Skocz do zawartości
Shinigami

Claas Jaguar 690 sl + hektaromierz

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Shinigami    0

Witam!!

stałem się niedawno posiadaczem wyżej wymienionego zestawu.

z obslugą sieczkarni idzie mi tak sobie, a już mam kilku klientów... niemniej jednak skoro mam hektaromierz to chciałbym go wykorzystać...

no i tutaj jest moja mała prośba mógłby ktoś napisać jak się obsługuje taki hektaromierz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qmis    0

Cześć.

Ja mam class Jaguar 695 i udało mi się wyzerować licznik godzin pracy ale niestety hektary nie wiem jak liczyć. Mam niestety problemy z wyrzutem, jak szybciej jadę to mi zakleja sie zgniatacz ziarna i zatyka bęben, nie wiem czemu tak się dzieje, bo wydaje mi sie że taką maszyną można by szybciej robić, teraz kosze z prędkością 3km/h i przyczepę 4t z nakładkami natnę w jakieś 8-10 minut. W średniej kukurydzy hektar koszę około 1,5 godziny, co wydaje mi się trochę za wolno.

Czy ktoś może podzielić się informacjami jak szybko można tą maszyna kosić? Proszę o wskazówkę jak zaprogramować komputer.

Z góry wielkie dzięki.

 

 

Powód edycji: cytowanie poprzedniego postu. Moderator.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemkus99    1

ja swoja 685 kosiłem na 3 powyzej 5 km/h miała ale to na krótka mete ... a macie może instrukcje do tych jaguarów? mi tylko zapycha sie przy zielonej ale ja nie mam zgniatacza..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Shinigami    0

Średnio w tym roku (bo kukurydza jest taka sobie) to troche ponad hektar w godzine ale to tez zalezy jakie pole...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pieter251    6

witam mam jaguara 690 4 rzędy kosze z prędkością 6-7 km obecnie jaestem w trakcie czwartego sezonu. jak zatyka sie zgniatacz to morze być spowodowane tym że walce są już zbyt gładkie albo ślizga pasek klinowy to trzeba sprawdzić czy koła pasowe nie są zbyd gorące 695 nie może sie zapychać bo ma 360 km coś miusi być nie tak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody110    0

witam.

jestem nowy na forum i nie przeczytałem jeszcze wszystkiego ale wpadł mi do oka temat zapychania zgniatacza i bębna. a tak jaśniej to ja koszę już 4 sezony i jaguara 690 mam w małym paluszku.

jeśli ci zakleja zgniatacz to powodów jest wiele:

1 tępe noże

2 za duża odległość pomiędzy nożami a stalnicą

3 wytarte lub za daleko odsunięte od noży KLEPISKO

4 tępe walce dogniatające.

 

a jeśli chodzi o prędkość jazdy w kukurydzy to jest uzależnione od tego czy kosisz 4 rzędy czy 6 czy jest kukurydza mała czy duża?

ja koszę 6 na jedynce i przyśpieszacz do oporu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emil201    0

Witaj. Piszesz że znasz się na claas jaguar ja dopiero zaczynam przygode z tą maszyną. wiec mam takie pytanko mam claas jagyar 690 na panelu jest taki przełącznik podpisany n-informat do czego o służy?

i jeszcze jedno nie działa licznik motogodzin i obrotomierz czy to jest wina alternalora?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody110    0

przełącznik podpisany n-informat służy do przełonczania obrotomierza na dwie funkcje.

raz pokazuje obroty bębna nożowego, a w drugiej pozycji obroty Motowidło przystawki do GPS-u (opcja)

a jeśli chodzi o licznik motogodzin to jest to licznik GODZIN i zaczyna liczyć po odpaleniu silnika a przyczyn jego niedziałania może być wiele, uszkodzony alternator też

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emil201    0

Wiesz może jak mają być podłączone kable do alternatora. Chodzi mi ote dwa cienkie niebieski i brązowy do których wyjść trzeba je podpiąć. Wydaje mi się że kable mogą być zamienione. I przez to nie działać może zegar godzin. Intere suje mnie też czy do otsrzenia noży trzeba coś jeszcze zrobić ( coś odblokować czy coś w tym stylu) czy tylko włączyć przełącznikiem i już.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody110    0

jeśli chodzi o kable przy alternatorze to nie wiem, muszę to sprawdzić, a jak chcesz naostrzyć noże to musisz włączyć właśnie ten przycisk, wtedy wał z nożami obraca się w lewą stronę, następnie podchodzisz do maszyny przy prawym kole, otwierasz osłonę osełki i pociągasz do siebie dźwignię (taki tam pręt gadki zakończony plastikową gałką) osełka se chodzi tam i z powrotem a jak nie ostrzy to trzeba ją docisnąć o kilka obrotów.

po oszlifowaniu noży należy ustawić stalnicę i klepisko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emil201    0
jeśli chodzi o kable przy alternatorze to nie wiem, muszę to sprawdzić, a jak chcesz naostrzyć noże to musisz włączyć właśnie ten przycisk, wtedy wał z nożami obraca się w lewą stronę, następnie podchodzisz do maszyny przy prawym kole, otwierasz osłonę osełki i pociągasz do siebie dźwignię (taki tam pręt gadki zakończony plastikową gałką) osełka se chodzi tam i z powrotem a jak nie ostrzy to trzeba ją docisnąć o kilka obrotów.

po oszlifowaniu noży należy ustawić stalnicę i klepisko

Do ustawienia stalnicy i klepiska trzeba opinać heder i gardziel czy nie?

(Maszyne kupiłem do piero niedawno i trzeba się troche dopytać kogoś żęby nie wyjechać później w pole i zaraz nie wrócić bo sie niewie co i jak. Wiec puki czas to powoli można sie zapoznawać z podtsawowymi czynnościami.)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody110    0

do ustawienia stalnicy nie trzeba odpinać hedera wystarczy otworzyć gardziel a najlepiej kupić instrukcję obsługi , naprawdę warto, na forum nie znajdziesz wszystkiego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emil201    0

Ok dzięki. Jeszcze jak mógłbyś sprawdzić podłączenie tych kabelków przy alternatorze to był bym wdzięczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody110    0

Jeśli masz alternator z opisem na obudowie to ma być tak:"W" kabel brązowy, "D+" kabel niebieski, "B+" kabel czerwony gruby,

możesz mieć również inny typ maszyny i inny schemat instalacji, i kolory mogą być inne, ale ja tego nie wiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody110    0

To proste

odpalasz maszynę , włączasz noże, następnie na dżoju naciskasz zielony-uruchamia się heder, powinna się świecić zielona lampka-to znaczy że jest ok.

Bierzesz do ręki kawałek metalowego pręta i dotykasz nim do wałka wciągającego kukurydzę tego dolnego, jeśli metal-detektor jest sprawny to w tym momencie heder powinien się wyłączyć i powinna się zapalić czerwona lampka

wtedy naciskasz czerwony guzik -heder kręci się do tyłu- czerwona lampka gaśnie i znowu dajesz do przodu i jest ok.

jeśli podczas koszenia złapiesz jakiś metal to musisz go wyjąć bo inaczej nie uruchomisz hedera ani do przodu ani do tyłu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emil201    0

Jeszcze ma taki problem nie mogę znaleźć przyczyny że wskaźnik paliwa cały czas pokazuje pełno .

Nawet jak odłączę kabel przy zbiorniku to i tak po przekręceniu kluczyka przechyla sie na prawo pokazując pełny zbiornik.

Co to może być sam już nie wiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody110    0

jeśli odłączysz kabel od zbiornika to powinien pokazywać pusto jeśli kabel przytkniesz do masy to powinien pokazywać pełno, jeśli cały czas pokazuje pełno to musi mieć zwarcie do masy, po prostu weź miernik i po kolei od zbiornika do licznika musisz poszukać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emil201    0
jeśli odłączysz kabel od zbiornika to powinien pokazywać pusto jeśli kabel przytkniesz do masy to powinien pokazywać pełno, jeśli cały czas pokazuje pełno to musi mieć zwarcie do masy, po prostu weź miernik i po kolei od zbiornika do licznika musisz poszukać

Tego sie obawiałem troche zabawy będzie. Ale może sie uda.

Wiesz może jakie oleje idą do hydrauliki i hydrostatu ? czy to chodzi na tysamy wszystko czy oddzielnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody110    0

w jaguarze są 3 rodzaje oleju

olej silnikowy----Titan Cargo 1040 MC

 

olej hydrauliczny chyba jakiś total ale nazwy nie pamiętam

hydraulika i napęd hydrostat pracuje razem

 

olej do wspomagania kierownicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arturkupka    0
w jaguarze są 3 rodzaje oleju

olej silnikowy----Titan Cargo 1040 MC

 

olej hydrauliczny chyba jakiś total ale nazwy nie pamiętam

hydraulika i napęd hydrostat pracuje razem

 

olej do wspomagania kierownicy

 

nie za bardzo tak jest

a wiec w silniku oczywiście silnikowy 15W-40 ja jezdże na mobil1

a co do hydrauliki to sa dwa niezależne obwody:

1 hydrostat olej hydrauliczny hl 46 lub 66 ja wlewam zwykly polski i juz 6 lat jest ok

2 hydraulika - to znaczy 3 obiegi korzystające z jednego zbiornika. wszystki zasilane z jednej potrójnej pompy.

pompa ta daje 3 rózne ciśnienia: a - 180 atm - podnoszenie hederu, obrót rury, ewentualnie rozkładanie hederu

b- 90 atm - wspomaganie kierownicy

c- 22 atm - sterowanie - napinanie pasów, klapka na rurze, rewers ....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojti    0
Do ustawienia stalnicy i klepiska trzeba opinać heder i gardziel czy nie?

(Maszyne kupiłem do piero niedawno i trzeba się troche dopytać kogoś żęby nie wyjechać później w pole i zaraz nie wrócić bo sie niewie co i jak. Wiec puki czas to powoli można sie zapoznawać z podtsawowymi czynnościami.)

 

 

Tego sie obawiałem troche zabawy będzie. Ale może sie uda.

Wiesz może jakie oleje idą do hydrauliki i hydrostatu ? czy to chodzi na tysamy wszystko czy oddzielnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobimarek    0

a jak chcesz naostrzyć noże to musisz włączyć właśnie ten przycisk, wtedy wał z nożami obraca się w lewą stronę

 

 

Witam;)

 

Możesz mi wytłumaczyć co masz na myśli pisząc "w lewą stronę" ?? Mam rozumieć, że po wciśnięciu przycisku "ostrzałki" bęben z nożami ma obracać się "do tyłu"?? I wtedy można dopiero uruchomić ostrzałkę ?? U mnie po włączeniu odpowiedniego przycisku w kabinie nic się nie dzieje z bębnem tnącym - uruchamia się tylko ostrzałka - tak jak trzeba, lata w te i spowrotem :) I teraz właśnie wielka nie wiadoma (jak dla mnie;) ) czy noże powinny ostrzyć się przy "normalnych" obrotach do "przodu" czy w jakiś sposób trzeba im włączyć "lewe obroty" ?? Kupiłem Jaguara 690 SL nie dawno i to będzie mój pierwszy sezon w nim :)

 

W jednorzędówkach (bynajmniej u mnie) noże ostrze przy normalnych obrotach bębna, bo w sumie inaczej się nie da :) A jaguara jeszcze nie poznałem na tyle, żeby samemu eksperymentować, wiadomo ... Dlatego też wole zapytać :)

 

Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedź :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×