Polecane posty

justin92    0

WItam mam takie pytanko czy wyrównywacz zakłada się obojętną stroną ? czy może jest jakaś zasada

Edytowano przez justin92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wysoki7245H    0

Witam

Może ktoś wrzucić zdjęcie cięgna od ręcznego do zaworu powietrza?

Nie mam w ogóle tego ciegna a chcę dorobić.

Interesuje mnie jaka tam idzie spręzyna i w ogóle jak to jest poskładane.

na zdjęciu z książce nie wiele widać

Może ktoś był by taki miły...

Zetor 7245

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

Witam

 

Wyrównywacz ciśnienia w zetorze działa na zasadzie wyrównywania ciśnienia w oby dwóch układach prawego i lewego .Układy nie mieszają się ze sobą. A za całe wyrównywanie ciśnienia odpowiada przesuwny tłok umieszczony w środkowej części wyrównywacza. Przedni tłok którego trzpień wystaje na zewnątrz służy do uruchamiania zaworu hamulców pneumatycznych.

Tłoczek ten się zapieka i zacina ponieważ elementy wkręcany w którym się przesuwa rdzewieje od środka i tłok się zacina .

Nie ma różnicy jak zamontujemy wyrównywacz.

Na tych tłoczkach nie ma klasycznych oringów tylko specjalne uszczelnienia.

Jak nie cieknie wyrównywacz a tłoczek się nie rusza to można odkręcić od przodu tą część i wyjąć razem z tłoczkiem . Po wybiciu tłoczka oczyścić papierem ściernym tuleję tak aby trzpień tłoczka lekko chodził. Tylko wydaje mi się że po takiej operacji może pojawić się przeciek.

 

Dorzucam zdjęcia na których można podpatrzyć o co chodzi.

Zawór :http://www.fmix.pl/album/110955/zawor-hamulcowy-powietrza/1

Wyrównywacz: http://www.fmix.pl/album/110958/wyrownywacz-cisnienia/1

  • Like 1

Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wysoki7245H    0

Dzięki wielki o takie fotki właśnie mi chodziło;)

U mnie okazało się, że wyrównywacz działa;)

Tylko był już całkiem wysunięty...

dopiero jak wcisnęłem go spowrotem i nacisnąłem hamulec to wyszedł;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KamilDz    0

witam

w zbiorniczku zabraklo plynu i przez to hamulec nie dzialal, dolalem plynu i jak teraz odpowietrzyc?? (ZETOR 5011) jezeli macie to wstawcie zdjecia gdzie szukac...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
magnum123    288

Panowie ile płynu hamulcowego wchodzi do zetora 7211 bo nie mogę nigdzie tego znaleśc i nie wiem ile kupić. a i jeszcze jaki polecacie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emtecc    22

Żeby zalać i odpowietrzyć układ potrzebne będzie ok. litra płynu. W samym zbiorniczku mieści się 03-04.

Do tego typu układu wlewa się płyn oznaczony R3.... nie próbuj nalewać DOT4 bo narobisz sobie niezłego bigosu

 

Kolego KamiDz - odpowietrzniki powinny być z zagłębieniach na pochwach zwolnic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Slowik1990    0

A to czemu nie można nalewać DOT4 ? Ja w swoim 7045 właśnie jestem w trakcie robienia hamulców i w sklepie mi powiedzieli, że śmiało lać DOT4

 

 

 

Żeby zalać i odpowietrzyć układ potrzebne będzie ok. litra płynu. W samym zbiorniczku mieści się 03-04.

Do tego typu układu wlewa się płyn oznaczony R3.... nie próbuj nalewać DOT4 bo narobisz sobie niezłego bigosu

 

Kolego KamiDz - odpowietrzniki powinny być z zagłębieniach na pochwach zwolnic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    221

Dlatego, że DOT4 rozpuszcza uszczelki jakie były kiedyś stosowane i zacznie ci się lać z tłoczków i pompek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dewro    26

W poprzednim zetorze jeździłem ponad 2 lata na DOT 4 i nic się nie stało. Hamulce były eleganckie a płynu nie ubywało.

  • Like 1

Zetor 7745 Turbo
Ursus C-355

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emtecc    22

Tak jak napisał kolega wyżej ...DOT4 rozpuszcza gumę z której zrobione są uszczelnienia. Każdy robi jak uważa ale powinno się lać DOT3/R3.

Jeśli ktoś nie wierzy niech zrobi doświadczenie... kurzołap/uszczelnienie z cylinderka zostawić na jakieś 48 godz w płynie DOT4... na pewno guma zacznie brudzić i będzie miała dużą podatność na rozrywanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Slowik1990    0

W drugim sklepie z częściami w mojej okolicy powiedzieli, że pierwsze słyszą o tym, że dot4 jest zbyt agresywnym ? o ile można to tak nazwać płynem. No ale nie ważne - zalany dot3. Za to mam kolejne pytanie co do linki hamulca ręcznego. Wymieniał ją ktoś kiedyś ? Ja osobiście nie mam pojęcia jak ją założyć w miejscu przy dźwigni - dołączam zdjęcie w którym powinno być widać o co mi chodzi. Po prostu nie wiem jak ją przełożyć.

 

http://www.fotosik.p...6c362fff5b.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

Odkręcasz z gwintu linki u góry ten trzpień , ta osłone gumową zdejmnij, puknij w tą tulejkę na dole i linka wichodzi wraz z pancerzem w dół. Widze ,że masz tam zardzewiałe może dlatego nie chce wyjśc.Normalnie to w tym miejscu samo się wysuwa.

Wydaje mi się ,że nie ma z tym wiekszego problemu.


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Slowik1990    0

Chodziło mi raczej o włożenie linki w tą pierwszą dziurę a raczej o włożenie w nią tej tulejki z kołnierzem która nie przechodzi przez nią.Stara linka którą widać na zdjęciu nie wymaga wymiany poza tym nie jest od ręcznego ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

Nie zabardzo zrozumiałem o co chodziło. Linkę się zakłada kompletną i powinna pasować. Ta linka z tym kołnierzem musi od dołu w ten otwór wejść. Może trzeba trochę dopasować bo kołnierz jest za gruby?

 

Niewiem sam a na tym zdjęciu niewiele widać.


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Slowik1990    0

Witam w dalszym ciągu borykam się z hamulcami(7045). Wymieniłem praktycznie wszystko oprócz przewodów. cylinderki wyrównywacz oraz obie pompki. Niestety po odpowietrzeniu zetor praktycznie nie hamuje a jak już zacznie to nie odbija i hamulce trzymają go w miejscu. Gdzie może leżeć problem ? Z góry dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dewro    26

Przewód może być uszkodzony w środku. Miałem kiedyś taki przypadek, pedał był twardy i nie dało się hamować, pomogła wymiana tych przewodów.


Zetor 7745 Turbo
Ursus C-355

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czarox    56

a może są pompki za bardzo "dane w prace" i płyn nie schodzi zpowrotem po puszczeniu pedału hamulca?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jak prawidłowo ustawić luz na trzpieniach pompek hamulcowych w 3340? Wiem, że powiniem być minimalny tzn. 1-2 mm, ale jak sprawdzić ile go tam jest?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Siemka u mnie w zetorze 7711 było tak samo hamulec po kilku wciśnięciach sie zapowietrzał, spowodowane było tym że wężyk łączący pompkę z wyrównywaczem ciśnienia był walnięty niby nic mu nie było ale jak wymieniłem na nowy wszystko jest ok  :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez ZimowyZolnierz
      mam problem z zetorem 9540 jak w tytule traktor po wciśnięciu pedału sprzęgła hamuje, od czego zacząć poszukiwania? Dodatkowo jak obsługiwać wzmacniacz momentu obrotowego (pierwszy traktor z tego typu bajerami) skrzynia 4 biegowa.
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj