Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam

Nie chcę zakładać nowego tematu, chciałem zrobić u siebie w zetorze 7211 układ pneumatyczny do przyczep.

spżarke mam, zbiornik podłączony teraz tylko potrzebuje zawór i tu pytanie jaki i jak to jest podłączone pod pedał hamulcagdyż u mnie nic niema.

jeżeli to możliwe proszę o jakieś fotki jak to fabrycznie jest zrobione

ludwik24@op.pl

 

z góry dziękuje

pozdrawiam

 

Opublikowano

Witam

Pacjent Zetor 3340 z hamulcami tarczowymi. Podczas wciskania pedału z okolic prawego koła wydaje mi się, że słychać stuk, jakby coś było poluzowane. Wsio działa normalnie, boję się jednak żeby coś się nie uszkodziło przez zaniedbanie.

Co sprawdzić, żeby się niepotrzebnie nie napracować z rozbieraniem?

Opublikowano

Witam. W zetorze 5341 mam słabe hamulce, kiedyś wymieniałem zaciski hamulcowe na nowe te z cylinderkiem na zewnątrz. od jakiegoś czasu aby zahamować musiałem depnąć ze dwa razy na pedały, odpowietrzałem dalej to samo. Po rozpięciu pedałów prawy trochę hamuje. lewy wcale. Prawy jak nacisne raz to powoli jeszcze wciska się jak depne dwa razy to hamuje dobrze i nie wciska się głębiej. Lewy po naciskaniu jest jakby pusty, pompuje kilka razy to troche trzyma ale pedał jeszcze sie wciska i hamulec puszcza, Co może być? Koniec pompki czy jakiś regulator? 

Opublikowano

Witam. Prześledziłem cały temat ale odpowiedzi na swój problem nie znalazłem. Jestem właścicielem  5211 i podczas remontu hamulców urwałem odpowietrznik w prawym cylinderku hamulcowym. Aby wymienić ten cylinderek muszę odkręcić prawą zwolnicę. I teraz pytanie jeśli wyjmę zwolnicę to czy blokada nie "rozsypie się" to znaczy czy zębatka od blokady pozostanie na swoim miejscu i czy nie wypadnie z widełek. Nie chcę rozbierać całej kabiny i wyjmować podnośnika aby dostać się do skrzyni biegów gdyby zębatka od blokady spadła z widełek. I drugie pytanie czy do wyjęcia zwolnicy trzeba podnosić kabinę. Proszę o pilną odpowiedź. Pzdr.

Opublikowano

Witam. Kupiłem niedawno zetora 7211 i mam pytanko czy hamulec ręczny powinien działać na jedno, czy na oba koła. Dodam, że hamulce nożne prawidłowo hamują na oba koła, a ręczny tylko na lewe (zetor jest z 1987r-hamulce bębnowe). Czy tak powinno być?

Opublikowano

Tak jak napisał poprzednik, coś jest urwane lub rozłączone. Hamulec ręczny działa na dwa koła. Jest bardzo skuteczny. W większości przypadków jak nie działają hamulce zasadnicze (nożne ) to normalnie można jeździć używając tylko hamulca ręcznego.

Opublikowano

Sprawdziłem według sugestii i pod ciągnikiem wszystko w porządku, faktycznie ręczny powinien hamować na 2 koła problem jest w "moście" że tak powiem, czyli cięgło się wysuwa po zaciągnięciu dźwigni ręcznego ale koła nie hamuje. I teraz mam kolejne pytanie jak najłatwiej sprawdzić w czym tkwi problem?

Opublikowano

Masz dwie możliwości: albo można jeszcze podciągnąć (podregulować) cięgło ręcznego - robi się to z kabiny albo taśma hamulcowa się wytarła z całej okładziny i nie zaciska się prawidłowo na bębnie i nie hamuje. Ostatecznie mogło urwać się cięgło pociągające za taśmę lub po prostu taśma się  urwała.

Gość BestZetor
Opublikowano (edytowane)

Witam ! Ostatnio w czasie naprawy blokady mechanizmu różnicowego odpowietrzyłem prawy hamulec, gdyż dotychczas działał tylko lewy. Od tamtego czasu przy naciśnięciu jednego pedała, był miękki i trzeba było go kilka razy nacisnąć, aby stwardniał, w tym czasie drugi robił się miękki i na odwrót. Później zauważyłem, że płyn hamulcowy ubywa z tej dziury po prawej stronie ciągnika : http://pokazywarka.pl/yyfn37/ . Teraz nie mam hamulców wcale, ani lewego, ani prawego. Na 75 % podejrzewam, że będę musiał odkręcać zwolnicę z pochwą i wymienić cylinderek hamulcowy. Pytanie brzmi czy mam rację i co radzicie zrobić Panowie ? Chce się upewnić, by nie rozkręcać na darmo. Z góry dzięki za odpowiedź i pomoc. Pozdrawiam !

Edytowane przez BestZetor
Opublikowano

Witam

Mam problem z hamulcami w 5211, zarówno z nożnym, jak i z ręcznym. Co do nożnego to hamuje na jedno koło, gdyż prawdopodobnie leje lewy cylinderek w kole. Ale narazie raczej nie chcę tego rozbierać.

Chciałbym zatem doprowadzić do ładu hamulec ręczny, który co prawda działa gdy go skręcę pod kabiną, ale z wajchy z kabiny niestety nie! Przyczyną jest zapieczona dźwignia od sprzęgła WOM która to jest zamontowana na tym samym wałku pod kabiną, który służy do sterowania hamulcem ręcznym. Po odłączeniu linki od sprzęgła WOM, hamulce ładnie chodzą, no ale WOM też czasem potrzebny :)

Dźwigienki od ręcznego są na tym wałku osadzone na klinach, a dźwignia od sprzęgła chyba powinna luźno, swobodnie się obracać, niezależnie od hamulca ręcznego. A u mnie niestety jakby przyrdzewiała na stałe do tego wałka. Próbowałem ją już rozruszać oraz później to wszystko już rozebrać na części, ale nie mogę w żaden sposób ściągnąć tych dźwigienek z tego wałka.

W tej chwili do głowy przychodzi mi jedynie użycie szlifierki i ucięcie wałka lub rozcięcie tych dźwigienek żeby je z niego zsunąć... :/ Bo przy waleniu młotem to już się zacząłem o blok całej skrzyni obawiać by coś nie pękło...

Chciałbym się Was koledzy poradzić, bo może ktoś się już spotkał z czymś podobnym i coś mi doradzi jak to najprościej naprawić! Wylałem na ten wałek już z pół puszki WD i nic. obie strony zapieczone na amen. Wałek w bloku chodzi luźno, ma nawet około 0,5cm luzy, natomiast problemem są zapieczone wszystkie trzy osadzone na nim dźwigienki.

Opublikowano

panowie ostatnio postanowiłem zrobić hamulce w 5245 (wymienione cylinderki szczeki)

hamulec nożny działają ok ale niestety ręczny się grzeje

 

nie wiem czy czegoś nie skopałem przy składaniu bo juz nie weszły mi po 2 nakrętki do regulacji ręcznego tylko z trudem 1

dodatkowo mam wrażenie że na wstecznym biegu wszystko jest ok ale na biegach do przodu hamulec ręczny trze (koło sie grzeje i czuć na wyższych biegach że ciągnik rusza jak z obciążeniem)

 

do głowy przyszło mi że może obróciłem te krzywki w kształcie serca co mocuje się sworznie ale chyba po luzowani nakrętki to taśma powinna się zluzować

 

proszę o jakieś podpowiedzi no i z góry bym podziękował za jakąś instrukcję jak sie ustawia/reguluje hamulec ręczny w tym modelu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez Maverick
      Witam. Chciałbym dorobić zaczep rolniczy (dolny) do Zetora 14145 gdyż jest to wersja eksportowa z zaczepem piton fix do której standardowy zaczep z agromy nie pasuje gdyż jest zbyt gruby (30mm). Grubość zaczepu jaki pasowałby w mocowanie piton fix to max 25mm. Zakupiłem odpowiednio gruby płaskownik wycięty palnikiem acytylenowym i teraz stoję przed pytaniem jak bardzo wysunięty był fabryczny zaczep w tym ciągniku. Gdyby był ktoś tak uprzejmy i zmierzył w swoim ciągniku tej serii odległość od końcówki wałka wom do środka oka listwy zaczepu dolnego byłbym niezmiernie wdzięczny. Dodam że ciągnik jest na kołach 20.8 R38 co powoduje że nie mogę umieścić zaczepu zbyt blisko tylnej osi, bo spowoduje to trudności w skręcaniu pod ostrym kątem. Odległość od końcówki wałka wom do środka oka zaczepu (mierzone w idealnym poziomie) uważam za uniwersalny punkt odniesienia w tej serii ciągników. Zdjęcie zamieszczam poniżej. Z góry dziękuję.
      Oto zdjęcie piton fixa. Ta belka pod spodem jest od przedniego tuza która była przykręcona do piton fixa. Interesuje mnie odległość końcówki wałka do środka oka sworznia zaczepu rolniczego (dolnego). Czy ktoś z posiadaczy ciężkiej serii zetora mógłby zmierzyć u siebie i podać odległość?

    • Przez KlimekPL
      Narodził się kolejny problem w Zetorze 5211. Wymienialiśmy pompę wody na nową, daliśmy nową uszczelkę a miejsce mocowania pompy zostało dokładnie oczyszczone i odtłuszczone, śruby dokładnie i równo dociągnięte a podczas zalewania okazało się, że cały płyn zaczął uciekać właśnie w miejscu mocowania pompy. Gdzie należy szukać przyczyny? Czy jedynym sposobem będzie uszczelnienie na silikon? Bo tak właśnie była zamontowana stara pompa a teraz zamiast tego poszła normalna uszczelka, a płyn ucieka pokaźnym strumieniem (nie kropelkami, tylko normalnie wodospad).
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v