Adam2940

Opinie z użytkowania Farmtraca 555/545 (awarie) [Połączone]

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
kiler1982    2

Ok dzięki za podpowiedź, jak coś to spróbuję z tym kabelkiem :)

 

Poza tym to mam go prawie rok i zrobione 170 mth (wspomagamy się jeszcze starą, poczciwą c-360).

Co do obciążenia, zwłaszcza jazdy na zbyt wysokim biegu to też lubi sobie porządny dymek puścić.

Przy rozruchu na podkręconym gazie też... Ale to raczej nic złego

kolego zrobiłes nim 170 czy 1700 mtg????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kiler1982    2

To po tylu mtg nie wiele wyjdzie.....ja swoim 70 4wd ( 60 km) z silnikiem forda zrobilem prawie 1000 mtg (w ciagu roku) i nie wiele sie psuło.....jak juz cos powazniejszego to tylko z naszej winy przez niedbalstwo....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian2011    113

Fakt jak robisz prawie 1000 m,tg rocznie to coś można powiedzieć o nim i gwarancja wykorzystana ja mym 670 w roku robię ok 150 mtg gwarancja się skonczyła mam 300mtg i władymirkiem z 30-40 mtg na 15 ha, plus kilka wyjazdów głównie po drzewo sobie sąsiadowi i kilka godz presowałem znajomym ,nawóz ,węgiel tobie przywiozą to wiecej mtg nie ma gdzie zrobić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    2624

Ok dzięki za podpowiedź, jak coś to spróbuję z tym kabelkiem :)

 

Poza tym to mam go prawie rok i zrobione 170 mth (wspomagamy się jeszcze starą, poczciwą c-360).

Co do obciążenia, zwłaszcza jazdy na zbyt wysokim biegu to też lubi sobie porządny dymek puścić.

Przy rozruchu na podkręconym gazie też... Ale to raczej nic złego

 

 

A to u mnie tak samo z tym dymkiem ;) ale jak sie "rozgrzeje" to jest wyraźna różnica , mniej dymi , lepiej się zbiera na obrotach :)

 

Ja już swojego dwa razy zapowietrzyłem (brak paliwa) i odpowietrzenie tego silnika jest tak proste i szybkie jak w starej c-330 co jest dla mnie bardzo dużym plusem (w porównaniu do odpowietrzania silnika w perkinsie) .

 

 

U mnie jest 100mth od 1 czerwca tego roku , ostatnio coś zaczyna szwankować akumulator ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chorzel221    183

To ja "odkopie" temat ;) I jak u was z tymi FT 555 ??? Planuje kupić :) tylko DT

proszę o opinie

 

A i jeszcze jedno pytanko : jaki pług byłby do niego dobry ?? byle nie Polski !! -.-

Edytowano przez chorzel221

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    2624

Jeśli o mnie chodzi to w tej klasie farmtrac spełnia dwa ważne wymogi - jest najtańszy na rynku i jest prosty w budowie , ale oferuje bardzo przyjemne warunki pracy traktorzysty (kabina szczelna , 85db hałasu , wspomaganie , dzwignie hydrauliki i podnośnika pod ręką itp.) Gdyby tak miał jeszcze dzwignie zmiany biegów umieszczone po bokach ... wtedy można byłoby sie poczuć jak w ciągniku wyższej klasy .

 

Ja z całą odpowiedzialnością tego co piszę mogę Ci szczerze polecić ten ciągnik :) Czytałem ,że masz też ursusa c-355 , zostawiasz go sobie czy farmtrac będzie twoim jedynym ciągnikiem ? Jeśli będzie jedynym to bardzo słusznie , bo do ursusa nie będziesz chciał już wsiadać i pracowac długie godziny ;)

Co do spalania to wynosi ono około 3,5-3,7 litra na mth w średnio ciężkich pracach (ostatnio sprawdzałem podczas wywożenia obornika gdzie było dużo problemów z wyciągnięciem przyczepy pod śliskie górki to wyszło powyżej 3,6 l/mth [trzeba wziąć pod uwagę ,że jest zimno , więcej odbiorników prądu włączonych ] )

 

Co do orki to orałem swoim 555 3 skibowym i 2 skibowym polskimi pługami i powiem Ci ,że jeśli chcesz szybciej orać (większym biegiem) a nie masz jakichś szczególnie ciężkich gleb to śmiało inwestuj w pług 3x40cm zagonowy (na zimę żeby dobrze wyorać odczepisz jeden korpus a na siewkę i mniejszą głębokość z pewnością z przednim napędem dasz radę w 3x40 ) albo jeśli wolisz obracalny to 2x40 lub 3x30 na lekkiej ramie - z pewnością go podniesie (przy tej opcji warto zamówić ft 555dt z dodatkowym siłownikiem podnośnika zwiększającym udzwig do 1500kg) .

Planujesz ten ciągnik w coś doposażać czy kupujesz standard ?

 

Jeśli chodzi o awarie to absolutnie nie mogę powiedzieć ,że jest awaryjny ale denerwujące są nie dopatrzenia jak nie działające kontrolki czy odwrotnie pozakładane uszczelki reflektorów powodujące parowanie klosza od wewnątrz po deszczu , jednak z większością mankamentów uporać się można samemu , trzeba tylko chcieć a nie założyć ręce i narzekać ,że ten model to "złom" "niewypał" itp.

Co do straszenia takimi ekstremalnymi zdarzeniami jak dziury robione korbowodem to nawet szkoda mówić :) Ja pytałem również serwisantów mojego ciągnika jak spisują się innym te ciągniki - powiedział ,że nie ma z nimi problemów , na początku serii owszem zdarzały się bardzo często problemy z pompą paliwową (stosowano sekcyjną) , ale odkąd zaczęto montować rotacyjną problem znikł :)

 

Jeśli masz jakieś pytania to pisz na PW lub tutaj , chętnie odpowiem bo rok temu byłem w podobnej sytuacji i miałem podobne obawy , męczyłem wtedy @Adatana i innych swoimi pytaniami , ale opłaciło się stałem się posiadaczem ft 555 lux i nie żałuję wyboru .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chorzel221    183

Jeśli o mnie chodzi to w tej klasie farmtrac spełnia dwa ważne wymogi - jest najtańszy na rynku i jest prosty w budowie , ale oferuje bardzo przyjemne warunki pracy traktorzysty (kabina szczelna , 85db hałasu , wspomaganie , dzwignie hydrauliki i podnośnika pod ręką itp.) Gdyby tak miał jeszcze dzwignie zmiany biegów umieszczone po bokach ... wtedy można byłoby sie poczuć jak w ciągniku wyższej klasy .

 

Ja z całą odpowiedzialnością tego co piszę mogę Ci szczerze polecić ten ciągnik :) Czytałem ,że masz też ursusa c-355 , zostawiasz go sobie czy farmtrac będzie twoim jedynym ciągnikiem ? Jeśli będzie jedynym to bardzo słusznie , bo do ursusa nie będziesz chciał już wsiadać i pracowac długie godziny ;)

Co do spalania to wynosi ono około 3,5-3,7 litra na mth w średnio ciężkich pracach (ostatnio sprawdzałem podczas wywożenia obornika gdzie było dużo problemów z wyciągnięciem przyczepy pod śliskie górki to wyszło powyżej 3,6 l/mth [trzeba wziąć pod uwagę ,że jest zimno , więcej odbiorników prądu włączonych ] )

 

Co do orki to orałem swoim 555 3 skibowym i 2 skibowym polskimi pługami i powiem Ci ,że jeśli chcesz szybciej orać (większym biegiem) a nie masz jakichś szczególnie ciężkich gleb to śmiało inwestuj w pług 3x40cm zagonowy (na zimę żeby dobrze wyorać odczepisz jeden korpus a na siewkę i mniejszą głębokość z pewnością z przednim napędem dasz radę w 3x40 ) albo jeśli wolisz obracalny to 2x40 lub 3x30 na lekkiej ramie - z pewnością go podniesie (przy tej opcji warto zamówić ft 555dt z dodatkowym siłownikiem podnośnika zwiększającym udzwig do 1500kg) .

Planujesz ten ciągnik w coś doposażać czy kupujesz standard ?

 

Jeśli chodzi o awarie to absolutnie nie mogę powiedzieć ,że jest awaryjny ale denerwujące są nie dopatrzenia jak nie działające kontrolki czy odwrotnie pozakładane uszczelki reflektorów powodujące parowanie klosza od wewnątrz po deszczu , jednak z większością mankamentów uporać się można samemu , trzeba tylko chcieć a nie założyć ręce i narzekać ,że ten model to "złom" "niewypał" itp.

Co do straszenia takimi ekstremalnymi zdarzeniami jak dziury robione korbowodem to nawet szkoda mówić :) Ja pytałem również serwisantów mojego ciągnika jak spisują się innym te ciągniki - powiedział ,że nie ma z nimi problemów , na początku serii owszem zdarzały się bardzo często problemy z pompą paliwową (stosowano sekcyjną) , ale odkąd zaczęto montować rotacyjną problem znikł :)

 

Jeśli masz jakieś pytania to pisz na PW lub tutaj , chętnie odpowiem bo rok temu byłem w podobnej sytuacji i miałem podobne obawy , męczyłem wtedy @Adatana i innych swoimi pytaniami , ale opłaciło się stałem się posiadaczem ft 555 lux i nie żałuję wyboru .

Dziękuje Ci bardzo za tą obszerną informacje ;) trochę się napisałeś :D więc c355 planuje sprzedać na części bo silnik to lity złom ale ma nową kabine , maske i błotniki :D FT będzie jedynym ciągnikiem ;) Miałeś kiedyś może styczność z pługiem Kverneland ?, 3 skiby , na allegro rozmiarami do polskiego podobny ale ma odkładnie śrubowe . :) jeszcze raz dziękuje. Pozdrawiam a skoro święta niedługo to życzę Ci i wszystkim urzytkownikom forum wesołych świąt . Udanych plonów i trafionych inwestycji ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    2624

Dzięki za życzenia :)

 

Tym bardziej polecam Ci farmtraca , w tej roli sprawdzi się wyśmienicie :) Co do pługa to zapytaj kolegę http://www.agrofoto....ser/76-griga/��

- pracował on takim pługiem o którym mówisz z ursusem c-360 3p , ba jeszcze kilka miesięcy temu miał go na sprzedaż :)

Edytowano przez pawlus224

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chorzel221    183

Dzięki za życzenia :)

 

Tym bardziej polecam Ci farmtraca , w tej roli sprawdzi się wyśmienicie :) Co do pługa to zapytaj kolegę http://www.agrofoto....ser/76-griga/��

- pracował on takim pługiem o którym mówisz z ursusem c-360 3p , ba jeszcze kilka miesięcy temu miał go na sprzedaż :)

 

Sory że tak cię wykorzystuje ,ale mam jeszcze 1 małe pytanko :D Otóż FT będzie miał dużo pracy w WOM między innymi opryskiwacz , kosiarka , rozrzutnik, a w przyszłości z Orlikiem i martwie się o te części . Czy to się nie "rozpizga" ? Rocznie na pracach z womem wykorzystujemy ok 30 mtg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    2624

Nie ma sprawy :) pytaj śmiało .

Mój z WOM- em pracował dość mało , wykosiłem nim tylko kilka hektarów łąki , prasowałem sporadycznie słomę (prasa kostka z-224) , roztrząsałem obornik . Nie umiem Ci powiedzieć czy wom i cały jego układ będzie trwały , ale powiem ,że główną dzwignię dość ciężko się włącza (ciężko ją przestawić) , możliwe ,że to powoli ustąpi gdy często będzie się przełączać . Za to sprzęgło WOM (na zasadzie dzwigni jak w hamulcu ręcznym ) działa bez zarzutu :) Raz ciąłem sieczkarnią resztki kukurydzy przy pryzmie i mi się zapchała - ciągnik spadł z obrotów ale nie przestał kręcić wałkiem tylko palił pasy w przekładni , dla porównania ursusa 3512 potrafiła ta sieczkarnia zadusić z obrotów 2 tys do zgaśnięcia . W instrukcji piszą ,że maksymalna moc przenoszona na WOM to 30Kw (moc silnika 35Kw)

 

@kris14 - u mnie jak na razie przy minus 15 (większych mrozów nie było) po podgrzaniu świecami żarowymi (zmieniono to dopiero na początku tego roku z jednej płomieniowej na dwie żarowe) pali od pierwszego obrócenia wałem , aczkolwiek zanim obroty ustabilizują się i przestanie kaszleć minie kilka chwil ;) W instrukcji jest napisane ,że po dłuższym postoju paliwo może cofnąć się do zbiornika i trzeba ręczną pompką pompnąć kilka razy - w praktyce wystarczy ,że postoi dzień czasu i już czuć ,że paliwo się cofnęło . Coś złego dzieje się również z ładowaniem (może są zbyt małe obroty biegu jałowego) bo po dodaniu "gazu" światła są wyraźnie mocniejsze (muszę to sprawdzić miernikiem ) . U mnie dodatkowo jest zamontowana grzałka cieczy chłodzącej - pali bez niej tak jak mówię , ale gdy mam czas to staram się go "grzać" przed uruchomieniem , bo sądzę ,że zawsze to zdrowiej dla silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian2011    113

555 ma 48 koni tyle co ja miałem w 60 3 p tylko masz napęd na przodek to duży plus robisz maszynami co przy 60 tce ja mam 670 to ma 66 koni to dołożyłem 4 skibę sieję agregatem z siewnikiem mym poznaniakiem 2,7 m spalanie podobne jak 3p albo i mniejsze teraz musisz skalkulować sobie czy potrzebny jest trochę mocniejszy a jaka jest teraz różnica w cenie 555 a 670

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    2624

Na każdy cylinder jest jedna świeca .

 

Już farmtrac 555 (bez przedniego napędu ) ma lepszy uciąg (na oponach 14.9-28) od c-360 z racji masy około 3 ton bez obciążników a Ty się martwisz o uciąg w 555dt ? :)

 

Musisz sobie sam przekalkulować jaki ciągnik Ci potrzebny (pewnie tak jak i u mnie najlepszy byłby 665/665dt którego już niestety nie produkują ) , ale myślę ,że jako uniwersalny ciągnik na te 15 ha lepszy będzie 3 cyl. chyba ,że masz perspektywy na powiększenie areału , wtedy warto rozważyć 670 :) W ciężkich pracach większy może nawet mniej spalić w przeliczeniu na hektar wykonanej pracy , ale znowu w lekkich pracach z małym obciążeniem spali więcej , a jak wiadomo w takim gospodarstwie więcej jest lekkich prac niż orki i uprawy) .

 

P.S. Obserwuję od dawna ten ciągnik : http://allegro.pl/farmtrac-555dt-do-negocjacji-i2867549697.html i myślę ,że osiągnął on już baaardzo przystepną cenę (tyle trzeba dac za nowego 555) , możliwe ,że kwalfikuje sie on na program unijny skoro już go właściciel sprzedaje (ech żeby to było rok temu sam bym się na niego narwał) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chorzel221    183

Jakiś czas temu widziałem na allegro FT 555 DT miał tylko 160 mth i 2009 rok ... nie chciało mi się wierzyć .. ale te początki produkcji tego modelu były bardzo awaryjne więc wnioskuje że on też ;) cena to chyba około 70 tyś ... .. bez komentarza... skoro nowy dorwiesz za 78 ..

Edytowano przez milanreal1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    2624

Za 78 brutto nowego 555dt nie kupisz ...

 

ten z linku jest z 2012 roku , po szczegółach wnioskuję ,że bardzo bliski egzemplarz mojego 555 .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidkram    20

I FT mają silniki perkinsa ale które? Od 675 wzwyż a wszystkie mniejsze mają Forda poczytaj dokładnie specyfikację na stronie Ft ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    2624

Dokładnie jak pisze kolega wyżej , od modelu 675 jest silnik perkinsa montowany .

 

Czy miał ktoś przypadek ,że pod obciążeniem coś "rzeziło"/gwizdało / świstało bardzo głośno w skrzyni (czy jej okolicy) ?

U mnie tak się stało i było coraz gorzej az do tego stopnia ,że dzieje się tak na każdym biegu do przodu (na wstecznych nie) a w skrajnych przypadkach wyrzuca dzwignie zakresów na luz . Nie mam pojęcia co jest , serwis czeka na odpowiedz farmtraca z mrągowa ale widac ciągniki tak się psują ,że nikt nie odbiera nawet telefonów :o

 

Nie pisz posta pod własnym postem

Edytowano przez KRISTOFORn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Ursusc385
      Wszystko na temat ciagnikow rodziny "Farmtrac"
    • Przez asdos
      Posiadam ciągnik Escort 450 bez wspomagania. Porażka. Chciałbym założyć wspomaganie do tego ciągnika. Prosiłbym o pomoc jak zamontować silownik, pompę olejową wspomagania. Prosiłbym o doradztwo oraz zdjęcia jak to jest zamontowane w ciągnikach wychodzących z wspomaganiem fabrycznym. 
    • Przez krzychu1271
      Bardzo proszę o opinię użykowników tych ciągników, szczególnie intetesuje mnie opinia o silniku, jest to ford 76 KM. Zastanawiam się nad zakupem tego modelu, jakie są różnice w użytkowaniu między 675 z silnikiem perkinsa. Zauważyłem, że 680 robiony jest na napędzie z 690, więc ma lepsze parametry, chociażby obroty wom 540E a jednocześnie jest tańszy od 675. Gdzie więc jest haczyk.
    • Przez huard
      Witam mam taki mały problem a dokładnie w farmtraca 555dt ubywa mi oleju w zbiorniku od wspomagania niby nie ma żadnego wycieku ale oleju ubywa co to może być za przyczyną?
    • Przez Patroko3491
      Autorska przeróbka kabiny od C-360. Co myślicie o takim zestawieniu?



×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj