Polecane posty

fordtw15    0

Witam

Nie chcę zakładać nowego tematu, chciałem zrobić u siebie w zetorze 7211 układ pneumatyczny do przyczep.

spżarke mam, zbiornik podłączony teraz tylko potrzebuje zawór i tu pytanie jaki i jak to jest podłączone pod pedał hamulcagdyż u mnie nic niema.

jeżeli to możliwe proszę o jakieś fotki jak to fabrycznie jest zrobione

ludwik24@op.pl

 

z góry dziękuje

pozdrawiam

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

Pacjent Zetor 3340 z hamulcami tarczowymi. Podczas wciskania pedału z okolic prawego koła wydaje mi się, że słychać stuk, jakby coś było poluzowane. Wsio działa normalnie, boję się jednak żeby coś się nie uszkodziło przez zaniedbanie.

Co sprawdzić, żeby się niepotrzebnie nie napracować z rozbieraniem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacek2302    0

Witam,
Proszę o pomoć w Zetorze 7211 został wymieniony wyrównywacz, jak teraz odpowietrzyć hamulce, gdzie są te zaworki do odpowietrzania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seba07101    3

witam czy przy wymiani cylinerków czeba podnosić kabine ?? nie przeskadza przy wyjmowaniu zwolnicy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Podstawę poduszek tylnych trzeba odkręcić i kabinę na skrzyni podłożyć.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris31    5

Witam. W zetorze 5341 mam słabe hamulce, kiedyś wymieniałem zaciski hamulcowe na nowe te z cylinderkiem na zewnątrz. od jakiegoś czasu aby zahamować musiałem depnąć ze dwa razy na pedały, odpowietrzałem dalej to samo. Po rozpięciu pedałów prawy trochę hamuje. lewy wcale. Prawy jak nacisne raz to powoli jeszcze wciska się jak depne dwa razy to hamuje dobrze i nie wciska się głębiej. Lewy po naciskaniu jest jakby pusty, pompuje kilka razy to troche trzyma ale pedał jeszcze sie wciska i hamulec puszcza, Co może być? Koniec pompki czy jakiś regulator? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablos23    0

Witam. Prześledziłem cały temat ale odpowiedzi na swój problem nie znalazłem. Jestem właścicielem  5211 i podczas remontu hamulców urwałem odpowietrznik w prawym cylinderku hamulcowym. Aby wymienić ten cylinderek muszę odkręcić prawą zwolnicę. I teraz pytanie jeśli wyjmę zwolnicę to czy blokada nie "rozsypie się" to znaczy czy zębatka od blokady pozostanie na swoim miejscu i czy nie wypadnie z widełek. Nie chcę rozbierać całej kabiny i wyjmować podnośnika aby dostać się do skrzyni biegów gdyby zębatka od blokady spadła z widełek. I drugie pytanie czy do wyjęcia zwolnicy trzeba podnosić kabinę. Proszę o pilną odpowiedź. Pzdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DanielB    24

blokada nie powinna ci się rozsypać.A do wyjęcia zwolniły trzeba podnieść trochę kabinę, wystarczy tylko te dwie śruby z tylu odkręcić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie ma możliwości żeby blokada wpadła do tylnego mostu. Wyciągaj i niczym się nie przejmuj. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablos23    0

Zetor ogarnięty. Wszystko działa i blokada nie wypadła. Hamuje jak wściekły... Dzięki wszystkim za pomoc. Pzdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mistrzgtsv6    0

Witam. Kupiłem niedawno zetora 7211 i mam pytanko czy hamulec ręczny powinien działać na jedno, czy na oba koła. Dodam, że hamulce nożne prawidłowo hamują na oba koła, a ręczny tylko na lewe (zetor jest z 1987r-hamulce bębnowe). Czy tak powinno być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3038

:D , wejdz pod ciagnik i zobacz co jest urwane..


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablos23    0

Tak jak napisał poprzednik, coś jest urwane lub rozłączone. Hamulec ręczny działa na dwa koła. Jest bardzo skuteczny. W większości przypadków jak nie działają hamulce zasadnicze (nożne ) to normalnie można jeździć używając tylko hamulca ręcznego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mistrzgtsv6    0

Sprawdziłem według sugestii i pod ciągnikiem wszystko w porządku, faktycznie ręczny powinien hamować na 2 koła problem jest w "moście" że tak powiem, czyli cięgło się wysuwa po zaciągnięciu dźwigni ręcznego ale koła nie hamuje. I teraz mam kolejne pytanie jak najłatwiej sprawdzić w czym tkwi problem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablos23    0

Masz dwie możliwości: albo można jeszcze podciągnąć (podregulować) cięgło ręcznego - robi się to z kabiny albo taśma hamulcowa się wytarła z całej okładziny i nie zaciska się prawidłowo na bębnie i nie hamuje. Ostatecznie mogło urwać się cięgło pociągające za taśmę lub po prostu taśma się  urwała.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość BestZetor   
Gość BestZetor

Witam ! Ostatnio w czasie naprawy blokady mechanizmu różnicowego odpowietrzyłem prawy hamulec, gdyż dotychczas działał tylko lewy. Od tamtego czasu przy naciśnięciu jednego pedała, był miękki i trzeba było go kilka razy nacisnąć, aby stwardniał, w tym czasie drugi robił się miękki i na odwrót. Później zauważyłem, że płyn hamulcowy ubywa z tej dziury po prawej stronie ciągnika : http://pokazywarka.pl/yyfn37/ . Teraz nie mam hamulców wcale, ani lewego, ani prawego. Na 75 % podejrzewam, że będę musiał odkręcać zwolnicę z pochwą i wymienić cylinderek hamulcowy. Pytanie brzmi czy mam rację i co radzicie zrobić Panowie ? Chce się upewnić, by nie rozkręcać na darmo. Z góry dzięki za odpowiedź i pomoc. Pozdrawiam !

Edytowano przez BestZetor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Masz racje. Jeśli poleciał jeden cylinderek rozkop obie strony i wyremontuj hamulce.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość BestZetor   
Gość BestZetor

Dzięki wielkie kolego !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamilmkm    17

Witam

Mam problem z hamulcami w 5211, zarówno z nożnym, jak i z ręcznym. Co do nożnego to hamuje na jedno koło, gdyż prawdopodobnie leje lewy cylinderek w kole. Ale narazie raczej nie chcę tego rozbierać.

Chciałbym zatem doprowadzić do ładu hamulec ręczny, który co prawda działa gdy go skręcę pod kabiną, ale z wajchy z kabiny niestety nie! Przyczyną jest zapieczona dźwignia od sprzęgła WOM która to jest zamontowana na tym samym wałku pod kabiną, który służy do sterowania hamulcem ręcznym. Po odłączeniu linki od sprzęgła WOM, hamulce ładnie chodzą, no ale WOM też czasem potrzebny :)

Dźwigienki od ręcznego są na tym wałku osadzone na klinach, a dźwignia od sprzęgła chyba powinna luźno, swobodnie się obracać, niezależnie od hamulca ręcznego. A u mnie niestety jakby przyrdzewiała na stałe do tego wałka. Próbowałem ją już rozruszać oraz później to wszystko już rozebrać na części, ale nie mogę w żaden sposób ściągnąć tych dźwigienek z tego wałka.

W tej chwili do głowy przychodzi mi jedynie użycie szlifierki i ucięcie wałka lub rozcięcie tych dźwigienek żeby je z niego zsunąć... :/ Bo przy waleniu młotem to już się zacząłem o blok całej skrzyni obawiać by coś nie pękło...

Chciałbym się Was koledzy poradzić, bo może ktoś się już spotkał z czymś podobnym i coś mi doradzi jak to najprościej naprawić! Wylałem na ten wałek już z pół puszki WD i nic. obie strony zapieczone na amen. Wałek w bloku chodzi luźno, ma nawet około 0,5cm luzy, natomiast problemem są zapieczone wszystkie trzy osadzone na nim dźwigienki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3038

a delikatne podgrzanie palnikiem gazowym nie pomoze, 


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    2131

Jak tłoczki hamulcowe sa z tylu pod tymi obudowami to zetor ma hamulce tarczowe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jeśli są na zewnątrz mostu od tyłu to ma tarczowe.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jarek22B    52

panowie ostatnio postanowiłem zrobić hamulce w 5245 (wymienione cylinderki szczeki)

hamulec nożny działają ok ale niestety ręczny się grzeje

 

nie wiem czy czegoś nie skopałem przy składaniu bo juz nie weszły mi po 2 nakrętki do regulacji ręcznego tylko z trudem 1

dodatkowo mam wrażenie że na wstecznym biegu wszystko jest ok ale na biegach do przodu hamulec ręczny trze (koło sie grzeje i czuć na wyższych biegach że ciągnik rusza jak z obciążeniem)

 

do głowy przyszło mi że może obróciłem te krzywki w kształcie serca co mocuje się sworznie ale chyba po luzowani nakrętki to taśma powinna się zluzować

 

proszę o jakieś podpowiedzi no i z góry bym podziękował za jakąś instrukcję jak sie ustawia/reguluje hamulec ręczny w tym modelu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jarek22B    52

dodam że ręczne hamulce zluzowane na max ale przy jeździe do przodu taśma sie zaciąga bo widać po tej śrubie do regulacji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez ZimowyZolnierz
      mam problem z zetorem 9540 jak w tytule traktor po wciśnięciu pedału sprzęgła hamuje, od czego zacząć poszukiwania? Dodatkowo jak obsługiwać wzmacniacz momentu obrotowego (pierwszy traktor z tego typu bajerami) skrzynia 4 biegowa.
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj