Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
LukaszSZCZ999

MF 30xx- biegi 16/16 i 32/32 -pytanie

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

witam, czy moze mi ktos wytłumczyc skad w tych mf-ach 32 biegi... co przez co mnozyc zeby tyle wyszło... podajcie mi ile jest biegów głównych, czym zmieniam zółw-zajac i co to jest A i B???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nasil90    94

32 biegi biorą się z 4A 4B na zającu 4A 4B na żółwiu to razem 16+16 włączanych bez sprzęgła tak samo na wstecznym

Biegi A są to biegi wolne Biegi B są szybsze

Zmiana z żółwia na zająca jest w dźwigni 1,2,3,4 trzeba ustawić na środek i popchnąć w lewo przy zatrzymanym ciągniku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Skrzynia Dynashift 32/32:

4 biegi*4 półbiegi=16, wszystko mnożone przez dwa (żółw/zając) i wychodzi nam 32 ;) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


o to mi chodziło chłopaki... w dynashift łatwiej mi poszło policzenie skad 32/32 .. w tym dynashift jest rewer elektrohydrauliczny wiec czy mozna w czasie jazdy do przodu przy predkosci np .10km/h wziąc do tyłu???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mirasek    7

Przy takiej prędkości jeszcze można, bo zwykle jest blokada od 10 - 12 km/h i powyżej tej szybkości przy przełożeniu dźwigienki rewersu w drugą strone wyrzuca na luz. Takie zabezpieczenie przed przeciążeniem ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tzn sam zachamuje??? a powidz mi czy w mf 30xx ten przycisk od po prawej na błotniku to wzmacniacz momentu czy półbieg??

 

a czym sie rózni electronic od autotronic... który jet bardziej "wypasiony"??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mirasek    7
tzn sam zahamuje??? a powidz mi czy w mf 30xx ten przycisk od po prawej na błotniku to wzmacniacz momentu czy półbieg??

Nie, sam nie hamuje, powyżej tych ~10 km/h wrzuci luz i sie potoczy, a poniżej tej prędkości wrzuci wsteczny, tzn. płynnie rozłączy sprzęgło do jazdy w przód a włączy sprzęgło do jazdy w tył. Właśnie załączanie tego wstecznego sprzęgła tak jakby zhamuje ciągnik.

 

Ten guzik to półbiegi pod obciążeniem, czyli właśnie wzmacniacz momentu - tzw. powershift

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
w tym dynashift jest rewer elektrohydrauliczny wiec czy mozna w czasie jazdy do przodu przy predkosci np .10km/h wziąc do tyłu???

W dynashifcie jest rewers mechaniczny i najlepiej przełączać go po zatrzymaniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W moim MF mam dynashift i rewers mechaniczny, być może były wersje z elektrohydraulicznym. Półbieg, wzmacniacz momentu i powewrshift to to samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mirasek    7

Działa w obie strony, zależnie od tego na jakiej pozycji sie właśnie jedzie ;) Ja najczęściej używam tego jako wzmacniacz.

 

Aha, jest jeszcze trzeci rodzaj przekładni - speedshift 32/32, podobna do 16/16 ale ma dodatkowy półbieg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

aaa bo mi sie pomyiło dynashift z mf z serii 61xx bo tam jest elektorhydrauliczny... a co poiwecie o elec i auto-tronic'ach, czym sie różnia??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


dynashift ma elektrohydrauliczny na 100%... no tak ale półbieg jest od tego by przyspieszyc a wzmacniacz momentu by zwolnic i odciazyc silnik

Ja z serii 30XX dynashift nie spotkałem jeszcze z rewersem elektrohydraulicznym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


rafik256    19

Ja w swoim MF speedshift uzywam jako półbieg i staram sie nie jeżdzic na nim cały czas ponieważ przy włączonym speedshift napęd jest przekazywany przez małe tarcze które są ściskane przez siłownik który w przypadku ciagników które maja juz troche motogodzin moze miec pewne nieszczelności. Z ich to powodu moze dochodzic do ślizgania (poślizg moze byc minimalny jednak przy bardzo długim czasie uzytkowania) tarcz i ich wcześniejszego zuzycia. kiedy speedshift jest wyłączony duza tarcza jest dociskana przez spręzyne która jednak lepiej znosi użytkowanie. takie stosowanie speedshift moze ponoć (tak twierdzi człowiek który juz kilka ładnych lat naprawia te ciagniki) wydłuzyc żywotnośc speedshift o 2-3 tys motogodzin. Czy to prawda nie wiem ale mój ciągnik ma juz 8tys motogodzin i wszystko dziła dobrze wiec moze byc to prawda.

Jeżeli chodzi o uzywanie speedshift jako wzmacniacza to jestem nastawiony sceptycznie poniewaz przy większym obciązeniu jego wyłączeniu ze wzgledu na sama konstrukcję poważnie obciąza tryby satelitarne speedhift jak i całą skrzynie. Dzieje sie tak ponieważ wyłaczenie przyspieszacza powoduje gwałtowne wyhamowanie skrzynii i dośc gwałtowne przełączenie przekazania napedu na dużą tarczę ze wzgledu na szybkośc dziłania dociskajacej ją spręzyny, która ogranicza wystapienie poslizgu tarczy który mógłby złagodzic to przełączenie. Poślizg taki wystepuje przy właczaniu speedshift ponieważ cisąnienie rosnące w siłowniku musi pokonac silę sciskajaca spręzyny co pozwala na w miarę łagodne właczenie. Wszystkie te przeciązenia przy małej prędkości moze nie sa takie wielkie jednak jeżeli taka sytuacja powtarza się ciagle może mieć pewne skutki. Dlatego kategorycznie nie dopuszczalne jest wyłaczenie speedshift bez sprzęgła przy duzej prędkości i pod obciązeniem bo skutkiem tego jest zazwyczj remont skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


RobertN    0

Dla potwierdzeniatego co mowi rafik256 opowiem mój przykład. Mam speedshift i było włączene na dużych obrotach w wyniku czego urwało wałek co przekazuje napęd z silnika na sprzęgło- koszt ponad 6tys. zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dla potwierdzeniatego co mowi rafik256 opowiem mój przykład. Mam speedshift i było włączene na dużych obrotach w wyniku czego urwało wałek co przekazuje napęd z silnika na sprzęgło- koszt ponad 6tys. zł

I oto przykład jak ważne jest umiejętne korzystanie z Speedshift.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mirasek    7

To wychodzi na to że trzeba sie z tym delikatniej obchodzić jak ze wzmacniaczem w Ursusie :) Nie wiem czy w 42xx działa to tak samo jak w 30xx ale ja (może błędnie) zasugerowałem sie kontrolkami, zielona jest od zająca a czerwona od żółwia, dlatego zazwyczaj jeżdże na zielonej i powershifta używam jako wzmacniacza. Druga, pewnie równierz mylna sugestia, to że w Ursusie pozycja robocza to właśnie zając (wiem wiem, to inna bajka). Trzecia sugestia, taktowana z dużym dystansem, to zapewnienia sprzedawcy że wszystko jedno na czym jade, w instrukcji równierz nie ma żadncyh przeciwwskazań. Teraz już sam nie wiem... To w transporcie zdrowiej lecieć na żółwiu? W polu tak samo? W takim razie cała ta skrzynia straciła dla mnie sens, po co komu przyspieszenie na chwile? :P

 

Generalnie chciałbym żeby ciągnik przechodził w miare bezawaryjnie jakieś 5000 mth, potem moge pchnąć go do rzeki, tylko wcześniej pomaluje na zielono aby żab nie wystraszyć :P Tu bezdyskusujną przewage mają JD, DF, Fendt i Claas :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rafik256    19

nie trzeba sie obchodzić z nim tak delikatnie jedyne na co trzeba uważac to to żeby go nie wyłączać pod dużym obciążeniem i przy dużych prędkościach a jeżeli chodzi o jego włączanie to można to robić kiedy się chce i jak się chce co do tego nie widzę przeciwwskazań. Jeżeli ktoś chce żeby ten przyspieszacz wytrzymał jakies 10 tys. mth to własnie takie traktowanie jak pisałem wcześniej w tym pomoże ale nawet przy bardzo intensywnym i dośc ostrym jego użytkowaniu powinien on wytrzymać te 7 tys. jeżeli chodzi o przewage pod tym wzgledem np. modeli JD z podobnych lat to z tego co zauwazyłem na przykładzie maszyn w okolicy to przyśpieszacze w nich wytrzymuja podobny przebieg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

swat24    63

A ja mam takie pytanie odnośnie skrzyń w modelach 30xx tzn 16x16 i 32x32 która jest mniej awaryjna bo ja słyszałem że 16x16 jest pod względem awaryjności dużo lepsza( mniej awaryjna) może coś słyszeliście o 16x16 bo z taką skrzynią kupiłem 3080

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


swat24    63

No tak większość ma 32x32 ale ja chciałem dowiedzieć się coś więcej na temat skrzyni 16x16 tzn jak z awaryjnością na jakim biegu zazwyczaj się ora i czy częste włanczanie przyspieszacza jej nie zaszkodzi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez dawid1983
      WITAM MAM PYTANIE CZY DO MF 3070  PRZED POMKA PALIWA MOGE ZAMONTOWAC JAKIS DODATKOWY FILTERK  ZEBU ZBIRAL TEN CALY SYF ZE ZBIORNIKA A NIE POMPKA PALIWA  JAKI TEN FILTERK ZAMONTOWAC PROSZE O PODPOWIEDZ MOZE KTOS MA COS TAKIEGO ZROBIONE JAKIES ZDJECIA
    • Przez dawid199303
      Witam, nie mam lewego kierunkowskazu, najpierw zaczął szybko mrugać to myślałem że któraś żarówka poszła ale po chwili kontrolka od lewego jak go włączyłem zaczęła świecić ciągle i coś wyje, jak wyłączę to przestaje, na awaryjnych mrugają tylko prawe lewych brak ale kontrolki dwie mrugają. żarówki całe bezpieczniki też 
    • Przez Nacki10
      Witam 
       Kilka dni temu zawiesiły mi się szczotki w Alternatorze. Więc kupiłem cały regulator ze szczotkami nowy. Po zamontowaniu niby ładuje ale występują inne problemy. Jeżeli silnik pracuje na obrotach około 800-1000  świeci kontrolka od ładowania, jeżeli dołoże do 1400 kontrolka zgaśnie i jest ok. ale jak przekrocze 1400 obrotów zaczyna migać półbiegi skrzyni AB i CD na przemian. Zaznaczam Ciągnik był myty miesiąc temu i byłem dwa razy używany i było wszystko dobrze a od wtorku jak chciałem przeprowadzić to się wszystko zaczeło 
       
      Z góry Dziękuje 
    • Przez Masterek24
      Witam
      Dzisiaj umyłem przed zimą ciągnik. Po myciu odpaliłem i podczas jazdy nie działa żaden półbieg. Jak zatrzymam ciągnik to każdy półbieg wchodzi i jaki sobie wbije i ruszę to na takim jadę tylko problem że podczas jazdy już zmienić nie mogę nie działają o co chodzi ??
    • Przez djarcik
      Witam forumowiczów! W związku z tym że ostatnio pojawił mi się problem przy moim MF 3080 tworzę ten temat aby pomóc innym poszukującym. W moim MF komputer został już dawno przerobiony na przekaźniki, jeszcze zanim go kupiłem. Teraz pojawił mi się problem z przełączaniem skrzyni na żółw/zając a także z rozłączeniem przedniego napędu. Jak wiadomo w tym ciągniku często wiąże się to z awarią komputera sterującego skrzynią. U mnie komputer jest odłączony natomiast jest zrobiona BARDZO prowizoryczna przeróbka na przekaźniki. Do tej pory działało jednak coś musiało paść i chcąc to naprawić niestety nie mogę dojść do ładu i składu z tym. Chcę zrobić instalację na nowo jednak byłbym wdzięczny jakby ktoś ogarnięty na schemacie rozrysował jak takowa instalacja ma wyglądać jakich użyć przekaźników oraz jak to wszystko połączyć. Temat przekaźników był już w wątkach poruszany jednak schematu nie znalazłem jak to dobrze zrobić. Liczę że ktoś pomoże i mi i innym forumowiczom którzy mają podobny problem.
×