Skocz do zawartości
carevo

Case IH 4220 96r

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Case
carevo    0

Witam wszystkich na forum

 

Kupilem Case 4220 96r bylo pare zeczy do zrobienia z ktorymi sie uporalem ale zostalo jeszcze najwazniejsze:

1. nie dziala blokada mostu, przycisk przypuszczam ze dobry

2. reczny nie hamuje- byla urwana linka zalozylem nowa reczny dalej nie dziala

3. przekroczony stan oleju hydraulicznego dosc sporo na bagnecie jakies 2cm za maximum niewiem czy go spuscic troche bo jak tylko dojdzie filtr to wymieniam i tu pytanie jaki tam ma isc olej o jakich poarametrach??

 

i jeszcze odnosnie wyswietlacza do czego sa kontrolki w rzedzie na dole 1-reczny, 2-?, 3-ładowanie aku, 4- trojkat zaswieca sie jak jest reczny zaciagniety tylko?? 5-?, 6-?, 7-blokada

 

gdyby ktos slyszal o instrukcji obslugi po polsku to bylbym wdzieczny za info

 

EDIT:

 

czyli co nikt nie pomoze?? nikt nie ma serii 42 ? moze seria 51 jest choc troche zblizona i sa podobne rozwiazania, przynajmniej wyswietlacz jest ten sam to moze sie ktos wypowie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agrokrzys    0

Jeśli chodzi o blokadę to sprawdź kable bo lubią się przetrzeć .Ja mam 5140 leje olej fuscha 15w50 ,kolega ma dwa takie modele i też leje ten olej. Wszystko jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

carevo    0

sprawdze kable jak mowisz, sprawdzalem tylko czujnik i wlacznik. a co do tego oleju to ja pytalem o hydrauliczny, silnikowy juz wymienilem.

stan oleju hydraulicznego powinno sie sprawdzac jak silnik pracuje?? czy na zgaszonym??

i napiszcie cos o tych kontrolkach wyswietlacza o ktore pytalem do czego sa, jak wiecie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    7
i jeszcze odnosnie wyswietlacza do czego sa kontrolki w rzedzie na dole 1-reczny, 2-?, 3-ładowanie aku, 4- trojkat zaswieca sie jak jest reczny zaciagniety tylko?? 5-?, 6-?, 7-blokada

Możesz wrzucić zdjęcie tablicy żeby było widać wyraźnie symbole kontrolek?

 

Blokada to albo coś z prądem albo elektrozawór sie przyciął, uszkodzenie mechaniczne raczej wykluczam choć wszystko jest możliwe. 2 cm na bagnecie w długiej skrzyni to bardzo dużo, kto tam tyle oleju nalał? Lepiej zlej/ściągnij nadmiar bo może powywalać uszczelnienia. Ręczny mógł przyzwyczaić sie do nieużywania z powodu urwanej linki i teraz nie chce współpracować. Ja olej sprawdzam na zgaszonym silniku, w zasadzie to bez różnicy, ważne aby ciągnik stał poziomo i przy opuszczonym TUZ, ładowaczu czy innych hydraulicznych gadżetach poziom był możliwie blisko max.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
carevo    0

witam

tu zdjecie wyswetlacza:

wyswietlaczcase2tg9.th.jpg

 

co do blokady to sprawdzalem kable wiec pewnie to ten elektro zawor..orientuje sie ktos ile to cus kosztuje??

 

i mam pytanie jeszcze gdzie sie spuszcza i wlewa olej hydrauliczny?? bo filtr jest po lewej stronie jak sie stoi z tylu.

prbowalem go troche upuscic wezem do normalnego poziomu ale nie wiem czy ma to sens, bede wymienial tylko dalej niewiem jakie ma miec parametry i ile go tam wchodzi??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    7

Może wystarczy tylko przeczyścić elektrozawór?

 

Niestety nie jestem w stanie zobaczyć na zdjęciu symboli na kontrolkach więc nie pomoge. Ten trójkąt z wykrzyknikiem to prawdopodobnie ogólna kontrolka ostrzegawcza, coś w podobie trójkąta w MF ;) zapala sie razem z inną czerwoną kontrolką... ale pewności nie mam.

 

Co do oleju to do skrzyni wchodzi go 36,5 litra. Napewno jakiś Hytran, tam wszystko jest na jednym oleju więc możliwe że alternatywnie zastosować można olej typu STUO lub UTTO

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lewy    0

Ja pomoge przy kontrolkach bo w moim 5120 jest identyczna deska ;)

Kontrolka po lewej stronie na dole ta obok hamulcarecznego zapali Ci się jak będziesz miał zapchany filtr powietrza wystarczy go wyczyscic i problem z głowy :)

Trójkącik to tak jak mówi mirasek to ogólna kontrolka ostrzegawcza :)

Kolej na prawo zapali Ci się gdy będzisz miał zapchany filtr hydrauliki.

Następną jutro zobacze u siebie i napisze bo w tej chwili nie pamietam ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
carevo    0

dzieki to juz cos sie wyjasnia powoli, przydala by sie instrukcja obslugi to by bylo wszystko jasne..ale nie moge nigdzie znalesc.

bede probowal wyczyscic ten elektrozawor to zobaczymy co z tego bedzie, a mam taka mysl czy moze ta blokada nie chce sie wlaczyc dlatego ze jest jest za duzo oleju?? czy to ma jakies znaczenie?? napisalem wczesniej ze 2cm za max a to jest 4cm z hakiem jeszcze takze zabieram sie za wymiane.

 

jeszcze teraz mialem taki problem ze jak bylo malo paliwa w baku tj jakies 20 litrow to nie chcial jechac jak by mu brakowalo, w baku skad ciagnie paliwo na srubie jest taka rurka z siatki, byla cala zasyfiona zobaczymy moze czyszczenie pomoze.

 

a jak wyglada sprawa ze zurzyciem oleju silnikowego?? moze go ubywac czy nie powinno??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    7
jeszcze teraz mialem taki problem ze jak bylo malo paliwa w baku tj jakies 20 litrow to nie chcial jechac jak by mu brakowalo, w baku skad ciagnie paliwo na srubie jest taka rurka z siatki, byla cala zasyfiona zobaczymy moze czyszczenie pomoze.

 

a jak wyglada sprawa ze zurzyciem oleju silnikowego?? moze go ubywac czy nie powinno??

Czyszczenie napewno pomoże. Było mało paliwa i pewnie pociągnęło syf z baku - myśle że warto go wypłukać jeśli sytuacja sie powtórzy. Po to jest ta siateczka żeby zanieczyszczenia nie poszły w pompe.

 

Oleju może nieco ubywać, to normalne zjawisko - gadka że jakiś silnik nie zużył grama oleju miedzy wymianami to mocno przekoloryzowane określenie ;) Wszystko zależy ile tego oleju ubywa po jakimś okresie pracy, np. między wymianami oleju, wtedy można coś powiedzieć. Może to oczywiste ale stan oleju należy sprawdzać na zimnym silniku zawsze w tym samym miejscu, bo czasami równe równemu nie równe ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
carevo    0

mirasek narazie jest ok, myslalem o plukaniu baku bo to najpewniejsze ale zobaczymy jak sie teraz zapcha to tak zrobie.

sproboje przeczyscic ten elektrozawor to zobaczymy czy pomoze.

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
carevo    0
Napisano (edytowany)

Witam

 

Panowie mam teraz taki problem z tym traktorkiem że nie chce ciągnąć ;( jak jedzie na pusto to nic sie dziwnego nie dzieje ale wracał ostatnio z ładowana przyczepa 4tony gdzieś i każda niewielka górka i nie dawal rady sie wyciagnać i po prostej też było cieżko jechac, praktycznie stawał w miejscu. mam pytanie czy to moze byc przez już wypracowany olej hydrauliczny?? czy moze zużyło sie sprzęgło?? na jakiej zasadzie dziala tam sprzegło czy jest to normalne cierne z tarczą i dociskiem??

 

prosze o jakąś wyczerpującą odpowiedz czy spuscic i zalać nowym olejem, czy sprzegło sie zużyło i trzeba rozpoławiać go i wymieniac?? da rade to zrobić zwykły mechanik od traktorków typu C-360?? sprobuje jeszcze sprawdzić czy na zimnym oleju hydraulicznym coś pociągnie.. da to coś??

 

próbowałem przeprawić się przez wał przeciwpowodziowy i na 1 szosowej doszedł do połowy i stanoł w miejscu nie grzebał i nie zgasł a na 1 terenowej w połowie też stanął ale grzebał cały czas w miejscu. czy to bedzie zużyte sprzęgło??

 

odpisze ktos??

 

Nie pisz posta pod postem, używaj opcji EDIT

Edytowano przez krolikNH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
drejsyk    0

Jak masz zwyklom skrzynie biegow mechanicznom to mechanik od C360 zrobi jak elektro hydrauliczna itp potrzeba wieksza wiedza bo sprzegla znajdujom sie w skrzyni biegow i jak spuscisz troche oleju to wońi oleju powinno byc czuc spalone tarcze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
carevo    0

czyli to bedzie tarcza tak?? skrzynia nie ma półbiegów więc chyba zwykła, czyli wymiana jak w zwykłym traktorze tak? rozpołowić i sprzęgło na wierzchu? bez spuszczania oleju?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
drejsyk    0

tarcz z tego co piszesz jak ciagnik na wysokim biegu staje i masz mozliwosc dodac gazu a on itak zwalnia to tarcza nie trzeba spuszczac oleju jak rozpolawiasz z jak masz zwykle sprzeglo to jest podobnie jak c360 nawet podlonczenie od pedala sprzegla do lozyska oporowego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piero    0

3 dni temu rozpołowiłem(3,5godziny na spokojnie) case 4240 bo zgrzytał mi rozrusznik.Obróciłem wieniec na kole zamachowym ale sie okazało że tarcza do wymiany bo nity na wierzchu.Koszt tarczy od 600zł do 1800zł za orginał.Zamówiłem spieki ceramiczne,nity w Warszawie (firma Bela Nowa) przysłali w 24H zanitowałem sam(nic trudnego) i koszt 305zł.A rozrusznik pasuje do mojego case z ursusa 330.Mierzyłem i sprawdzałem jak kręcił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aaandrzej4    0
Napisano (edytowany)

panowie jestem świeżym nabywca case 4210 i zastanawia mnie to iż gdy wcisne sprzęgło do oporu nie rozłącza mi wałka przekaźnika czy to możliwe ze te sprzegło jest jedno stopniowe?? i drugi problem mam wrażenie ze pompa hydrauliczna cały czas chodzi czy to tak być musi czy da sie ja jakoś wyłaczyć

Edytowano przez krolikNH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
drejsyk    0
Napisano (edytowany)

Żaden case niema wyłaczania pompy hydraulicznej, w jaki sposób byś kierował ciągnikiem gdybyś ją wylączył,co do sprzęgła to w case jest albo wałek WOM ma swoje, lub przy kierownicy po lewej stronie jest dzwignia sprzęgła 2go stopnia,nigdy na pedale sprzęgła to nie C360,

Edytowano przez krolikNH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aaandrzej4    0

faktycznie nie pomyslałem o tym dzieki za odpowiedz a moze jeszcze sie orientujesz dlaczego na luzie z górki moj case zwalnia zamiast si rozpedzić?? przedni napę wyłaczony chyba ze sam sie załącza, słyszałęm ze moze to być wina kół i ich rozmiarów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
drejsyk    0

ciągnik 4 x 4 musi dodatkowo pokonac przód. mechanizm różnicowy zwolnice olej dlatego idzie oporniej,co do kół,jak nie są dopasowane to musi się nagrzewac sprzęglo od przedniego napędu jak masz załonczony, jeśli się nie grzeje to jest wszystko ok, jak masz wyłąnczony przedni napęd to wielkośc kół niema znaczenia,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymus2    1

Witam!! potrzebuje się dowiedzieć od czego jest ta klepsydra co cały czas miga(na zdjęciu)? Niepokoi mnie to ponieważ niedawno go zakupiłem. Chciałbym się też dowiedzieć jak się zmienia mile(MPH) na kilometry(KMH) na wyświetlaczu.

post-15823-1243849041_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aaandrzej4    0

witam zastanawia mnie teraz czemu moj case 4210 z przyczepą na zgaszonym silniku i pozostawionym na pierwszym biegu leci bez zadnego trudu z górki czy tak musi być czy coś jest zle??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×