MarsellusWallace

MTZ BELARUS 820 Zgrzyta podczas poślizgu

Polecane posty

Witam mam ciągnik rolniczy mtz Belarus 820, i dzieje się z nim coś niepokojącego, przy dużej prędkości(prawdopodobnie przez wysokie obroty) coś zgrzyta z prawej strony ciągnika, ostatnio przy pracy na polu padał deszcz i tylne koła wpadały w poślizg, i w tedy zgrzyt strasznie się nasilał, nie wiem co się z nim dzieje, podejrzewam że może to być skrzynia biegów. Proszę was o pomoc, może ktoś z was wie co to morze być.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Blood    0

Witam!

Cieżko powiedzieć musisz sprecyzować objawy gdzie dokładnie zgrzyta,jeśli sie to nasila przy poślizgu to może pyć coś z przednim napędem jesli włączony lub mechanizmem różnicowym(jeśli mechanizm różnicowy to podczas jazdy przy maksymalnie skręconych kołach powinien hałałsować)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

po prostu przedni napęd ci nie "łapie" .Zadne duże obr.Z prawej strony skrzyni masz wyjście na przedni napęd (taka przystawka) i tam jest podłączona dźwignia do włączania przedniego napędu ,musisz ją podciągnąć by zębatki dobrze się zazębiły .możesz to też srawdzić tak żę weźmiesz i ręką będziesz ciągnąć tę dźwignie ile sie da do góry i nic nie powinno zgrzytać .Przy okazji masz 3 położenia tej dźwigni?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A w belarusach nie włącza się już napędu przyciskiem?? Bo wiem, że w MTZ-ach jest dźwignia co trzeba jął pociągnąć do góry, a w tych nowych to nie wiem ??


Pozdrawiam JohnDeere8320 ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
A blokadę dyferencjału miałeś włączoną ??

W ty modelu jest włączana małym pedałem pomiędzy hamulcem i sprzęgłem, ja go nie naciskałem ( Chyba że gdzieś jeszcze się go włącza)

 

po prostu przedni napęd ci nie "łapie" .Zadne duże obr.Z prawej strony skrzyni masz wyjście na przedni napęd (taka przystawka) i tam jest podłączona dźwignia do włączania przedniego napędu ,musisz ją podciągnąć by zębatki dobrze się zazębiły .możesz to też srawdzić tak żę weźmiesz i ręką będziesz ciągnąć tę dźwignie ile sie da do góry i nic nie powinno zgrzytać .Przy okazji masz 3 położenia tej dźwigni?

Próbowałem już z tym kombinować ale dalej zgrzytało, no ale jeszcze po próbuje.

 

A w belarusach nie włącza się już napędu przyciskiem?? Bo wiem, że w MTZ-ach jest dźwignia co trzeba jął pociągnąć do góry, a w tych nowych to nie wiem ??
Ja mam dźwignie(trzy pozycje).

 

mialem tak samo w 330 przyczyną byla zwolnica

a co się z nią stało

 

Mój Belarus jest nowy ma jakieś 70 motogodzin

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

jak masz 3 pozycje czyli ; 1-wyłączony 2-tylko w przód (niejestem pewny bo u mnie niema tego już) 3-na stałe

no to weż sprubój ją podciągnąć mocniej ,i weź kogoś ze soba na pole niech patrzy czy podczas poślizgu wał kręci się cały czas czy staje ,wtedy będziesz wiedzial lepiej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jak masz 3 pozycje czyli ; 1-wyłączony 2-tylko w przód (niejestem pewny bo u mnie niema tego już) 3-na stałe

no to weż sprubój ją podciągnąć mocniej ,i weź kogoś ze soba na pole niech patrzy czy podczas poślizgu wał kręci się cały czas czy staje ,wtedy będziesz wiedzial lepiej

 

Jutro popróbuję, i jeszcze przypomniałem sobie jak się stoi w miejscu skrzynia jest ustawiona na luzie to gdy puści się sprzęgło (na wolnych obrotach) też coś zaczyna rzęzić, tato podejrzewa że to coś z wałkiem sprzęgłowym (coś z łożyskiem).

Dźwignia od przedniego napędu

1-wyłączone

2-automatycznie(przy poślizgu tylnych kuł)

3-włączone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Blood    0

Można jeszcze podnieść tył ciągnika i recznie obtacac kołami moze da sie coś wysłuchac gdzie dokładnie jest usterka i zaczynac rozbierac:-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Można jeszcze podnieść tył ciągnika i recznie obtacac kołami moze da sie coś wysłuchac gdzie dokładnie jest usterka i zaczynac rozbierac:-)

No to też postaram się zrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13
jak się stoi w miejscu skrzynia jest ustawiona na luzie to gdy puści się sprzęgło (na wolnych obrotach) też coś zaczyna rzęzić

Łożyska na wałku atakującym w skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

Troche napewno ;) o szczegóły pytaj tych co rozbierali. Sugeruje sie tylko drugim objawem który podałeś, bo z tym zgrzytaniem w poślizgu to nic mi do głowy nie przychodzi. Rzężenie może sie nasilać w czasie jazdy a tym bardziej pod obciążeniem, ale żeby zgrzytało to sie jeszcze nie spotkałem - trudno zdiagnozować na odległość ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To zgrzytanie to się nasilił gdy ciągnąłem bronę talerzową pod górę w międzyczasie padał deszcz, ciągnik zwalniał (prawdopodobnie wpadał w poślizg), dodawałem gazu to jeszcze bardziej zgrzytało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lysyrolnik    17

Co do rozbierania to trochę tego jest ;) rozkręcić podłoge w kabinie, odjechać silnikiem od reszty traktora, okręcić skrzynie od tylnego mostu. A kabli,węży,rurek jest tego trochę, podpora wału od przedniego napędu, skrzynka załączająca napęd, no i pokrywka skrzynie biegów. To tak w skrócie ;)

 

 

 

 

@sebe1033 położenie dzwigni w pozycji II to jest załączanie przedniego napędu automatycznie, kiedy tylne koła mają poślizg większy jak 4-6 %


Honda - The Power of Dreams :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

ale w tylko w przód czy też w tył

MarsellusWallace podaj dokładniejsze objawy m.in na luzie ,na biegu pod górę/z obciążeniem i bez np zjazd z góry .Z wyłączonym przednim napędem żeby lepiej poznać przyczynę zrzerzenia .I ile masz mth i rok tego MTZ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
A może to nie ciągnik tylko koła zębate skrzyni wpadły w "poślizg"? wink.gif

Czyli co w skrzyni są luzy.

 

ale w tylko w przód czy też w tył

MarsellusWallace podaj dokładniejsze objawy m.in na luzie ,na biegu pod górę/z obciążeniem i bez np zjazd z góry .Z wyłączonym przednim napędem żeby lepiej poznać przyczynę zrzerzenia .I ile masz mth i rok tego MTZ

Na luzie na wolnych obrotach coś hałasuje(rzęzi) (skrzynia) po wciśnięciu sprzęgła hałas milknie

Na biegu (do przodu) raczej spokojnie ale powyżej 30 km/h coś zaczyna się tłuc

W momencie cofania też coś stuknie

Z górki z obciążeniem nic nie słychać

Pod górę bez obciążenia nic nie słychać

Pod górę z obciążeniem(było to w deszczu)(ciąłem bronę talerzową) hałas był dość głośny (ciągnik zwalniał(wydaje mi się że koła wpadały w poślizg), wtedy dodawałem gazu przez co Chałchas stawał się głośniejszy)

Ciągnik jest nowy

Przypuszczam że jest to wina łożyskowania wałka sprzęgłowego który jest albo niedokręcony albo łożysko ma duży luz

A czy do łożyskowania tego wałka można się dostać przez pokrywę skrzyni biegów np, pokrywę która jest przy miarce oleju do skrzyni

Czy ktoś się spotkał z takimi objawami

Ciągnik jest nowy ma 70 mth

Rok produkcji 2008

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtz_820    0

powyzej 30km/h zaczyna tluc czy rzęzić? u nas w tedy zaczyna rzezic tzn bardziej dzwonic jakby pierscienie na tlokach ale jak sie lekko przytrzyma dzwignie od przelaczania zolw/zajac to lekko cichnie ten dziek moze chodzi ci o to w tym punkcie


www.youtube.com/watch?v=h2Rj1KTcGdE

Zapraszam do oglądania oceniania i komentowania ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj