Skocz do zawartości
rafffffff

Jaki akumulator 12V do T25.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
karola44    0

jak akumulator jest dobry i naladowany to nawet 65Ah spokojnie wystarcza. Co prawda nie bedziesz nim mogl np tych 20 minut kieltac ja przy 2 wielkich 6V.

 

Spokojnie bez problemow c360 juz ponad rok chodzi na Centra Futura 65Ah. Kreci jak szalony. Co prawda trzeba dopilnowac i miec pewnosc ze silnik zaskoczy w ciagu 2-3 prob, bo potem juz trzenb chwile odczekac. Ale nie zadrzylo sie zeby od kopa nie odpalil. W zimie przy -5 st oczywiscie przelana chlodnica ciepla woda. Traktor palony jest sporadycznie a wlasciwie teraz to przepalany co 2 tygodnie. Futura kreci jak szalona. Nie ma zadnych problemow.

Swoja droga nawet wieki akumulator zarzniesz jak bedziesz kieltal po kilka minut. Jak silnik odpala bez problemow to i malutki wystarczy aby ze 2 razy przerzucil.po odpaleniu akumulator juz tylko pozostaje podlaczony do ladowania. Nie jest uzywany. Role "zasilacza" wszystkiego przejmuje alternator.

 

Zdecydowanie nie polecam laczenia rownolegle dwoch akumulatorow. A juz na pewno dwoch roznych. Poza tym taniej wychodzi zakup jednego wiekszego niz 2 mniejszych. Tu spawa wazniejsza to stan techniczny rozrusznika i przewodow elektrycznych.

 

Tomson jak ci nie chce odpalic na 2x6V to i tak kombinujesz, to co stoi na przeszkodzie wyciagnac akumulator z samochodu i podlaczyc do traktora. Wykonac probe. Jestem pewien ze zapali od kopa. Poza tym rusek ma odpreznik ktory jest naprawde zbawienny dla uzytkowania akumulatora. Rozpedzisz rozrusznik przez chwilke bez wiekszego obciazenia, a przeciez najwiekszy prad silnik elektryczny pobiera na starcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

koledzy jeśli sie ma zamontowany rozrusznik planetarny w ciągniku i bardzo kiepskie akumulatory to i tak odpali, ten rozrusznik pobiera mniej prądu i szybciej sie kreci. koszt takiego rozrusznika nie jest mały 500zł ale sie opłaca

wiosna lato jesień zima a władimirca nic nie zatrzyma he he

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kondzik100    0

Witam . Jaki radzicje kupić akumulator do T-25 ?? Ja miałem dotychczas jeden ukumulator 12V ale jest za mały . Czy postawić na Centre , czy na jakieś inne firmy . Ja wcześniej do drugiego ciągnika kupiłem Centry i nie jestem z nich zadowolony , może mi się jakieś felerne trafiły albo coś innego . Jakie proponujecie , albo jakie macie . Z góry dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
odyniec    1

ja kupiłem 3 lata temu akumutatory z Centry 190Ah 6 v i jestem z nich bardzo zadowolony wiec polecam ich tobie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vegeta23    1

Marka nie odgrywa roli. Weź sobie 165Ah/6V. Myślę że powinno być ok. Zależy jeszcze jakie masz ładowanie. Pozdro. ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    304

Ja mam Centre 12V 120Ah ale mógł by mieć więcej Ah, ale nie narzekam, dobrze jest na rozruszniku z przekładnia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
look19    29

Bardzo dobre są akumulatory schneider i zap piastów. Te ostatnie trzymały w ciągniku 8lat, a schneider w kombajnie ok.5-6lat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jd3    0

TYlko nie bierz Autopart-a. DZiadostwo za przeproszeniem, i słyszałem ze to co pisze na etykiecie nie odpowiada faktycznemu stanowi. Ja taki kupiłem i miał miec 180 A a w rzeczywistosci miał 120 A

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuba12345    0

Jak w temacie czy jedna dwunastka zamiast dwóch 6V będzie zdawać egzamin dodam że mam oryginalny rozrusznik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TBhog    14

Witam. Jak padły mi 2x6 to założyłem 1x12 z jakiejś ciężarówki i było ok, ale to też zależy on mocy aku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Jesienią zakładałem do władka 140Ah/950A rozruchowego, mieści się do tej rynny. Warto zmienić przewody na grubsze od oryginałów, ten masowy przy włączniku - też. Pali bez zająknięcia. Kosztował coś ok. 450zł.

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    1059

Też mam 2x6V i trochę żałuje że nie 1x12 ale wszystko przede mną. :)

Edytowano przez Piotruniu25

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo    23

Kolego kuba12345 nie kupuj większego niż 140 ah.Polecam centre lub power start-to też centra.Ja mam 88ah i rozrusznik z

przekładnią i nie wiem co to jest odprężnik.Pali na dotyk.Im mniejszy aku tym szybciej altek ci go naładuje.

Aku ciągle niedoładowany szybko siarczeje i traci powera

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pitero36    0

Jeżeli jest dobry alternator i instalacja to nie ma się co martwić o ładowanie ja mam 140AH i po odpaleniu 2-3 minuty i jest naładowany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez hodingen
      witam kolegów jakies 4 miesiace temu kupilem nowy alternator firmy jubana podpiolem go tak samo jak stary i przez  pare miesiecy bylo ok ladowanie bylo teraz od paru dni  ladowania nie ma kontrolka lekko swieci powyzej 8 tysiecy obrotów ale przy 8 tysiacach obrotów gasnie i nie wiem co moze byc przyczyna prosze o pomoc ciagnik to ursus c330
    • Przez elektrotech
      Dość częstym problemem występującym w naszych alternatorach jest (jak wykazują obserwacje) uszkodzenie jednej z diod mostka prostowniczego. Poniżej zamieszczam opis postępowania podczas wymiany diod.
       
      Przed rozpoczęciem pracy należy posiadać (w zależności od zakresu pracy):
       
      - diody wysokoprądowe – cena ok. 7-10zł/szt
      - diody niskoprądowe – cena ok. 30gr/szt
      - podstawowe narzędzia (śrubokręt, klucz nasadowy 8mm)
      - papier ścierny do przetarcia pierścienie ślizgowych wirnika
      - miernik
      - lutownicę
       
       
      Przedstawiono alternator firmy Magneton, w tym przypadku 70 A
       
      Robotę zaczynamy od odkręcenia śrub od strony wentylatora i koła pasowego

       
      Następnie obracamy alternator o 180 stopni i odkręcamy śruby mocujące regulator napięcia oraz mostek prostowniczy
       

       
      Następnym krokiem jest rozłożenie alternatora na 3 główne części.
       


       
      oto co jest meritum naszej rozprawy – tak zwany mostek diodowy. Składa się on z dwóch a w zasadzie trzech rodzajów diod, które zostaną pokazane w dalszej części
       

      Rozlutowujemy wszelkie połączenia, po to aby zweryfikować która dioda jest zepsuta, ale jest to też konieczne do tego aby po weryfikacji diod mieć możliwość ich wymiany.
       

       
      Tak wygląda rozłożony mostek diodowy. Podczas demontażu należ uważać żeby nie pogubić plastikowych przekładek-izolatorów. Należy też dokładnie zapamiętać ich położenie.

       
      Zlokalizowanie uszkodzonej diody jest stosunkowo proste – należy dokonać pomiaru miernikiem (nóżki diod MUSZĄ być przy tej czynności odlutowane od układu). Na tym obrazku pokazane jest jak zachowuje się zepsuta dioda. Jest to jedno z dwóch możliwych zachowań zepsutej diody. Zła dioda przepuszcza napięcie lub go nie przepuszcza w obydwu kierunkach
       

       
      choć osobiście polecam testować w ten sposób jak ponizej -100% pewność,po ostatnim sygnale od uzytkownika forum AF pomiary były bardzo dziwne....?????
       

       
      Oto przykład diod zastosowanych w mostku diodowym. Niskoprądowe – z prawej strony (z długimi nóżkami) oraz wysokoprądowe - te czarne cylindry metalowej obudowie. Podczas montażu należy zwrócić uwagę na polaryzację diod (jedna część mostka to diody „przepuszczające w jedną stronę , natomiast druga – w przeciwną), trzeba się upewnić przed montażem (!!!)
       

       
      Dalej – wybijamy zepsutą diodę ze stelaża, najlepiej kluczem nasadowym o odpowiednim rozmiarze – ucierpi wtedy tylko dioda.
       

       
      Następnie nabijamy nowe diody w to samo miejsce – przypominam, po upewnieniu się co do polaryzacji oraz szczególnej ostrożności podczas nabijania – bardzo łatwo uszkodzić diodę

       
      W przypadku niesprawności diod niskoprądowych wymiana jest dużo łatwiejsza

       
      Składamy teraz mostek do kupy, w odwrotnej kolejności niż rozkładaliśmy. Tutaj na zdjęciu jest mostek z alternatora Magneton 90 A, ma więcej diod.
       

      Alternator składamy, montujemy
    • Przez Ziomek1994
      Tak jak wyżej mam problem z kontrolką ładowania.Jakiś czas temu nie chciała mi gasnąć powyżej 800 obrotów na minte lecz problem ustał.Po 2 miesiącach znów problem powrócił i jaka może być przyczyna tylko że na maksymalnych obrotach ani drgnie zgasnąć.Jaka może być przyczyna ciągłego świecenia się tej kontorlki?
    • Przez misiu125cm
      Witam sedecznie. Interesuje mnie jakie powinno być prawidłowe napięcie ładowania regulowane przez mechaniczny regulator napięcia ciągnika ursus c 330. Ogólnie wiadomo że w instalacjach samochodowych napięcie ładowania wynosi 14,2 -14,4 V. Analizując instrukcję napraw dotyczącą regulatora zauważyłem, że napięcie ładowania powinno być w zakresie 15+- 0,5 V. Co więcej na stronie improdus w danych regulatora RG 15 C znalazłem także informację, że napięcie regulowane biegu jałowego zawiera się w 15+-0,5V. Czy może wie ktoś z czego wynikają te różnice tzn. czy wynika to z małej mocy prądnicy (150W P20c) która oddaje max prąd 12,5A, czy może dawniej były inne normy dotyczące napięć ładowania?.
      Ps. To mój 1 post na tym forum więc wybaczcie ewentualne niedociągnięcia
    • Przez kierdek
      Witam! Mam problem z 80 otóż po odpaleniu kontrolka ładowania się świeci i po wyłaczeniu hebla i włączeniu świateł się nie świecą czli nie ma ładowania? po sprawdzeniu alternatora niby prąd daje. Dodam że stało się to po tym jak stopiła mi się klema i został wymieniony "Odpowiednik 541" Ktoś może wie czego to może być przyczyna. Mógłby jeszcze ktoś powiedzieć jak dokładnie sprawdzić alternator
×