wueska

wywrot do tyłu

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
wueska    1

mam takie pytanie widziałem ale tylko z daleka przyczepę 4,5 tony na małych kołach z wywrotem na dwa siłowniki spodobała mi się bo jest bardzo niska mam zamiar taką kupić ale przydałoby się żeby wywracała na 3 strony. wymyśliłem że jakby zamknąć dopływ oleju na tylny siłownik to pierwszy podniósłby tylko przód i skrzynia nachyliła by się do tyłu ale czy są takie zawory do zamontowania na przewodzie co wytrzymują takie ciśnienie ?? i jak dożo rozsuwa się siłownik w takiej przyczepie podejrzewam że nie tyle co w wywrotce 3 stronnej, ale czy dużo mniej?? z uchwytami sądzę że nie będzie problemu bo coś cię dospawa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oFsik    138

Po pierwsze siłownik byłby za krótki a po drugie musiałbyś przerobić tylnie łączenie ramy z skrzynią.




 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wueska    1

jak to za krótki ???

ile taki siłownik się wysuwa ?? z ramą to chyba nie będzie problemu

wiem że wysoko nie podniesie ale chociaż trochę,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hinco    1

Problemem byłby siłownik ten przedni, cięzko byłoby coś takiego krótkiego i o dużym skoku znaleźć, u siebie przy przyczepie o długości 3m mam siłownik o skoku 1m na środku paki, mocowania są cofnięte 30cm w strone ciągnika i kąt podnoszenie jest na styk. Jeżeli przesunąć by siłownik na przód to przy dłuższej przyczepie siłownik musi mieć ponad 2m skoku.

I Żaden zawór Ci potrzebny nie będzie, siłownik z tyłu przy wywracaniu na tył poprostu by był tylko 'pomocnikiem' tego z przodu-bo to on byłby głównym podnoszącym przy tej konfiguracji.

POzatym przy wywrocie na bok i siłowniku o skoku 2m trzeba by nieźle uważac, nie wspominając o tym że tylny siłownik powienien być taki sam, albo przynajmniej pierwsze stopnie powienien mieć identyczne, a taki siłownik jeszcze w dodatku krótki (piszesz o niskich kołach) to ciężka kasa rzędu 2-3tys zł o ile wyhaczysz wogóle jakiś podskrzyniowy, a montując przedni to wszystko mija sie z celem.. $$$$

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamo91    7

po pierwsze jeden siłownik może by za mały żeby podnieś coś cięższego

po drugie ojciec mi kiedyś mi mówił że jeden gościu tez tak chciał zrobi (ale nie wiem czy odłączył 2 siłownik) i pogiął ramę. Nie wiem jak w tamtej przyczepie ale u mnie w przyczepie też na dwa siłowniki to rama jest wysunięta bardziej do tyłu jak uchwyty wie może je powyrywać i skrzynia poleci do tyłu bo tylko na siłowniku będzie się trzyma

PO trzecie przyczepa to nie wywrotka żeby do tyłu sypać nie wystarczy ci na dwie strony


jutro to to samo co dzisiaj tyle, że jutro :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wueska    1

ogólnie rzecz biorąc to na dwie strony może by starczyło ale czasem by się przydało żeby coś wysypać na tył. i tak sobie pomuślałem że jak by zamknąć tylni siłownik i samym przednim trochę podnieść skrzynię do góry i coś spadnie a resztę trochę zsunąć to zawsze lżej niż wszystko zrzucić łopatą czy widłami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hinco    1

Przy wywrocie do tyłu nie musisz żadnego siłownika blokowac, do tyłu można wywracać na dwa! są fabryczne takie rozwiązania, z tym że w wywrotkach 1-osiowych z tym sie spotkałem

Gra nie warta świeczki..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wueska    1

w jednoosiowych tak bo są one odpowiednio obliczone do wywrotu tylko na tył. a jak jest wywrot na bok to na tył na dwa siłowniki się nie da bo olej odzie w równych ilościach na tył i na przód i rama tylko trzeszczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56
mam takie pytanie widziałem ale tylko z daleka przyczepę 4,5 tony na małych kołach z wywrotem na dwa siłowniki spodobała mi się bo jest bardzo niska mam zamiar taką kupić ale przydałoby się żeby wywracała na 3 strony. wymyśliłem że jakby zamknąć dopływ oleju na tylny siłownik to pierwszy podniósłby tylko przód i skrzynia nachyliła by się do tyłu ale czy są takie zawory do zamontowania na przewodzie co wytrzymują takie ciśnienie ?? i jak dożo rozsuwa się siłownik w takiej przyczepie podejrzewam że nie tyle co w wywrotce 3 stronnej, ale czy dużo mniej?? z uchwytami sądzę że nie będzie problemu bo coś cię dospawa.

Jak zamkniesz dopływ oleju to nic nie podniesiesz tylko wyrwiesz siłownik lub pogniesz przyczepę, olej nie jest ani ściśliwy ani rozciągliwy. Tylne uszy muszą się obracać do tyłu, uniesiesz tyle ile pozwoli siłownik z przodu - do zboża może wystarczyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamis    0

w siłowniku zrobi się pustka .tak samo jak w strzykawce jak zatkasz wylot to i tak wyciągniesz tłok

Edytowano przez Kizo
Nie cytujemy ostatniego postu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kizo    7

Fakt przy przyczepach z wywrotem tylko na boki może nie być możliwości wywrotu do tyłu

- uszy od wywrotu są czasami przyspawane nie na końcu ramy więc wywrót do tyłu jest wtedy nie możliwy

- druga sprawa jak kolega wspomniał te uszy muszą się obracać a w takich przyczepach co piszesz są często przyspawane na stałe

- po trzecie siłowniki przy wywrocie na boki nie mają "kołyski" do tyłu więc jak byś podnosił to wyrwiesz siłownik

- po czwarte rama albo mocowanie siłownika może nie wytrzymać bo przy wywrocie do tyłu masz duuuużo większe obciążenie jak przy wywrocie na bok

 

@zorzyk2 siłownik jednostronnego działania przy odcięciu dopływu oleju się nie wyrwie tylko wyciągnie bo powietrze jest "ściskliwe" tak jak zauważył to kolega @kamis

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

@zorzyk2 siłownik jednostronnego działania przy odcięciu dopływu oleju się nie wyrwie tylko wyciągnie bo powietrze jest "ściskliwe" tak jak zauważył to kolega @kamis

W hydraulice nie ma powietrza tylko płyn , przy siłownikach dwustronnych z obu stron, ale to nie zmienia sytuacji, powietrza tam nie powinno być w przestrzeni roboczej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lexion430    0

chłopie wystarczyła by Ci 4 tonowa Paka z Siłownikiem na Środku

i problemu niemasz z wywrotem w prawo czy w lewo albo i nawet do tyłu po co kombinować jak jest możliwość zakupu takiej przyczepy.

Pozdrawiam


człowiek z zapałem na przyszłość gospodarowania wielkoobszarowego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    75

Czy to takiego typu przyczepy, one mają 2 siłowniki i kipują tylko na bok. Siłowniki są za krótkie i przerobienie do tyłu byłoby bezsensowne, bo rama sięga przez całą pakę

 

A i te moje są 4 tonowe.

 

Nie lepiej kupić 4,5 tonówkę z jednym siłownikiem ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1210    5

Nie chce zakładać nowego tematu więc tu napisze.

Mam zdjętą pakę z d-35 zrobiony siłownik i powoli będę zabierał się do składania .

Przyszła mi myśl aby dospawać dwa uszy ( w sumie miałbym 6. 2 po bokach i 2 z tyłu) na tylniej belce. Czy w takim przypadku przy jednym tłoku da rade kiprować do tyłu?

Czy trzeba by jeszcze pomyśleć o kołysce na tłok od d-47?

Czy robił ktoś taką przeróbkę i czy rama wytrzyma bo kiprowanie do tyłu wiąże się ze zwiększonym obciążeniem.

Z góry dziękuje za podpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    54

kołyska musi być-przecież przechyla się w dwa kierunki-tył i boki.

ramę trzeba wzmocnić-oryginalna nie wytrzyma(obciążenie kilkukrotnie większe)

porządny tłok.

tylko po co 6 uszy-bardzo nietypowe.lepiej tylne uszy zrobić obrotowe lub na kulach(na allegro nawet znajdziesz).

kilka przyczep przerabiałem na wywrotki-zawsze na 3 strony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
saszeta    164

czy jeden taki siłownik http://www.farmexpert.pl/cylinder_hydrauliczny_silownik_kpl_d_35_d_47_ct_s305_16_60_2_520_jednostronny_przyczepa_produkt4519.aspx

wystarczy do przyczepy d35? Nie koniecznie muszę mieć wywrot do tyłu( ale może być nie duży). Chodzi mi o to czy jeden wywróci czy jednak muszą być dwa. Chcę ze sztywnej zrobić wywrotkę. Ramę zrobię mocniejszą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    54

taki jeden-zapomnij(za słaby,za krótki,nawet na boki za mało,w oryginalnych też niewiele podnoszą)-jeżeli już chcesz robić na tył-trójstronny-to zastosuj siłownik z czterema wysuwami-taki jak w pronarowskich dwu-osiowych-koszt siłownika w granicach 1600zł,ja wykorzystałem właśnie taki-super sprawa.

jeśli tylko na boki to rozważ siłownik od HL-jest krótszy,ale ma 3 wysuwy-czyli wysuw dłuższy.

przerabiasz całość-więc przeróbka żeby już była taka,że mucha nie siada.

ten model przyczepy przerobiłem kilka lat temu:siłownik jak pronarowskie(do pionu postawi),rama wpuszczona,uchwyty resorów skrócone(podłoga od podłoża bez zmian),obrotnica od d47-teraz to jest przyczepa :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
saszeta    164

super. Dwie sprzeczne odpowiedzi :blink: :lol: . Przyczepa tylko do ziemniaka więc wywrot nie musi być bardzo wysoko. Na przyczepę wchodzi góra 4300kg. Wywalanie na tył nie jest konieczne bo kosz zasypowy mam boczny. Tylko o tą siłę się rozchodzi i żeby koszty nie przewyższyły wartości przyczepy

Od hl by jeden wystarczył czy i tak musz a być dwa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    54

od hl ma nośność 4 ton,a te małe 2 tony bodajże-te od hl nie są oż takie drogie-do 500zł kupisz nowy na pewno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
saszeta    164

nowy do 500 :blink: ? Na alledrogo za tyle nie kupi. Chyba że używany

Ale pewnie masz rację że lepiej jeden pewniejszy niż potem kombinować drugi mniejszy żeby podnosiła

Edytowano przez saszeta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    54

około 290 ten mały,prawie 500 do hl na dwie kule,z uchwytami na kołyskę ciut drożej-u mnie w pobliskiej składnicy-czy wszystko musimy szukać na allegro.

z jakiś miesiąc temu patrzałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tomb2
      Zbliża sie zima ;D a więc planuję wyremontować moją 4,5 t jednak nie wiem czy dojdzie to do skutku ??? Jeżeli znajomu udostepni mi garaż to tak bo on ma ogrzewany A więc mam kilka pytań.
      - ile mogą kosztować burty do przyczepy 4,5 t typ D-46B
      - Lepszcze są z blachy falistej czy z prostej ?
      - Jakiej grubości blache dać na podłoge ?
      - czym najlepiej wyczyścić przyczepe, czy piaskowanie się opłaca ile może kosztować?
      Narazie tyle
    • Przez MichaKpiski
      Chcę przerejstowac przyczepę Sanok D47A (wywrotka) , w dowodzie mam wpisane rok produkcji, numer podwozia , dopuszczalną łatwość 3500, Pani w starostwie powiedziała że diagnosta będzie musiał ustalić pozostałe dane. Czy ktoś by się podzielił pozostałymi danymi jakie ma wpisane w dowodzie ? z góry dziękuję
    • Przez PawelS
      Witam potrzebuję opinii na temat firmy Perfect-Agro Koluszki, gdyż prawdopodobnie będę u nich zamawiał przyczepę, są one całkowicie odnowione i wyglądają jak nowe a cena to jest 1/2 w porównaniu do Nowej np Pronarki. Czy ktoś z użytkowników kupił od niech przyczepę i czy jest zadowolony jak z trwałością i wykonaniem >? Za każdą informację będę wdzięczny 
      http://www.remonty-przyczep.com/ 
    • Przez Hinco
      Czy teraz można zarejestrować jednoosiówke SAM do traktora? Bo kiedyś ojciec zrobił do samochodu i problemu nie było, a jakby sie dało traktorową rejestrnąć byłoby miło..
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj