BoNes

Instalacja elektryczna Bizon Z056

Polecane posty

Sadek    1123

Wystarczy tylko taki który ma prędkość do 120 km lub każdy inny i wyskalować tak aby pokazywał proporcjonalnie tzn. 12,0 km/h = 1200 obr/min. nie musi mieć funkcji obr/min.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Aha rozumiem, dzieki.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Jak będziesz miał problem z wyskalowaniem to pisz.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Witam Panów

Mam nadzieję że mi ktoś pomoże bo ja już nie mam głowy co może być przyczyną usterki. Mianowicie pod koniec poprzedniego sezonu w moim bizonie wysiadło ładowanie akumulatorów. teraz gdy nadszedł czas napraw wziąłem się za to i bez skutku. Wymieniłem alternator, regulator, akumulatory są nowe tak więc nie powinno być z nimi problemu. Dodam że poczyściłem wszystkie styki oraz stacyjke. Mimo wszystko nadal nie ładuje a alternator zachowuje się jakby wcale nie działał...

Liczę na Waszą pomoc bo sezon już za plecami a ja nie wiem co dolega mojemu bizkowi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

-Mierzyłeś napięcie akumulatorów na pracującym silniku?

-Dochodzi prąd do regulatora do zacisku "15" przy włączonym zapłonie?

-Jest napięcie na zacisku "30" przy alternatorze na zgaszonym silniku?

-Co to za regulator napięcia i czy jest dobrze podłączony do masy?

Edytowano przez asharot

Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Napięcie akumulatorów na pracującym silniku to 25V

Prąd do regulatora musi dochodzić ponieważ zakupiłem go nowego a po jakimś czasie widać lekkie zabrązowienie na tych pałeczkach co jest na nie drut nawinięty

A na alternatorze nie mam zacisku 30< są jedynie 10,15 oraz 18

oto link z fotką alternatora: http://www.aqt24.eu/...3/16-0012_2.jpg

A taki mam regulator: http://images.okazje.info.pl/p/biuro-i-firma/3947/regulator-napiecia-mechaniczny-bizon.jpg

Jak już mówiłem wszystkie styki czyściłem a podpięty jest dobrze

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Jak to masz wszystko podłączone?

Zrób sobie próbnik z żarówki i dwóch kabli i sprawdzaj czy jest napięcie.

-Od stacyjki ma iść przewód do zacisku regulatora "15",napięcie ma się pojawiać po włożeniu kluczyka.

-Od zacisku regulatora "67" ma iść przewód da alternatora do zacisku "18"

-Gruby przewód z napięciem ma być podłączony do tej nakrętki M6

Jak tak podłączysz to musi działać,jak masz inaczej podłączone to już spaliłeś regulator.

 

Tak wogóle ta ja tam widzę 4 zaciski.Jest jeszcze jeden do przekaźnika lampki kontrolnej ładowania taki w białym plastiku,czy ty czasami nie masz tam podłączonego przewodu?

Edytowano przez asharot

Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Nie polecam kupowania mechaniznych regulatorow napiecia, kup elektroniczny REO- 28 czy jakos tak z Bielska-bialej. U mnie to pomoglo, tylko teraz ma instalacje 12V wiec mi jest niepotrzebny.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarek1780    0

witam

mam taki problem,zeszłym roku po sezonie kupiłem bizona ale bez prądniczki licznika mtg ,na składnicy śpiewają sobie za niego 250 zł dlatego znalazłem na allegro takiego http://allegro.pl/nadajnik-obrotow-silnika-bizon-z-056-z-058-i3418407857.html sporo tańszy i tutaj rodzi się pytanie czy będzie działał ze standardowym licznikiem czy dać sobie spokój

prosze o porade

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

A czemu ma niby nie działać, jeżeli połączenie prądniczka - silnik pasuje to będzie OK.

 

Cena nie wielka a może sprawna (kupiłem taką za grosze i jest sprawna) : http://allegro.pl/nadajnik-obrotow-silnika-38003605001-i3430996322.html kiedyś cenił 40 zł http://allegro.pl/nadajnik-obrotow-silnika-38003605001-i3297017377.html

Edytowano przez Sadek

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maniek1399    0

Witam

Mam problem z ładowaniem w moim Bizonie a dokładnie ma ładowanie ale słabe. Po wymianie alternatora i regulatora napięcia (oba były sfajczone) lekkie ładowanie się pokazało ale wskaźnik nawet nie drgnie ale pod prostownikiem działa przez żniwa podłączyłem pod kontrolkę działała odwrotnie ale się nie świeci tylko żarzy. Alternator i regulator jest podłączony zgodnie ze zdjęciami http://chomikuj.pl/h...czne*2cschematy .

Czekam na rady i z góry dziękuje. Pozdrawiam :)

Edytowano przez Maniek1399

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Sprawdź kabel na pinie 15 na regulatorze tzn jego zasilanie czy nie jest kabel zgnity, przygnieciony itd. zasilany jest ze stacyjki żółtym lub pomarańczowym kablem, a stacyjka zasilana jest bezpośrednio z hebla, sprawdź czy wszędzie na tym kablu jest takie samo napięcie jak na akumulatorach czyli ok 24v, nastepnie wypnij go z regulatora, i podepnij pod niego jakiś odbiornik np 2. żarówki czy coś tam innego i sprawdź wtedy czy napięcie nie zginie pod obciążeniem.

Jeżeli ten kabel będzie dobry to zdejmij obudowę regulatora i delikatnie szczypcami segera odegnij ucho trzymające górną sprężynkę w taki sposób by ją napiąć, tylko odegnij ją dosłownie 1mm nawet mniej, poprostu napnij tę górną sprężynkę, w ten sposób ustawia się napięcie ładowania w regulatorze machanicznym, napinając sprężynkę zwiększa sie napięcie, luzując zmniejsza.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damaxyz    19

Jak nie chcesz spalić kombajnu to przy regulatorze mechanicznym nic nie ruszaj. Proponuję założyć elektroniczny (tylko nie niebieski) i problem zniknie, ale wcześniej sprawdź jeszcze napięcie przy załączonym silniku na akumulatorach. Jak masz około 27-28 V to jest wszystko ok. Zegar też może na pomoście źle pokazywać.

 

Pozdrawiam,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Domino27    0

ja również polecam założyć regulator napięcia elektroniczny,sam miałem zawsze problemy z tym mechanicznym...3 lata temu założyłem elektronika i jest na 5+ wiec polecam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mareczek78    2

założyć alternator od ciężarówki. Idzie taki poszukać na szrotach , złomowiskach itp. Polecam Boscha - regulator wbudowany, w razie przeładowywanie bądź niedoładowywania szybko idzie go podmienić wraz ze szczotkami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Assasin    502

Bobytempelto mówi dobrze ;d i Zgadzam się jak nie chcesz spalić kombajny to nic lepiej nie ruszaj;d

 

 

Ostrzeżenie pkt. 1.15.

Edytowano przez Elektrotechnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Witam, powiedzcie mi jedna rzecz bo mam ciezki dylemat...

W minionym sezonie w Bizonie z 88roku przerobilem instalacje calkowicie na 12v. Srodek rozrusznika od c330 okazal sie za slaby i w polowie sezonu nie mial sily krecic i kopcilo sie z niego mimo dobrego aku, 2 razy kleme + upalilo. Zdenerwowany wywalilem rozrusznik 12v i z powrotem zalozylem oryginalny 24 i odpalem poprzez przepiecie na 2aku przy pomocy 2giej osoby.

Co mam zrobic, czy z powrotem wszystko zmieniac na 24v czego bym wolal uniknac bo wszystko pieknie dziala a altek na 12 mam ok i dostepny od reki na kazdym zlomie. Czy zalozyc przekaznik rozruchu z Ursusa 6cyl albo lepsze z IFA lub Fotschritt??

Chyba ze sa lepsze rozwiazania polaczenia napiec 12 i 24v, np Belarusy niektore maja stale na zlaczu rozrusznika 24v a reszta na 12v.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Wieczne problemy z niedoladowanymi aku, nawet regulator z autobusu REO-28(chyba nie pomylilem) nie pomagal. Odbiorniki na 12v wentylator na chlodnice oleju i w kabinie, monitor i kamerki, wskazniki... Brak dostepnosci innych altkow niz te oryginalne trupy, a jak byly to strasznie drogie.

Co teraz zrobic??

Niektorzy chwala sobie taka przerobke tutaj na forum, np. @Harnas88, ale wg. mnie po doswiadczeniach rozruch tylko i wylacznie na 24v.

Edytowano przez Junkers

KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Zrób rozruch na 24V i będzie po problemie. I zrób to na przełączniku 12/24V a nie na przetwornicy, bo są one awaryjne. Rozrusznik na 12V jest za słaby do tego silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Heniekii    2

jak mialem rekorda to problem z ladowaniem byl gdy wskazowka nie stala na kresce na zielonym polu podczas pracy i wina tego zawsze byl regulator napiecia nowe mi nie pomagaly albo niedoladowany byl alba przeladowany az wkoncu elektryk cos wyciagnol z nowego wsadzil do strego i bylo ok az do sprzedazy biona

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

@Elektrotechnik w sumie to na tej przetwornicy z Belerusa 952.3 albo .4 (bo chyba o takich myslimy) bylo by najprosciej. Lecz skoro ona jest bardziej awaryjna i podejrzewam ze kosztowniejsza to zastosuje ten przekaznik rozruchu jak jest w Ursusach 6cyl., kosztuje ok 80-100zl.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Przetwornica to 200-250 zł. Ja mam tylko jedno pytanie: jak działają Ci zegary na 12V? Masz oryginalne czy jakieś inne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Zegary co mnie zdziwilo bez zmiam. Jedynie voltomierz ale to oczywiste, podlacze jakis inny z zakresem od 0 do 30V(tak na zapas) i bedzie dobrze.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

To było trochę podchwytliwe pytanie. To jest oczywiste, że czujniki będą pokazywać normalnie, bo są to układy mostkowe. Woltomierz jakby się uprzeć też da się przeskalować, gorzej z wykonaniem skali. Ale to też dałoby się zrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Rafał11
      Witam, mam takie pytanie jestem młodym rolnikiem i jeszcze nie mam doświadczenia w obsłudze kombajnu i chciałbym się dowiedzieć czy da się sprawdzić stan skrzyni biegów bez rozbierania. Wiem jakie te skrzynie są w bizonie  i chciałbym sprawdzić czy w trakcie żniw się nie rozsypie. Z góry dzięki za pomoc.
    • Przez Rolniczek95
      Witam Moje pytanie brzmi jak sprawdzic sprawnosc akumulatorow hydraulicznych? Zwazylem jeden i 3.2 kg a drugi 3.8 kg i tez chcialbym sie zapytac czy ten ciezszy nadawalby sie jeszcze do uzytku bo na tabliczce pisze 4kg ?
    • Przez kukum
      Witam , Czy jak pomieszam te dwa środki , to przypale roślinę ? albo z czym mogę pomieszać basagran żeby i tez jednoliścienne  zwalczyć ?
    • Przez daree
      Witam, aktualnie remontuje kombajn Bizon Sampo 2020. 
      Podczas składanie części pojawiły sie pewne wątpliwości. W zwiazku z powyzszym chcialbym zapytac czy na forrum jest ktos z wojewodztwa Lubelskiego u kogo można by podejrzeć pewne szczegóły dotyczące ememetów kombajnu ?
    • Przez Rolniczek95
      Z wujkiem zastanawiamy się czy dało by się przerobić instalacje elektryczną w bizonie z 24v na 12v, co sądzicie, czy gra jest warta świeczki ?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj