nas taka gazeta gdzies sie zawiruszyła. I ten model nie rózni sie niczym od obecnie sprzedwanych?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mav    1

tak różni sie

silnik nie z CR i bez boost

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
młody17    12

A propo tego gościa co ma tego TVT w poradniku rolniczym to jest 10 km odemnie :) Widziałem go ale sprzęt:) Pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Viper    5

f*ck moze poszukac takiego bez CR, moim zdaniem to nic dobrego... tz chodzi o kwestie awaryjnosci i serwisu. Bo w praktyce to daje większa moc i wogule... Puzniej tylko jest mniejsza moc portfela :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mav    1

hehe spox, ja np bym nie kupił bez CR. To takie same podejscie jak 20 lat temu do Turbo he.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Viper    5

Ja ogólnie jestem na nowinki techniczne pozytywnie nastawiony, ale jeśli są w miare przyzwoicie ekonomincze w użytkowaniu. W jednym z samochodów mamy CR ale to auto kilka lat sie pojezdzi i sie sprzeda i niech ktos inny sie martwi o wymiane listwy zasilającej... Nie wiem czy ktos kiedys sceptycznie podchodził do Turbo, Turbo jeśli nawet ulegnie awarii to mozna pracowac bez niego, pozatym nie jest tak czesto wymieniane...

TVT z tego co mi mówił serwisant mają silniki SISU, czyli w spalaniu pewnie bedą na podobnym poziomie co Valtra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mav    1

he, to teraz to wiesz ze turbo to zaden cud, ale ludzie 30 lat temu nie byli tego tacy pewni :):) tak samo jest z CR, tylko musi minąć 20 lat zeby ludzie przestali sie zastanawiac, czy brać z czy bez (jak wogole będzie jeszcze "bez").

Tak silnik SISU, moim zdaniem lepiej by zrobili jak by wsadzili tam silnik CHN no ale cóż tak zrobili.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Viper    5

Wczoraj byłem u goscia który ma TVT 170, duże bydle. Moim zdaniem mogło by byc wiecej miejsca w kabinie ale to chyba wszystkie ciągniki tej klasy tak mają, pozatym przejechalem się z włącicielem na droge i zaprezentował mi jego funkcje. I tak on ma przyczyczpe Torro 50 m szesciennych (średnia z serii Torro) i mówił ze jak z nią jezdzi to pali mu 18 L na H, jak jezdzilismy nim na drodze z max predkoscią to spalał 17 l a jak jechalismy 40 km/h to juz spalanie spadało prawie o połowę :) Mówił że jak jezdzi tak kolo obejscie przywiezie jakies baloty albo cos takiego lekkiego to spala mu ok 7 litrów. Jeździ się jak by inaczej jak Vario ale to może są różne sposoby jazdy z bezstopniową nie wiem... i chyba on był ustawiony w tym dynamiczniejszym trybie bo przyspieszył bardzo szybko do max predkosci, (właściciel nic nie mówił o dwróch trybach pracy, może o nich nie wie) mam nawet filmiki przy jakich obrotach miał ile km/h :) przy 1600 obr ma 40 km/h. W najbiższym czasie mam zamiar jechac obejżec Fendta 716 i przyjzec się dokładniej, pogadac z właścicielem. TVT w środku jak dla mnie jest troszke tandetnie wykonany chodzi mi o materiały, ale może takie wrażenie, ale resorowana oś, i ogólnie jazda nim nawet mi sie podobała.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pavel    10

@Viper masz zamiar jechac obejrzec tego starszego 716 u Pawła czy jakeigos innego? a ten TVT to moze jest takeigo goscia co jest w Poradniku Rolniczym? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MCKYLO    1

Viper!

Z tymi materiałami to zgoda powinno być trochę lepiej ale w Fendt materiały jak na taki ciągnik też powinny być lepsze.

Z tego co opisujesz może wynikać że właściciel nie zna na 100% obsługi ale może się mylę. Wychodzą teraz nowe modele TVT tzn inne oznaczenia i ciągnik 170 KM ma teraz 175 ponieważ jest CommonRail oraz Power Booster. Z tego co widziałem w internecie jest nowa kabina z szyberdachem bardziej komfortowa ale nie wiem nie siedziałem w tym nowym modelu. Dlatego też tego modelu w ofercie już nie będzie który testowałeś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Viper    5
@Viper masz zamiar jechac obejrzec tego starszego 716 u Pawła czy jakeigos innego? a ten TVT to moze jest takeigo goscia co jest w Poradniku Rolniczym? :)

 

Ja z Pawłem jezdziłem, mam zamiar jechac do goscia który nie dawno kupił 716, i chyba bedzie juz mial silnik deutza, nie jestem pewien. ale bede to wiedział;] To nie jest chyba ten co w poradniku, w sumie ja nie widzialem tego poradnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez pmaly
      Witam, mam pytanie w jaki sposób można wykasować błędy i serwis w ciągniku TVT170. Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.
×