Skocz do zawartości
r10tomek

Ciągnik na 50 ha [połączone]

Polecane posty

WHATEVER

melon10641    161

dokładnie Pawkub ma rację ja posiadam zetora 10641(101KM) jako główny ciągnik na 50ha i ten ciągnik praktycznie się nudzi na takim areale a 120KM tym bardziej. Wszystko zależy od kasy kto jaką posiada.Z mocą ciągnika nie ma co przesadzać bo to nie będzie się kalkulować lepiej wybrać trochę mniejszy a na to konto dodatkową maszynę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

agrotron    0

Witam.

 

Ja mam Deutz-fahr Agrotron K610 i nie jest taki zły spala u orce z czterema skibami 10-13l.

Kupiłem go w tamtym roku i dałem 192tyś netto ale była to cena promocyjna z mięką przednią osią

fajnie się jedzie. Mam przeszło 50h wybrałem go ponieważ jego diler jest 20 kilometrów odemnie siły zawiele nie ma jak sie wydaje , zara komputer odcina dawke paliwa ale nie zakopci mam w planach zrobienie mu tuningu na 150koni. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Piotrz98    1

Witam wszystkich, potrzebuję propozycji i porad jaki ciągnik wybrać na ponad 50 ha w tym 30ha grunty orne reszta uzytki zielone. Ziemie ciężkie (gliny) głownie 4 klasa z wieloma ''górami''. Ciągnik miałby byc głownym motorem napędowym w gospodarstwie.Jaka marka, jaki byłby stosunkowo nie drogi w eksploatacji? Pracowałby z jakims pługiem 4-rką obracaną lub 5tką zagonową oraz jakims agregatem uprawowo siewnym 3 metrowym. Musi być 6-cio cylindrowy. Zastanawiam się nad tym czy kupić nowego czy też jakiegoś kilkulatka. Jeżeli nowy to do 250-270tys brutto. Z góry dzieki za odpowiedzi, czekam na propozycje :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


matek2680    0

Ja bym ci proponował Fendta 714 lub 716 vario z 2000 roku moim zdaniem jest to super ciągnik silnik nie do zajechania komfort tam masz super komputerek wszystko elegancko cena to około 130 tys. zł pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

gortad    11

Prowadzę gospodarstwo rolne (bydło mięsne)Potrzebuje traktor który wykorzystywany do: Balarka Welger RP 200 , przyczepa samozbierająca mengele 345 , Wywózka obornika około 2 km od obory, zwózka bali i kiszonki od 2 do 7 km do obory,koszenie łąk kosiarka dyskowa 2,4 metra. Główne pytanie jest takie czy lepiej wybrać traktor 4 tłokowy około 100 koni czy 6 tłoków 120 koni. Chodzi mi o spalanie jak wyglądają różnice w eksploatacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

szymon0410    0

Mój wujek planuje kupić jakiś zachodni ciągnik o mocy 160km - 180km na 100 ha . W tej chwili ma zetora 16245 i się trochę nie wyrabia.Więc jaki polecacie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


255    95

Porozmawiaj z użytkownikiem Bobek_Farmer on ma DF 120 a to trochę mniejszy odpowiednik Titana 140

Edytowano przez 255

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

benek79    13

Kupno ciagnika to jest zawsze problem,roznice cenowe miedzy 120km a 150km nie sa takie duze. Ja mysle ze lepiej miec lekki zapas mocy na przyszłosc bo nigdy nie wiadomo co bedzie kiedys tam. Jesli ciagnik ma pracowac z pługiem 4x45-48 to juz potrzeba 120km plus jakis wał i wychodzi 140-150km.

Ja proponuje DF z serii M 610lub620.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


DeutzM610    0

No a ja jak u siebie orze to 5x40cm unia to 13l na ha wychodziło i działka była w kształcie kwadratu a orałem M610.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kalus77    22

Panowie przestańcie już z tymi 130-170KM na 50ha ;) U mnie na 60ha 115KM sie strasznie nudzi a co dopiero 150KM. A dlaczego tata wybrał własnie JD ? a no dlatego że pronar jest felerny i nie było ciekawie w żniwa go reperować. Inny powód zakupu to taki iż on sam uprawia w polu podczas roku szkolenego bo ja jeszcze sie kształce wiec sory. wcześniej uprawiał 40ha tylko ursusem c-360 no i chcia troche odpocząć więc zakup całkowicie zrozumiany ;) jak najbardziej polecam Jd a spalaniea sie nie bój bo nie jest takie straszne jak bajkopisarze opowiadają :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kup sobie john deere 6530 6 cylindów 140 km albo jd 6430 130 km bardzo chwale tą marke częsci sa drogie ale do fendta sa jeszcze drozsze. jak kupisz noewego to przez 10 la tnie wiesz że masz ciągnik. Mój 6320 ma 8300mtg i pracuje bd niezniszczalna maszyna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zieja224    0

na 50hektarow to idealny byłby ciągnik o mocy 100km wiem bo sam takiego mam i tez mam 50h polecam goraco deutz-fahr Agrofarm 420pl swoje zrobi ale w przeciwienstwie do JD o podobnej mocy spali mniej po za tym te same silniki montowane w fendzie wiec motorek bd sie krecił napewo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Witam

Chce kupić nowy ciągnika(100-140km) na około 55 ha do 200tyś netto.Ciągnik miałby ciagnąć 3m agregat aktywny uprawowo-siewny, pług 4 obrotowy, agregat ścierniskowy, rozrzutnik Fortschritt t088, ewentualnie prase rolującą, przyczepe samozbierającą. Jaki byście mi polecili ciągnik??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


andrzej2257    108

HI HI najlepszy c-330 hi hi

 

Ty powinieneś dostać chyba dożywotniego bana nie dość, że takie głupoty piszesz ,to pytasz się ludzi ile kredytu wzięli na maszynę co się z tobą dzieje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dudi913    0

Ja bym Ci polecil valtre na 50 ha N121 spokojnie wystarczy. Moze cennowo nie wyglada najlepiej ale placisz za jakosc. Osobiscie posiadam N101 na 45ha i spokojnie moge dobrac jeszcze ziemi pod ten model.Tylko dobierz odpowienia konfiguracje pod siebie np. jesli posiadasz pole w dajszej odleglosci to warto dozucic przednia oś resorowana. I wersja eco w transporcie tez sie sprawdza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gospodarz12    21
Napisano (edytowany)

Wybór ciągnika zależy od tego na jakich glebach on ma pracować, ciężkich czy lekkich, górzystych czy równych.

Ja osobiście mam pola górzyste i gliniaste że pługa uciągnąć nie idzie, a co dopiero zbronować to.

Na razie mam ciągnik 105KM, Mtz 82KM, c360, c360 z turem i poczciwą c330. Ale w przyszłości trzeba będzie kupić jakiegoś najprawdopodobniej Jelonka 150KM

Pozdr.

Edytowano przez Gospodarz12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

andrzej2257    108

Ze względu na wszystko John Deere i Valtra pasują najlepiej o fendtdzie nie wspominam bo cena wyprowadzi cię na próg. Jd znowu jest tańszy dzięki tym promocjom o 0,70 gr mniej ja bym brał Jelenia 6630 Comfort z amortyzowaną osią bo to wygoda dzięki której jest uciąg i nie boli tak krzyż po całym dniu pracy sam mam Fendt 412 vario z amortyzacją .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dawciu22    9

a co sądzicie o lanldinim landpower 125? na ok 50ha 40 ornych i 10 ha użytków zielonych?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



Marcin1997    8

napewno coś powyżej 100 koni....trudno konkretnie doradzić....wszystko zależy w jakich warunkach będzie pracował...moim zdaniem skrzynia bezstopniowa jest lepsza....hmm..>Zetora bym raczej odradzał>dużo pali i jak ktoś napisał: ..jednak przestarzałe rozwiązania...no ale cenowo stanowi konkurencje...odradzałbym też mtz-ty i pochodne...

miałeś zetora że mówisz że tak duzo pali? jeśli nie to nie pisz takich rzeczy... bo o spalaniu mogą wypowiadac się użytkownicy a nie ludzie którzy słyszeli że ktos tam komuś powiedział że mu powiedział że zetor duzo pali..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez michal8899
      Jestem tutaj nowy i chciałbym się poradzić co wybrać interesują mnie te dwa ciągniki. Ma on pracować na 15ha jako ciągnik główny ciągnik . Proszę o pomoc!!!
    • Przez endriu13
      Witam
       
      Rocznie będę robił 250/300 szt. belotów  z siana słomy i sianokiszonki. Ciągnik jaki posiadam to C-360-3p.Zastanawiam się nad wyborem JD 540, 545 lub 550.Proszę o podpowiedź na co zwrócić uwagę przy zakupie kazde uwagi będą dla mnie cenne bo jestem laikiem gdyż zamierzam przesiąść z kostki na zwijkę. Z góry WIELKIE DZIĘKI :mellow:
    • Przez Maciek0903
      Witam,
      Zakładam nowy temat ponieważ nie znalazłem odpowiedzi w innych postach które czytałem na forum. Jestem po generalnym remoncie mojego ciągnika (wymiana połowy skrzyni, obie nowe  pompy olejowe itp.). Mam teraz taki problem przy podniesionym TUZ-ie jak stoję na wolnych obrotach ciągnik dostaje jakby " padaczki". Dosłownie zaczyna telepać się cały i wtedy nie mogę nawet kierownicą ruszyć. Gdy przygazuje to pomaga lecz jak puszcze gaz to po chwili wraca. Jak opuszę podnośnik to tego problemu nie ma. Dodam iż gdy zostawię  wyłączony ciągnik z podniesionym pługiem to nawet na centymetr nie opadnie, nawet po dwóch dniach. Dodatkowo zaobserwowałem, że gdy gazuje to podniesiony już na maxa podnośnik unosi się na około 10 cm, a gdy przestaje gazować to opada o te 10 cm. Posiadam tur. oleju mam na full.
    • Przez Piotrass
      Wiitam zastanwiam sie nad tymi dwoma ciagnikami  bylem zdecydowany na new hollanda ale teraz jest promocja na john deera i sam niewiem. Ciagnik mialby  byc do tura ale glownie chodzilby w transporcie  i w polu jako pomocnik. New holland kosztuje 235 tys netto jest na oponach 420przod 520 tyl, obciazniki w cenie zaczep automatyczny skrzynia 17/16, a  JOHN Deere w promocji od 250 tys z skrzynia AutoQuad plus ECo 24/24, i tls. wiec roznica wynosi okolo 20 tys bo z new hollanda moze sie urwie kilka tys bo stoi na placu a diler do  konca roku musi sprzedac albo rejestrowac na siebie bo od nowego  roku jakies nowe wymogi sa, Co polecacie?
    • Przez Rikko96
      Witam , mam zamiar zakupić nowy ciągnik który będzie głównym Ciągnikiem w gospodarstwie no areale około 50ha , potrzebuję ciągnik o zakresie mocy około 150-180km i zastanawiam się nad trzema markami a nawet czterema , a mianowicie chodzi mi o  John Deere 6175m / Deutz Fahr 6160 / New Holand T7 180  ale również Zastanawiam się nad marką Kubota M7-171 . I teraz Wielka prośba do was kto ma albo wie coś na tematy tych ciągników , te pozytywne i negatywne , wszystko , chciałbym się o nich dowiedzieć jak najwięcej od urzydkowników a nie od osób które sprzedają , jak wygląda w nich spalanie , no i ile mniej więcej kosztują przyjmijmy że podstawowe wersje . dziękuję wszystkim za pomoc . Pozdrawiam
×