Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Kodi900

Bizon Z058 Rekord czy Bizon Z060 Gigant

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Bizon
Kodi900    1

Miałbym prośbe napisania czym różnią się te dwa kombajny słyszałem ze GIGANT ma dużo większy zbiornik ,ale też dużo więcej pali ? Napiszcie co sądzicie o tych Bizonach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

U mnie są 2 [a były 3] Giganty, ale te Z083.

W porównianiu z Rekordem z tego czasu miały:

6 klawiczy

Tylnią oś równą szerokości przedniej osi

Większy zbiornik

Mocniejszy silnik

Hydrostatyczny napęd kół i nagarniacza

Brak możliwości zamontowania szarpacza słomy [u nas montowali szarpacze od Claas'a ale musieli dorabiać części- koła pasowe itp]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

silver105    9

@kris14 jaki jest problem w montowaniu sieczkarni w gigancie co tam jest nie tak bo nigdy nie widziałem giganta jak możesz opisz lub zrób zdjęcia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość wolf19   
Gość wolf19

a ten bizon rekorz z058 (czerwony) to taki schemat biegów: ???

 

1 2

|-|

R 3

 

?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Danex89    0

Schemat biegów w rekordzie:

 

 

R 4 2

-- 3 1

Sorki ze w taki sposob przedstawiam ale jak pod R zostawiłem puste to mi przesówało do brzegu 3 i 1 :/

 

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matey    427

@wolf19

 

Popraw swój zaspamowany post, bo będę zmuszony da ci ostrzeżenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość wolf19   
Gość wolf19

jeszcze zebym ja wiedzial co to znaczy zaspamowany? :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klocek    0

spam to jest cos takiego jak reklamowanie czegos nachylnie lub jak bys naprzykład napisał z 50 postów i w kazdym to samo, ja tak mysle, ale ja niewiem co ty napisałes zle w swoim

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matey    427

A 12345643245 znaków zapytania, to może nie jest ''lekko'' zaspamowany post ? Dobra, wracamy do tematu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość wolf19   
Gość wolf19

no to trzeba bylo napisac: "usuń te znaki zapytania".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

post ma byc rzeczowy, napisany zwiezle, przejrzysty, a nie opowiadanie babci juzi czy tekst z gg, bo to wplywa na jakosc i odbior forum, wsrod gosci, czy nowo zarejestrowanych uzytkownikow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemek99    27

siąsiad miał kiedyś giganta miał silnik Jelcza jak sie nie myle 240km , to chlał jak świnia , po drugie był bardzo bardzo....... awaryjny a jego wydahnosc tez nie była porazajaca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek7G    1

Bizon Gigant

 

heder - 5.0m

silnik - SW 680

moc - 240KM

 

 

napęd - hydrostat

zbiornik - 5 metrów sześciennych

wydajność - 2ha/h

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
acdc    0

Jestem tu nowy, więc witam wszystkich:) Nie chce zakładać nowego tematu bo jest już podobny, więc się podczepiam. W przyszłym roku chcę zmienić Bizona Super na Rekorda lub Giganta ale jakie są "+" i "-" każdego z nich? Dokładniej chodzi mi o wydajność, spalanie, awaryjność, dostępność części. Rekorda chciałbym kupić z napędem Hydrostatycznym ale od którego roku w Z058 był montowany? Czy były jakieś konkretne modele? Co do samego napędu Hydrostatyka jakie są plusy i minusy, pomiędzy takim napędem a mechanicznym? Jakie koszty napraw i co najczęściej się psuje? Jak np. w Suprze satelity czy tryby w skrzyni. Same zamienniki nie są drogie ale kupe czasu idzie na zrobienie, dlatego myślę nad Hydrostatykiem. Blisko mojej wioski jest Agroma i do popularnych modeli jak C-360, C-330, Z056 itp. mam 99% części na miejscu albo na natępny dzień ale jakby to było w przypadku Giganta? Proszę o odpowiedzi wnoszące coś do tematu (najlepiej właścicieli tych maszyn), a nie typu: słyszałem czy widziałem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
astrzak    16

Z pewnoscia Gigant ci wiele wiele wiecej spali niz Rekord. Do reksia duzo łatwiej o czesci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
acdc    0

Więcej to znaczy ile? W przeliczeniu na hektar albo godzine. Bo jeżeli spali 20-25litrów na godz. przy pełnym obciążęniu to w sumie nie jest najgorszy wynik dla silnika SW680. Dlatego potrzebuję konkretnych odp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mickas092    320

Jeśli chodzi o skrzynię Rekorda to jest ona duuuuużo mniej awaryjna niż w Suprze. A jeśli chodzi o hydro w Rekordzie to było montowane w wersjach exportowych do Danii czyli modelu 5058 oraz w wersjach na Polskę w model Z058/7.

Co do części to do Giganta już będzie dużo ciężej je dostać i Gigant jest bardziej awaryjny niż Rekord choć wydajniejszy.

Plusy hydro to przede wszystkim wygoda użytkowania bo wajchujesz do przodu i do tyłu oczywiście wcześniej wrzucając bieg - czyli można powiedzieć że masz rewers hydrauliczny na każdym biegu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
acdc    0

Jeżeli hydro się popsuje to jakie są koszty naprawy? Gdzieś słyszałem (nie wiem czy dotyczy to Bizona) ale koszt wymiany pompy przy hydro to jakieś 15-25tys. zł. Czyli jak masz napęd hydro to masz i mechaniczną skrzynie? Jakby 2w1? Albo niech mi ktoś wytłumaczy zasadę działania napędu hydro i z czym musi współgrać. Wiem, że to głupie pytanie ale tego właśnie nie rozumiem a u mnie nikt tego nie potrafi dobrze wyjaśnić... Dzięki właśnie o takie odpowiedzi mi chodzi:)

Edytowano przez acdc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czacza    65

A więc tak, napęd hydrostatyczny posiada zasadniczo 2 głowne elementy, jest to pompa hydrostatyczna i silnik hydrostatyczny, który do wprawienia w ruch obiegu maszyny wykorzystuje energię kinetyczną oleju przepływającego w obiegu. Skrzynia mechaniczna jest potrzebna, z uwagi na zmianę przełożeń. Jednak zmiana ta jest wykonywana na postoju, ponieważ nie ma pedału sprzęgła. W Bizonie masz skrzynię 3 biegową.

 

Klasycznym połączeniem 2 w 1 jest przekładnia Vario w Fendtach, ktora jest tyupową przekładnią hydromechaniczą!:)

 

Nawiązując jeszcze do awaryjności, jak każdy układ hydrauliczny narażony jest na nieszczeolności, a z powodu wyrobienia się elementów, także spadek ciśnienia. Z tego co sie orientuje, to regeneracja najbardziej newralgicznego elementu,jakim jest pompa hydrostatyczna to wydatek około 5 tys zł. (Nie polecam regeneracji w Tucholi, ponieważ bądzmy szczerzy, nie prowadzą usług na wysokim poziomie...)

Edytowano przez czacza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
acdc    0

Czacza dzięki za wyjaśnienie:) Czyli jednak przekonuję się do pospolitego napędu:) W razie awari jest więcej pracy ale koszta w porównaniu do hydrostatyka o dużo mniejsze:) I raczej będzie Rekord chociaż na swojego Supra nie mam co narzekać:)

Edytowano przez acdc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slomart4    0

Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć czy jakiekolwiek BizonyZo56 posiadają napęd hydrostatyczny oraz rewers? Proszę o jakiekolwiek informacje. Chodzi mi o biozony produkowane między rokiem 1978a 1984.

Edytowano przez slomart4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×