Andrzej11111

Massey Ferguson 6475 czy Zetor Forterra 140 HSX

Polecane posty

Andrzej11111    319

Witam jestem na kupnie ciągnika powyżej 130koni 

Jaki ciągnik wybrać :

Massey Ferguson 6475 czy Zetor Forterra 140 hsx (140,135) który lepszy,  ekonomiczniejszy? 

Jak z awaryjnoscia skrzyń w Massey Fergusonie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlo36    5

Tu nie ma o czym dyskutować, tylko MF, sam jestem w trakcie szukania jakiegoś 64xx 54xx też koło 130km ale nie przychodziły mi pomysły z Zetorem, miałem już wcześniej MF i zostaje przy tym

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Uziu92    5274

mam takieo MF to jak na te moc i 6 tłokow to wącha paliwo, silnik perkins. Co do skrzyni sie nie wypowiem, bo mam go rok dopiero ale dziala bez zarzutu wszystko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlo36    5

Kolego a możesz napisać coś więcej jaką masz skrzynie, który rocznik ciągnika, mierzyłeś może spalanie na mth czy jakoś w pługu na godz, cokolwiek? Bo ja nadal szukam i jeszcze nie znalazłem tego wybranego :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    5274

koncowka 2004 roku, skrzynia dynashift 32x32 + pełzające, spalanie w plugu UG 5 to tak wychodzilo 12-15l na godzine pracy, gleba III-IV klasa przewaznie, dosc ciezka,gliniasta miejscami, do tego jak idzie UG to kazdy wie ze ciezko, hektar zalezy jaki kawalek to spokojnie sie w godzine robilo, w prasie rolce  na wałku ECO wychodzilo na godzine niewiele wiecej jak ursusem c 360 z gazem w podlodze, wiec oszczedny, w agregacie spalil mi ciut wiecej ale dopiero uszylem sie ciagnika a jezdzilem na 2200-2300 obr, chchialem moc poczuc :D za to jak tak do 2000 obr sie jedzie to bardzo oszczedny, w koncu perkinsy to maja do siebie. Skrzynia dynashift to masz 4 biegi pod obciazeniem bez sprzegla, fajnie to pracuje, biegów duzo, w polu jest na czym robic, głowne 4 przelozenia tez mozna zmieniac bez sprzegla, wystarczy lopatke rewersu podciagnac, wszystkie predkosci wom + eco, amortyzacja kabiny pneumatyczna, amortyzacja osi, fotel pneumatyczny, i wiele innych, powerboost ktory zalacza sie podczas pracy wom i podczas transportu jak przekroczy sie dana predkosc, czuc go troszke nawet jak sie orze i wlaczy sie walek wom, ciagnik staje sie zwawszy, daje to chyba z 10 czy 15km i kilkanascie Nm.

 

No i zeby nie bylo ze wychwalam, to minusy tez sa, 2 na akumulatorze :D i ciagniczek jest troche malo zwrotny, ale w koncu to 6 garów a i mam bardzo szerokie opony z przodu , ktore przy max skrecie praktycznie dotykaja ramy, jakby byly wezsze i trosze ograniczniki skrecil to mysle ze ciut lepiej by sie łamał, ale to zalezy do czego komu ma sluzyc, chcialem montowac na nim tura, ale w sumie dobrze ze nie zamontowalem, bo na polu jak na polu, ale w budynkach manewrowanie byloby trudne, wiecej minusów raczej nie zauwazylem, wszystko pod reka, proste sterowanie, no jedynie mozna sie przyczepic jeszcze do tego ze ciagnik jest dosc wysoki, jak ktos chce gdzies w niskie pomieszczenia jechac, bo jak stal na palcu to wydawalo mi sie ze JD czy fendt podobnej mocy jest ciut nizszy, ale moze sie myle, moze to kwestia tego ze jak poduszki od kabiny sie napompuja na max, oś sie uniesie to automatycznie wszystko idzie dobre 5 cm w gore.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlo36    5

Trochę się napisałeś, dzięki wielkie :)
Co do skrzyni to wiem jak działa bo miałem ją w 6180 z tą różnicą że tam był jeszcze inny rewers do którego było potrzebne sprzęgło.

Obrotów to za wysokich nie lubią bo wtedy wiadomo spalanie rośnie, ja orałem tak na 1600, max moment miał chyba koło 1500.

Tak szukam właśnie serii 64xx lub 54xx w tej następnej masce ale co z tego wyjdzie to dopiero się okaże. Widziałem Twój na zdjęciach, ładna sztuka :)

Pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bierz zetora polecam mam frotke 110 HSX i nabite w 3 lata 1500 motogodzin zero awari tania eksplatacja  ucią bardzo dobry po górkach orze z 5 skibowym zagonowym na rostawie 45  z prędkością 8 na godzine i spala na hektar orki 13 l na godzine polecam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pietrek17    7

Testowalem hsx140 w 2013 roku :) pracowal z przyczepa pottinger oraz kosiarka dyskowa. Dawalem mu ostro w dupe to srednia spalania na mtg wyszla 7 litrow wiec ekonomicznie :) Jednak juz u mnie cieklo cos spod niego. A mial 100 godzin zrobione. Zamowilismy w grudniu 2013 Deutza 6150. Odebralismy go w kwietniu 2014 roku  do tej pory 1000 godzin zrobilismy i jestesmy bardzo zadowoleni. Bralismy pod uwage MF ale w 6 silniku jest duzo mniej zwrotny itd jak ktos ma mniejsze budynki to jest problem tak jak kolega wyzej pisal :) razem z nami znajomy kupil MF 54xx i tez jest zadowolony :) Wiec ciezki wybor przed Toba kolego;) chcesz zobaczyc DF to wpadnij na moj profil ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    5274

miales mechaniczny rewers, w tych nowszych jest elektohydrauliczny :) Co do ciagnika to nie jest zły, pisali ze sie bedzie psul, ze zniszczony itp, co prawda mial "mala" usterke ktora wygladala na bardzo powazna, dlatego trafil do polski, stracili cieprliwosc na zachodzie, ale posiedzialem dzien na spokojnie i udalo mi sie ja usunac za 20-25 zł, co było nie bede pisał, mala tajemnica, tutaj duzo osob pisze ze jakie te zachody ciezkie w naprawie, jakie kosztowne itp, ale jak ma sie troszke pojecia i podejdzie sie na chlodno do tematu to da sie wszystko opanowac, ciagnik smiga jak przecinak teraz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
F1Bambergold    11

Szczerze to ja bym ci polecał zetora może i jest to mechaniczny ciągnik ale bez awaryjny .Tych 140 hsx to umnie po okolicy z 3 śmigają i nic się z nimi nie dzieje właściciele je bardzo chwalą i jak by mieli kupować to by je jeszcze raz kupili 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    153
Dnia 24.11.2016 o 20:10, Uziu92 napisał:

miales mechaniczny rewers, w tych nowszych jest elektohydrauliczny :) Co do ciagnika to nie jest zły, pisali ze sie bedzie psul, ze zniszczony itp, co prawda mial "mala" usterke ktora wygladala na bardzo powazna, dlatego trafil do polski, stracili cieprliwosc na zachodzie, ale posiedzialem dzien na spokojnie i udalo mi sie ja usunac za 20-25 zł, co było nie bede pisał, mala tajemnica, tutaj duzo osob pisze ze jakie te zachody ciezkie w naprawie, jakie kosztowne itp, ale jak ma sie troszke pojecia i podejdzie sie na chlodno do tematu to da sie wszystko opanowac, ciagnik smiga jak przecinak teraz.

 

W serii 61XX rewers elektrohydrauliczny ( wajcha przy kierownicy ) jest używany ze sprzęgłem. Bez sprzęgłowe były od serii 62XX. Co do Dynashiftu w serii 61XX - bez sprzęgła przerzucasz połówki, a 4 główne mechanicznie lewarkiem.

 

______________________________________________________________________________________________________________________________

http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

Edytowano przez andrewk

„Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie zajrzałem do internetu”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlo36    5

miales mechaniczny rewers, w tych nowszych jest elektohydrauliczny :) Co do ciagnika to nie jest zły, pisali ze sie bedzie psul, ze zniszczony itp, co prawda mial "mala" usterke ktora wygladala na bardzo powazna, dlatego trafil do polski, stracili cieprliwosc na zachodzie, ale posiedzialem dzien na spokojnie i udalo mi sie ja usunac za 20-25 zł, co było nie bede pisał, mala tajemnica, tutaj duzo osob pisze ze jakie te zachody ciezkie w naprawie, jakie kosztowne itp, ale jak ma sie troszke pojecia i podejdzie sie na chlodno do tematu to da sie wszystko opanowac, ciagnik smiga jak przecinak teraz.

 

Elektrohydrauliczny miałem tylko seria 61xx miała jeszcze taki że było trzeba użyć sprzęgła żeby przełączył

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartekursus    30

Ja bym bral Zetora pod uwagę, Miałem możliwosc wytestowac MFa u siebie na polu przez cały dzień. I juz w trakcie testów wynikały problemy. A sam posiadam Zetora, tylko że Proxime. Ale dwa lata i ponad 1000 mtg i żadnych problemów :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mymmym    0

Weź lepiej Landini 6L cięższy ciągnik z niezawodną skrzynią. Teraz są wyprzedaże

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartekursus    30

Widzę rodzimy powiat :) jakie to problemy wystąpiły przy tym MFie

 

Problemy z ustawieniami podnośnika i wysoka temperatura silnika, Co objechaliśmy raz do okoła to trzeba bylo go chlodzic na postoju bo wszystkie czujniki piszczały i temperature pokazywal na 120 C. I ogólnie słaby uciag w porownaniu do Zetora i bardzo wysokie spalanie.

 

PS Testowany byl MF 5610 ( bo chyba wcześniej nie wspomnialem jaki model ) :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    5274

troche nie ogarniam jak nowy traktor moze sie grzac, albo plynu nie bylo, albo wentyaltor prawidlowo nie dzialal, albo po prostu ktos go wczesniej zakatowal. Swoim orałem w sierpniu caly dzien 25* w cieniu, na polu sahara i nic sie nie grzało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    153
Dnia 27.11.2016 o 12:24, bartekursus napisał:

Serwis był na polu i nie potrafili znaleźć przyczyny, i tak się meczyłem z tym ciagnikiem.

Najwidoczniej trafił Ci się pechowy egzemplarz, którego "fachury" z korbanka nie potrafili naprawić bo oni to najwyżej mogą rachunek poprawnie wystawić.

 

Żeby nie było, że frotki takie och i ach to tutaj masz ładnie pokrojony most od modelu 125:

 

[galleryimg=661939]

 

[galleryimg=662938]

 

______________________________________________________________________________________________________________________________

http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

Edytowano przez andrewk

„Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie zajrzałem do internetu”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bierz zetora a będziesz zadowlony co jak co ale zetor to uciąg ma mój to targał przyczepe od tira z żytem było 26 ton a on ma 107 km i nic z 1 normalnie ruszał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez andrewk
      Witam, do sprzedania instrukcja obsługi do traktorów Massey Ferguson 6110 - 6190 w języku polskim. Gratis dla kupującego dorzucam instrukcję napraw do powyższych modeli w formie pdf (ang).
       
      Cena 70zł + wysyłka
       
      Chęć zakupu kierujcie wysyłając mi wiadomość
       
      Pozdro
       
       


       
      ______________________________________________________________________________________________________________________________
      http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

    • Przez karolox
      Witam, od pewnego czasu nie działa mi ogrzewanie w ciągniku massey ferrguson 3635 2013r. Przyjechał serwisant, i powiedział że trzeba zaworek wymienić co otwiera żeby płyn mógł iść na nagrzewnicę, (u góry w dachu) . Wymontowałem go, wymieniłem, i nadal nic, jak nie grzeje tak nie grzeje. Płyn ciągle uzupełniony do maksimum, dodam, że po zdjęciu węzy przy nagrzewnicy u góry wyleci z węza może kieliszek płynu, może nawet nie, i stąd moje pytanie, co może być powodem? Może miał ktoś już taki przypadek? Czy możliwe ze pompa nie daje ciśnienia żeby płyn mógł iść do nagrzewnicy do góry w dachu? Serwis nie umie pomóc, bądz nie chce, ręce opadają, zima jest a ogrzewania brak. Dodam, gdy ciągnik jest nagrzany prawidłowo. Możliiwe że są jakieś zaworki gdzieś, co nie przepuszczają płynu na nagrzewnicę? jeśli są, i ktoś miał taki problem, proszę o podpowiedz, z góry dziękuję  
    • Przez aga19892010
      Może ktoś z was wymieniał lub wie jak to zrobić-muszę wymienić rewers w mf 8140 ?nadmienię,że nie jeździ do przodu ,tylko wstecz-kupiłem uszkodzony -proszę o podpowiedzi ale tylko osób które naprawdę coś wiedzą a nie tylko domniemają,z góry dziękuje
    • Przez Radosław142
      Witam. Kupiłem ciagnik na wiosnę. Jest on z 2008r ma teraz obecnie 6tys mth. Wszystko było okej przez dłuzszy czas. Szarpać zaczął przy pracy z ładowaczem, zrobiło się to nagle. Ciągnik szarpie jedynie do przodu ze sprzegłem jak i bez. Zaczeła się rowniez zapalać kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni ale to jedynie po dłuzszej pracy gdy sie olej rozgrzał. Kontrolka gasła gdy sie ciagnikiem zachamowało. 
    • Przez Wolodymyr
      Czy jest lepszy sposób, czym podpierać dźwignię? Czyżby producent nie przewidział wyjścia dla TURa?


×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj