Skocz do zawartości
lukasz16s

ursus 912 , wspomaganie nie działa

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
lukasz16s    0

jak myślicie co się stało prestało działać całkowicie wspomaganie mi sie wydaje że to może być serwo a wy co na to??


JD 6220+ tur , 6400+tur , URSUS 1614, URSUS912 ursus 360 +tur oraz Deutz Fahr potęgą na moich 136 ha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kelek    0

a olej jest w zbiorniku? zacznij od tego potem sprawdzi czy pompa jest dobra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    600

zgadzam sie z kolega wyzej. pierw dolej oleju potem sprawdz cisnienie pompy a dopiero wtedy jezeli dalej nie bedzie dzialac mozesz obstawic na serwo. ja tez mam podobny problem w 1224 i juz chcialem przerabiac na orbitrol ale pierw sprawdze pompe bo serwo mam po regeneracji wiec wychodzi na to ze pompa siadla.


"Ernte gut, alles gut" ...:::KRONE:::...
Valtra - Your Working Machine

http://www.youtube.com/user/Henius91 moje filmy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

lukasz16s    0

juz sprawdzone pompa sie zapowietrzyła


JD 6220+ tur , 6400+tur , URSUS 1614, URSUS912 ursus 360 +tur oraz Deutz Fahr potęgą na moich 136 ha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hecktor2    2

Koledzy ojciec kupił Ursusa 1201 i od początku nie chodziło wspomaganie (znaczy trochę chodzi ale silnik musi pracować na ogromnych obrotach żeby się w miarę kręciło) wymienił pompę wspomagania, wszystko odpowieczone i nic. Wiecie może w czym tkwi problem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbina    9

Wywalić serwo i zamontować orbitrol, nie dajcie się zrobić w balona z regeneracją. Solidna regeneracja kosztuje tyle co nowy orbitrol.\ Co do problemu kolegi @lukasz16s, to wymień filtr oleju hydraulicznego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hecktor2    2

Ale słyszałem jeszcze o tym że trzeba wymienić olej na gęstrzy i to podobno coś da. Jak myślicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hecktor2    2

Koledzy mam pewien problem ze wspomaganiem w ursusie 912. Wymieniłem pompę, orbitrol, i zawór przeciążeniowy i dalej ciężko się kieruje. Układ zalany był olejem hydraulicznym do wspomagania. Olej podczas pracy się pieni. Co może być tego przyczyną?

 

Z góry dzięki za odpowiedzi

 

Najpierw proszę poszukać na forum, czy nie ma już takiego tematu (lub bardzo podobnego), w którym możesz zadać swoje pytanie.

 

Tematy połączone.

Edytowano przez MarcinPykuS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arassso    3

hehe wykręć zawór i go podciągnij albo wyczyść. Miałem tak po wymianie pompy jakiś syfik podlazł pod zawór i przelewał do zbiornika zamiast do serwa w tedy wyjołem przeczyściłem podkręciłem ile się da i chodzi elekancko jeszce sprawdź filtry. Jak wymieniałem serwo nie wymieniłem filtrów i przy nowym serwie nie dało się ukręcić wina filtrów serwo bez oleju ostra duża ilość oleju poszła do serwa na raz zalepiło i ani ukręcić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hecktor2    2

Więc tak: Orbitrol jest po regeneracji, pompa nowa, zawór przeciążeniowy nowy. Jak dziś przejechałem kawałek i spuściłem olej był... w zasadzie to była piana ;/

 

 

P.S. dzięki arassso jutro rozkręcę i zobaczę co i jak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mir36    0

do ukladu wspomagania nie zalewaj hydrolu tylko boxol do jest olej do wspomagania i przy wymianie oleju wyrzuć filtr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    600

piana pewnie sie robi dlatego ze masz za gesty olej i sie za mocno burzy. musi byc jak najrzadszy. ja leje Hipol ATF i jest on bardzo rzadki i ma czerwona barwe. widzialem ze takie sie kiedys lalo do nowych ursusow. ja kupowalem u mnie w sklepie i 1 litr kosztowal ok. 12 zl no ale kieruje sie nieporownywalnie lekko bo jak lalem hydrauliczny to szalu nie bylo.


"Ernte gut, alles gut" ...:::KRONE:::...
Valtra - Your Working Machine

http://www.youtube.com/user/Henius91 moje filmy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hecktor2    2

Czyli jak myślicie? Jutro odkręce zawór przeciążeniowy i zobacze czy nie zapchany. Po drugie jak nic nie znajdę to zalewam wszystko boxolem jak to jeden z kolegów radził i zmieniam filtr. Mam nadzieję że sie wszystko unormuje bo nie wyobrażam sobie orki z takim wspomaganiam :/

 

Edit:

 

 

Tak sobie myślę... jak może być zapchany zawór jak zawór kupowałem, a wspomaganie nie chodzi od początku? Czyżby rola tkwiła tylko i wyłącznie w oleju? Jak kupiłem traktor to pierwsze co mi przyszło na myśl: "zepsuty orbitrol" więc od razu kupiłem po regeneracji. Założyłem orbitrol i zalałem Hipolem, tylko jakiś olej już był w orbitrolu. Więc się może jakoś zmiszały czy coś i w tym tkwi problem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    600

przeciez hipol jest za gesty to jak mialo sie lekko krecic?? nie wiem jak tam chcesz, mozesz sprobowac albo boxol albo Hipol ATF ale ja bardzie bym polecil wlasnie ten Hipol ATF. u nas wszyscy taki leja. mysle ze to bedzie ten problem.

 

a ile kosztuje pompa od wspomagania?? i jeszcze jedno pytanko. sorry ze nie w temacie ale wie moze ktos ile kosztuje mikropompka do ursus??


"Ernte gut, alles gut" ...:::KRONE:::...
Valtra - Your Working Machine

http://www.youtube.com/user/Henius91 moje filmy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ja w tamtym roku wymieniałem mikropompę kosztowała koło 200zl a ja mam zalane wspomaganie w dwuch ciągnikach i kombajnie olejem hydraulicznym i lekko się kręci kierownicą dawniej nawet było zalane luksem i tez dobrze było mi się zdaje ze tu gęstość oleju niema znaczenia no najwyrzej w zime to z początku moze trudniej kręcić się kierownica puki olej się nienagrzeje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    600

no gestosc oleju raczej ma znaczenie. tez kiedys lalem lux ale to bylo bez sensu bo nie szlo nawet na rozgrzanym oleju ukrecic kierownicy w moim 902 a teraz leje ATF i bez zadnej wymiany serwa ani pompy (mialem juz zamiar wymienic serwo) kreci sie leciutko ale jak jest gdzies malutka nieszczelnosc to ten olej szybko ubywa wiec uklad musi byc szczelny.


"Ernte gut, alles gut" ...:::KRONE:::...
Valtra - Your Working Machine

http://www.youtube.com/user/Henius91 moje filmy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusFan1222    23

Podpinam do tematu!!!!!,posiadam 912 z 91roku jest w nim orbitrol jest troche spocony.Wyciek nie jest jakiś tragiczny ale się poci,czy istnieje możliwość uszczelnienie orbitrolu czy trzeba wymienić go na nowy???.Mowa o tym orbitrolu przy kierownicy <_< .


W życiu nie można mieć wszystkiego :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusFan1222    23

Podpinam do tematu!!!!!,posiadam 912 z 91roku jest w nim orbitrol jest troche spocony.Wyciek nie jest jakiś tragiczny ale się poci,czy istnieje możliwość uszczelnienie orbitrolu czy trzeba wymienić go na nowy???.Mowa o tym orbitrolu przy kierownicy <_< .


W życiu nie można mieć wszystkiego :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    600

ale cieknie z wezy czy z tego walka?? napewno da sie go naprawic. jak cieknie z walka to jakis uszczelniacz przecieka. to raczej jest latwe do wymiany.


"Ernte gut, alles gut" ...:::KRONE:::...
Valtra - Your Working Machine

http://www.youtube.com/user/Henius91 moje filmy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusFan1222    23

Z węży nie leci ,tylko orbitrol jest cały zalany :angry: ,bawił się już ktoś w uszczelnianie orbitrola???.Sorry za podwójnego posta (internet radiowy) .


W życiu nie można mieć wszystkiego :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miszka31    29

heniuś to nie jest łatwe,sam tego nie rób , rozbierzesz i nie posładasz ja dawałem do mielca i tam mi to robili

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusFan1222    23

Kolego @miszka31 czyli mówisz aby orbitrol oddać do jakiegoś warsztatu zajmującego się hydraulika siłowa <_< ,no bo nowy to spory wydatek.Nie mam problemu ze skrętem kół czy coś , ale denerwuje mnie jak coś jest zalane olejem. :angry:


W życiu nie można mieć wszystkiego :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez sumek666
      Witam,
      macie jakiś dobry sposób na wymianę krzyżaków w Ursusku C-385? 
      mam je już zużyte krzyżaki oraz widełki te w serwomechanizmie. warto same krzyżaki czy również widełki? jak to jest zmontowane?
    • Przez pawel
      Witam wszystkich czy już ktoś dokonywał takiej przerobki i jak to rozwiązaliście. Za wszystkie podpowiedzi i uwagi na ten temat z gory dziękuję.
    • Przez tymek2001
      Witam, chciałbym przerobić oryginalne wspomaganie z serwa na siłownik. Moja wersja posiada półserwo sterowane za pomocą orbitola, czy ktoś z was wie czy trzeba zmieniać wąs kierowniczy, na taki jaki jest w zestawach z siłownikiem? Chciałem zakupić taki zestaw http://allegro.pl/wspomaganie-ursus-zetor-385-914-8145-1224-nkpl-i5749488012.html , jeśli ktoś przerabiał taki temat, to proszę o opinie, jakie są + takiej modernizacji, oczywiście poza tym, że nie zostawiamy za sobą kałuż oleju
    • Przez Rafii
      Koledzy jaki model pompy od wspomagania był montowany w u-902(1984 rok). Gdzie jest ten magiczny zawór na zbiorniczku od wspomagania którym reguluje się ciśnienie. Ile oleju wchodzi w układ wspomagania. Po wymianie serwa i pompy jakim olejem zalać układ-hydraulicznym czy do skrzyń automatycznych?
    • Przez Gacuseks
      Witam
      Mam oto taki problem. Mianowicie wycieka mi olej z układu wspomagania w ursusie 1012. Wyciek jest widoczny na zbiorniku oleju wspomagania, wylatuje w miejscu wejścia zaworu bezpieczeństwa w zbiornik, Pewnie są momenty, że nawet tryska pod ciśnieniem bo dookoła wszystko się klei. Sam zawór bezpieczeństwa rusza się troszkę góra dół w zbiorniku. Może tu upatrywać usterki, czy ten zawór jest wkręcony ?
      Pozdrawiam Michał
×