bobert21

Claas Axos

Polecane posty

overrange    2

Dobrze, że firma Claas bez problemu wymienia te silniki. Musi być jakaś wada produkcyjna.

 

 

To, że padają to źle, ale to, że wymieniają po za gwarancją to chwała dla firmy bo, która by się odważyła na taki krok. Swoją drogą drugi, nowy silnik za free dostać ... :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DanielFarmer    1379

Po 500 mtg żadna frajda ten silnik dostać, jak zaczną Ci serwisanci grzebać to z nowego może być więcej kłopotu niż zysku tych paruset mtg.Rozumiem żeby miał 5tyś.Ja czytam z niedowierzaniem te rzeczy.Mój Axos ma ok800mtg i oby nic takiego się nie stało...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krowka62    22

Chociaż wiadomo to nie wina Claasa, że Perkins dostarcza mu takie silniki a raczej dostarczał. Zapewne była to jakaś wadliwa seria. To świadczy o Claasie i podejściu do klienta. W Farmtracu czy Ursusie zapewne o takim czymś można by zapomnieć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DanielFarmer    1379

Ja go kupiłem ze względu na wysokość.Innego wyboru nie miałem więc i żalu też nie mam ale troche niedoróbek to on ma i wychodzi brak doświadczenia Claasa w ciągnikach.Z tyłu rurka strzeliła łącząca dwie sekcje hydrauliczne to wymienili gratis juz po gwarancji z racji wady produkcyjnej (koszt kawałka wygiętej rurki 900zł!!!! o zgrozo) ale już olej trzeba było na własną rękę kupować co też było nie małym kosztem....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

Chociaż wiadomo to nie wina Claasa, że Perkins dostarcza mu takie silniki a raczej dostarczał. Zapewne była to jakaś wadliwa seria. To świadczy o Claasie i podejściu do klienta. W Farmtracu czy Ursusie zapewne o takim czymś można by zapomnieć.

ten typ silnika występował w kilkunastu modelach ciągników, koparek, ładowarek różnych producentów i tylko w Claasie był taki zonk. Na niemieckim forum było opisywane to jako problemy z recyrkulacją spalin. Wynika z tego, że to Claas dołożył jakiś osprzęt do silnika który fizycznie uszkkadzał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krowka62    22

W Poradniku Rolniczym był reportaż o użytkowniku Ursusa, który miał problem z uszkodzoną turbosprężarką. Przy czym zasadniczo nikt nie znalazł przyczyny jej fizycznego uszkodzenia. Podejrzewali iż w w kanale dolotowym znajdował się jakiś cięższy materiał (prawdopodnie spaw) który uszkodził łopatki turbiny. Dopiero po interwencji redakcji problem rozwiązano. Niestety takie problemy w renomowanej marce rozwiązywane są bez problemu i na tzw poczekaniu.

 

http://www.tygodnik-rolniczy.pl/nr/technika/niewinna_turbina.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Renesis16xT    13

Panowie, a czy warto się w takim razie zainteresować NH T5.115? Cena podobna do AXOSA 140 i większy zapas mocy - chyba 117 km.


Zapraszam na mój kanał na YouTube i Facebook:

Agroblog

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kopina12    0

Panowie mój ojciec posiada claasa axosa 340 Cx i ma problem ,ciągnik jest słaby był na hamowni u dilera okazało się ze ma jeszcze więcej koni niż fabryka (10) dała. Ojciec zrobił jeszcze raz pomiar przez inną firmę i okazuje się ze jest za słaby. Mimo tego z silnika odmą wydobywają się niewielkie ilości cieczy i opary ma przepracowane około 400 mth podczas pracy wom jest metaliczne pukanie serwis próbował to zlikwidować ale nic z tego po trzeciej próbie dali sobie spokój. Diler ma to w d… z Claas Polska chyba też pewnie skończy się to sądem może macie jakiś pomysł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jakie jest Wasze zdanie na temat tych ciągników. Zastanawiam się nad kupnem tej maszyny,ale nie wiem czy warto jest się tym interesować. Czekam na wasze odpowiedzi.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil0012    2

u mnie w wiosce sa 3 axosy, Narazie nikt nie narzeka ;) maja je już 2 lata. Mają spory uciag jak na swoją masę. Jeden chodzi w głeboszu 220 i całkiem nieżle sobie radzi. Ile teraz trzeba dać za takiego axosa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
suchy1984    2

mam claasa axosa ma dopiero 12mh , problem jest taki słaby kopci i jak jest zimny pluje jagby paliwem z rury , serwisant mówił ze oni nic nie mogą zrobić , jedynie po gwaranci na swoją rekę wyjąć pompe przestawić kont wtrysku i zmniejszyć dawkę , powiedział ze bedzie dóżo lepiej mniej bedzie palił i bedzie miał kopa , stwierdił to ze tak się dzieje poto zeby niby schłodzić paliwo czy coś , zeby uzyskać euro 3 albo 4 nie wiem bo nie pamiętam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
alf25    0

do suchy 1984 ten typ tak ma moj ma tak samo jak odpali, taka jest zasada działania silników z tymi normami spalin dopiero po 1400 obrotach jest dobrze, gdy całkowićie otworzy się ten zawór EGR ale wtedy gdy juz ten zawór sie otworzy to ma on kopa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bizon1    242

Silniki perkinsa mają niski moment startowy tzw turbodziura i na niskich obrotach są słabe ale tak jak kolega pisał gdy wejdą na obroty jest już OK zresztą inne ciągniki z euro 3 też są jakieś takie mułowate . Odnośnie kopcenia to popatrzcie na rury wydechowe ciężarówek tir jak ruszają spod świateł jest podobnie dlatego trzeba wybierać silniki z DPF, SCR, comon rail i innymi wynalazkami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

Guzik prawda :P MF z serii 54** z silnikiem takim jak model 340 i w żadnym przypadku nie uważam, aby był za słaby na niskich obrotach. Z felernymi silnikami w Axosie było głośno w Niemczech już w 2009 roku, pewnie do Polski rzucili te odpadowe silniki, które wymontowali z zachodnich axosów :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bizon1    242

Bogdan i pewnie powiesz że ci nie dymi . Koło mnie pracują dwa z tej serii co twój 92KM kupione w 2012 r i też narzekają że są słabe . A może twój jest z inna normą emisji spalin. Najlepsza dla silnika i spalania była norma euro 1 ale to już przeszłość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
suchy1984    2

nie wiem ale wydaje mi się też ze ma zawysokie obroty ustawione 9000 tysiecy , cięszko aż spokojnie ruszyć szarpie jak djabli , ?? jak u was jest ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

Bogdan i pewnie powiesz że ci nie dymi . Koło mnie pracują dwa z tej serii co twój 92KM kupione w 2012 r i też narzekają że są słabe . A może twój jest z inna normą emisji spalin. Najlepsza dla silnika i spalania była norma euro 1 ale to już przeszłość

mój ma TIER 3 i jest z 2008 roku, a i owszem dymi jak się zwiększa obroty od samego początku :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krowka62    22

mam claasa axosa ma dopiero 12mh , problem jest taki słaby kopci i jak jest zimny pluje jagby paliwem z rury , serwisant mówił ze oni nic nie mogą zrobić , jedynie po gwaranci na swoją rekę wyjąć pompe przestawić kont wtrysku i zmniejszyć dawkę , powiedział ze bedzie dóżo lepiej mniej bedzie palił i bedzie miał kopa , stwierdił to ze tak się dzieje poto zeby niby schłodzić paliwo czy coś , zeby uzyskać euro 3 albo 4 nie wiem bo nie pamiętam.

 

 

Kolego żądaj hamowni. A pisanie, że zrobią coś po gwarancji jest po prostu śmieszne. Od tego jest gwarancja by wsszsytki usterki i wady wyeliminować. Po drugie poczytaj sobie na tym forum o silnikach które w ramach gwarancji były wymieniane na nowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
suchy1984    2

 

 

Kolego żądaj hamowni. A pisanie, że zrobią coś po gwarancji jest po prostu śmieszne. Od tego jest gwarancja by wsszsytki usterki i wady wyeliminować. Po drugie poczytaj sobie na tym forum o silnikach które w ramach gwarancji były wymieniane na nowe.

 

wzywaliśmy serwis , oni stwierdzili ze ma konie na pewno ,i mogą sprawdzić na hamowni , tylko mówią ze wtedy wszystkie koszty bedzie ponosił ten przegrany , czyli tak jagby twierdzą ze my

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krowka62    22

Zgłoś problem na piśmie jeżeli jesteś pewny, że ciągnik nie posiada mocy, kopci i jak to nazwałeś pluje paliwem. I wtedy niech serwis da odpowiedz (żądaj na piśmie), że widocznie tak musi być. Później zawsze masz podkładkę, że coś się działo z silnikiem i ty ten problem zgłaszałeś.

Poczytaj sobie poprzednie posty tak jest dużo o problemach z silnikami Axosa. A tak ogólnie silnik nie wydobywa jakiegoś dziwnego dzwięku.?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szerszen    0

witam

tak czytam poprzednie posty i z ciekawosci musze sie zapytac... duzo postow jest typu ''silniki padaja w axosie itp'' i teraz pytanie: co pada? silnik sie zaciera? turbina pada? co sie dzieje z nimi ze taka opinia panuje :) pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
alf25    0

ja tam na swój ciągnik nie narzekam, wszystko działa, robi swoje i tyle. Może niektórzy oczekuja nie wiadomo czego od ciągnika i dlatego widzą we wszystkim wady. Zresztą nie ma rzeczy idealnej , która by wszystkim dogodziła. Faktem jest ,że silnik jest specyficzny i nie którym to przeszkadza ,że kopci gdy nie włącza sie turbo- poniżej 1400 obr/min , ale za to jak pięknie gada przy obciążeniu jak prawdziwy perkins. Według mnie trzeba się poprostu przyzwyczaić do tego lub wybrać inny ciągnik w trakcie zakupu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Czaro_1990
      Witam wie ktoś może od czego jest czujnik zaznaczony na zdjęciu? 

    • Przez Mietuch2
      Witam. Mam dość dziwny problem związany z ciągnikiem Claas Nectis 257 VL. Po odpaleniu na desce wyświetlają się (pikają) dwa trójkąty (zdjęcie), które uniemożliwiają jazdę. Żadne inne kontrolki towarzyszące się nie wyświetlają. Były sprawdzane wszelkie czujniki, przewody, ale bez skutków. Sama deska była także rozbierana. Z instrukcji wynika, że te właśnie trójkąty powinny się pokazać dopiero jak zapali się kontrolka np. ciśnienia oleju, ręcznego, lub błędu elektronicznego i reszta. A nic innego nie wyświetla się. Czy ktoś miał może podobny problem i byłby w stanie pomóc / podpowiedzieć ? Dziękuję 

       

    • Przez michal24041994
      Witam, posiadam classa 697 atz 2008r od jakiegoś czasu zauważyłem brak mocy,ciągnik nie kopci nie szarpie po prostu tak jakby odpadło mu parę koni,pod lekka górkę zamiast 40 wyjeżdża 33 na pusto z ciężarem wiadomo masakra,kiedyś miałem problem,przejrzałem forum wiem ,że sterownik lubi paść,jest jakiś sposób żeby go sprawdzić domowymi sposobami ? Albo polecicie firmę, która to zrobi i nie będzie naprawić sprawnego? Aaa i jeszcze jeden objaw ciągnik zawsze miał obroty 860 a teraz na 940 lecz jak podciągnę pedał w górę to zejdzie do 860 ale kompletnie nic nie grzebałem przy lince, może to być powiązane? 
      Z góry dziękuję za pomoc 
    • Przez ma123
      Witam tak jak w tytule  kupię heder do mercatora 3.60m wschodnia polska 
    • Przez ClaasAres123
      Witam,
      Od pewnego czasu silnik w moim traktorze, pracując na wolnych obrotach, uzyskuje temperaturę maksymalną. Pracując na najwyższych obrotach, pod dużym obciążeniem, temperatura jest ok. Wymieniłem termostat, obydwa czujniki temperatury, lecz na wolnych obrotach dalej się grzeje. Co może być przyczyną?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj