Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor

Witam, w zetorze 7211 wyskakuje mi 5 bieg. Zlokalizowana została usterka w postaci sprzęgła 4 i 5 biegu. Pytanie jest takie czy można dostać takie sprzęgło? Bo na aukcjach znajduje tylko takie sprzęgło do zetora 5211 może być to samo? Drugie pytanie czy trzeba rozpoławiać traktor miedzy silnikiem a skrzynią czy miedzy skrzynią a tylnym mostem? No i oczywiście czy trzeba zdejmować kabinę? Kolejne pytanie to brak WOM podczas gdy dźwignia jest położona w maksymalnym górnym położeniu? na pozostałych przełożeniach wszystko działa spotkał się ktoś z tym? jakieś wskazówki co to może być? Dziękuję z góry za wszystkie rady i pozdrawiam :)

 

Edytowano przez miszazawodowiec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    110

Pokrywe skrzyni zdjales? Cos jest uszkodzone? Co masz na mysli piszac sprzeglo 4-5 biegu? Chodzi Ci o synchronizator? Jesli tak to kompletny ori zetorowski 1500zl, ale mozna kupic elementy skladowe. Jak wyskakuje, to moze wystarczy podregulowac na wodziku, bo ten od 4-5 biegu ma regulacje. O robienie skrzyni juz w paru tematach pytali - kabiny niby nie trzeba zdejmowac calkowicie, ale musisz ciagnik rozjechac - czyli rozlaczanie wszystkiego - instalacji, hamulcow, sprzeglo womu, reczny, drzaki, bak, skrzynka aku itd - masa roboty, no i z jednej strony podniesc kabine. Ja u siebie zdejmowalem cala.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

daron64    110

Jakby w bezpieczniku pekla sprezyna to chyba 4tez by mogla wyskakiwać, tak mi się wydaje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cypis92    12

daron64 w sumie masz rację 4 też by wyskakiwala, a jak nie wyskakuje to przyczyna może być inna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    110

A bezpieczniki to grosze, możesz wymienić przy okazji. Ja jak mialem zdjeta pokrywę to poprawilem w niej gwinty, bo już na starych bezpiecznikach byly wyrobione i slabo sie wkręcaly i wymienilem je-cos kolo25-30zl za komplet chyba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cypis92    12

Ale powiem wam że parę lat temu też miałem problem z wyskakujacyn biegiem 2 ,tylko wyskakiwala ona nie pod obciążeniem tylko jak jechałem z ładunkiem z góry. A na 3 biegu tego nie było i po wymianie korka wszystko się uspokoiło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna sprawa z tym WOM. na tej listwie są cztery rowki w które wpada bezpiecznik. Otóż przy zakładaniu pokrywy drążek od WOM-u ustawiony był max do góry jednak podczas montażu notorycznie wpada w 3 rowek i wtedy nie ma samego WOM-u inne opcje działają. Gdy ustawiłem max drążek do góry i wpadł mi bezpiecznik w 4 rowek WOM po uruchomieniu działał lecz dźwignia później nie chciała ani drgnąć do pozycji neutralnej ani żadnej innej. Te listwę można jakoś regulować? Bezpiecznik od 5 założony nowy ale na razie nie sprawdzałem czy to coś pomogło.

Edytowano przez miszazawodowiec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    110

Jak wyskakuje to tez bylo od razu ten bezpiecznik podmienić. Na listwie rowki nie są wyrobione?. A co z tym sprzeglem? Patrzyles na zdjęcie z tematu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    110

Hmm..to jakby element w synchronizatorze? A co pęknięte jest? Dzwon do kalosza do zetora, albo do agrozeto kalisz i zamawiaj jak uszkodzone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    110

A z czego jest ten skan? 7211 czy 5211? W jakimś temacie chlopaki pisali, ze 5211 nie każdy mial synchronizację 4-5 biegu, to może te sprzęglo wtedy występowalo, w modelach bez synchronizacji? Aczkolwiek mechanik ze mnie żaden, wiec to takie tylko moje rozmyślania laika :)
W ogóle rozjechales już ciągnik? Rozebrales skrzynie?
A z womem doszedles do czegoś? Ręczne sprzęglo masz zaciągnięte i pomimo to dzwignia nie chce sie przesunąć w dol? U mnie czasami ciężko się przesuwa ze skrajnej pozycji, ale idzie zawsze. Jak w środku nie jest nic uszkodzone, to poza wyrobieniem frezu w listwie/wyrobieniem bezpiecznika nie mam pojęcia. Tylko bezpiecznik jakby byl wyrobiony, czy sprezynka, to nie tylko z 4na3by wyskakiwalo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W tabelce z numerami części jest wyraźnie zaznaczone ze występuje w modelu 5211 i 5245. Po prostu niedokładnie spojrzałem :) Mam pytanie co do tego stożka z poprzedniego postu jest on rozbieralny? Chodzi o to że uszkodzone jest wnętrze i jestem ciekaw czy można by dokupić samo wnętrze w katalogu na stronie 78 jest schemat tego ale kolejnej strony nie mam i nie wiem jak to nawet nazwać. Co do womu to jest taka sytuacja ze traktor jest w czasie remontu i miedzy innymi były zakładane nowe uszczelnienia dla głównego siłownika podnośnika wiec wszystkie linki są pozdejmowane podłoga też :) próbowałem załączyć te sprzęgło mocując zwykła linkę albo dociskając od spodu te miejsce mocowania linki ale szło tylko trochę do góry mimo to nie wysprzęgliło tego womu. Traktora jeszcze nie rozjechaliśmy. Wogóle do tej pory na gospodarstwie był tylko T25 narazie docieramy się z zetorem dlatego sam mało o nim wiem :)

Edytowano przez miszazawodowiec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    110

@cypis
Mowa byka o listwie od womu i frezach na niej, nie o 3-4biegu :)

@misza
Jak ciągnik jest wylaczony, to dzwignia o przemaczania womu powinna iść bez zaciągania sprzegla recznego
Sorry za bledy, ale autokorekta w telefonie jest nieublagana :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    110

Na wlaczonym jak nie chce to jeszcze może być kwestia podciągnięcia linku od ręcznego sprzegla, no ale jak na wyłączonym nie zawsze idzie to już chyba wewnątrz trzeba szukać przyczyny. Z tym raczej nic nie podpowiem, bo nigdy takiego problemu nie mialem, ze z jednej strony sam wyskakuje ale tez nie da sie go czasem przelaczyc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzis się ruszył na wyłączonym da sie przełączyć te wajchę w kazda pozycje :)w ogóle to się zejdzie jeszcze troche czasu zanim go doprowadzimy do porządku :) ciągle coś wychodzi nowego :)

Edytowano przez miszazawodowiec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    110

Jak na wypaczonym chodzi to zobacz te linkę co idzie do wajchy od ręcznego sprzegla wom. Moze trzeba ja troche podciagnac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Heh... sprawa WOM-u rozwiązana wystarczyło załączyć bieg by zaczął się kręcić WOM na tej 4 pozycji :) pozostało mi poskręcać wszystko zobaczyć czy wyiana bezpiecznika pomogła z 5 biegiem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez lukas435
      Witam wszystkich kolegów. Ostatnimi czasy z różnych źródeł słyszałem że zmieniając jeden lub dwa tryby w skrzyni biegów zetora 5245 można zwiększyć jego prędkość odpowiednio na wszystkich biegach.
      Próbowałem znależdz jakieś informacje w internecie ale jak dotąd znalazłem 2 możliwości a mianowicie:
      1. wymiana kół na większe,
      2. zamiana trybów 4 i 5 biegu co wiąże się z tym że nie zawsze ciągnik pociągnie obciążenie ze względu na zbyt duży przeskok.
      Żadna z tych metod nie jest zadawalająca czy istnieją jakieś inne sposoby np. tak jak pisałem wymiana trubów na wałku wejściowym do skrzyni lub coś podobnego?
      Zachęcam do dyskusji na ten temat i myślę że wielu z nas skorzysta z tych informacji.
    • Przez janusz14
      mam problem ze sprzęgłem w moim ciągniku a konkretnie w ciągu ostatnich 2 lat wymieniałem 3 razy tarcze sprzęgłowe i raz mi pęknoł na pół cały docisk . teraz narazie jest spokój ale coś mi nie chce do konca wysprzęglać pompke sprzęgłową wymieniłem. jaki może być problem ?
    • Przez darkoe
      Witam.
      Ostatnio mam problem z reduktorem. Chodzi o to że czasami ciężko jest przełączyć z szosowych na polowe i odwrotnie. Mam wrażenie jakby coś blokowało. Pisze czasami ponieważ nieraz idzie swobodnie przełączyć. Zwłaszcza jak jest wyłączony napęd. Wie ktoś co może być przyczyną? Dodam że mam sciagnietą pokrywe od biegów ponieważ ostatnio czesto używałem reduktora bo wyciągaliśmy olszyny no i stało się nieszczęście i ułamała mi się gałka od reduktora.
    • Przez adrian7211
      Witam.Czy posiada ktoś w tym modelu zetora lub podobnym półbiegi i w jaki sposób one działają.?
    • Przez ArturMałecki
      Cześć , mam problem w zetorze 5245 z włączaniem WOM, czy ktoś może coś mi poradzić ?
×